Onko teillä muilla ollut sellaista, että raskauden ainaka itse vatsalaukku on äärimmäisen
herkkä ? mulla rv 8 4 meneillään ja nykyään on ihan kamalaa syödä, kun kaikki ruoka alkaa polttamaan vatsaa ihan julmetusti, kaurapuuro on liki ainoita, jotka eivät polta:(
Yritän syödä monipuolisesti, mutta alkaa tulla jo kammo, kun pelkää jatkuvasti syönnin jälkeen, joko ne helvetinmoiset poltot taas tulevat.
Lisäksi vatsaan kertyy törkeen paljon ilmaa, ja vatsa on ilmapallomainen, vaikka käytän ainoastaan hyla-tuotteita.
Mitään vatsalääkkeitä ( mm. nexium) ei luonnollisestikaan voi käyttää, joten mikä avuksi ??
Vatsan poltto raskaudessa
7
4964
Vastaukset
- rv15
Minulla oli alkuraskaudesta juuri noita kuvailemiasia vaivoja. Olo oli välillä todella kipeä. Minulla ilman muodostumista helpotti Cuplaton. Nyt, rv15, tilanne on helpottunut ja ongelmia on vain silloin tällöin. Suurin ongelmani on mahalaukkuni, joka kipeytyy/polttelee heti, kun on nälkä. Kyse ei ole kuitenkaan närästämisestä.
- natalie
mulla kertynyt viikkoja 7 4. mulla on kans ollut tosi paljo ongelmii mahan kaa. maha turpoo päivän aikana kauheesti ja polttaa ja on kipee heti ku on about 2 tuntii ruokailusta.koko ajan pitäs olla syömäs... mut sit viel se, et ku koko ajan on vähän pahaolo, ni mikää ei oikee kunnolla maistu. ja monet ruuat alkaa helposti närästää. ja usein röyhtäilen jo heti aamusta ihan kauheesti, vaikkei oo ehtiny syödä mitää... kaipa tämä ohi menee...?
ootko jo ollu neuvolassa marrasvauva? mulla eka käynti täl viikol, otan siel ainaki puheeks noi vaivat, jos niihi löytys jotain apua.- Marrasvauva 07
Moikka :)
Kävin viime viikolla ekassa ultrassa (rv 8 0 )
ja siellä se pieni ihmisen alku köllötti 1,6 cm myttynä:) ja sydän sykki :)
Eka neuvola on 24.4.
Juu, mulla on todella ongelmana tää mun maha, kun juurikaan mitään ei voi syödä polttojen pelossa, mutta koko ajan on nälkä :(
Mua ei niinkään närästä, vaan vatsaa vaan polttaa ihan sikana ja maha on sekaisin, mitään kiinteätä ei oikein ulos sitten tulekaan:(
Oikein paljon onnea sulleki odotuksesta :)
Ollaan liki samoilla päivillä:D - Marrasvauva 07
Pienestä riippuu isot asiat kirjoitti:
Kiitos vinkistä, olen pyrkinyt nyt jättämään
liki kaiken rasvan pois, paitsi aamupuurosta, siinä on oltava "flora-silmä" :)
mutta edes karsiminen ei tunnu auttavan, aivan järkyt poltot tulivat sesam-näkkäristä, jonka päällä ohuelti lahden leipälevitettä, pala juustoa ja kurkkua, lisäksi söin kirsikkatomaattia, ja taas meni yö pilalle, kun oli pakko juosta vesssa yrittäen saada ulos kaikki istumalla:D
Mä elän toivossa, että tämäkin menee ohitse, kun viikot kuluvat :D
- sop
Itse sain "luvan" yliopistosairaalasta käyttää raskauksien aikana ppi-lääkettä vaikean refluksin aikana..lääkkeestä ei ole ollut mitään haittaa,toki sen käyttöä vältetään mutta tutkimuksissa ei ole havaittu mitään haittavaikutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713