..onko kellään kokemusta Microlife mittarista. Meille hankittu uusi mittari näyttää kovin erilaisia lukemia jokaiselta mittauskerralta. Kertaakaan ei ole onnistunut saamaan samaa tulosta kaksi kertaa peräkkäin...parin pykälän verran sitä eroa aina tulee, mutta tämä näyttää usein eroa 10-20 pykälää. Lisäksi piipittää usein rytmihäiriöstä. Vanha Omron sanoi toimintansa irti, mutta toimiessaan kahden peräkkäisen mittauksen tulokset olivat melko lähellä toisiaan.
verenpainemittari
microlife
97109
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
Vastaukset 9
Vanhimmat
piipittää turhan usein rytmihäiriöistä. Siihen ominaisuuteen en laitteessa oikein luota. Muuten näyttää mielestäni aika lailla oikeita arvoja. Arvothan saattavat oikeastikin heitellä aika paljon lyhyen ajan sisällä.
Seurasin pitkään verenpainettani ranteesta mitattavalla verenpainemittarilla. Aloin kuitenkin epäillä, että se näyttää liian alhaisia lukemia ja samalla huomasin pulssissa taukoja eli ilmeisesti oli ilmaantunut lisälyöntejä.
Ostin siis korkeatasoisena pidetyn olkavarsimittarin Microlife PAD:n. Se näyttikin korkeampia lukuja, mutta alkoi myös ilmoitella rytmihäiriöistä. Lopulta en enää pystynyt mittaamaan verenpainetta.
No, rytmihäiriöitä todettiin myös Holterissa ja niitä ja verenpainetta lääkitään. Nyt mittaan taas verenpainetta kyseisellä Microlifen mittarilla, mutta pystyn suhtautumaan siihen realistisemmin. Ilmeisesti mittari on todella herkkä antamaan rytmihäiriömerkinnän ja aina ne eivät niitä ole, esim. jos pulssi on alhainen (50), jos mansetti on liian tiukka tai jotain vastaavaa. Tosin kohdallani merkinnät lienevät olleet myös aiheellisia.
Ihme laite, kardiologia hymyilytti sen minulle aiheuttama rytmihäiriöpaniikki.
Verenpaine tulisi mitata levollisessa olotilassa, jos mahdollista samoihin aikoihin, samassa asennossa, kolme kertaa peräkkäin, joista kahden viimeisen keskiarvon voi merkitä jatkuvaan seurantaan.
Mielestäni lukemat eivät huomattavasti heittele peräkkäisissä mittauksissa. Ensimmäinen tulos on minulla korkeampi, seuraavat jokseenkin samoja.
Pyydä tarkistuttamaan omasi vielä takuuaikana, jos et luota mittaustuloksiin.
Hei mullakin on microlifen verenpainemittari, kun puhuit jostain "rytmihäiriö"-ilmoittelusta,nii mitä se tarkoitta? Ja toiseks, että kun eräs päivä mittasin verenpaineeni, niin kun laite oli tehnyt toimeenpiteen se näytti arvot, jotka näyttivät ihan hyviltä, mutta arvojen vieressä oli sellainen kuva, sellane käyrä-kuva, mitä ihmettä se tarkoittaa? :o
Kiitos teille!
Terve vaan,
Tuo käyrä häkkyrä tarkoittaa nimenomaan tuota rytmihäiriön ilmoitusta.Minullakin se näytti sitä tänään kolmena peräkkäisinä mittauksina, tosin pitkän juoksulenkin jälkeen.Soitin Diacoriin ja he olivat hämillään noin hienosta tegnologiasta jota heillä ei ole olemassa omissa mitareissaan.Tällä palstalla useimmat ilmoittavat näköjään tuosta samsta rytmihäirin ilmoituksesta ja kyseessä taas sama Microlifen mittari.
Mittaus pitää tehdä aamulla ja illalla rauhalliseen aikaan, näinhän se on.Itsekin panikoin vähän kun arvot olleet hieman kohollaan ja löivät lääkityksen päälle.Ei muuta kun ylös ulos ja lenkille ja rauhoittumaan.Siitä ne paineet lähtee.
Mooi minulla kans on Microlife BP A 100 PLUS ja ostin sen 2v maksoi about 140e sitten nyt yht äkkiä äänet ei toimi ja se just näyttää melkein aina ku mittaan et on rytmihäiriö mut verenpaine ihan normaali 130/85 pulssi 70. Pitäskö mun huolestua tost ku se näyttää rymtihäiriö melkeen aina ku mittaan aamulla päiväl ja illal ??
Nyt on eteiskammiovärinän tunnistin. Onko tietoa toimiiko kyseinen toiminto oikeasti.
Oma mittarini näyttää myös silloin tällöin merkkiä, joka tarkoittaa sydämen rytmin epätasaisuutta.
Se johtuu yksittäisistä lisälyönneistä ja "muljahteluista". Meikäläisellä niitä on ollut 30 vuoden ajan. Syynä on ollut usein valvominen ja yöunen jääminen huonoksi.
"Rytmihäiriö" on kaiketi eri asia. Niitä minulla ei ole löytynyt sydänfilmeissä koskaan.
Mikrolife verenpainemittari on todella huono. Mansettia ei meinaa saada millään oikein ja näyttää aina error 3
Minulle lääkäri sanoi, että Microlifellä mitatut verenpaineet on yhtä tyhjän kanssa. Pitää olla Omron, joka on luotettava.