verenpainemittari

microlife

..onko kellään kokemusta Microlife mittarista. Meille hankittu uusi mittari näyttää kovin erilaisia lukemia jokaiselta mittauskerralta. Kertaakaan ei ole onnistunut saamaan samaa tulosta kaksi kertaa peräkkäin...parin pykälän verran sitä eroa aina tulee, mutta tämä näyttää usein eroa 10-20 pykälää. Lisäksi piipittää usein rytmihäiriöstä. Vanha Omron sanoi toimintansa irti, mutta toimiessaan kahden peräkkäisen mittauksen tulokset olivat melko lähellä toisiaan.

7

5911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Microlifeni

      piipittää turhan usein rytmihäiriöistä. Siihen ominaisuuteen en laitteessa oikein luota. Muuten näyttää mielestäni aika lailla oikeita arvoja. Arvothan saattavat oikeastikin heitellä aika paljon lyhyen ajan sisällä.

      • Mittarin pelästyttämä

        Seurasin pitkään verenpainettani ranteesta mitattavalla verenpainemittarilla. Aloin kuitenkin epäillä, että se näyttää liian alhaisia lukemia ja samalla huomasin pulssissa taukoja eli ilmeisesti oli ilmaantunut lisälyöntejä.

        Ostin siis korkeatasoisena pidetyn olkavarsimittarin Microlife PAD:n. Se näyttikin korkeampia lukuja, mutta alkoi myös ilmoitella rytmihäiriöistä. Lopulta en enää pystynyt mittaamaan verenpainetta.

        No, rytmihäiriöitä todettiin myös Holterissa ja niitä ja verenpainetta lääkitään. Nyt mittaan taas verenpainetta kyseisellä Microlifen mittarilla, mutta pystyn suhtautumaan siihen realistisemmin. Ilmeisesti mittari on todella herkkä antamaan rytmihäiriömerkinnän ja aina ne eivät niitä ole, esim. jos pulssi on alhainen (50), jos mansetti on liian tiukka tai jotain vastaavaa. Tosin kohdallani merkinnät lienevät olleet myös aiheellisia.

        Ihme laite, kardiologia hymyilytti sen minulle aiheuttama rytmihäiriöpaniikki.

        Verenpaine tulisi mitata levollisessa olotilassa, jos mahdollista samoihin aikoihin, samassa asennossa, kolme kertaa peräkkäin, joista kahden viimeisen keskiarvon voi merkitä jatkuvaan seurantaan.

        Mielestäni lukemat eivät huomattavasti heittele peräkkäisissä mittauksissa. Ensimmäinen tulos on minulla korkeampi, seuraavat jokseenkin samoja.

        Pyydä tarkistuttamaan omasi vielä takuuaikana, jos et luota mittaustuloksiin.


      • Mamemooo
        Mittarin pelästyttämä kirjoitti:

        Seurasin pitkään verenpainettani ranteesta mitattavalla verenpainemittarilla. Aloin kuitenkin epäillä, että se näyttää liian alhaisia lukemia ja samalla huomasin pulssissa taukoja eli ilmeisesti oli ilmaantunut lisälyöntejä.

        Ostin siis korkeatasoisena pidetyn olkavarsimittarin Microlife PAD:n. Se näyttikin korkeampia lukuja, mutta alkoi myös ilmoitella rytmihäiriöistä. Lopulta en enää pystynyt mittaamaan verenpainetta.

        No, rytmihäiriöitä todettiin myös Holterissa ja niitä ja verenpainetta lääkitään. Nyt mittaan taas verenpainetta kyseisellä Microlifen mittarilla, mutta pystyn suhtautumaan siihen realistisemmin. Ilmeisesti mittari on todella herkkä antamaan rytmihäiriömerkinnän ja aina ne eivät niitä ole, esim. jos pulssi on alhainen (50), jos mansetti on liian tiukka tai jotain vastaavaa. Tosin kohdallani merkinnät lienevät olleet myös aiheellisia.

        Ihme laite, kardiologia hymyilytti sen minulle aiheuttama rytmihäiriöpaniikki.

        Verenpaine tulisi mitata levollisessa olotilassa, jos mahdollista samoihin aikoihin, samassa asennossa, kolme kertaa peräkkäin, joista kahden viimeisen keskiarvon voi merkitä jatkuvaan seurantaan.

        Mielestäni lukemat eivät huomattavasti heittele peräkkäisissä mittauksissa. Ensimmäinen tulos on minulla korkeampi, seuraavat jokseenkin samoja.

        Pyydä tarkistuttamaan omasi vielä takuuaikana, jos et luota mittaustuloksiin.

        Hei mullakin on microlifen verenpainemittari, kun puhuit jostain "rytmihäiriö"-ilmoittelusta,nii mitä se tarkoitta? Ja toiseks, että kun eräs päivä mittasin verenpaineeni, niin kun laite oli tehnyt toimeenpiteen se näytti arvot, jotka näyttivät ihan hyviltä, mutta arvojen vieressä oli sellainen kuva, sellane käyrä-kuva, mitä ihmettä se tarkoittaa? :o

        Kiitos teille!


      • Jagsuleva
        Mamemooo kirjoitti:

        Hei mullakin on microlifen verenpainemittari, kun puhuit jostain "rytmihäiriö"-ilmoittelusta,nii mitä se tarkoitta? Ja toiseks, että kun eräs päivä mittasin verenpaineeni, niin kun laite oli tehnyt toimeenpiteen se näytti arvot, jotka näyttivät ihan hyviltä, mutta arvojen vieressä oli sellainen kuva, sellane käyrä-kuva, mitä ihmettä se tarkoittaa? :o

        Kiitos teille!

        Terve vaan,
        Tuo käyrä häkkyrä tarkoittaa nimenomaan tuota rytmihäiriön ilmoitusta.Minullakin se näytti sitä tänään kolmena peräkkäisinä mittauksina, tosin pitkän juoksulenkin jälkeen.Soitin Diacoriin ja he olivat hämillään noin hienosta tegnologiasta jota heillä ei ole olemassa omissa mitareissaan.Tällä palstalla useimmat ilmoittavat näköjään tuosta samsta rytmihäirin ilmoituksesta ja kyseessä taas sama Microlifen mittari.
        Mittaus pitää tehdä aamulla ja illalla rauhalliseen aikaan, näinhän se on.Itsekin panikoin vähän kun arvot olleet hieman kohollaan ja löivät lääkityksen päälle.Ei muuta kun ylös ulos ja lenkille ja rauhoittumaan.Siitä ne paineet lähtee.


    • :/

      Mooi minulla kans on Microlife BP A 100 PLUS ja ostin sen 2v maksoi about 140e sitten nyt yht äkkiä äänet ei toimi ja se just näyttää melkein aina ku mittaan et on rytmihäiriö mut verenpaine ihan normaali 130/85 pulssi 70. Pitäskö mun huolestua tost ku se näyttää rymtihäiriö melkeen aina ku mittaan aamulla päiväl ja illal ??

    • BPA6PCAFIB

      Nyt on eteiskammiovärinän tunnistin. Onko tietoa toimiiko kyseinen toiminto oikeasti.

    • epätasaisuus-eihäiriö

      Oma mittarini näyttää myös silloin tällöin merkkiä, joka tarkoittaa sydämen rytmin epätasaisuutta.

      Se johtuu yksittäisistä lisälyönneistä ja "muljahteluista". Meikäläisellä niitä on ollut 30 vuoden ajan. Syynä on ollut usein valvominen ja yöunen jääminen huonoksi.

      "Rytmihäiriö" on kaiketi eri asia. Niitä minulla ei ole löytynyt sydänfilmeissä koskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe