Elikkäs ajattelin nyt kirjoittaa niille, jotka kärsivät lievästä aknesta ja ovat syöneet esim. useita antibioottikuureja ja käyttäneet paikallishoitoja tuloksetta.
Lieväkin akne voi helposti latistaa itsetuntoa ja olla ikävä vaiva. Itse aloin kärsiä ko. vaivasta vasta 17-18-vuotiaana, ja sitä ennen ihoni oli aina ollut todella hyvä. Söin muutaman vuoden aikana varmaan kymmeniä antibioottikuureja, kunnes lopulta eräs kokenut ihotautilääkäri päätti määrätä minulle roaccutanin, koska mikään muu ei tuntunut vaivaani auttavan. Näppylöintiä oli siis jonkin verran kasvoilla sekä selässä ja rintakehällä. Ei mitään suuria paiseita, mutta kuitenkin ikäviä. Ja kun vielä herkkä ihoni punoittaa helposti kun on pieniäkin näppylöitä, niin kyllä asia minua todella vaivasi.
Söin yhden roa-kuurin, jonka jälkeen ihoni pysyi muutaman vuoden todella hyvässä kunnossa. Ainoat merkittävät haittavaikutukset olivat huulten kuivuminen sekä herkkyys kuumalle. Akneni kuitenkin palasi jokin aika sitten, ja sain saman tien uuden kuurin. Iho alkoi heti muutamassa viikossa parantua ja itsetuntoni kohosi jälleen huimasti.
Suosittelen siis lievästäkin aknesta kärsiviä miettimään roan syömistä, mikäli muilla keinoilla ei tunnu helpottavan. On hyvä itse ottaa asia puheeksi ihotautilääkärin kanssa, mikäli eivät oma-aloitteisesti määrää. Meillä vähemmän näppyisilläkin on oikeus hyvään ihoon :) Ja tosiaan vaikka akne ei kovin paha olisikaan, niin jos sitä ei millään pois saa niin kyllä se ainakin itsellä itsetunnon päälle kävi ja oli aivan turha stressin aihe. Toivon, että akneni pysyy lopullisesti poissa tämän toisen kuurin myötä.
Tätä palstaa paljon lukeneena halusin vain kirjoittaa tämän, jotta ne, jotka kärsivät lievemmästä aknesta, eivät jäisi paitsioon! :)
Lievä akne + Roaccutan
52
8644
Vastaukset
- välein
No mitäs hyötyä sitä myrkkyä on syödä, jos sitä joutuu sitten syömään muutaman vuoden välein? Ehkä yksi tai kaksi kuuria ei vielä merkittävästi haittaa elimistöä, mutta jos joutuu ties kuinka monta kuuria syömään, niin varmasti vaikuttaa jossain.
Eikös sitäpaitsi sanota, että sitä ei edes saisi syödä kuin max. kaksi kuuria koko elämän aikana.- onnellinen!
... on juuri siten, että USEIMMITEN akne paranee yhdellä kuurilla, mutta monet joutuvat syömään vielä sen toisen, jotta vaikutus on pysyvä. Joten en ole mitenkään poikkeustapaus, ja kahta kuuria enempää tuskin kukaan joutuu syömään! Ei ole tarkoitus, että koko loppuelämä syödään muutaman vuoden välein. Tutustu aiheeseen, ennen kuin otat kantaa.
- roan aloittanut
onnellinen! kirjoitti:
... on juuri siten, että USEIMMITEN akne paranee yhdellä kuurilla, mutta monet joutuvat syömään vielä sen toisen, jotta vaikutus on pysyvä. Joten en ole mitenkään poikkeustapaus, ja kahta kuuria enempää tuskin kukaan joutuu syömään! Ei ole tarkoitus, että koko loppuelämä syödään muutaman vuoden välein. Tutustu aiheeseen, ennen kuin otat kantaa.
En ymmärrä niitä valittajia, ketä se haittaa jos joku syö 2 tai useammankin kuurin? Jos ne maksa-arvot pysyy kunnossa eikä mitään hirveitä sivuvaikutuksia kuurin aikana esiinny, niin onhan se parempi vaihtoehto kuin kärsiä aknesta!!
P.S.Toivottavasti mun paiseet häipyy tällä ekalla kuurilla. Mulla kun on päinvastainen tilanne - paljon paiseita, pikku finnejä todella harvoin... - eipä siinä muuta..
roan aloittanut kirjoitti:
En ymmärrä niitä valittajia, ketä se haittaa jos joku syö 2 tai useammankin kuurin? Jos ne maksa-arvot pysyy kunnossa eikä mitään hirveitä sivuvaikutuksia kuurin aikana esiinny, niin onhan se parempi vaihtoehto kuin kärsiä aknesta!!
P.S.Toivottavasti mun paiseet häipyy tällä ekalla kuurilla. Mulla kun on päinvastainen tilanne - paljon paiseita, pikku finnejä todella harvoin...Niin siis eihän siinä muuta kuin että pilaatte toistuvilla Roa-kuureilla ihonne ja kolmekymppisinä teillä on sellaiset vanhan mummon tai papan ohut, rypistyvät ihot. Lisäksi liiallinen A-vitamiinin saanti pitkiä aikoja lisää osteoporoosia, eli alkaa luut napsahdella poikki. Siksi esim. maksaa ei saisi ylettömästi syödä. Lycka till vaan teille jotka vedätte toistuvia Roa-kuureja.
- onnellinen!
eipä siinä muuta.. kirjoitti:
Niin siis eihän siinä muuta kuin että pilaatte toistuvilla Roa-kuureilla ihonne ja kolmekymppisinä teillä on sellaiset vanhan mummon tai papan ohut, rypistyvät ihot. Lisäksi liiallinen A-vitamiinin saanti pitkiä aikoja lisää osteoporoosia, eli alkaa luut napsahdella poikki. Siksi esim. maksaa ei saisi ylettömästi syödä. Lycka till vaan teille jotka vedätte toistuvia Roa-kuureja.
Kaksi roa-kuuria on hyvin tavallinen määrä, eikä sillä ole minkäänlaisia pysyviä haittavaikutuksia. Lisäksi riippunee myös lääkkeen päivittäisannostuksesta, itsellä ainakin hyvin pieni koska olen pieni tyttö ja akne siis lievä. Tutustukaa asioihin ennenkuin tulette avautumaan! Huvittaa! :D
- kylkyl
onnellinen! kirjoitti:
Kaksi roa-kuuria on hyvin tavallinen määrä, eikä sillä ole minkäänlaisia pysyviä haittavaikutuksia. Lisäksi riippunee myös lääkkeen päivittäisannostuksesta, itsellä ainakin hyvin pieni koska olen pieni tyttö ja akne siis lievä. Tutustukaa asioihin ennenkuin tulette avautumaan! Huvittaa! :D
niinhän se on, että roaccutan varsinkin useaan kertaan syötynä voi kuivattaa ihon täysin koko loppu elämäksi. itse en halua sitä kohtaloa, että olen kurttuinen kolmekymppisenä, joten en syönyt edes sitä 6 kk. tosin ymmärrän, jos on aivan älyttömän paha akne ja yhdellä kuurilla se ei lähde, kannattaakin ehkä syödä toinen. mutta muutaman hassun näppylän takia ei kannata aloittaa toista kuuria, ellei halua tuhota ihoaan ja rasvantuotantoa.
- onnellinen!
kylkyl kirjoitti:
niinhän se on, että roaccutan varsinkin useaan kertaan syötynä voi kuivattaa ihon täysin koko loppu elämäksi. itse en halua sitä kohtaloa, että olen kurttuinen kolmekymppisenä, joten en syönyt edes sitä 6 kk. tosin ymmärrän, jos on aivan älyttömän paha akne ja yhdellä kuurilla se ei lähde, kannattaakin ehkä syödä toinen. mutta muutaman hassun näppylän takia ei kannata aloittaa toista kuuria, ellei halua tuhota ihoaan ja rasvantuotantoa.
Edelleenkin, riipuu hyvin paljon myös annostuksesta. Itsellä ei iho kuivu juuri yhtään normaalia enempää roan takia, huulet ovat ainoa paikka jossa tuota kuivumista näkyy. Muutoin iho on kuin vauvanpeppu! :D
Roan haittavaikutuksia liioitellaan muutenkin hyvin paljon. Oma ihotautilääkärini on hyvin kokenut ja luotan häneen täysin, kuten myös äitini neuvoihin, sillä hän on myös lääkäri.
Hyvät roan käyttäjät, kuunnelkaa lääkäreitänne älkääkä näitä mukatietäväisiä täällä. Yksi tai kaksi roa-kuuria ei ihoanne kolmekymppisenä kurtista sen kummemmin! Tosin jos hyvin suurina annoksina menee, niin siihen en sitten sanokaan mitään. Mutta kuten alkuperäinen otsikko oli, niin kyseessä nyt LIEVÄ akne, johon ei koskaan mitään maksiniannostuksia tarvita edes. - jepajeeå
onnellinen! kirjoitti:
Edelleenkin, riipuu hyvin paljon myös annostuksesta. Itsellä ei iho kuivu juuri yhtään normaalia enempää roan takia, huulet ovat ainoa paikka jossa tuota kuivumista näkyy. Muutoin iho on kuin vauvanpeppu! :D
Roan haittavaikutuksia liioitellaan muutenkin hyvin paljon. Oma ihotautilääkärini on hyvin kokenut ja luotan häneen täysin, kuten myös äitini neuvoihin, sillä hän on myös lääkäri.
Hyvät roan käyttäjät, kuunnelkaa lääkäreitänne älkääkä näitä mukatietäväisiä täällä. Yksi tai kaksi roa-kuuria ei ihoanne kolmekymppisenä kurtista sen kummemmin! Tosin jos hyvin suurina annoksina menee, niin siihen en sitten sanokaan mitään. Mutta kuten alkuperäinen otsikko oli, niin kyseessä nyt LIEVÄ akne, johon ei koskaan mitään maksiniannostuksia tarvita edes.Vaika sitten mielummin kuiva ja kurttuinen ku täynnä kraaterimaisia arpia ja pilaantunut nuoruus. Miettikääpä sitä.
- roan aloittanut
kylkyl kirjoitti:
Itse pidin omaa akneani lievänä kunnes vasta vähän aikaa sitten sain tietää että lievä akne on mustapäitä ja komedoja!! Itsellä siis taitaa olla vaikea akne. Naama siis oli (ja nyt roa kuurilla enää leuka) täynnä kipeitä ihonalaisia paiseita jotka vuotaa ihan sikana verta ja kudosnestettä!! Tuo ei todellakaan ole mikään hassu näppylä, olisin onnellinen jos olisi, mut kun naama on turvonnut, tulehtunut ja vuotaa jotai paskaa ulos niin ei siinä kyl enää ajattele mitään mahdollisia lääkekuurien sivuvaikutuksia, söis minkä kuurin tahansa kunhan sais sen tulehduksen pois!! Ja suuremalla osallahan iho palautuu ennalleen kuurin jälkeen, rasvaisuus palaa jne. Harvalla se roaccutan aiheuttaa pysyvää kuivuutta! Ja ei sitä kuivaa ihoa voi tosiaan edes verrata niihin älyttömiin herneen kokoisiin paiseisiin!! En toivoisi kenellekään tommoista kohtaloa!
- kuin kahdesta
onnellinen! kirjoitti:
Opettelehan itse huvittunut lukemaan. Koko ajanhan tässä on puhuttu, että kaksi kuuria on vielä ihan ok, mutta sitä useammat kuurit ei. Ja jos toisen kuurin jälkeen akne uusiutuu, niin mikäs sitten eteen?
- jso rasvaisuus palaa
Itse pidin omaa akneani lievänä kunnes vasta vähän aikaa sitten sain tietää että lievä akne on mustapäitä ja komedoja!! Itsellä siis taitaa olla vaikea akne. Naama siis oli (ja nyt roa kuurilla enää leuka) täynnä kipeitä ihonalaisia paiseita jotka vuotaa ihan sikana verta ja kudosnestettä!! Tuo ei todellakaan ole mikään hassu näppylä, olisin onnellinen jos olisi, mut kun naama on turvonnut, tulehtunut ja vuotaa jotai paskaa ulos niin ei siinä kyl enää ajattele mitään mahdollisia lääkekuurien sivuvaikutuksia, söis minkä kuurin tahansa kunhan sais sen tulehduksen pois!! Ja suuremalla osallahan iho palautuu ennalleen kuurin jälkeen, rasvaisuus palaa jne. Harvalla se roaccutan aiheuttaa pysyvää kuivuutta! Ja ei sitä kuivaa ihoa voi tosiaan edes verrata niihin älyttömiin herneen kokoisiin paiseisiin!! En toivoisi kenellekään tommoista kohtaloa!
Jos väität, että rasvaisuus palaa kuurin jälkeen, niin sehän tarkoittaa vain että kuuri ei ole toiminut toivotulla tavalla. Roan nimenomaan pitäisi _pysyvästi_ hillitä talinmuodostusta ja pienentää talirauhasia, jolloin rasvoittumista ei tapahtuisi!!
Ihosta nimenomaan pitää tulla kuivahko Roan jälkeen, tai normaali mutta ei rasvainen. - asdf
jso rasvaisuus palaa kirjoitti:
Jos väität, että rasvaisuus palaa kuurin jälkeen, niin sehän tarkoittaa vain että kuuri ei ole toiminut toivotulla tavalla. Roan nimenomaan pitäisi _pysyvästi_ hillitä talinmuodostusta ja pienentää talirauhasia, jolloin rasvoittumista ei tapahtuisi!!
Ihosta nimenomaan pitää tulla kuivahko Roan jälkeen, tai normaali mutta ei rasvainen.Ei todellakaan roa muuta ihon rasvaisuutta, tosin sivuvaikutuksena se saattaa jättää jollekkin atooppisen ihon. Rasvaisuus palaa kun kuurista on kulunut tarpeeksi aikaa ja se on ihan normaalia, rasvainen iho sinällänsä kun ei aiheuta aknea.
Lisäksi varsinki nuorten iho uudistuu sitä vauhtia, että roa kuurien popsiminen ei todellakaan aiheuta mitään ihon rypistymistä tai vastaavaa kun olet 30v. Aivan käsittämätöntä potaskaa täältäkin saa lukea näistä sivuvaikutuksista, kun joku katkera tai muuten vaan pätevä/typerä tyyppi kirjottelee tänne.
Sivuvaikutuksia on suurimmalle osalle vain ihon ja limakalvojen kuivuminen ja kenties nivelkivut. Mitään luita ei kyllä kuurin ansiosta poikki mene sentään :) Voidaanhan tässä aloittaa katsomaan mitä erilaisimpien lääkkeiden MAHDOLLISIA sivuvaikutuksia tai jotai random raportoituja 1/1000000000000 tapauksia, niin eihän tässä maailmassa uskalla syödä yhtäkään lääkettä. - asdf
kuin kahdesta kirjoitti:
Opettelehan itse huvittunut lukemaan. Koko ajanhan tässä on puhuttu, että kaksi kuuria on vielä ihan ok, mutta sitä useammat kuurit ei. Ja jos toisen kuurin jälkeen akne uusiutuu, niin mikäs sitten eteen?
Osa syö vaikka 5-6 kuuria ja ei ole mitään sen vakavampia haittavaikutuksia siitä johtuen ollut, tosin pitkäaikaista käyttöä ei ole roalla tutkittu, minkä vuoksi sitä ei popsitakkaan vaikkapa viittä vuotta yhtä menoa.
Aivan turha pelotella tuollaisilla asioilla taas, sitä paitsi jos ei tehoa roa niin voidaan kokeilla muita keinoja eikä välttämättä uusia sitä seitsemättä kuuria. - what...ever....
asdf kirjoitti:
Osa syö vaikka 5-6 kuuria ja ei ole mitään sen vakavampia haittavaikutuksia siitä johtuen ollut, tosin pitkäaikaista käyttöä ei ole roalla tutkittu, minkä vuoksi sitä ei popsitakkaan vaikkapa viittä vuotta yhtä menoa.
Aivan turha pelotella tuollaisilla asioilla taas, sitä paitsi jos ei tehoa roa niin voidaan kokeilla muita keinoja eikä välttämättä uusia sitä seitsemättä kuuria.Omapa on terveytenne. Faktahan on, että a-vitamiini keräytyy maksaan ja liian suuret määrät voivat johtaa a-vitamiinimyrkytykseen. Harvoissa lääkkeissä on niin paljon mahdollisia sivuvaikutuksia kuin Roassa.
- onnellinen!
what...ever.... kirjoitti:
Omapa on terveytenne. Faktahan on, että a-vitamiini keräytyy maksaan ja liian suuret määrät voivat johtaa a-vitamiinimyrkytykseen. Harvoissa lääkkeissä on niin paljon mahdollisia sivuvaikutuksia kuin Roassa.
... on sitä varten, että tutkitaan maksa-arvojen mahdollisia muutoksia. Ei jumaliste että osaa olla urpoa porukkaa. Kuten tuossa aiemmin joku totesikin, niin tosiaan ei tässä maailmassa mitään lääkkeitä uskalla syödä, jos miettii kaikkia yhdellä miljoonasta esiintyviä mukahaittavaikutuksia, jotka eivät välttämättä edes ole missään yhteydessä koko lääkkeen käyttöön! Järki käteen!
- roan aloittanut
what...ever.... kirjoitti:
Omapa on terveytenne. Faktahan on, että a-vitamiini keräytyy maksaan ja liian suuret määrät voivat johtaa a-vitamiinimyrkytykseen. Harvoissa lääkkeissä on niin paljon mahdollisia sivuvaikutuksia kuin Roassa.
tuntuu et olisit jotenkin kateellinen ja katkera siitä että muut uskaltaa syödä roa kuuria ja saavat ihonsa kuntoon ja itse katkerana joudut kärsimään aknesta kun "et mitään myrkkyä aio syödä".
Aknen hoitoon määrätään esim. Diane Novaa e-pillereitä. Nehän vasta aiheuttavat vaikka kuinka paljon sivuvaikutuksia, mielialavaiheluista veritulppaan. Harva saa ne vakavat. Joten turha puhua et "Harvoissa lääkkeissä on niin paljon mahdollisia sivuvaikutuksia kuin Roassa." Monet naiset syö e-pillereitä vuosikausia aknen/epäsäännöllisten kuukautisten hoitoon.
Itse mieluummin syön Roan muutaman kk ja mahdollisesti pääsen aknesta lopullisesti eroon, kuin rupean syömään esim. e-pillereitä aknen hoitoon ja kärsiä kaiken maailman sivuvaikutuksista (sekin on koettu) ja mahdollisesti monta vuotta putkeen, lopettamista yleensä seuraa yllätys yllätys akne. - tuttteeer
tuntuu et olisit jotenkin kateellinen ja katkera siitä että muut uskaltaa syödä roa kuuria ja saavat ihonsa kuntoon ja itse katkerana joudut kärsimään aknesta kun "et mitään myrkkyä aio syödä".
Aknen hoitoon määrätään esim. Diane Novaa e-pillereitä. Nehän vasta aiheuttavat vaikka kuinka paljon sivuvaikutuksia, mielialavaiheluista veritulppaan. Harva saa ne vakavat. Joten turha puhua et "Harvoissa lääkkeissä on niin paljon mahdollisia sivuvaikutuksia kuin Roassa." Monet naiset syö e-pillereitä vuosikausia aknen/epäsäännöllisten kuukautisten hoitoon.
Itse mieluummin syön Roan muutaman kk ja mahdollisesti pääsen aknesta lopullisesti eroon, kuin rupean syömään esim. e-pillereitä aknen hoitoon ja kärsiä kaiken maailman sivuvaikutuksista (sekin on koettu) ja mahdollisesti monta vuotta putkeen, lopettamista yleensä seuraa yllätys yllätys akne.Näillä vastaan vänkääjillä ei ole vaa rahaa syödä kuuria. Muaki vituttais
- :0 ??
Itse mieluummin syön Roan muutaman kk ja mahdollisesti pääsen aknesta lopullisesti eroon, kuin rupean syömään esim. e-pillereitä aknen hoitoon ja kärsiä kaiken maailman sivuvaikutuksista (sekin on koettu) ja mahdollisesti monta vuotta putkeen, lopettamista yleensä seuraa yllätys yllätys akne.e-pillereistä ja roaccutanista ei voi kyllä puhua samana päivänäkään. vai aiheuttaako e-pilleritkin nenäverenvuotoa, limakalvojen kuivumista, huulten rohtumista, ihon ohenemista, silmien kuivumista, hiusten ohentumista, selkäkipuja ja pääkipua? kas itse en ole huomannut noita oireita, muuta kuin roaccutanin kohdalla. :o
- noeikai
Itse mieluummin syön Roan muutaman kk ja mahdollisesti pääsen aknesta lopullisesti eroon, kuin rupean syömään esim. e-pillereitä aknen hoitoon ja kärsiä kaiken maailman sivuvaikutuksista (sekin on koettu) ja mahdollisesti monta vuotta putkeen, lopettamista yleensä seuraa yllätys yllätys akne.mistä syystä olla katkera? :D nyt menee yli hilseen.. Minulla roa paransi aknen kyllä, mihin olen tyytyväinen, mutta myös teki pysyviä muutoksia, jotka taas eivät ole niin mukavia. Hiukset ohenivat merkittävästi ja iho on kuiva kuin mikä, ja jo yhden kuurin jälkeen. tyytyväinen olen tietysti että akne lähti.
Mutta lopettakaa nyt hyvät ihmiset tollaset lapselliset puheet jostain kateellisuuksista ! väärä palsta sellasille, menkää haastamaan riitaa muualle :D - mutta arvailkaa lisää
tuttteeer kirjoitti:
Näillä vastaan vänkääjillä ei ole vaa rahaa syödä kuuria. Muaki vituttais
Ei todellakaan ole rahasta kyse :D voi elämä.
En vaan todellakaan halua ottaa sitä riskiä, kun olen nähnyt miten pahan atooppisen ihottuman eräs tuttuni sai Roacuttanin käytöstä. Ei kiitos. Ihan yhtä pahan näköinen hänen ihonsa on, kuin akneihokin. - roan aloittanut
:0 ?? kirjoitti:
e-pillereistä ja roaccutanista ei voi kyllä puhua samana päivänäkään. vai aiheuttaako e-pilleritkin nenäverenvuotoa, limakalvojen kuivumista, huulten rohtumista, ihon ohenemista, silmien kuivumista, hiusten ohentumista, selkäkipuja ja pääkipua? kas itse en ole huomannut noita oireita, muuta kuin roaccutanin kohdalla. :o
pointti oli siinä että e-pillereitä joutuu syömään vuosikausia jos haluaa pittä aknen poissa, mutta Roaa useammat syö vain yhden kuurin joka kestää vain muutama kk. Itselleni määrättiin Diane Novaa aknen hoitoon, jota jaksoin syödä 5kk, sinä ainaka kärsin pahoista mielialavaihteluista, alapääni meni kamalaan kuntoon (joku hormoni jota se pilleri sisältää haurastutti limakalvojani, se on eri asia kuin kuivuminen), seksiä ei pystytty harrastamaan limakalvokipujen takia. Kun lopetin niin iski parin viikon päästä kamalat paiseet naamaan, joudun aloittamaan antibioottikuurin siihen!
Nyt Roaccutan kuurilla ainoat sivuvaikutukset mitä huomasin oli huulten kuivuus, iho ei edes kuivunut merkittävästi, se ei vaan kiiltele enää niin helposti kuin ennen. Selkäkipua on esiintynyt jonkin verran, ei mitään kovaa, että se haittais elämää, semmosta joka menee äkkiä ohi.. Ja toistan vielä et kyl nää oireet kestäis koska kuuri ei tod. kestä kovin kauan ja mahdollisesti pääsee aknesta koko ajan eroon. E-pillereiden kanssa iho ei edes parantunut kokonaan ja pelkäsin koko ajan et joudun ne lopettamaan ja saan aknen, niinhän siinä meni. Et ihan tuhraan verrata muita lääkkeitä roaan!!! - roan aloittanut
noeikai kirjoitti:
mistä syystä olla katkera? :D nyt menee yli hilseen.. Minulla roa paransi aknen kyllä, mihin olen tyytyväinen, mutta myös teki pysyviä muutoksia, jotka taas eivät ole niin mukavia. Hiukset ohenivat merkittävästi ja iho on kuiva kuin mikä, ja jo yhden kuurin jälkeen. tyytyväinen olen tietysti että akne lähti.
Mutta lopettakaa nyt hyvät ihmiset tollaset lapselliset puheet jostain kateellisuuksista ! väärä palsta sellasille, menkää haastamaan riitaa muualle :Dootkohan ihan varma et oot syönyt kuurin ja parantunut aknesta? Sillä et tod. kuulosta siltä.. Itse en voisi edes verrata ohutta tukka, kuivaa ihoa ja aknea! Sillä mulla on tod. vaikea akne, siis ihon sisällä olevia isoja,kipeitä, tulehtuneita finnejä, jotka vain lisääntyi iän myötä. Ei siis mitään pikku näppyjä ihon pinnalla minkä voi tosta vaan puristaa/raapaista pois, vaan iho sisältä tulehtunut. Niin mun mielestä nuo "sivuvaikutukset" tod. kestää jos pääsee mahdollisesti aknesta eroon!! Tottakai pelottaa joka atooppinen ihottuma jota joku yksi miljoonasta on saanut, mutta se on tosiaan aika harvinainen pysyvä sivuvaikutus. Olin viime talvena jo hermoromahduksen partaalla tuon aknen takia, kun osa naamasta oli jatkuvasti turvoksissa tai kipeä, niin olisin nyt varmaan jossain mielisairaalassa hoitamassa depressiotani, ellen olisi aloittanut lääkettä! On kyl tullut pari kertaa pahenemista, mutta iho ei missään vaiheessa mennyt samalle tasolle kuin ennen kuuria, joten olen iloinen et tajusin hakea se kuuri vihdoinkin. En uskaltanut hakea aikaisemmin ja harkitsin kuuria ainakin 1,5, pelotti just nuo kaiken maailman sivuvaikutukset, jotka on tosiaan suuremmalla osalla pieni hinta siitä että saa vihdoin näyttää ihmiseltä!
- tunnen niitäkin joilla ei t...
ootkohan ihan varma et oot syönyt kuurin ja parantunut aknesta? Sillä et tod. kuulosta siltä.. Itse en voisi edes verrata ohutta tukka, kuivaa ihoa ja aknea! Sillä mulla on tod. vaikea akne, siis ihon sisällä olevia isoja,kipeitä, tulehtuneita finnejä, jotka vain lisääntyi iän myötä. Ei siis mitään pikku näppyjä ihon pinnalla minkä voi tosta vaan puristaa/raapaista pois, vaan iho sisältä tulehtunut. Niin mun mielestä nuo "sivuvaikutukset" tod. kestää jos pääsee mahdollisesti aknesta eroon!! Tottakai pelottaa joka atooppinen ihottuma jota joku yksi miljoonasta on saanut, mutta se on tosiaan aika harvinainen pysyvä sivuvaikutus. Olin viime talvena jo hermoromahduksen partaalla tuon aknen takia, kun osa naamasta oli jatkuvasti turvoksissa tai kipeä, niin olisin nyt varmaan jossain mielisairaalassa hoitamassa depressiotani, ellen olisi aloittanut lääkettä! On kyl tullut pari kertaa pahenemista, mutta iho ei missään vaiheessa mennyt samalle tasolle kuin ennen kuuria, joten olen iloinen et tajusin hakea se kuuri vihdoinkin. En uskaltanut hakea aikaisemmin ja harkitsin kuuria ainakin 1,5, pelotti just nuo kaiken maailman sivuvaikutukset, jotka on tosiaan suuremmalla osalla pieni hinta siitä että saa vihdoin näyttää ihmiseltä!
En kirjoittanut noita edellisiä viestejä, mutta vastaan silti koska itsekin olisin hyvin varovainen ko. lääkkeen suhteen. No toki, jokainenhan sen riskin tietoisesti ottaa. Toivottavasti siitä saa pysyvän avun. Kaikki nimittäin eivät saa, tiedän niitäkin jotka ovat syöneet useita kuureja, mutta akne vaan palaa ja palaa.
Itse olen myös hevin skeptinen sen suhteen, että miten ja minkälaisen aknen se parantaa. Itselläni akne johtuu monirakkulaisista munasarjoista, ja akne ei lähtisi pois vaikka söisin tuhat Roacuttan kuuria. - onnellinen!
noeikai kirjoitti:
mistä syystä olla katkera? :D nyt menee yli hilseen.. Minulla roa paransi aknen kyllä, mihin olen tyytyväinen, mutta myös teki pysyviä muutoksia, jotka taas eivät ole niin mukavia. Hiukset ohenivat merkittävästi ja iho on kuiva kuin mikä, ja jo yhden kuurin jälkeen. tyytyväinen olen tietysti että akne lähti.
Mutta lopettakaa nyt hyvät ihmiset tollaset lapselliset puheet jostain kateellisuuksista ! väärä palsta sellasille, menkää haastamaan riitaa muualle :DEn ole vielä tähän päivään mennessä muilta kuullut tuollaisista pysyvistä sivuvaikutuksista. Uskon, että olet todella poikkeustapaus, ja uskon myös, että elämäntapasi eivät välttämättä ole parhaat mahdolliset.
Itsellä annostus 20mg/vrk, ja AINOA sivuvaikutus on huulten kuivuminen, joka tulee käsittääkseni oikeastaan ihan kaikilla. Iho ei ole kuiva, hiukset eivät ole ohentuneet vaan ovat jopa paremmassa kunnossa, koska päänahkakin on roan ansiosta. Rasvaa sitä naamaasi! Olet tietysti joku homofobinen mies, joka "ei voi rasvata ihoaan koska se on hintahtavaa"? :D - noeikai
ootkohan ihan varma et oot syönyt kuurin ja parantunut aknesta? Sillä et tod. kuulosta siltä.. Itse en voisi edes verrata ohutta tukka, kuivaa ihoa ja aknea! Sillä mulla on tod. vaikea akne, siis ihon sisällä olevia isoja,kipeitä, tulehtuneita finnejä, jotka vain lisääntyi iän myötä. Ei siis mitään pikku näppyjä ihon pinnalla minkä voi tosta vaan puristaa/raapaista pois, vaan iho sisältä tulehtunut. Niin mun mielestä nuo "sivuvaikutukset" tod. kestää jos pääsee mahdollisesti aknesta eroon!! Tottakai pelottaa joka atooppinen ihottuma jota joku yksi miljoonasta on saanut, mutta se on tosiaan aika harvinainen pysyvä sivuvaikutus. Olin viime talvena jo hermoromahduksen partaalla tuon aknen takia, kun osa naamasta oli jatkuvasti turvoksissa tai kipeä, niin olisin nyt varmaan jossain mielisairaalassa hoitamassa depressiotani, ellen olisi aloittanut lääkettä! On kyl tullut pari kertaa pahenemista, mutta iho ei missään vaiheessa mennyt samalle tasolle kuin ennen kuuria, joten olen iloinen et tajusin hakea se kuuri vihdoinkin. En uskaltanut hakea aikaisemmin ja harkitsin kuuria ainakin 1,5, pelotti just nuo kaiken maailman sivuvaikutukset, jotka on tosiaan suuremmalla osalla pieni hinta siitä että saa vihdoin näyttää ihmiseltä!
voi jessus ! enköhän minä kuule itse parhainten tiedä, mitä olen syönyt ja millaisen aknen olen kokenut ! sille taas en voi mitään, jos luulet että huvikseni kirjoittaisin tänne jotain paskaa itsestäni ja käyttäisin siihen kalliita minuuttejani !
Söin roakuurin, koska kärsin hyvin pahasta aknesta: leukaperät ja posket täynnä ihonalaisia paukamia, joten ei siinä muu auttanut,kun syödä tuo kuuri. Ja kuten sanoin, olen onnellinen että akne lähti, en olis minäkään jaksanut kovin kauaa enää sitä naamaani kattella. Mutta se tässä nyt v*****aa, että hiukseni ohenivat melkein puoleen, olivat ennen ylpeyden aiheeni, paksut ja hyväkuntoiset. ja ihoa saan rasvata kokoajan, vieläkin. Vaikka kaikki täällä minullekin vakuutteli, ettei se roa mitään oikeasti vaikuta mihinkään, niin mun kohdalla nyt ainakin tapahtui pysyviä muutoksia.
Joo mutta älä turhaan vaivaa päätäsi näillä mun paskapuheilla, koska eihän kellään muulla varmaankaan tällä palstalla ole ollut aknea tai roakuuria ku sulla, niin vaikeahan sitä on tietysti uskoa. - noeikai
onnellinen! kirjoitti:
En ole vielä tähän päivään mennessä muilta kuullut tuollaisista pysyvistä sivuvaikutuksista. Uskon, että olet todella poikkeustapaus, ja uskon myös, että elämäntapasi eivät välttämättä ole parhaat mahdolliset.
Itsellä annostus 20mg/vrk, ja AINOA sivuvaikutus on huulten kuivuminen, joka tulee käsittääkseni oikeastaan ihan kaikilla. Iho ei ole kuiva, hiukset eivät ole ohentuneet vaan ovat jopa paremmassa kunnossa, koska päänahkakin on roan ansiosta. Rasvaa sitä naamaasi! Olet tietysti joku homofobinen mies, joka "ei voi rasvata ihoaan koska se on hintahtavaa"? :Dvoi aivan päinvastoin:D olen lukiolaistyttö ja rasvaan ihoani monta kertaa päivässä, parhaimmillaa 10 krt päivässä, ja silti se vaan on kuiva. Ulkoilu tuntuu vaan kuivattavan sitä lisää.
Elämäntapanikin ovat mitä terveellisimmät, syön monipuolisesti, liikun tosi paljon enkä käytä mitään päihteitä, edes alkoholia.
Mutta fakta nyt vaan on, että se tukka on ohentunut ja piste. Siitä juuri eilen äitinikin mulle taas sano, että sen eron näkee ihan silmissä. Ja ei kai tommonen voi johtua muusta ku roasta, kun en muita lääkkeitä ole popsinut.
No mutta samapa se, eipä täällä kukaan näytä uskovan, mitä mä täällä selitän.
Niin ja ihotautilääkärini sanoi, että se voi ohentaa hiuksia jonkun verran, mutta mun kohdalla kyllä pikkasen enemmän! :( - roan aloittanut
noeikai kirjoitti:
voi jessus ! enköhän minä kuule itse parhainten tiedä, mitä olen syönyt ja millaisen aknen olen kokenut ! sille taas en voi mitään, jos luulet että huvikseni kirjoittaisin tänne jotain paskaa itsestäni ja käyttäisin siihen kalliita minuuttejani !
Söin roakuurin, koska kärsin hyvin pahasta aknesta: leukaperät ja posket täynnä ihonalaisia paukamia, joten ei siinä muu auttanut,kun syödä tuo kuuri. Ja kuten sanoin, olen onnellinen että akne lähti, en olis minäkään jaksanut kovin kauaa enää sitä naamaani kattella. Mutta se tässä nyt v*****aa, että hiukseni ohenivat melkein puoleen, olivat ennen ylpeyden aiheeni, paksut ja hyväkuntoiset. ja ihoa saan rasvata kokoajan, vieläkin. Vaikka kaikki täällä minullekin vakuutteli, ettei se roa mitään oikeasti vaikuta mihinkään, niin mun kohdalla nyt ainakin tapahtui pysyviä muutoksia.
Joo mutta älä turhaan vaivaa päätäsi näillä mun paskapuheilla, koska eihän kellään muulla varmaankaan tällä palstalla ole ollut aknea tai roakuuria ku sulla, niin vaikeahan sitä on tietysti uskoa.anteeksi jos kirjoitin vähän ilkeästi.. Ymmärrän että varmasti nuo pysyvät sivuvaikutukset on ikäviä.. Tuntuu et itseltänikin rupes tukkaa lähtemään enemmän, ja se on myös aina ollut paksu, niin saa nähdä minkälaiseksi viel menee.. Mut ei se kauniskaan tukka enää kauheasti auta,jos naama on kuin petolinnun perse..
- roan aloittanut
anteeksi jos kirjoitin vähän ilkeästi.. Ymmärrän että varmasti nuo pysyvät sivuvaikutukset on ikäviä.. Tuntuu et itseltänikin rupes tukkaa lähtemään enemmän, ja se on myös aina ollut paksu, niin saa nähdä minkälaiseksi viel menee.. Mut ei se kauniskaan tukka enää kauheasti auta,jos naama on kuin petolinnun perse..
ja hiustehan pitäisi kasvaa sit vähitellen takaisin roa kuurin jälkeen? Se oheneminenhan johtuu siitä että päänähkä ja hius kuivuu.. Mut ei sen roan pitäisi kasvuun vaikuttaa??
- onnellinen!
noeikai kirjoitti:
voi aivan päinvastoin:D olen lukiolaistyttö ja rasvaan ihoani monta kertaa päivässä, parhaimmillaa 10 krt päivässä, ja silti se vaan on kuiva. Ulkoilu tuntuu vaan kuivattavan sitä lisää.
Elämäntapanikin ovat mitä terveellisimmät, syön monipuolisesti, liikun tosi paljon enkä käytä mitään päihteitä, edes alkoholia.
Mutta fakta nyt vaan on, että se tukka on ohentunut ja piste. Siitä juuri eilen äitinikin mulle taas sano, että sen eron näkee ihan silmissä. Ja ei kai tommonen voi johtua muusta ku roasta, kun en muita lääkkeitä ole popsinut.
No mutta samapa se, eipä täällä kukaan näytä uskovan, mitä mä täällä selitän.
Niin ja ihotautilääkärini sanoi, että se voi ohentaa hiuksia jonkun verran, mutta mun kohdalla kyllä pikkasen enemmän! :(... en muista lukeneeni moista sivuvaikutusta pakkausselosteesta, vaikka olen sen lukenut useita kertoja? :DD Jos olisi kovin yleinen sivuvaikutus niin varmasti olisi mainittu, ja jos onkin mainittu niin varmasti juuri tällainen "one in a million" -tapaus. Etkö tiennyt, että kaikki lääkkeet eivät vain yksinkertaisesti SOVI kaikille? Jopa ihan pelkästään lääkekapselin muiden ainesosien takia.
Rasvojakin on erilaisia, joten tarkastappas jostain, käytätkö ihan järkevintä mahdollista vaihtoehtoa. Ja monihan luulee syövänsä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta hei, jos tänään syöt pizzan ja huomenna hampurilaisen niin ei sillä vielä juhlita! ;) - "onnellinen"ko mu...
onnellinen! kirjoitti:
... en muista lukeneeni moista sivuvaikutusta pakkausselosteesta, vaikka olen sen lukenut useita kertoja? :DD Jos olisi kovin yleinen sivuvaikutus niin varmasti olisi mainittu, ja jos onkin mainittu niin varmasti juuri tällainen "one in a million" -tapaus. Etkö tiennyt, että kaikki lääkkeet eivät vain yksinkertaisesti SOVI kaikille? Jopa ihan pelkästään lääkekapselin muiden ainesosien takia.
Rasvojakin on erilaisia, joten tarkastappas jostain, käytätkö ihan järkevintä mahdollista vaihtoehtoa. Ja monihan luulee syövänsä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta hei, jos tänään syöt pizzan ja huomenna hampurilaisen niin ei sillä vielä juhlita! ;)Sivuhuomautuksena, aikamoista vittuilua tuo juttu hampurilaisista ja pizzoista...Eiköhän jokainen tiedä, että ne eivät kuulu terveelliseen ruokavalioon.
- noeikai
onnellinen! kirjoitti:
... en muista lukeneeni moista sivuvaikutusta pakkausselosteesta, vaikka olen sen lukenut useita kertoja? :DD Jos olisi kovin yleinen sivuvaikutus niin varmasti olisi mainittu, ja jos onkin mainittu niin varmasti juuri tällainen "one in a million" -tapaus. Etkö tiennyt, että kaikki lääkkeet eivät vain yksinkertaisesti SOVI kaikille? Jopa ihan pelkästään lääkekapselin muiden ainesosien takia.
Rasvojakin on erilaisia, joten tarkastappas jostain, käytätkö ihan järkevintä mahdollista vaihtoehtoa. Ja monihan luulee syövänsä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta hei, jos tänään syöt pizzan ja huomenna hampurilaisen niin ei sillä vielä juhlita! ;)voi voi kunpa muistaisin koska olen viimeksi syönyt tuollaista sapuskaa, varmaan viimeksi vuosi sitten. minulla on aikas tarkkaa, mitä päivän aikana syön, koska kilpaurheilija ei ihan mitä tahansa voi suuhunsa laittaa. mutta kiitos nyt vaan tuosta tietoiskusta, sähän jopa tiedät jotain ravintoasioista :o
mun puolesta voisit jättää kommentoimatta, jos ei ole muuta kun vittuiltavaa - noeikai
ja hiustehan pitäisi kasvaa sit vähitellen takaisin roa kuurin jälkeen? Se oheneminenhan johtuu siitä että päänähkä ja hius kuivuu.. Mut ei sen roan pitäisi kasvuun vaikuttaa??
toivotaan. mutta kuurista on jo aikaa muutama viikko, ja muutosta ei ainakaan vielä ole tapahtunut. no täytyy odotella ja toivoa parasta.
- mainita "onnellinen"
onnellinen! kirjoitti:
Rasvojakin on erilaisia, joten tarkastappas jostain, käytätkö ihan järkevintä mahdollista vaihtoehtoa. Ja monihan luulee syövänsä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta hei, jos tänään syöt pizzan ja huomenna hampurilaisen niin ei sillä vielä juhlita! ;)jos nyt on kyse tuosta hiusten ohenemisesta(?) niin isotretinoinin pakkausselosteessa (koskee myös roaa koska siinä SAMAT VAIKUTTAVAT aineet!)lukee ERITTÄIN HARVINAISTEN SIVUOIREIDEN KOHDALLA MM.HIUSONGELMAT.
Ja kirjoittaja, ikävä kyllä, näyttää kuuluvan juuri niihin joille noita harvinaisia sivuoireita tulee, ehkä jopa pysyviä.
JA PAKKAUSSELOSTEESSA LUKEE: "JOS HAVAITSET SELLAISIA HAITTAVAIKUTUKSIA JOITA EI OLE KERROTTU TÄSSÄ PAKKAUSSELOSTEESSA TAI SAAT J-A-T-K-U-V-A-N JA HÄIRITSEVÄN HAITTAVAIKUTUKSEN, OTA YHTEYS LÄÄKÄRIIN TAI APTEEKKIIN."!!!
Joten lopeta sinä, kersa(?), toi vittuilu toisille ja lue TARKEMMIN ne pakkausselosteet! Eiköhän kirjottaja itse tiedä paremmin hiusongelmansa, got it?!
Tai jatka räksyttämistäs jos se sun oloa helpottaa. - soittaa tosta
noeikai kirjoitti:
voi voi kunpa muistaisin koska olen viimeksi syönyt tuollaista sapuskaa, varmaan viimeksi vuosi sitten. minulla on aikas tarkkaa, mitä päivän aikana syön, koska kilpaurheilija ei ihan mitä tahansa voi suuhunsa laittaa. mutta kiitos nyt vaan tuosta tietoiskusta, sähän jopa tiedät jotain ravintoasioista :o
mun puolesta voisit jättää kommentoimatta, jos ei ole muuta kun vittuiltavaaongelmasta lekurille tai apteekkiin meinaan tossa isotretinoinin (sama vastaava ku roa) pakkausselosteessa on ensinnäkin harvinaisina sivuoireina mm.hiusongelmat. Siellä on myös mainittu, että jos jostakin tulee jatkuva ja häiritsevä haittavaikutus, kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin tai apteekkiin.
Anna noiden joidenkin idioottien lässyttää; tietämättömiä kun ovat.
Tsemppiä, toivottavasti et saannu siitä hiusten ohentumisesta pysyvää haittaa. - onnellinen!
noeikai kirjoitti:
voi voi kunpa muistaisin koska olen viimeksi syönyt tuollaista sapuskaa, varmaan viimeksi vuosi sitten. minulla on aikas tarkkaa, mitä päivän aikana syön, koska kilpaurheilija ei ihan mitä tahansa voi suuhunsa laittaa. mutta kiitos nyt vaan tuosta tietoiskusta, sähän jopa tiedät jotain ravintoasioista :o
mun puolesta voisit jättää kommentoimatta, jos ei ole muuta kun vittuiltavaaVoi kuule, satunpa itsekin olemaan kilpaurheilija, enkä mikään kovin huono sellainen, joten tiedän kyllä mitä syödä ja mitä ei minäkin. :D Tosin enpä liikaa asiasta stressaa, kunhan tulee riittävän monipuolista ja palautumisen/jaksamisen kannalta tarvittavaa.
Tosiaankin, jos hyvin harvinaisia sivuvaikutuksia saa, niin on nimenomaan syytä ilmoittaa asiasta lääkärille ja yleensä silloin mietitään uudelleen hoitoa. Tavallisten roan sivuvaikutusten, kuten ihon kuivuus, kuuluu olla lähinnä kuurin aikana eikä lopun elämää!!! - onnellinen!
mainita "onnellinen" kirjoitti:
jos nyt on kyse tuosta hiusten ohenemisesta(?) niin isotretinoinin pakkausselosteessa (koskee myös roaa koska siinä SAMAT VAIKUTTAVAT aineet!)lukee ERITTÄIN HARVINAISTEN SIVUOIREIDEN KOHDALLA MM.HIUSONGELMAT.
Ja kirjoittaja, ikävä kyllä, näyttää kuuluvan juuri niihin joille noita harvinaisia sivuoireita tulee, ehkä jopa pysyviä.
JA PAKKAUSSELOSTEESSA LUKEE: "JOS HAVAITSET SELLAISIA HAITTAVAIKUTUKSIA JOITA EI OLE KERROTTU TÄSSÄ PAKKAUSSELOSTEESSA TAI SAAT J-A-T-K-U-V-A-N JA HÄIRITSEVÄN HAITTAVAIKUTUKSEN, OTA YHTEYS LÄÄKÄRIIN TAI APTEEKKIIN."!!!
Joten lopeta sinä, kersa(?), toi vittuilu toisille ja lue TARKEMMIN ne pakkausselosteet! Eiköhän kirjottaja itse tiedä paremmin hiusongelmansa, got it?!
Tai jatka räksyttämistäs jos se sun oloa helpottaa.Kukahan täällä sen vittuilun ja kaikkitietävän asenteen on alun perin aloittanut? En tainnut olla minä. Ja tämä kyseinen tyyppi, jolla hiukset ohenee jne, kertoo kärsivänsä/kärsineensä PAHASTA aknesta, kun taas OTSIKKONI oli LIEVÄ akne. Got it?
Ja jos ei sarkastisia heittoja siedä, niin tämä palsta tai netti ylipäätään on täysin vikapaikka.
Vika on tässä kohtaa lähinnä lääkkeen käyttäjässä, kun ei ole toiminut kuten olisi pitänyt. Ei tällaisten lääkkeiden kuulu jättää mitään pysyviä kamalia vaurioita mihinkään päin vartaloa.
Fakta on myös se, että joskus varsinainen lääkeaine itsessään ei auheuta kaikkia sivuvaikutuksia, ja silloin on mahdollista tutkia esim. rinnakkaisvalmisteiden sopivuutta.
Kersasta alan olla jo aika kaukana, mutta sinä taas, kesken keskustelun tulet puuttumaan ja ivaamaan. Kumpikohan tässä se kersa mahtaa olla. - sivusta seurannut
onnellinen! kirjoitti:
Voi kuule, satunpa itsekin olemaan kilpaurheilija, enkä mikään kovin huono sellainen, joten tiedän kyllä mitä syödä ja mitä ei minäkin. :D Tosin enpä liikaa asiasta stressaa, kunhan tulee riittävän monipuolista ja palautumisen/jaksamisen kannalta tarvittavaa.
Tosiaankin, jos hyvin harvinaisia sivuvaikutuksia saa, niin on nimenomaan syytä ilmoittaa asiasta lääkärille ja yleensä silloin mietitään uudelleen hoitoa. Tavallisten roan sivuvaikutusten, kuten ihon kuivuus, kuuluu olla lähinnä kuurin aikana eikä lopun elämää!!!...henkeä. Käy naurattamaan toi sun fanaattisuus, syö pipari...ja rauhotu.
- roan aloittanut
noeikai kirjoitti:
toivotaan. mutta kuurista on jo aikaa muutama viikko, ja muutosta ei ainakaan vielä ole tapahtunut. no täytyy odotella ja toivoa parasta.
muutama viikkohan ei ole pitkä aika, kylhän siinä kestää et hiukset kasvaa takaisin :)
- onnellinen!
sivusta seurannut kirjoitti:
...henkeä. Käy naurattamaan toi sun fanaattisuus, syö pipari...ja rauhotu.
Mikä v***n fanaattisuus :D jos kirjotan nopeasti sujuvaa suomea ni sillä oo mitään tekemistä fanaattisuuden kanssa. Ja jos joku vähemmän fiksu täällä käy ivaamaan ni toki heitän takasinkin. Taitaa olla sinulla ongelmat jossain ihan muualla kuin minun fanaattisuudessa. :o
- toivottavasti
onnellinen! kirjoitti:
Mikä v***n fanaattisuus :D jos kirjotan nopeasti sujuvaa suomea ni sillä oo mitään tekemistä fanaattisuuden kanssa. Ja jos joku vähemmän fiksu täällä käy ivaamaan ni toki heitän takasinkin. Taitaa olla sinulla ongelmat jossain ihan muualla kuin minun fanaattisuudessa. :o
kaikki ignooraa tän koko ketjun. Jää inisemään keskenäs tänne, bye, bye acneface!
- noeikai
onnellinen! kirjoitti:
Kukahan täällä sen vittuilun ja kaikkitietävän asenteen on alun perin aloittanut? En tainnut olla minä. Ja tämä kyseinen tyyppi, jolla hiukset ohenee jne, kertoo kärsivänsä/kärsineensä PAHASTA aknesta, kun taas OTSIKKONI oli LIEVÄ akne. Got it?
Ja jos ei sarkastisia heittoja siedä, niin tämä palsta tai netti ylipäätään on täysin vikapaikka.
Vika on tässä kohtaa lähinnä lääkkeen käyttäjässä, kun ei ole toiminut kuten olisi pitänyt. Ei tällaisten lääkkeiden kuulu jättää mitään pysyviä kamalia vaurioita mihinkään päin vartaloa.
Fakta on myös se, että joskus varsinainen lääkeaine itsessään ei auheuta kaikkia sivuvaikutuksia, ja silloin on mahdollista tutkia esim. rinnakkaisvalmisteiden sopivuutta.
Kersasta alan olla jo aika kaukana, mutta sinä taas, kesken keskustelun tulet puuttumaan ja ivaamaan. Kumpikohan tässä se kersa mahtaa olla...toimia, kun kerroin tästä ihotautilääkärilleni, hän vain sanoi: " joojoo toi on ihan normaalia, että kyllä se voi jossain tapauksessa aiheuttaa hiusongelmia." just se siitä sitten. Eipä se paljoa ihotautilääkäriäni hetkauttanut. Mutta annapas vinkkejä lisää, kun näytät tietävän kaikesta kaiken...
- noeikai
soittaa tosta kirjoitti:
ongelmasta lekurille tai apteekkiin meinaan tossa isotretinoinin (sama vastaava ku roa) pakkausselosteessa on ensinnäkin harvinaisina sivuoireina mm.hiusongelmat. Siellä on myös mainittu, että jos jostakin tulee jatkuva ja häiritsevä haittavaikutus, kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin tai apteekkiin.
Anna noiden joidenkin idioottien lässyttää; tietämättömiä kun ovat.
Tsemppiä, toivottavasti et saannu siitä hiusten ohentumisesta pysyvää haittaa.ilmoitin asiasta ihotautilääkärilleni, jota asia ei hetkauttanut lainkaan. totesi vain, että voi tuollasta hiustenohenemista jossain tapauksessa tapahtua ja se siitä.
No mutta kiitti välillä mukavastakin kommentista, mulla on vielä toivoa jäljellä ton asian suhteen :) - onnellinen!
onnellinen! kirjoitti:
"Viestiketjun hierarkia on liian syvä" tai jotain, enkä voinut kirjoittaa enää seuraavan jälkeen mitään. :o
Niin, vai että akneface? Kasvoillani ei ole enää näpyn näppyä, ei arpia, ei mitään, sileä kuin vauvan peppu! Ja tämänpä takia sitä roaa täällä suosittelenkin! GOT IT? :D
- Alkoholiton kesäkö?
Eilen sain Roa kuurin ja mietinkin nyt kun kesällä tulossa häitä yms. sellaisia juhlia missä ei ihan selvinpäin huvittaisi olla, joten voiko Roan kanssa ottaa alkoholia silloin tällöin?
- acneface
Eilen sain Roa kuurin ja mietinkin nyt kun kesällä tulossa häitä yms. sellaisia juhlia missä ei ihan selvinpäin huvittaisi olla, joten voiko Roan kanssa ottaa alkoholia silloin tällöin?
- asdf
Todellakin voi ottaa, mutta kohtuus tietysti on ihan hyvä muistaa, niin kuin normaalistikin ;) Maksa-arvoja kuurin aikana tarkkaillaan muutenkin, joten eipä satunnaisella juomisella mitään vahinkoa tule, vaikka ottaisikin vähän reilummin, väkevät juomat lähinnä sitä uhkaa aiheuttaa jos niiden kanssa monesti liikaa läträä. Toisilla ei arvot mene mihinkään suuntaan vaikka olisi koko ajan juomassa, tosin osa tosin raportoinut normaalia pahempaa krapulaa :)
Tosin jos kuuri nostaa runsaasti arvoja niin kannattaa varmaan aika hillitysti sitä nauttia.
- kyseleenroankäyttänyt
Roan kuurin jälkee ei ole tullut finnin finniä? siis ei yhtään? itsellä on alkanut putkahdella muutama ja iho on edelleen kohtuu ohut ja hiukset myös. Sitkeässä taitaa olla mun akne vaikkei koskaa mikään paha ollut
- on olla
onnellinen kun sulla oli vain LIEVÄ akne...Lähes 90 % nuorista kärsii jonkinasteisesta aknesta, ja noin 50 %:lla se vaatii asianmukaista hoitoa. (http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2013)
tuossa lähde ellette usko...
minulla itselläni on keskivaikea akne eli finnejä on jonkin verran ja posket täynnä arpia, eli en tunne oloani juuri nytkään kovin viehättäväksi kun istun kotona koneella ilman meikkiä. mutta minä en aio luovuttaa taistelua, minä laitan rahaa tähän naamaani ja teen niska limassa töitä kunhan saan sen edes jotenkin asianmukaiseen kuntoon. ja niin neuvon teitä muitakin aknen kanssa kamppailevia: älkää luopuko toivosta! päihittäkää se ihonalainen perkele vaikka sitten piruuttanne! siihen menee rahaa, tiedän mutta sitä varten minä aion tehdä niin saatanasti töitä että saan sen kuriin.
hyvää kesää kaikille aknen kanssa taisteleville ja onnea sen päihittämiseen =)- piip.
mmm luin tästä teidän kaikkien mahtavasta dialogista noin uolet ennenkuin siirryin noihin viimeisiin alkoholi roa keskusteluihin...
kerron tässä pikaseen oman suhtautumiseni kyseiseen kuuriin.
aloitin roan syömiset viime lokakuussa (finnejä oli joku about 10 ja myös pieniä valkoisia näppylöitä all over my face) olin tosiaankin ihan helvetin masentunut tilanteesta ja veli käski mennä ihotautilääkärille ja thank god meninkin. tätä ennen olin lukenut näitä suomi24 kauhukertomuksia roaccutankuurista ja harvat tarinoista olivat positiivisia/mieltäkohottavia.
Olin tosiaankin perääntymässä ja ajattelin et fuck it en tuu ottaa kuuria jos joillain on tapahtunu tota ja tätä
(hyvät ihmiset, jokaisella roaccutanin kuurin ottajalla on omat reaktionsa lääkkeeseen. jos jollain tulee hiustenlähtöä tai masennusta tai what ever-ei tarkoita sitä että tämä tapahtuisi kaikille. kaikkien kehot reagoi eri tavalla eri ainesosiin. jotku sekoo ja jotku ei)
Veljeni painostuksella menin kuitenkin sinne lääkärille ja sain 2 ja puolen kuukauden pillerit.
Ja vielä toistan THANKG GOD MENIN SINNE LÄÄKÄRILLE.
2 kuukauden sisällä ihossa ei tapahtunu muutoksia, mitä nyt alko punottamaan ja kuivumaan. finnejä tuli jopa kahen kuukauden jälkeen. tästä eteenpäin finneja ei alkanut tulla ja iho alko silottumaan. Yhessä vaiheessa itkin että paskat tää lääke mitään auttaa ja sorruin taas suomi24 palstoille missä jengi taas kertoo kauhukertomuksiaan roakuuristaan ja sen haittavaikutuksista.
no, jatkoin kuuria anyways koska sitä oli vielä jäljellä. kahden viikon sisällä tapahtu ihan älyttömän valtavia muutoksia ihossa, iho sileni ja punotusta lähti. siis tää lääke on uskomaton.
nyt oon vetäny kuuria jo joku 4 kuukautta, iho on ihan sileä otsasta (joka oli enne täynnä näppyjä) mul on vaan vanhat pienet arvet poskipäissä ja pari vanhaa finnia alkaa silottumaan (meikkivoiteella ne peittyy ihan hyvin, niistä on jääny vaan punaset jäljet..) ja vedän kuuria vielä kaksi kuukautta et se 6kk kuuri loppuisi. En sano etteikö mulla olis ollu mitään ongelmia lääkkeen kanssa, mulla myös mieli oli ailahteleva aika usein mut hei, se on vaan teistä kiinni et minkälaiset "haittavaikutukset" tulee. jos koko ajan uskottelette itellenne et ei vittu nyt oon masentunu koko ajan ohmygod suicide nii siin vaihees luultavasti masennutte ja pohditte jotain tosi masentavia asioita.
mut sanonpahan vaan että ottakaa ihmeessä kuuri, oon niin ilonen että itse alotin sen ja kohta loppumassa. ja ps.
mitä nää ryppyinen vanha iho kolmekymppisenä- jutut oikeen on? ei tollasta edes lue lääkkeen mahdollisissa haittavaikutuksissakaan.
ja vielä tosta alkoholista-itse oon juonu kuurin aikana... ei kyl tähän mennessä oo minkäännäkösiä maksa-arvojenepänormaaliutta ollu. mut sekin varmaan taas riippuu ihan ihmisestä itsestään.
roa rocks. - roan aloittanut
piip. kirjoitti:
mmm luin tästä teidän kaikkien mahtavasta dialogista noin uolet ennenkuin siirryin noihin viimeisiin alkoholi roa keskusteluihin...
kerron tässä pikaseen oman suhtautumiseni kyseiseen kuuriin.
aloitin roan syömiset viime lokakuussa (finnejä oli joku about 10 ja myös pieniä valkoisia näppylöitä all over my face) olin tosiaankin ihan helvetin masentunut tilanteesta ja veli käski mennä ihotautilääkärille ja thank god meninkin. tätä ennen olin lukenut näitä suomi24 kauhukertomuksia roaccutankuurista ja harvat tarinoista olivat positiivisia/mieltäkohottavia.
Olin tosiaankin perääntymässä ja ajattelin et fuck it en tuu ottaa kuuria jos joillain on tapahtunu tota ja tätä
(hyvät ihmiset, jokaisella roaccutanin kuurin ottajalla on omat reaktionsa lääkkeeseen. jos jollain tulee hiustenlähtöä tai masennusta tai what ever-ei tarkoita sitä että tämä tapahtuisi kaikille. kaikkien kehot reagoi eri tavalla eri ainesosiin. jotku sekoo ja jotku ei)
Veljeni painostuksella menin kuitenkin sinne lääkärille ja sain 2 ja puolen kuukauden pillerit.
Ja vielä toistan THANKG GOD MENIN SINNE LÄÄKÄRILLE.
2 kuukauden sisällä ihossa ei tapahtunu muutoksia, mitä nyt alko punottamaan ja kuivumaan. finnejä tuli jopa kahen kuukauden jälkeen. tästä eteenpäin finneja ei alkanut tulla ja iho alko silottumaan. Yhessä vaiheessa itkin että paskat tää lääke mitään auttaa ja sorruin taas suomi24 palstoille missä jengi taas kertoo kauhukertomuksiaan roakuuristaan ja sen haittavaikutuksista.
no, jatkoin kuuria anyways koska sitä oli vielä jäljellä. kahden viikon sisällä tapahtu ihan älyttömän valtavia muutoksia ihossa, iho sileni ja punotusta lähti. siis tää lääke on uskomaton.
nyt oon vetäny kuuria jo joku 4 kuukautta, iho on ihan sileä otsasta (joka oli enne täynnä näppyjä) mul on vaan vanhat pienet arvet poskipäissä ja pari vanhaa finnia alkaa silottumaan (meikkivoiteella ne peittyy ihan hyvin, niistä on jääny vaan punaset jäljet..) ja vedän kuuria vielä kaksi kuukautta et se 6kk kuuri loppuisi. En sano etteikö mulla olis ollu mitään ongelmia lääkkeen kanssa, mulla myös mieli oli ailahteleva aika usein mut hei, se on vaan teistä kiinni et minkälaiset "haittavaikutukset" tulee. jos koko ajan uskottelette itellenne et ei vittu nyt oon masentunu koko ajan ohmygod suicide nii siin vaihees luultavasti masennutte ja pohditte jotain tosi masentavia asioita.
mut sanonpahan vaan että ottakaa ihmeessä kuuri, oon niin ilonen että itse alotin sen ja kohta loppumassa. ja ps.
mitä nää ryppyinen vanha iho kolmekymppisenä- jutut oikeen on? ei tollasta edes lue lääkkeen mahdollisissa haittavaikutuksissakaan.
ja vielä tosta alkoholista-itse oon juonu kuurin aikana... ei kyl tähän mennessä oo minkäännäkösiä maksa-arvojenepänormaaliutta ollu. mut sekin varmaan taas riippuu ihan ihmisestä itsestään.
roa rocks.Itse harkitsin lääkettä n. 1,5v, en uskaltanut hakea aikaisemmin koska olin lukenut täältä niitä kauhutarinoita mahdollisista sivuvaikutuksista! Vihdoinkin päätin mennä hakemaan kuurin kun olin jo harmoromahduksen partaalla tuon aknen takia, siis se rajoitti elämäni ihan älyttömästi ja naaman kunto oli jatkuvasti mielessä, koko ajan miettii et nyt tuokin tyyppi kauhistelee mun naamaa jne, lisäksi jotkut keskenkasvuiset idiootit oli kommentoinu mun naama kavereilleen niin että mäkin sain kuulla miten ruma oon.
Nyt oon syönyt lääkettä n.7 vk ja tyytyväinen oon. Annostuksen nostamisen yhteydessä on tapahtunut pahenemista, mutta se saatiin kuriin antibiootilla, eli syön nyt toista kertaa 10pv antibioottia. Naamassani on nyt lievä akne, muutamia pikku finnejä, ja pari isompaa, mustapäistä en jaksaa välittää,kun on joskus tullut kärsittyä vuotavistakin paiseista.. Ennen kuuria akneni oli vähintään se keskivaikea, mutta epäilen jopa aika vaikeaakin, vaikka naamani ei ollut ihan täynnä finnejä, mut oli koko ajan t-alueela syviä, kipeitä tulehtuneita paiseita, se oli niin helvettiä, huh, ihmettelen miten jaksoin elää sen kanssa!
Sivuvaikutuksina ollut kuiva iho,nenän limakalvot ja huulet, pärjää ihan hyvin rasvaamalla. Alaselkäkipuja sekä tuota tilapäistä ihon pahenemista on ollut, mut se on niin pieni hinta et pääsee aknesta eroon! Ihoni ei kuitenkaan mennyt missään vaiheessa pahemmaksi kuin ennen kuuria, eikä edes samalle tasolle! Joten oon tosi tyytyväinen. Toivon vaan että lääkäri antaa luvan jatkaa roaa kesälläkin. Se 16vk (minimi) tulisi kesäkuun puolessa välissä täyteen.. - Toni23
Itse harkitsin lääkettä n. 1,5v, en uskaltanut hakea aikaisemmin koska olin lukenut täältä niitä kauhutarinoita mahdollisista sivuvaikutuksista! Vihdoinkin päätin mennä hakemaan kuurin kun olin jo harmoromahduksen partaalla tuon aknen takia, siis se rajoitti elämäni ihan älyttömästi ja naaman kunto oli jatkuvasti mielessä, koko ajan miettii et nyt tuokin tyyppi kauhistelee mun naamaa jne, lisäksi jotkut keskenkasvuiset idiootit oli kommentoinu mun naama kavereilleen niin että mäkin sain kuulla miten ruma oon.
Nyt oon syönyt lääkettä n.7 vk ja tyytyväinen oon. Annostuksen nostamisen yhteydessä on tapahtunut pahenemista, mutta se saatiin kuriin antibiootilla, eli syön nyt toista kertaa 10pv antibioottia. Naamassani on nyt lievä akne, muutamia pikku finnejä, ja pari isompaa, mustapäistä en jaksaa välittää,kun on joskus tullut kärsittyä vuotavistakin paiseista.. Ennen kuuria akneni oli vähintään se keskivaikea, mutta epäilen jopa aika vaikeaakin, vaikka naamani ei ollut ihan täynnä finnejä, mut oli koko ajan t-alueela syviä, kipeitä tulehtuneita paiseita, se oli niin helvettiä, huh, ihmettelen miten jaksoin elää sen kanssa!
Sivuvaikutuksina ollut kuiva iho,nenän limakalvot ja huulet, pärjää ihan hyvin rasvaamalla. Alaselkäkipuja sekä tuota tilapäistä ihon pahenemista on ollut, mut se on niin pieni hinta et pääsee aknesta eroon! Ihoni ei kuitenkaan mennyt missään vaiheessa pahemmaksi kuin ennen kuuria, eikä edes samalle tasolle! Joten oon tosi tyytyväinen. Toivon vaan että lääkäri antaa luvan jatkaa roaa kesälläkin. Se 16vk (minimi) tulisi kesäkuun puolessa välissä täyteen..Viitaten keskustelun aloitukseen, eli siihen, että Isotretinoiiniä voi ottaa myös lievempäänkin akneen, olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.
Itse söin nuorempana pari kuuria roaccutania, minulla oli aknea ja rasvainen iho ja tämä häiritsi minua todella paljon. Mitään isoja paukamia ei kuitenkaan ollut poskissa. Aknekin on niin yksilölistä. Kuureja jatkoin aina pienellä annoksella vaikutuksen ylläpitämiseksi.
Nyttemmin muutaman vuoden tauon jälkeen hankin jälleen isotretinoiinikuurin, koska iho-ongelmat alkoivat taas vaivata. Lähinnä rasvainen iho ja satunnaiset varsin pienet finnit. Kuuria aion jatkaa hyvin pienellä annoksella, lopettaa kun siltä tuntuu ja jos vielä myöhemmin lopettamisen jälkeen iho-ongelmat häiritsee, olen valmis ottamaan jälleen uuden kuurin. - piip.
Toni23 kirjoitti:
Viitaten keskustelun aloitukseen, eli siihen, että Isotretinoiiniä voi ottaa myös lievempäänkin akneen, olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.
Itse söin nuorempana pari kuuria roaccutania, minulla oli aknea ja rasvainen iho ja tämä häiritsi minua todella paljon. Mitään isoja paukamia ei kuitenkaan ollut poskissa. Aknekin on niin yksilölistä. Kuureja jatkoin aina pienellä annoksella vaikutuksen ylläpitämiseksi.
Nyttemmin muutaman vuoden tauon jälkeen hankin jälleen isotretinoiinikuurin, koska iho-ongelmat alkoivat taas vaivata. Lähinnä rasvainen iho ja satunnaiset varsin pienet finnit. Kuuria aion jatkaa hyvin pienellä annoksella, lopettaa kun siltä tuntuu ja jos vielä myöhemmin lopettamisen jälkeen iho-ongelmat häiritsee, olen valmis ottamaan jälleen uuden kuurin.ihmiset hyvät, jos akne vaivaa, vaikka se ei olisikaan übervaikea (itelläni akne ei edes ollut paha. enemmän lievähkö...) ja jos se vaikeuttaa elämäänne niin oikeasti, kokeilkaa kuuria jos haluatte päästä siitä eroon.
ihan totta.
teki mun elämästä paljon parempaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872