sähköinen sirinä päässä?

nuori nainen

Mistä johtuu että tällä viikolla nyt jo toisen kerran kun olen ollut väsynyt päässä alkaa kuuluaa outoa sähköistä sirinää? Voi olla että se kuuluu korvissa, mutta sitten kyllä molemmissa, koska sen mieltää päähän. Perjantaina alkoi iltapäivällä luennolla ja keskittyminen herpaantui sen johdosta täysin, nyt taas äskettäin alkoi siristä.

39

34720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärisijä

      Mulla on ollut tuollaista samanlaista "sirinää" jo vuosia. Tuntuuko sinulla, että jokin korvan sisällä ikään kuin kramppaa ja aiheuttaa sirinän? Välillä minulla tuntuu kramppeja jossain sisäkorvan osassa, jotka kuuluvat sirinänä ja pörinänä. Oireet ovat pahemmat juuri iltaisin tai jos olen väsynyt.

      Oireeni alkoivat siis tuolla pörinällä ja sirinällä, pikkuhiljaa mukaan tulivat tasapainohäiriöt, käsien ja jalkojen vapina, nielemishäiriöt, puheen tuottamisen vaikeus sekä niskan jäykkyys. Diagnoosi on essentielli vapina, itselläni poikkeuksellisen vaikeamuotoinen. Aluksi epäiltiin Menieren tautia, ms-tautia, Parkinsonin tautia tai dopaherkkää dystoniaa, mutta onneksi ne ovat poissuljettuja.

      Jos sinulla ei ole muita oireita, niin ehdottaisin, että seurailet tilannetta vähän aikaa ja mikäli ei sirinä ei mene ohi, niin ota yhteyttä lääkäriin.

      • Tuju

        Hei "sirinä",
        en halua pelotella ja olenkin vakuuttunut, että niska-sun muut jännitykset aiheuttavat sirinöitä ja pörinöitä. Mulla alkoi vuonna 2000 kuin voimalinjojen kohina päässä. Ja tottahan se hiljaisuudessa kuului eniten. Sitten tuli vuosien mittaan sata muuta oiretta. Lopulta vain makasin pää turtana. Hulluksihan leimattiin.
        Siitä on nyt reilu vuosi. Sitten tuli diagnoosiepäily: neurosarkoidoosi. Koska se on erittäin harvinainen sairaus niin kalloni olisi haluttu avata ensin ennen lääkityksen aloitusta. Mutta sitä ei tehtykään, koska se olisi ollut todennäköisen vaarallista, sillä sarkoidoosigranuloosi oli jo edennyt aivokalvojen syviin osiin.
        Mutta hei, elän ja syön edelleen kortisonia. Eli 13 kiloa "fylliä" on tullut, vaikka salaattia söisin. Mutta uskon koko ajan paranemiseen.
        Älä sinä ala miettimään tätä tautia. Todennäköisesti se on joku muu "normaali" ilmiö.


      • aloittaja

        siksi tuntuukin kuin sirinä kuuluisi päästä.


      • aloittaja
        Tuju kirjoitti:

        Hei "sirinä",
        en halua pelotella ja olenkin vakuuttunut, että niska-sun muut jännitykset aiheuttavat sirinöitä ja pörinöitä. Mulla alkoi vuonna 2000 kuin voimalinjojen kohina päässä. Ja tottahan se hiljaisuudessa kuului eniten. Sitten tuli vuosien mittaan sata muuta oiretta. Lopulta vain makasin pää turtana. Hulluksihan leimattiin.
        Siitä on nyt reilu vuosi. Sitten tuli diagnoosiepäily: neurosarkoidoosi. Koska se on erittäin harvinainen sairaus niin kalloni olisi haluttu avata ensin ennen lääkityksen aloitusta. Mutta sitä ei tehtykään, koska se olisi ollut todennäköisen vaarallista, sillä sarkoidoosigranuloosi oli jo edennyt aivokalvojen syviin osiin.
        Mutta hei, elän ja syön edelleen kortisonia. Eli 13 kiloa "fylliä" on tullut, vaikka salaattia söisin. Mutta uskon koko ajan paranemiseen.
        Älä sinä ala miettimään tätä tautia. Todennäköisesti se on joku muu "normaali" ilmiö.

        mitä olivat nuo sinun muut oireet?


      • Tuju
        aloittaja kirjoitti:

        mitä olivat nuo sinun muut oireet?

        Niin, oireita on ollut todella paljon. Ensimmäinen oli kipeät imurauhaset kaulassa. Niitä pisti ja olivat kolminkertaiset kooltaan normaaliin verrattuna. Kukaan lääkäri ei noteerannut sitä. Samoihin aikoihin alkoi jaloissa nykiä sekä pistellä. Nämä olivat 9 vuotta sitten. Välillä ei ollut kovin merkittävää uutta. Mutta luettelen mitä kaikkea yhteensä on ollut:
        Käteni alkoi puutua ja oli lähes mahdotonta käyttää hiirtä. Alkoi erikoinen, ikäänkuin niskasta leviävä päänsärky. En voinut nukkua juuri missään asennossa, tuntui, että suonet paukahtaa. Sitten alkoi "käsikohtaukset". Niitä on todella vaikea kuvata. Tuntui kuin käsi räjähtäisi ja jos oli seisaallani niin tasapaino alkoi heittää. Kohtaus tuli yleensä, kun nousin seisomaan ja meni ohi muutamassa minuutissa. Välillä en pystynyt kirjoittamaan kuin aivan kummia koukeroita. Ihoni alkoi keratisoitua joka paikasta, myös kasvoista. Kutina oli myös ilkeää, erityisesti päänahassa. Hiukset lähtivät. Olin laiha. Ei ollut nälkä. Änkytin, sanat menivät sekaisin, välillä ihan kuola valui, kun yritin puhua. Näin kaksoiskuvia. Palelin koko ajan. Toinen silmäluomeni alkoi roikkua ja aamulla tuntui, että päässä on vieras silmä. Nyt on todettu, että silmissäni on Hornerin syndrooma (hermovaurio). En tiedä onko tämän sairauden vai kortisonin seurausta.
        Eteenpäin vain pötkin ja pidän positiivisen asenteen. Tässä lyhyesti vuosien tuskien taival. Onneksi löytyi lääkäri, joka älysi sairauden.


      • Anonyymi
        Tuju kirjoitti:

        Niin, oireita on ollut todella paljon. Ensimmäinen oli kipeät imurauhaset kaulassa. Niitä pisti ja olivat kolminkertaiset kooltaan normaaliin verrattuna. Kukaan lääkäri ei noteerannut sitä. Samoihin aikoihin alkoi jaloissa nykiä sekä pistellä. Nämä olivat 9 vuotta sitten. Välillä ei ollut kovin merkittävää uutta. Mutta luettelen mitä kaikkea yhteensä on ollut:
        Käteni alkoi puutua ja oli lähes mahdotonta käyttää hiirtä. Alkoi erikoinen, ikäänkuin niskasta leviävä päänsärky. En voinut nukkua juuri missään asennossa, tuntui, että suonet paukahtaa. Sitten alkoi "käsikohtaukset". Niitä on todella vaikea kuvata. Tuntui kuin käsi räjähtäisi ja jos oli seisaallani niin tasapaino alkoi heittää. Kohtaus tuli yleensä, kun nousin seisomaan ja meni ohi muutamassa minuutissa. Välillä en pystynyt kirjoittamaan kuin aivan kummia koukeroita. Ihoni alkoi keratisoitua joka paikasta, myös kasvoista. Kutina oli myös ilkeää, erityisesti päänahassa. Hiukset lähtivät. Olin laiha. Ei ollut nälkä. Änkytin, sanat menivät sekaisin, välillä ihan kuola valui, kun yritin puhua. Näin kaksoiskuvia. Palelin koko ajan. Toinen silmäluomeni alkoi roikkua ja aamulla tuntui, että päässä on vieras silmä. Nyt on todettu, että silmissäni on Hornerin syndrooma (hermovaurio). En tiedä onko tämän sairauden vai kortisonin seurausta.
        Eteenpäin vain pötkin ja pidän positiivisen asenteen. Tässä lyhyesti vuosien tuskien taival. Onneksi löytyi lääkäri, joka älysi sairauden.

        Hei. Miten sinulla tänään menee?
        Itselläni on samantyylisiä oireita ja tutkitaan kokoajan lisää ..
        Mutta haluaisin kuula mitä sinulle kuuluu nyt?


    • höpöpsis

      Mulla sirisee kans toinen korva (kuulostaa siltä kuin televisio olisi päällä äänettömänä), mutta se on kuuro se korva. Korvalääkärin mukaan se on "haamuääntä" niin kuin amputoidussa jalassa voi olla haamukipuja...
      Korvasta meni kuulo aivokasvaimen leikkauksen yhteydessä, kun aivohermo vaurioitui. Että ei ehkä ihan sama vaiva...

      • Sähkölaitos pääsä

        On vanha ketju, mutta en löytänyt uudempia aiheesta.

        Mielestäni olette "onnellisia" te, joilla ääni kuuluu korvista ja on selkeäsyi tinnitusta.

        Oma häiriöni on yötäpäivää jatkuva sähköinen sirina ja joskus yllättäviä pikku räjähdyksiä takaraivon sisässä, ei korvissa, joten mitkään korvien tukkimiset eivät asiaa auta. Täytyy olla äärettömän väsynyt, että pystyy nukkumaan, kun hiljaisuudessa se on sitten ainoa ja riipivä ääni omasta kehosta tuleva häiriö.

        Olen saanut vaivan jokunen vuosi sitten eikä tunnu loppuvan yöllä eikä päivällä.
        Päänsärkyihin ei tunnu mitenkään liittyvän. Päätä särkee harvoin, lähinnä aamuisin.

        Onkohan mahdollista päästä tästä "puhelinlankojen laulusta" ennen kuolemaa eroon?


    • jadessa^

      mulla ihan sama juttu sirisee päässä tai saattaa olla kyllä nuo korvatkin, mut tää on vaan sillon kun meen nukkumaan ja on hiljasta.. tosi inhottavaa kun ei saa tämän takia nukuttua. saattais johtua väsymyksestä tai jostain tälläisestä. kyllä mä oon ainakin vähän paniikissa ollu kun ei oo saanu nukuttuu tuntuu että pää hajoaa.

      • ...

        Itsellänikin on tuota ajoittain, mutta syy on omalla kohdalla selvä: sitä tapahtuu vain jos juon liikaa kahvia. Tai kolajuomia ynnä muuta vastaavaa, joissa on kofeiinia.

        Eli kokeile vähentää tuon kaltaisten piristeiden käyttöä, jos niitä paljon käytät.


      • jadessa^^
        ... kirjoitti:

        Itsellänikin on tuota ajoittain, mutta syy on omalla kohdalla selvä: sitä tapahtuu vain jos juon liikaa kahvia. Tai kolajuomia ynnä muuta vastaavaa, joissa on kofeiinia.

        Eli kokeile vähentää tuon kaltaisten piristeiden käyttöä, jos niitä paljon käytät.

        kiitos : ) tota voisi kyllä kokeilla juon nimittäin aika paljon kahvia jos vaikka johtuisi siitä..


      • kofeiinitietäjä
        jadessa^^ kirjoitti:

        kiitos : ) tota voisi kyllä kokeilla juon nimittäin aika paljon kahvia jos vaikka johtuisi siitä..

        Kofeiini muuttuu virtsahapoiksi ja ne kertyvät kehoon, aiheuttaen pitkäaikaiskäytössä todella eriskummallisia neurologisia oireita.

        http://qmies.blogit.fi/


      • jadessa^^
        kofeiinitietäjä kirjoitti:

        Kofeiini muuttuu virtsahapoiksi ja ne kertyvät kehoon, aiheuttaen pitkäaikaiskäytössä todella eriskummallisia neurologisia oireita.

        http://qmies.blogit.fi/

        kävin itseasiassa eilen sairaalassa... sanovat että pitää tilata aika omalle lääkärille ja hän sitten tarkistaa kuulon. kertoivat tuosta tinnityksestä joka jää koko loppu iäksi se vain on karu totuus kai siihenkin joskus tottuu jollakin tavalla :/ toivon kumminki että' itellä johtuis ihan jumittuneista niskoista mutta tiedä sitä sitten. jokatapauksessa huomena sain ajan omalle lääkärille jos vaikka selviäi jotenkin tämäkin asia.


    • rollarit

      minulla sirisee ja paukkuu alkoi noin viikko sitten muistissa heti häikkää aion mennä psykiatrille vaikuttaa näkökenttään pelkään tätä kuollakseni .Voiko tähän kuolla ja kuinka paljon niitä muita oireita tulee.Nyt mulla on kasvot turvoksissa ja laikukkaat.aikaisemmin on jo ollut sirinää mutta nyt se ei ole mennyt pois,hyvin korkea taajuista lintu olisi päässä

      • Anonyymi

        Ei fyysisten oireiden takia kannata mennä psykiatrille. Leimataan kerrasta psyykepotilaaksi ja oikeaa diagnoosia et saa ennenkuin olet A) kuolemassa B) kuollut.


    • Valtose

      Borrelioosia.

    • Suhina-Kohina

      Olen potenut tätä kummallista suhinaa päässä jo pitemmän ajan. Ääni on pään sisällä ja tuntuu, että se täyttää koko pään. Olen sairastanut lapsena usean korvatulehduksen. Yhden kerran oli keskikorvan tulehdus. Hoidettiin antibiotilla. Onkohan se jättänyt nyt tämän kohinan ja suhinan kymmenien vuosien jälkeen muistona korvatulehduksista. Muutama päivä sitten kolasin lunta pihasta ja kun menin illalla nukkumaan, huomasin kohinan olevan pois. Oliskohan niskat ja hartiat saanu sellaista liikuntaa, joka auttoi. Äänet on kuitenkin palanneet ja voimistuvat aina illalla. On niinkuin radioasema ei olisi kohdalla, vaan suhisee niinkuin vanha putkiradio. Ei mikään mukava tunne tämäkään ole. Olisko jollakin oikean kanavan tunnusluku tiedossa!

    • Selvis

      Minulla myös sirinää, mutta nyt tiedän mistä se johtuu. Sain uniapneadiagnoosin ja maskin. Jos käytän maskia, sirinää ei ole, muuten on.

    • Anonyymi

      kuuluuko se sirinä sen maskin lävitse? onko kellään tietoa?. ajattelin siis , että sehän voisi oll hyvä niin ei naapurisa kuulu sitten sitä sirinää pääästä kun on se maski

    • Anonyymi

      Kosmiseksi ääneksi kutsun. Itse kuulen sen ja se on todella oiva työkalu nukkumiseen, meditointiin ja yleisesti pääsiäisen keskustelun hiljentämään. Aluksi kuumotin että kun kuuntelin sitä ja se voimistui että en voisi olla kuulematta sitä, huomannut olen että turhaan kuumotin ja nyt voin kuulla sen jos haluan tai en. Aina se siellä on eikä sitä tarvitse pelätä, itseasiassa mitä enemmän sitä kuumottaa sitä enemmän siihen keskittyy ja näin se pyörä pyörii.

      • Anonyymi

        Minulla aivan sama kokemus.. Mukava kuulla että meitä on muitakin


    • Anonyymi

      Itse tiedän sairastavani borrelioosia, lukuisia positiivisia testeistä ja oireet täsmäävät. Yksi oireista on sirinä päässä joka tuntuu johtuvan niskasta, ikään kuin selkäydin neste siellä muljuisi jostain ahtaasta raosta tms. Ei lie semmoisenaan vaarallista, mutta voi olla yksi taudin oire. Borre aiheuttaa äärimmäistä yläkropan kireyttä ainakin itsellä, että ensimmäisenä kannattaa varmaan kokeilla hierojat ja saunat.

    • Anonyymi

      Ketju vanha,mut kirjoitan silti.Noin kuukausia sit alkoi korvissani siristä. Äänitaso vaihteli suuresti. Ihmettelin,että mikä on vialla asunnossani,kun en aluksi kuullut muualla. Samaan aika sattui muutakin asioita,joita aluksi epäilin. Kunnes pitkän ajan päästä alkoi ongelmat syömisen ja juomisen kanssa. En kärsinyt syödä tai juoda mitään,eli olipa kylmää tai kuumaa. Alkoi vihloo kamalasti hammastani. Hampaassa oli pienenpieni halkeema joka ei nähnyt paljan silmin. Hammaslääkäri kertoi,että hermorajat kulkevat hampaasta korvien lähellä päähän. Eli toi hammas aihutti sirinää korvissani/päässä,jotka kulkivat hermoratoja pitkin
      Sirinä oli tosi kiusallinen ja inhottava vaiva,jopa hermoja raastava. Ilman hampaan vihlontaa ei olisi sirinä ikinä selvinyt. Sillä terveyden tilani oli hyvä. Tuon hampaan korjamisen jälkeen sirinä loppui täysin. Kirjoitin tämän vain siksi,että aina ei pidä epäillä pahinta,vaan sitkeästi pyrkiä hakemaan apua ja pitää pintansa ja luottaa itsensä,koska sinä itse tunnet itsesi parhaiten. Aina on ihmisiä,jotka pyrkivät vähättelemään toisen tuntoja tai kokemuksia tai epäilemään toisen mielenterveyttä turhaan.

      • Anonyymi

        Oho


      • Anonyymi

        Kiitos kun tulit kertomaan!! Oman sirinän yhdistän nyt hajonneeseen hampaaseen.


    • Anonyymi

      Minulla on ollut vuosia vasemmassa korvassa sirinää. Se alkoi vähitellen ja on voimistunut. Verenpaine lääkkeet on.
      Kun painan korvan käytävän sormella nipukasta umpeen ja kopautan kantapäätä lattiaan, kuuluu korvasta selvä helähdys. Toisesta korvasta tätä ei kuulu.
      Helähtääkö toisilla sirinästä kärsivillä samalla tavalla? Korvassa tuntuu myös tukkoisuuden tunne, vaikka korvat on todettu puhtaiksi. Kuulossa ei ole todettu vikaa.

    • Anonyymi

      Olen huomannut kun suljen silmät sirinä voimistuu ja pääsen meditatiiviseen tilaan. Se on todella mielenkiinnosta. Olen oppinut sirinän kautta paljon asioita mitä muuten en olisi

    • Anonyymi

      Mulla on sirissy aivoissa vuodesta olen nyt 44v

    • Anonyymi

      Minulla alkoi sirinät myös 1,5 sitten yhtä äkkiä.
      Perus verenkokeet olivat ok,kun ensin epäilin itseäni.
      Sirinät helpottaa,kun poistun kotoa.
      Enkä voi käsittää missä on syy. Nyt yritän kamppailla asian kanssa. Muutenkin kuuloni on tosi hyvä.
      Meillä ainakin putket pitävät ääntä,jotka pahentavat asiaa. Nukkuminen on tosi hankalaa. Tässä jo tuntee itsensä aivan pöpiksi.
      Olen myös yrittänyt myös pyytää isännöitsijää,että putkistojen säätöjä tarkistasiin,mutta turha toivo.
      Nyt koitan lääkärin kautta selvittää miksi kuulen kovaa sirinää niin,että koko elämä on pilalla.
      Ja vaikka olen 1,5v kuunnellut ääntä niin se on yhä häiritsevää,enkä ole tottunut.
      Kamppailu on todella uuvuttavaa ja asian selvittely
      hidasta.
      Aina puhutaan,että tinnitus äänet ovat sihinää,kohinaa,mutta ei koskaan sirinää.
      Joten hyvä tietää,että en ole ainoa,joka kuulee sirinää.Se vain on outoa,että sirinä on pahinta kotonsa ja muualla tilanne helpottuu.
      Pahinta on se,että en tiedä vielä syytä.
      Vastaluulokkeitakin on harkinnassa,josta moni on saanut vähän apua esim.tinnitukseen.
      Tilanne tuntuu pelottavalta,että tätäkö kuuntelen koko ikäni,sillä tausta melut ei helpotata ääniä.
      Toivon,että syy löytyy niin se helpottaa edes vähän.

      • Anonyymi

        Löytyikö syy?


      • Anonyymi

        Hei, onko sulla reaktiivinen tinnitus? Olen huomannut samoja oireita itsellä. Eli korvat reagoi pattereiden ja ilmanvaihdon kohinaan ja voimistaa tinnitusta.


    • Anonyymi

      Hei te kaikki kommentoijat. Mulla on semmonen sirinä päässä kun käännän katsettani jompaankumpaan suuntaan. Sanon sitä naksuttavaksi sirinäksi. On alkanut jo muutama vuosi sitten harvakseltaan mutta nyt on taas pahentunut ja ollut melkein viikon joka päivä. Onko teillä kokemusta tällaisesta. Terveisin Tuula

    • Anonyymi

      Minulla on tinnitusta ja se kuulostaa jotenkin sirinältä.

    • Anonyymi

      johan löysin kirjoitusta tästä aiheesta, päässä sirisee niin kuin sähkö lankojen alla seisoisi, kesän jälkeen alkoi, oon ihmetelly, mitä vois olla, enpä oo kelleen kertonu, pitävät kahelina, mut nää kirjoitukset helpotti oloa, teen läppärin ääressä töitä ja uskoakseni johtuu niskoista, menen jälleen hierojalle ja seuraan oireita jospa alkas helpottaa, kiitos kirjoittajille, en siis ole yksin vaivan kanssa ja toivottavasti tulee selvyyttä moiseen sirinään
      ..

    • Anonyymi

      Mulla alkoi kuulua koronan sairstettuani v.2021 sähköinen ääni korvissa,sairastin myös korvatulehduksen josta jäi tämä pirullinen vaiva.Kävin korvapolillakin,meinasivat että kun sen hyväksyy niin se häviää..eli vika onkin korvien välissä.Niin tai näin,yhä sirittää!

    • Anonyymi

      Minulla on alkanut kuulua siinä päässä pari kuukautta sitten. Se kuulostaa minusta loisteputkien sytyttimen ääneltä. Olen istunut monta vuotta loisteputkien alla ja ilmeisesti sytyttimet ollet rikki, koska siirsivät aina. Nyt se sama siinä on mun päässä.
      Kun lähden kotoa tai on jotain super mielenkiintoista tekemistä, en huomaa siinä.
      Vaikka yritän olla kiinnittämättä huomiota siihen, tunkee sirinä läpi.
      Minulle on tullut uutena oireena myös jonkin verran tasapaino-ongelmia.
      Aloitan "tutkimukset" käynnillä hammaslääkärissä.
      T. Arja

    • Anonyymi

      Arja korjaa.. edellisessä tekstissä automaattikirjoitus muutti sana sirinä

    • Anonyymi

      No VITTU SAMA PULMA!! Ihme ÄRSYTTÄVÄÄ ”tsikinää”.,!!

    • Anonyymi

      Nyt olen jo yli vuoden kärsinyt pään vinkumisesta. Loppuvuodesta alkoi myös vasemman korvan naksuminen. Minulla on vuoden sisällä tullut myös kitalaen kramppeja öisin ja huulien puuduttelua. Hammasta on vihlonut ja sitä on korjailtu. Nyt huomaan varpaissa värinää. Uniapnea tutkimukset on tehty 2019. Aivojen magneettikuva otettu. Neurologi on tutkinut. Ei mitään vikaa. Terveen paperit kourassa. Nyt olen huomannut myös kävellessä reisilihasten kipeytymistä. Pää on jumissa, ajatukset ei toimi kunnolla. Muistiin ei voi luottaa. Keskittyminen on hankalaa. Näillä mennään ja syytä ei löydy. Nyt on alkanut voimakas väsymys, mutta pään möykkäämisen takia nukkuminen hankalaa. Ei edes verikokeita ole tutkittu. Aika näyttää kauanko sitä 52 vuotias näillä oireilla on työelämässä. Olis niin helpottavaa tietää syy näille oireille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      250
      2421
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1595
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1404
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1285
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1202
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1132
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      978
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      81
      962
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      922
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      99
      815
    Aihe