Kertokaahan karpaasit xxl busterista jotain
jutskia.Se Magnum on ihan sairaan kokone laite,
emmä semmosta haluu.
kokemuksia xxl busterista
20
5642
Vastaukset
- VolvoMan
Näin tossa muutama vuos sitten Buster (joko Magnum tai XXL) missä oli volvon sisäperäkone, oli aina veikeän näköinen härveli, kulkee varmaan aika kovaa 190hv V6 koneella.
- hydratech
Magnumissa (edellisessä mallissa) sitä kokeiltiin. Kyllä se railakas peli oli ja kulki muistaakseni 46 solmua.
Vanhassa Magnumissa on kokeiltu myös erilaisia jettiyhdistelmiä, mutta ne ovat Alamarinin omia projekteja.
- hydratech
Jos Magnum tuntuu liian isolta, on XXL luonnollinen valinta. Se on hiukan raaempi olemukseltaan, mutta monet käyttöön liittyvät yksityiskohdat ovat samanlaisia kuin Magnumissa: takapenkin väistyvät sivuosat, kuomukotelo takapenkin selkänojassa ja yleisjärjestely.
XXL:ssä ei kuitenkaan ole ihan Magnumin veroisia säilytystiloja.
Vene toimii erinomaisesti suurella kuormalla kohtuullisilla tehoillakin. Vene nousee esimerkiksi liukuun minimiteholla ja täydellä henkilömäärällä. Tehonsiedosta mainittakoon se, että ainakin yhteen tiedän asennetun 200 hv:n moottorin (kilven maksimi 115), eikä ongelmia ole ollut.
Mitat: 5,8 x 2,25 ja paino 570 kg. Kiinteä bensatankki 115 l. Pohjalevy 4 mm AlMg3 H14 alumiinia, kyljissä painevalettu uretaani sandwich -rakenne. Kokonaan hitsattu rakenne. Kysy yksityiskohtaisemmin niin vastaan.- veneilijä
Tässä kysymyksiä! (Saatamme olla XXL:n omistajia ensi kesänä...)
Mitens ton XXL:n kelin kesto on, esim. suomenlahden syksy?
Onkos kukaan ajanut sillä itse, kuinkas hyvä se todella on? Kaipaako trimmi-tasoja veneeseen?
Mitens ne patjat ja pressut, tekeekö niillä mitään?
Milläs tasolla polttoainekulutus pysyy esim. Yamaha F155:sta? Ja kuinka se liikkuu tolla koneella? - hydratech
veneilijä kirjoitti:
Tässä kysymyksiä! (Saatamme olla XXL:n omistajia ensi kesänä...)
Mitens ton XXL:n kelin kesto on, esim. suomenlahden syksy?
Onkos kukaan ajanut sillä itse, kuinkas hyvä se todella on? Kaipaako trimmi-tasoja veneeseen?
Mitens ne patjat ja pressut, tekeekö niillä mitään?
Milläs tasolla polttoainekulutus pysyy esim. Yamaha F155:sta? Ja kuinka se liikkuu tolla koneella?Kyllähän XXL kelpaa melko suurillekin selille kovassa kelissä, mutta Suomenlahti syysmyrskyssä on kyllä liian kova paikka melkein mille alukselle tahansa. Olen itse ajanu n. 1.5 metrisessä aallokossa (eli pohjalla ei horisonttia nähnyt). Tuolloin oli kyllä pakko tiputtaa liukukynnyksen tuntumaan mutta muuten oli ihan turvallinen olla.
Trimmitasot ovat kyllä aivan paikallaan. Varsinkin kova sivuvastainen kallistaa venettä, joka on mukava korjata tasoilla. Myös edellämainittu liukukynnyksellä ajaminen on helpompaa kun keulan saa trimmeillä pysymään alhaalla.
Pehmusteet ovat priima tavaraa ja helposti kiinnitettävissä ja irroitettavissa neppareilla. Pehmuste ei ime vettä - ainakaan havaittavasti. Kuomu on helppo laskostaa takapenkin selkänojan sisälle omaan koteloon. Lisävarusteet kannattaa ehdottomasti ottaa.
Moottorista puhuttaessa tarkoittanet Yamaha F115 (ei F155). Tällä koneella ja kahden henkilön kuormalla huiput on tasan 40 solmua. Tuolloin bensaa palaa 38,5 l tunnissa eli 0,96 l meripeninkulmalla (testi 13x19" potkuri). Paras kulutus tuolla yhdistelmällä oli 4500 rpm/ 28 kts/ 0,68 l/h. (Yamaha Körfakta 2003). - veneilijä
hydratech kirjoitti:
Kyllähän XXL kelpaa melko suurillekin selille kovassa kelissä, mutta Suomenlahti syysmyrskyssä on kyllä liian kova paikka melkein mille alukselle tahansa. Olen itse ajanu n. 1.5 metrisessä aallokossa (eli pohjalla ei horisonttia nähnyt). Tuolloin oli kyllä pakko tiputtaa liukukynnyksen tuntumaan mutta muuten oli ihan turvallinen olla.
Trimmitasot ovat kyllä aivan paikallaan. Varsinkin kova sivuvastainen kallistaa venettä, joka on mukava korjata tasoilla. Myös edellämainittu liukukynnyksellä ajaminen on helpompaa kun keulan saa trimmeillä pysymään alhaalla.
Pehmusteet ovat priima tavaraa ja helposti kiinnitettävissä ja irroitettavissa neppareilla. Pehmuste ei ime vettä - ainakaan havaittavasti. Kuomu on helppo laskostaa takapenkin selkänojan sisälle omaan koteloon. Lisävarusteet kannattaa ehdottomasti ottaa.
Moottorista puhuttaessa tarkoittanet Yamaha F115 (ei F155). Tällä koneella ja kahden henkilön kuormalla huiput on tasan 40 solmua. Tuolloin bensaa palaa 38,5 l tunnissa eli 0,96 l meripeninkulmalla (testi 13x19" potkuri). Paras kulutus tuolla yhdistelmällä oli 4500 rpm/ 28 kts/ 0,68 l/h. (Yamaha Körfakta 2003).Kyllä kyllä, sitä F115 tarkoitin, painovirhe. Kiitos vastauksista.
Niin, en kyllä mitään kovaa myrskyä tarkoittanut vaan juuri jotain tuollaista sinun mainitsemaa. Lisää kysymyksiä.
Onko sinne pilssiin vuotanut vettä jostakin? Kun vanhassa Kipparissa/Vene-lehdessä moitittiin sitä, että pilssiin oli tullut vettä jostakin?
Sinulla on ilmeisesti juuri XXL, niin oletko ollut tyytyväinen tai onko ollut jotain moitittavaa? - hydratech
veneilijä kirjoitti:
Kyllä kyllä, sitä F115 tarkoitin, painovirhe. Kiitos vastauksista.
Niin, en kyllä mitään kovaa myrskyä tarkoittanut vaan juuri jotain tuollaista sinun mainitsemaa. Lisää kysymyksiä.
Onko sinne pilssiin vuotanut vettä jostakin? Kun vanhassa Kipparissa/Vene-lehdessä moitittiin sitä, että pilssiin oli tullut vettä jostakin?
Sinulla on ilmeisesti juuri XXL, niin oletko ollut tyytyväinen tai onko ollut jotain moitittavaa?Ei minulla XXL:ää ole... mutta sanotaanko että olen sen kanssa paljon tekemisissä.
Veden joutuminen pilssiin on Busterien tyyppivika. XXL:n kohdalla vesi joutuu pilssiin moottorikaivon läpivientien kautta, jos vene joutuu seisomaan laiturissa perä aaltoihin. Toinen mahdollinen vuotokohta on lattiavanerien tiivistys sisälaitaan.
Kummassakaan tapauksessa ei mistään isosta vuotovaivasta ole kyse - vettä vain saattaa olla selvästi havaittava määrä kovan sateen tai kaivoon kaatuneen myötäaallokon jäljiltä. Pilssipumpulla pois vaan.
Itse en pidä paria vesipisaraa niin pahana. Vene on luja ja ominaisuuksiltaan turvallinen. Vikoja en keksi, mutta uuden Magnumin ilmaannuttua minun kaltainen visualisti vain pitää XXL:ää ulkonäöltään vanhanaikaisen mallisena. - veneilijä
hydratech kirjoitti:
Ei minulla XXL:ää ole... mutta sanotaanko että olen sen kanssa paljon tekemisissä.
Veden joutuminen pilssiin on Busterien tyyppivika. XXL:n kohdalla vesi joutuu pilssiin moottorikaivon läpivientien kautta, jos vene joutuu seisomaan laiturissa perä aaltoihin. Toinen mahdollinen vuotokohta on lattiavanerien tiivistys sisälaitaan.
Kummassakaan tapauksessa ei mistään isosta vuotovaivasta ole kyse - vettä vain saattaa olla selvästi havaittava määrä kovan sateen tai kaivoon kaatuneen myötäaallokon jäljiltä. Pilssipumpulla pois vaan.
Itse en pidä paria vesipisaraa niin pahana. Vene on luja ja ominaisuuksiltaan turvallinen. Vikoja en keksi, mutta uuden Magnumin ilmaannuttua minun kaltainen visualisti vain pitää XXL:ää ulkonäöltään vanhanaikaisen mallisena.Pakkohan se on myöntää, että XXL on ehkä vähän vanhahtava ulkonäöltään. Olkoon vertaus kohteena uusi Magnum, Silver tai Yamarin, joissa on "pyöreyttä" enemmän. Onhan XXL hieno vene kuitenkin.
Sitten toisaaltaan tuon XXL sisätilatkin ovat helppohoitoiset ja tummassa lattiassa ei näy likakaan, ainakaan niin kuin lasikuidussa. Vene ei ole myöskään arka kolhuille jne. Tämmöiset asiat ovat varmasti arvokkaampia kivirantaisissa paikoissa liikkujille ja kalastajille.
XXL on myös ilmeisesti muiltakin rakenteiltaa tukevampi kuin moni muu. Esimerkiksi viime syksyn uivassa venenäyttelyssä koeajossa ollut Aquador WA on suuremmastaa koostaan huolimatta sellainen helisiä ja rämisiä, että noin 5 minuutin ajonkin tuoman vaikutelman jälkeen en sellaista edes harkitsisi. (nyt meni kyllä aiheen ohi vähän)
Busterin kyydissäkin olen ollut ja se vaikutti tukevalta. Ainoana tekijä, minkä huomasin ehkä häiritsevänä oli se että pohjan äänet kuuluu busterissa melko selvästi, yli koneen äänen. - Max Syöttöpaine
veneilijä kirjoitti:
Tässä kysymyksiä! (Saatamme olla XXL:n omistajia ensi kesänä...)
Mitens ton XXL:n kelin kesto on, esim. suomenlahden syksy?
Onkos kukaan ajanut sillä itse, kuinkas hyvä se todella on? Kaipaako trimmi-tasoja veneeseen?
Mitens ne patjat ja pressut, tekeekö niillä mitään?
Milläs tasolla polttoainekulutus pysyy esim. Yamaha F155:sta? Ja kuinka se liikkuu tolla koneella?Vanha isäni laittoi juuri tilaukseen XXL'n Evari 115 DI. Lähtisi vaan jäät nyt sitten nopeasti vit... vissiin pois, niin pääsis vertaamaan käytöstä ja kulkua vanhaan Big Busteriin.
- hydratech
Max Syöttöpaine kirjoitti:
Vanha isäni laittoi juuri tilaukseen XXL'n Evari 115 DI. Lähtisi vaan jäät nyt sitten nopeasti vit... vissiin pois, niin pääsis vertaamaan käytöstä ja kulkua vanhaan Big Busteriin.
Kyllä ero on kuin ajaisi saman autonvalmistajan tuotteita, joilla on 20 v ikäeroa.
Onnea uudelle hankinnalle.
- Veneilijä 2
Kertokaapas että mikä jätkä toi Hydratec on? Onko se jossakin Busteriin liittyvässä paikassa töissä? Taitaa olla joku alan äijä...
- Surffaaja
tietämään saman asian...(heh)
- hydratech
Olen alalla töissä ja nimenomaa Busterit tunnen hyvin.
- Veneilijä
Tänään pitäisi mennä vielä katsomaan venettä (XXL) ja konetta (F115), ja sitte ehkä päätellä ostostakin. Niin, oliskohan teillä vielä jotain viimehetken ehdotuksia, mitä pitäsisi kysyä ja tietysti millä saisi hinnasta mahdollisimman paljon pois...
- hydratech
Et maininnut aikaisemmin, oletko ostamassa uutta vai käytettyä. Tässä hiukan huomioitavaa, koska epäkorrektista käytöstä hajoaa vene kuin vene (myös Buster), ja tunnen akilleen kantapäät.
KÄYTETTY VENE
Tarkista moottorikaivon ja perän kaikki hitsisaumat. Jos halkeamia esiintyy on venettä ajettu joskus jääräpäisesti kovassa kelissä tai liian isolla koneella. Pohjajäykisteiden kunnon tarkistat hyppimällä turkkivanerin päällä: jos kuuluu "peltistä kolinaa", on pohjajäykistevaurio mahdollinen. Kummatkin vauriot vaativat korjausta veneen valmistajalla.
UUSI VENE
Silmämääräinen tarkistus riittää. Jälleenmyyjien kanssa voi yrittää tinkiä hinnassta tai kauppaan sisältyvistä lisävarusteista ja niiden asennuksista. Ilmaa hinnoissa on. - Veneilijä
hydratech kirjoitti:
Et maininnut aikaisemmin, oletko ostamassa uutta vai käytettyä. Tässä hiukan huomioitavaa, koska epäkorrektista käytöstä hajoaa vene kuin vene (myös Buster), ja tunnen akilleen kantapäät.
KÄYTETTY VENE
Tarkista moottorikaivon ja perän kaikki hitsisaumat. Jos halkeamia esiintyy on venettä ajettu joskus jääräpäisesti kovassa kelissä tai liian isolla koneella. Pohjajäykisteiden kunnon tarkistat hyppimällä turkkivanerin päällä: jos kuuluu "peltistä kolinaa", on pohjajäykistevaurio mahdollinen. Kummatkin vauriot vaativat korjausta veneen valmistajalla.
UUSI VENE
Silmämääräinen tarkistus riittää. Jälleenmyyjien kanssa voi yrittää tinkiä hinnassta tai kauppaan sisältyvistä lisävarusteista ja niiden asennuksista. Ilmaa hinnoissa on.Uusi vene ja kone kyseessä. Vanha paatti menee vaihdossa kaupalle. Ja näillä näkymillä (lue: kauppa 95% varma) uusi vene toimitetaan vesille heti kun jäät lähtee. Että nyt sitten pitää vaan jäädä odottelemaan ja jännittämään. Toivottavasti oli hyvä kauppa ettei pettymyksiä tulisi?
- hydratech
Veneilijä kirjoitti:
Uusi vene ja kone kyseessä. Vanha paatti menee vaihdossa kaupalle. Ja näillä näkymillä (lue: kauppa 95% varma) uusi vene toimitetaan vesille heti kun jäät lähtee. Että nyt sitten pitää vaan jäädä odottelemaan ja jännittämään. Toivottavasti oli hyvä kauppa ettei pettymyksiä tulisi?
Kyllä hyvän hankinnan teet.
Eli kuten jo aikaisemmin sanoin, niin kannattaa yrittää saada varusteita kaupan päälle. Muuta tapaa tinkiä en osaa neuvoa. Syksyllä tinkiminen olisi helpompaa.
Vene on varmasti keskimääräistä tukevammin tehty - esimerkiksi vastaavankokoisten jenkkien pohjalevyt ovat 1-2 mm ohuempaa ainetta. XXL kestää kovaa keliä ja rantautumista keula edellä maihin. Aikaisemmin mainitsemani vauriot syntyvät päättömällä ajamisella mitä ei mikään vene kestä, eli turvallisin mielin venettä hankkimaan. - Veneiljä
hydratech kirjoitti:
Kyllä hyvän hankinnan teet.
Eli kuten jo aikaisemmin sanoin, niin kannattaa yrittää saada varusteita kaupan päälle. Muuta tapaa tinkiä en osaa neuvoa. Syksyllä tinkiminen olisi helpompaa.
Vene on varmasti keskimääräistä tukevammin tehty - esimerkiksi vastaavankokoisten jenkkien pohjalevyt ovat 1-2 mm ohuempaa ainetta. XXL kestää kovaa keliä ja rantautumista keula edellä maihin. Aikaisemmin mainitsemani vauriot syntyvät päättömällä ajamisella mitä ei mikään vene kestä, eli turvallisin mielin venettä hankkimaan.Kyllä tingitty on toista viikkoa jo! :) Kauppias sanoi, että ton hinnan alle on vaikea enään mennä. Hinta on vaihtoveneen kanssa noin puolet ton paketin hinnasta. Sen kyllä vielä maksaakin. Kaupantekiäsiksi huoltoja, mistä myyjän mukaan on helpoin tinkiä.
Tiedätkö muuten, että vetääkö V70 Volvo(170hv) tota venettä vielä hyvin, arveluttaa toi etuvetoisuus liuskoilla. Trailerin hankinta varmaan kuitenkin edessä syksyllä, kun kauppias lupasi tuoda veneen veteen ja nostaa ensihuoltoa varten ylös. - hydratech
Veneiljä kirjoitti:
Kyllä tingitty on toista viikkoa jo! :) Kauppias sanoi, että ton hinnan alle on vaikea enään mennä. Hinta on vaihtoveneen kanssa noin puolet ton paketin hinnasta. Sen kyllä vielä maksaakin. Kaupantekiäsiksi huoltoja, mistä myyjän mukaan on helpoin tinkiä.
Tiedätkö muuten, että vetääkö V70 Volvo(170hv) tota venettä vielä hyvin, arveluttaa toi etuvetoisuus liuskoilla. Trailerin hankinta varmaan kuitenkin edessä syksyllä, kun kauppias lupasi tuoda veneen veteen ja nostaa ensihuoltoa varten ylös.Ensiksi, olin viikonlopun poissa - sorry.
V70 on pomollanikin. Se veti Magnumia 200 hv nelari Yamahan kanssa ja hyvin toimi - kunnes yritti nostaa sitä jyrkältä luiskalta.
XXL paketti on kuitenkin niin paljon kevyempi etten usko, että ongelmia on. Jyrkkiä luiskia kannattaa kuitenkin aina välttää kun vetää etuvetoisella oli vene mikä hyvänsä. - Veneilijä
hydratech kirjoitti:
Ensiksi, olin viikonlopun poissa - sorry.
V70 on pomollanikin. Se veti Magnumia 200 hv nelari Yamahan kanssa ja hyvin toimi - kunnes yritti nostaa sitä jyrkältä luiskalta.
XXL paketti on kuitenkin niin paljon kevyempi etten usko, että ongelmia on. Jyrkkiä luiskia kannattaa kuitenkin aina välttää kun vetää etuvetoisella oli vene mikä hyvänsä.No nyt on sitten vene (XXL ja F115) ostettu ja vanha pitäisi toimittaa kauppaan myöhemmin tällä viikolla.
Tuli tossa mieleen vielä, että mitäs varusteita tossa pitäisi pakollisina olla (oliko se 6 metriä joku raja?) ja saakohan vakuutuksesta katsastuksen turvin jotain alennusta? Jos katsastaa niin mitä kaikkea pitäisi olla varusteina, vai onko samat kuin 8m matkaveneessä? Rekisteröinti on hanskassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa562649Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc611844Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4141709Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen121645Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1351472- 1001023
Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p81998Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m233929Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘33877En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37688