liskoharrastajaksi aikova

lissard

mulla olis n. 50 litranen akva, vielä toiminnassa kaloineen kaikkineen. alan olemaan aika kyllästynyt nykyiseen harrastukseen ainaisten leväongelmien takia ja haluaisin muuttaa sen liskojen akvaksi. olisin siis valmis luopumaan kaloista.

mitä muutostöitä akva vaatisi jotta voisin sinne ottaa liskon tai pari? mitkä liskot sopisivat aloittelijalle? onko vesiarvot miten tärkeitä tai veden suodatus? kaikki vihjeet ovat tärkeitä, kiitos.

7

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tike88

      Ensinnäkin liskoja ei se litramäärä juuri kiinnosta vaan ne mitat. Eli minkä pituiset ovat akvaariosi syvyys, pituus ja korkeus? Noin pieneen akvaarioon on kuitenkin suht vähän tarjolla mitään liskoja. Toki on sitä olemassa näitä pieniäkin liskoja, mutta niiden ravinnon saanti on myös turvattava. Pieni lisko syö pientä ruokaa. Usein lähdetään liikkeelle siitä, että mietitään mimmoisen liskon itse haluaa. Sen jälkeen vasta se terraario.

    • epäselväksi

      oletko kenties hommaamassa jotakin vesiliskoa? Ainakin sen käsityksen tekstistä sai kun vesiarvoista kyselit.

      • lissard

        kyllä vesiliskoa nimenomaan, tulilisko tai punatäpläsalamanteri oli mielessä, eihän tohon akvaan muut matelijat oikein mahdukaan.

        sitä lähinnä mietin että tarvitseeko vesiliskot yhtä tarkan elinympäsistön kuin kalat, vesiarvot, yhteyttävät vesikasvit yms.?

        voihan se olla että jokin tovi menee ennen kuin löydän nykyisille kaloilleni uuden sijoituspaikan ja pääsen vesiliskoharrastukseni aloittamaan, mutta ajattelin tiedustella jo valmiiksi. nykyisessä akvassa on sinilevää joten se pitää varmasti tyhjentää ja puhdistaa ennen liskoja.


      • Sammakkoeläin
        lissard kirjoitti:

        kyllä vesiliskoa nimenomaan, tulilisko tai punatäpläsalamanteri oli mielessä, eihän tohon akvaan muut matelijat oikein mahdukaan.

        sitä lähinnä mietin että tarvitseeko vesiliskot yhtä tarkan elinympäsistön kuin kalat, vesiarvot, yhteyttävät vesikasvit yms.?

        voihan se olla että jokin tovi menee ennen kuin löydän nykyisille kaloilleni uuden sijoituspaikan ja pääsen vesiliskoharrastukseni aloittamaan, mutta ajattelin tiedustella jo valmiiksi. nykyisessä akvassa on sinilevää joten se pitää varmasti tyhjentää ja puhdistaa ennen liskoja.

        Vesilisko ei ole matelija vaan sammakkoeiläin, joten kannattaa katsoa oikealta osastolta...


      • tattisvaa
        Sammakkoeläin kirjoitti:

        Vesilisko ei ole matelija vaan sammakkoeiläin, joten kannattaa katsoa oikealta osastolta...

        oikee keuhkoot...??
        kuis tää palsta liittyy matelijoihin?? mun mielestä lukee aivan suomeksi että lemmikit>liskot..mitäs sulla lukee...matelijat kenties?? HOHHOIJAA mikä urpo.


      • dksk
        tattisvaa kirjoitti:

        oikee keuhkoot...??
        kuis tää palsta liittyy matelijoihin?? mun mielestä lukee aivan suomeksi että lemmikit>liskot..mitäs sulla lukee...matelijat kenties?? HOHHOIJAA mikä urpo.

        Meneppäs tuonne sammakkoeläin keskustelun puolelle, sieltä löytyy keskustelua tuliliskoista, ne kun ovat sammakkoeläimiä.


    • h

      iguaani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe