XSara takaluukku ei aukea

Jussi H

Ongelma seuraavanlainen. Farmari Xsaran -01 takaluukku ei aukea keskuslukon perässä, eikä avaimenperän nappulalla! Saako sitä hiivatin luukkua auki millään muulla tavalla? Onko takaluukussa esim. piilossa paikka, josta sen saa avaimella auki?
Korjattavaksi menossa, mutta sitä odotellessa olisi hyvä saada luukkua auki.
Niin ja juu, kyllähän se oma auto olisi jotenkin tunnettava, mutta kyse on emännän autosta ja etäisyyttä siihen tällä hetkellä n. 120 km :)

Jussi

12

5765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin merkki

      on Citroen, niin kyllä naitä vippaskonsteja tarvittaisiin, jotta pääsius huomiseen.
      Niitä vaan ei ole. Itsellä on ollut C5:n takasivuovi jo 7 kk yhtämenoa lukossa, ei aukea sisältä eikä ulkoa, paisi joskus ja silloin sitä ei saa millään lukkooon, paitsi joskus.
      Jos kamat varastetaan pitää murjoa ovenkarmia ennenkuin kutsuu polliisit.
      Korjaamo on aino paikka missä ongelma selviää ja pussit tyhjenee. Mietipä sitä kun menet seuraavankerran autokaupppaan!

      • tyhjennys

        eksyny ilotaloon jos sun molemmat pussit on tyhjentyny. Hanki lasit ensi kerralla niin osut oikeaan paikkaan. mulla on vaimo minne ne pussit tyhjennän, entäs sulla?


      • ja vei
        tyhjennys kirjoitti:

        eksyny ilotaloon jos sun molemmat pussit on tyhjentyny. Hanki lasit ensi kerralla niin osut oikeaan paikkaan. mulla on vaimo minne ne pussit tyhjennän, entäs sulla?

        vismasuojan mennessään.
        Oli kait jakopään tiivisteessä taas vuoto.
        Volgalla kun ajaa ei vosut ole haitaksi saakka kotia tunkemassa.


    • Ibor

      Sulla on joko johto poikki takaluukun saranan paikkeilta tai lukon aukaiseva sähkömoottori pimeänä. Asentajalta kestää n. 5 min aukaista luukku sisäpuolelta irroittaen lukkosalvan. Jos pelkkä johto on poikki ei homma kauaa kestä, jos moottori rikki ei senkään korjaaminen kauan aikaa vie. Ei mikään kallis juttu.

      • Jussi H

        Oireet viittaavat tosiaan tuollaiseen. Pikku ongelma voipi olla takaluukun verhoilujen saaminen pois tieltä, mutta eiköhän siitäkin osaava kaveri selviä. Kiva kuulla, että välttämättä ei ole tiedossa kovin kallista pietiä.


      • xsara79
        Jussi H kirjoitti:

        Oireet viittaavat tosiaan tuollaiseen. Pikku ongelma voipi olla takaluukun verhoilujen saaminen pois tieltä, mutta eiköhän siitäkin osaava kaveri selviä. Kiva kuulla, että välttämättä ei ole tiedossa kovin kallista pietiä.

        eikö 2 mallin xsaras oo enää avaimenreikää takaluukus? 1s on viä.. onko ovissakaan enää avainreikiä?


      • Xsara -01
        xsara79 kirjoitti:

        eikö 2 mallin xsaras oo enää avaimenreikää takaluukus? 1s on viä.. onko ovissakaan enää avainreikiä?

        Juu ei oo avaimelle koloa II-Xsarassa.

        Ja tuohon alkuperäiseen vikaan voin kommentoida, että n.95% todennäköisyydellä johto on poikki siellä saranan vieressä olevassa kumihaitarissa. Itse olen korjannut kahteen kertaan kaksi eri johtoa tuolta haitarista. Ja tosiaan luukun saa auki irroittamalla ensin sisäkautta kontin alareunan muovin ja sen jälkeen lukon salvan. Avaamiseen tarviit torks (vai mikä lie) avaimia.

        Ärsyttäviä pikkuvikoja nuo johtojen katkeilut, ovissa ja luukuissa. Mutta onneksi ei ole tarvinnut kantaa euroja Veholle vaan on ollut sopiva paikka itse korjata...


      • lukkopesää
        Xsara -01 kirjoitti:

        Juu ei oo avaimelle koloa II-Xsarassa.

        Ja tuohon alkuperäiseen vikaan voin kommentoida, että n.95% todennäköisyydellä johto on poikki siellä saranan vieressä olevassa kumihaitarissa. Itse olen korjannut kahteen kertaan kaksi eri johtoa tuolta haitarista. Ja tosiaan luukun saa auki irroittamalla ensin sisäkautta kontin alareunan muovin ja sen jälkeen lukon salvan. Avaamiseen tarviit torks (vai mikä lie) avaimia.

        Ärsyttäviä pikkuvikoja nuo johtojen katkeilut, ovissa ja luukuissa. Mutta onneksi ei ole tarvinnut kantaa euroja Veholle vaan on ollut sopiva paikka itse korjata...

        ompi kato auto karvalakkimallia.
        Kalleimmissa malleissa on toimiva avainlukko.


      • Xsara -01
        lukkopesää kirjoitti:

        ompi kato auto karvalakkimallia.
        Kalleimmissa malleissa on toimiva avainlukko.

        Jep mä ostin tähän mun nykyiseen rautakaupasta sellasen tuulihaan ja se on ollu tosi kätevä. Sit ku mä ostan uuden Citroäänin ni mä otan lainaa sen verran enemmän että voin ottaa siihen pisnes 3000 paketin mihin kuulu lukot joka luukkuun ja avattavat etuikkunat. Avaimet maksaa tietysti lisää ;)


    • xsara 02 farmari

      Mulla oli sama ongelma ,samalla ei myös sisävalo syttynyt palamaan huollossa sanottiin että kuskin puolen lukkomoottori ei toimi, piti vaihtaa uuteen.takaluukun sai aukeamaan avaamalla kakkoskuskin puoleisen oven jonka jälkeen takaluukku aukesi.Tämä puolestaan viittasi kuskin puoleisen oven lukkomoottoriin joten kokeile?
      Minulla lukkomoottori vaihdettiin ja ongelma hävisi

      • Xsara VTR

        Jep, mulla sama ongelma oli
        xsara vtr vm.01 ..takaluukku jumissa eikä auennut millään käynti veholla,siellä oli mennyt se
        lukkomoottori rikki ja maksoi 140e pelkkä osa....


    • Anonyymi

      Sisäpuolelta saa auki lukon pienellä tikulla painamalla pienestä reiästä lukosta. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe