Itse olen rapuna huomannut, että minulla on vaikeuksia heittäytyä tunteiden vietäväksi. Olen ystävänä ja rakastajanakin lojaali, hellä jne. Tuntuu, että tyydytän muut, mutta en itse uskalla tulla tyydytetyksi missään suhteessa. Kaikki suhteet jäävät jollakin tasolla pinnallisiksi. Ja ehkä tiedostamatta valitsen etenkin seurustelukumppaneikseni ihmisiä, jotka hakevat pientä irroittelua elämäänsä, eivät muuta.
Olen oikeastaan tätä asiaa pohtinut paljon sen jälkeen kun todella rakastuin erääseen mieheen, mutta juoksin (lähes kirjaimellisesti) pakoon.. Kai se oli se pelko, että joku pääsee kuoreni sisälle näkemään erittäin herkän sisällön. En tule koskaan onnelliseksi jos en uskalla oikeasti tuntea ja heittäytyä mihinkään. Jos pelaan aina vain varman päälle.
Onko muilla ravuilla samankaltaisia kokemuksia?
Ravut ja tunteisiin
8
2077
Vastaukset
- nuori rapu
aikuisella iällä rapu heittää helpommin kuoret nurkkaan ja auta armias jos kumppani on oikea, niin siinä vieterit sängyssä kimpoilee ja tähtitaivas on lähempänä kattoa kuin ikinä! :)
- samaa
tuntuu samalta kuin sinusta tyydytän muita, enkä uskalla antautua itse. olen miettiny olen hyvin tunteileva ihminen jokapaikassa tunteet mukana mut tuo pitää paikkansa, ehkä on jonkinlainen kuori, se suojelee. olen herkkä myös ja sisällä ehkä hyvin pieni ihminen, johtuisko tuosta? tavallaan päästää ihmisiä hyvin lähelle itseä tavallaan en, ristiriitaista. ehkä juuri samaa kuin sinulla. samaa on
- rapumies.
Rapuhan on aivan kuin tunteitten ajopuu.Kosket mennään niin vimmatusti ja suvantoon rauhoitutaan.
Itselläni kyllä sytyttää joskus liian aikaisinkin. - rehellinen ja avoin
Voiko rapu siis sanoa ettei välitä vaikka hän todellisuudessa välittää ja tuntee menettämisen pelkoa ja häntä on loukattu? Uhkaa jättämisellä mutta kun loppu on melkein valmis niin ei haluakaan jättää?
Miksi hän ei sitten haluakaan jättää? Onko hänellä edes ollut aikomusta vai onko se vain uhkailua kun häntä on loukattu?
Myöntääkö rapu koskaan menettämisen pelkoa? Vai pystyykö hän korkeintaan sanomaan että hänellä on ollut se pelko mutta ei ole enää? Ja onko se silloin välttämättä edes totta ettei ole enää?- rapu
Rapu lukkiutuu kuorensa sisään, eikä pysty myöntämään edes itselleen, että on väärässä. Miten sitten pystyisi selittämään muille?
- jouskari täällä
rapu kirjoitti:
Rapu lukkiutuu kuorensa sisään, eikä pysty myöntämään edes itselleen, että on väärässä. Miten sitten pystyisi selittämään muille?
Rapumiestä ei voi ymmärtää. Hän pystyy salailemaan asioita ja pettämään aivan uskomattomalla tavalla, jopa merkityksettömissä asioissa. Kun jää kiinni, ei ole itse syyllinen juonitteluineen, vaan se jolle jäi kiinni. Hän on itsekeskeinen ja pitää huolen omasta hyvinvoinnistaan, joskus harvoin saattaa tajuta, että muillakin ihmisillä on tunteita. HÄN on tärkeä, HÄNEN asiat ovat tärkeitä, HÄNEN elämän täytyy luistaa. Epäilen, että rapumies koskaan ottaisi opikseen ja muuttaisi tapojaan. Hän ei muutu, sinun täytyy muuttua ja ryömiä pohjamudassa kunnes huomaat, että olet myös ihminen ja paljon arvokkaampi kuin miltä rapumiehen seurassa tuntuu. Ei kannata heittää vuosia elämästä hukkaan kuten minä tein. Heti ensimmäisten "oireiden" ilmaannuttua kannattaa unohtaa ja paeta kauas. Opin tämän kantapään kautta ja erittäin selväksi tuli. Rakastin koko sydämestäni kaikesta huolimatta ja tunnen itseni nyt vain tyhmäksi ja uupuneeksi. En suosittele koko kokemusta kenellekään.
- rapu nainen
joo tuttua on...täällä samanlainen mut yritetään pärjätä luonteemme kanssa vaikka monimutkaiselta tuntuukin.onkohan muilla yhtä vaikeaa ku ravuilla.
- ainakin mulla
eli vesimiesnainen olen, nouseva rapu. Kun kohtasin rapumiehen olin aivan haltioissani kun oli yllätyksellinen ja ideoita täynnä ja suunnitelmia. Myöhemmin huomasin ettei niihin kyllä voinut luottaa. Toisena päivänä toista ja toisena toista, mutta minäpä olen itse samanlainen. Kumpikin tarvitsee lepotukoja, että saa märehtiä itsekseen ongelmissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821329Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍121813- 77745
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744