XSara takaluukku ei aukea

Jussi H

Ongelma seuraavanlainen. Farmari Xsaran -01 takaluukku ei aukea keskuslukon perässä, eikä avaimenperän nappulalla! Saako sitä hiivatin luukkua auki millään muulla tavalla? Onko takaluukussa esim. piilossa paikka, josta sen saa avaimella auki?
Korjattavaksi menossa, mutta sitä odotellessa olisi hyvä saada luukkua auki.
Niin ja juu, kyllähän se oma auto olisi jotenkin tunnettava, mutta kyse on emännän autosta ja etäisyyttä siihen tällä hetkellä n. 120 km :)

Jussi

12

6500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin merkki

on Citroen, niin kyllä naitä vippaskonsteja tarvittaisiin, jotta pääsius huomiseen.
      Niitä vaan ei ole. Itsellä on ollut C5:n takasivuovi jo 7 kk yhtämenoa lukossa, ei aukea sisältä eikä ulkoa, paisi joskus ja silloin sitä ei saa millään lukkooon, paitsi joskus.
      Jos kamat varastetaan pitää murjoa ovenkarmia ennenkuin kutsuu polliisit.
      Korjaamo on aino paikka missä ongelma selviää ja pussit tyhjenee. Mietipä sitä kun menet seuraavankerran autokaupppaan!

• tyhjennys

eksyny ilotaloon jos sun molemmat pussit on tyhjentyny. Hanki lasit ensi kerralla niin osut oikeaan paikkaan. mulla on vaimo minne ne pussit tyhjennän, entäs sulla?

• ja vei
        tyhjennys kirjoitti:

eksyny ilotaloon jos sun molemmat pussit on tyhjentyny. Hanki lasit ensi kerralla niin osut oikeaan paikkaan. mulla on vaimo minne ne pussit tyhjennän, entäs sulla?

vismasuojan mennessään.
        Oli kait jakopään tiivisteessä taas vuoto.
        Volgalla kun ajaa ei vosut ole haitaksi saakka kotia tunkemassa.

• Ibor

Sulla on joko johto poikki takaluukun saranan paikkeilta tai lukon aukaiseva sähkömoottori pimeänä. Asentajalta kestää n. 5 min aukaista luukku sisäpuolelta irroittaen lukkosalvan. Jos pelkkä johto on poikki ei homma kauaa kestä, jos moottori rikki ei senkään korjaaminen kauan aikaa vie. Ei mikään kallis juttu.

• Jussi H

Oireet viittaavat tosiaan tuollaiseen. Pikku ongelma voipi olla takaluukun verhoilujen saaminen pois tieltä, mutta eiköhän siitäkin osaava kaveri selviä. Kiva kuulla, että välttämättä ei ole tiedossa kovin kallista pietiä.

• xsara79
        Jussi H kirjoitti:

Oireet viittaavat tosiaan tuollaiseen. Pikku ongelma voipi olla takaluukun verhoilujen saaminen pois tieltä, mutta eiköhän siitäkin osaava kaveri selviä. Kiva kuulla, että välttämättä ei ole tiedossa kovin kallista pietiä.

eikö 2 mallin xsaras oo enää avaimenreikää takaluukus? 1s on viä.. onko ovissakaan enää avainreikiä?

• Xsara -01
        xsara79 kirjoitti:

eikö 2 mallin xsaras oo enää avaimenreikää takaluukus? 1s on viä.. onko ovissakaan enää avainreikiä?

Juu ei oo avaimelle koloa II-Xsarassa.

Ja tuohon alkuperäiseen vikaan voin kommentoida, että n.95% todennäköisyydellä johto on poikki siellä saranan vieressä olevassa kumihaitarissa. Itse olen korjannut kahteen kertaan kaksi eri johtoa tuolta haitarista. Ja tosiaan luukun saa auki irroittamalla ensin sisäkautta kontin alareunan muovin ja sen jälkeen lukon salvan. Avaamiseen tarviit torks (vai mikä lie) avaimia.

Ärsyttäviä pikkuvikoja nuo johtojen katkeilut, ovissa ja luukuissa. Mutta onneksi ei ole tarvinnut kantaa euroja Veholle vaan on ollut sopiva paikka itse korjata...

• lukkopesää
        Xsara -01 kirjoitti:

Juu ei oo avaimelle koloa II-Xsarassa.

Ja tuohon alkuperäiseen vikaan voin kommentoida, että n.95% todennäköisyydellä johto on poikki siellä saranan vieressä olevassa kumihaitarissa. Itse olen korjannut kahteen kertaan kaksi eri johtoa tuolta haitarista. Ja tosiaan luukun saa auki irroittamalla ensin sisäkautta kontin alareunan muovin ja sen jälkeen lukon salvan. Avaamiseen tarviit torks (vai mikä lie) avaimia.

Ärsyttäviä pikkuvikoja nuo johtojen katkeilut, ovissa ja luukuissa. Mutta onneksi ei ole tarvinnut kantaa euroja Veholle vaan on ollut sopiva paikka itse korjata...

ompi kato auto karvalakkimallia.
        Kalleimmissa malleissa on toimiva avainlukko.

• Xsara -01
        lukkopesää kirjoitti:

ompi kato auto karvalakkimallia.
        Kalleimmissa malleissa on toimiva avainlukko.

Jep mä ostin tähän mun nykyiseen rautakaupasta sellasen tuulihaan ja se on ollu tosi kätevä. Sit ku mä ostan uuden Citroäänin ni mä otan lainaa sen verran enemmän että voin ottaa siihen pisnes 3000 paketin mihin kuulu lukot joka luukkuun ja avattavat etuikkunat. Avaimet maksaa tietysti lisää ;)

• xsara 02 farmari

Mulla oli sama ongelma ,samalla ei myös sisävalo syttynyt palamaan huollossa sanottiin että kuskin puolen lukkomoottori ei toimi, piti vaihtaa uuteen.takaluukun sai aukeamaan avaamalla kakkoskuskin puoleisen oven jonka jälkeen takaluukku aukesi.Tämä puolestaan viittasi kuskin puoleisen oven lukkomoottoriin joten kokeile?
      Minulla lukkomoottori vaihdettiin ja ongelma hävisi

• Xsara VTR

Jep, mulla sama ongelma oli
        xsara vtr vm.01 ..takaluukku jumissa eikä auennut millään käynti veholla,siellä oli mennyt se
        lukkomoottori rikki ja maksoi 140e pelkkä osa....

• Anonyymi

Sisäpuolelta saa auki lukon pienellä tikulla painamalla pienestä reiästä lukosta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2374
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1547
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1300
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe