Uudet bollywood elokuvat

???!!!...

Mitä Bollywoodin uutuuselokuvia odotatte tällä hetkellä eniten?
a) semmosia jotka on jo julkaistu dvd:nä? tarkoitan lähinnä viimevuoden satoa...
b) niitä jotka julkaistaan ihan lähiaikoina?

18

3249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viikko sitten intiasta palasin

      Guru oli hyvä, romanttinen mutta sanomaa sisältävä tarina. Myös poliittinen kannanotto Intian systeemiin.

      Donista pidin vaikka vähän liian James Bond tyylisiä ratkaisuja...

      Tulevista en tiedä, ei pienintäkään ajatusta mitä on tulossa?

    • -odottelija-

      Vastaan kohtaan B. Eli odotan kovasti kahta elokuvaa.

      Aladdin, joka on fantasia hindielokuva lapsille... En ole ennen törmännyt vastaaviin bollywoodelokuviin. Pääosassa kukapa muu kuin Amitabh Bachchan.

      Om Shanti Om kiinnostaa SRKn takia, vaikka tarinat elokuvan juonesta ja nimenomaan reinkarnaatiojutusta hieman epäilyttää.

      Mutta jokatapauksessa näitä kahta odotan. Tosin dvd versioista en osaa sanoa milloin tulevat, sillä esim OMO tulee elokuvateattereihinkin vasta vuoden loppupuolella. Guru tosiaan varmaan tulee myyntiin ihan näinä aikoina ellei ole jo tullut?

      Miksei kukaan muu ota osaa tähän keskusteluun? Aihe on mielenkiintoinen! Olisi kivaa jakaa mielipiteitä näistä juuri ilmestyneistä ja piakkoin tulevista.

      • Devika Rani

        En ole selvillä mitä elokuvia on tulossa Mumbaista lähiaikoina..

        Mä haluaisin nähdä Gurun, Dhoom 2, Umrao Jaan (uudemman), mutta nämä ovat jo ns. vanhoja elokuvia.. Tietysti olen odottanut Farah Khanin uusinta Happy New Year -elokuvaa.

        Ehkä pitäis googlata useammin netissä, mutta kun ei ole aikaa.. Baabulin näin juuri ja tykkäsin kovasti!


      • Bollywoodin historioitsija
        Devika Rani kirjoitti:

        En ole selvillä mitä elokuvia on tulossa Mumbaista lähiaikoina..

        Mä haluaisin nähdä Gurun, Dhoom 2, Umrao Jaan (uudemman), mutta nämä ovat jo ns. vanhoja elokuvia.. Tietysti olen odottanut Farah Khanin uusinta Happy New Year -elokuvaa.

        Ehkä pitäis googlata useammin netissä, mutta kun ei ole aikaa.. Baabulin näin juuri ja tykkäsin kovasti!

        Minä ainakin odotan innolla Aishwarya Rain uusinta filmiä, "Lakshmi Bai"( Rani of Jhansi). Filmi kertoo urheasta Jhansin kuningattaresta, joka taisteli Brittejä vastaan Intian ensimmäisessä itsenäisyystaistelussa v. 1857. Intiassa vietetään tämän taistelun 150- vuotisjuhlallisuuksia tämän kesän aikana ja elokuvan pitäisi tulla ensi-iltaan ehkä heinäkuussa tai elokuussa. Tämän pitäisi olla aika vaativa roolisuoritus Aishwaryalle, koska samanniminen ja -aiheinen filmi valmistui väreissä Intiassa 1950- luvulla ja se oli suurmenestys.
        Muuten Aishwaryan Umrao Jaan viime vuodelta on upeasti kuvattu. Aikaisempaan Rekhan versioon verrattuna tässä leffassa on upeiammat korut ja vaatteet ja muutenkin käytetty enemmän rahaa kuvauksiin. Nawabin roolissa, johon Umrao Jaan parka rakastuu, on Abhishek Bachchan. Abnhishek äänestettiin Bollywoodin seksikkäimmäksi mieheksi viime vuonna! Eipä ihme, että Aishwarya ja Abhishekh menivät naimisiin 20.04.2007 eli pari viikkoa sitten Mumbaissa. Hyvin tiukat turvajärjestelyt olivat Amitabh Bachchanin kodissa, jossa häät pidettiin. Nämä olivat Bollywoodin historian upeimmat häät. Kuvia häistä voi nähdä parhaiten www. hindustantimes.com:in nettisivuilla. Kannattaa katsoa!
        Jos pidit Baabulista, niin varmasti tulet pitämään Aishwaryan Umrao Jaanista. Sain sen ostettua eräästä etnisestä ruokakupasta Helsingin Hakaniemen kauppahallin läheltä. DVD:n laatu oli aika hyvä tällä kertaa, vaikka ei se aina ole varma asia. Kannattaa katsoa ennen kuin ostaa, koska myös huonoja kopioitakin saa samasta kaupasta!


      • mie vaan
        Bollywoodin historioitsija kirjoitti:

        Minä ainakin odotan innolla Aishwarya Rain uusinta filmiä, "Lakshmi Bai"( Rani of Jhansi). Filmi kertoo urheasta Jhansin kuningattaresta, joka taisteli Brittejä vastaan Intian ensimmäisessä itsenäisyystaistelussa v. 1857. Intiassa vietetään tämän taistelun 150- vuotisjuhlallisuuksia tämän kesän aikana ja elokuvan pitäisi tulla ensi-iltaan ehkä heinäkuussa tai elokuussa. Tämän pitäisi olla aika vaativa roolisuoritus Aishwaryalle, koska samanniminen ja -aiheinen filmi valmistui väreissä Intiassa 1950- luvulla ja se oli suurmenestys.
        Muuten Aishwaryan Umrao Jaan viime vuodelta on upeasti kuvattu. Aikaisempaan Rekhan versioon verrattuna tässä leffassa on upeiammat korut ja vaatteet ja muutenkin käytetty enemmän rahaa kuvauksiin. Nawabin roolissa, johon Umrao Jaan parka rakastuu, on Abhishek Bachchan. Abnhishek äänestettiin Bollywoodin seksikkäimmäksi mieheksi viime vuonna! Eipä ihme, että Aishwarya ja Abhishekh menivät naimisiin 20.04.2007 eli pari viikkoa sitten Mumbaissa. Hyvin tiukat turvajärjestelyt olivat Amitabh Bachchanin kodissa, jossa häät pidettiin. Nämä olivat Bollywoodin historian upeimmat häät. Kuvia häistä voi nähdä parhaiten www. hindustantimes.com:in nettisivuilla. Kannattaa katsoa!
        Jos pidit Baabulista, niin varmasti tulet pitämään Aishwaryan Umrao Jaanista. Sain sen ostettua eräästä etnisestä ruokakupasta Helsingin Hakaniemen kauppahallin läheltä. DVD:n laatu oli aika hyvä tällä kertaa, vaikka ei se aina ole varma asia. Kannattaa katsoa ennen kuin ostaa, koska myös huonoja kopioitakin saa samasta kaupasta!

        Minä olen nähnyt Baabulin ja Umrao Jaanin ja nyt haluaisin bollywoodin historioitsijalta hieman lisäselvennystä. Miksi joku tykkäisi Umrao Jaanista jos tykkää Baabulista? Minun mielestäni tarinat olivat kovin erilaisia.

        Onko Om Shanti Om SRKn seuraava filmi vai tuleeko jotain ennen sitä? Jos joku ystävällinen osaisi valaista.


      • Bollywoodin historioitsija
        mie vaan kirjoitti:

        Minä olen nähnyt Baabulin ja Umrao Jaanin ja nyt haluaisin bollywoodin historioitsijalta hieman lisäselvennystä. Miksi joku tykkäisi Umrao Jaanista jos tykkää Baabulista? Minun mielestäni tarinat olivat kovin erilaisia.

        Onko Om Shanti Om SRKn seuraava filmi vai tuleeko jotain ennen sitä? Jos joku ystävällinen osaisi valaista.

        1. Umarao Jaan 'Adaa' on Mirza Hadi Rusvan klassikkoromaani 1800- luvulta. Sitä pidetään Urdukielen kirjallisuuden merkkiteoksena, koska se kuvaa pohjois-Intian Moguliajan ruhtinaiden elämää osuvasti. Se myös kertoo siitä, miten Britit ottivat Mogulien kulttuurikeskuksen, Lucknown, väkivaltaisesti helmikuussa 1856. Siitä oikeastaan alkoi Sepoy Mutinyksi kutsuttu tapahtumasarja ( sotilaiden kapina ), joka on ollut "Mangal Pandey- The Rising"- filmin tarina. Mangal Pandeyn rykmentti oli Lucknowssa kun Britit valtasivat sen rikkoen Nawabin kanssa tehdyt sopimukset. Tästä syystä, Mangal Pandey ja muut nousivat Brittejä vastaan. Ko. kapinaa pidetään Intian ensimmäisenä itsenäisyystaisteluna 150 vuotta sitten. Intia juhlii sitä tänä kesänä näyttävästi. Siitä syystä Aishwaryan uusi filmi Rani of Jhansi on hyvin ajankohtainen, koska Jhansin kuningatar myös taisteli urheasti Brittejä vastaan v. 1857. Hän kuoli taistelussa nuorena 30- vuotiaana. Lakshmi Bai oli myös hyvin kaunis nainen. Sen takia Aishwarya Rai on siihen rooliin sopiva. Saa nähdä, miten Aishwarya pärjää tässä vaativassa roolissa?

        Sekä "Umrao Jaan" että "Baabul" käsittelee naisen asemaa Intiassa, vaikka tarinat sinänsä ovat hyvin erilaiset ja eri vuosisadalta. Lisäksi molempien filmien päätähdet ovat kauniita nuoria naisia( Aishwarya Rai ja Rani Mukherjee), jotka osaavat näytellä uskottavasti. Molemmissa elokuvissa on myös puku- ja koruloistoa ainakin naistähdillä.

        2. SRK:n tulevat filmit ovat:
        1. Bhootnath ( post-production vaiheessa)
        2. Aaja Naachley( kuvausvaiheessa)
        3. Chak De India ( post- production vaiheessa)
        4. Jhoom Barabar Jhoom ( Post- production vaiheessa)

        Post- production vaihe tarkoittaa, että kuvaukset on tehty. Filmi on editointi- ja viimeistelyvaiheessa.

        En ole tietoinen Om Shanti Om- filmin tilasta, koska siitä ei ole mainintaa missään. Mistä olet saanut tämän tiedon?


      • mie vaan
        Bollywoodin historioitsija kirjoitti:

        1. Umarao Jaan 'Adaa' on Mirza Hadi Rusvan klassikkoromaani 1800- luvulta. Sitä pidetään Urdukielen kirjallisuuden merkkiteoksena, koska se kuvaa pohjois-Intian Moguliajan ruhtinaiden elämää osuvasti. Se myös kertoo siitä, miten Britit ottivat Mogulien kulttuurikeskuksen, Lucknown, väkivaltaisesti helmikuussa 1856. Siitä oikeastaan alkoi Sepoy Mutinyksi kutsuttu tapahtumasarja ( sotilaiden kapina ), joka on ollut "Mangal Pandey- The Rising"- filmin tarina. Mangal Pandeyn rykmentti oli Lucknowssa kun Britit valtasivat sen rikkoen Nawabin kanssa tehdyt sopimukset. Tästä syystä, Mangal Pandey ja muut nousivat Brittejä vastaan. Ko. kapinaa pidetään Intian ensimmäisenä itsenäisyystaisteluna 150 vuotta sitten. Intia juhlii sitä tänä kesänä näyttävästi. Siitä syystä Aishwaryan uusi filmi Rani of Jhansi on hyvin ajankohtainen, koska Jhansin kuningatar myös taisteli urheasti Brittejä vastaan v. 1857. Hän kuoli taistelussa nuorena 30- vuotiaana. Lakshmi Bai oli myös hyvin kaunis nainen. Sen takia Aishwarya Rai on siihen rooliin sopiva. Saa nähdä, miten Aishwarya pärjää tässä vaativassa roolissa?

        Sekä "Umrao Jaan" että "Baabul" käsittelee naisen asemaa Intiassa, vaikka tarinat sinänsä ovat hyvin erilaiset ja eri vuosisadalta. Lisäksi molempien filmien päätähdet ovat kauniita nuoria naisia( Aishwarya Rai ja Rani Mukherjee), jotka osaavat näytellä uskottavasti. Molemmissa elokuvissa on myös puku- ja koruloistoa ainakin naistähdillä.

        2. SRK:n tulevat filmit ovat:
        1. Bhootnath ( post-production vaiheessa)
        2. Aaja Naachley( kuvausvaiheessa)
        3. Chak De India ( post- production vaiheessa)
        4. Jhoom Barabar Jhoom ( Post- production vaiheessa)

        Post- production vaihe tarkoittaa, että kuvaukset on tehty. Filmi on editointi- ja viimeistelyvaiheessa.

        En ole tietoinen Om Shanti Om- filmin tilasta, koska siitä ei ole mainintaa missään. Mistä olet saanut tämän tiedon?

        Olen lukenut Om Shanti Om elokuvasta mm. Sterdustista ja Filmfare lehdistä. Ja on siitä netissäkin monessa paikassa tietoa. Laitan vaikka pari linkkiä

        http://www.indiadon.com/om-shanti-om-movie.html

        http://www.planetbollywood.com/displayReview.php?id=021907042631

        http://www.radiosargam.com/films/archives/3611/movie-preview-om-shanti-om-2007.html

        http://entertainment.oneindia.in/movies/bollywood/news/om-shanti-om-88-crores-240407.html

        http://www.apunkachoice.com/scoop/bollywood/20070311-0.html

        Näitä sivustoja on ollut netissä ihan tolkuttomasti. Ihme ettet ole kuullut ko filmistä!?


      • ...
        mie vaan kirjoitti:

        Minä olen nähnyt Baabulin ja Umrao Jaanin ja nyt haluaisin bollywoodin historioitsijalta hieman lisäselvennystä. Miksi joku tykkäisi Umrao Jaanista jos tykkää Baabulista? Minun mielestäni tarinat olivat kovin erilaisia.

        Onko Om Shanti Om SRKn seuraava filmi vai tuleeko jotain ennen sitä? Jos joku ystävällinen osaisi valaista.

        SRKn Chak de India tulee 10.8 elikuviin.


      • Bollywoodin historioitsija
        mie vaan kirjoitti:

        Olen lukenut Om Shanti Om elokuvasta mm. Sterdustista ja Filmfare lehdistä. Ja on siitä netissäkin monessa paikassa tietoa. Laitan vaikka pari linkkiä

        http://www.indiadon.com/om-shanti-om-movie.html

        http://www.planetbollywood.com/displayReview.php?id=021907042631

        http://www.radiosargam.com/films/archives/3611/movie-preview-om-shanti-om-2007.html

        http://entertainment.oneindia.in/movies/bollywood/news/om-shanti-om-88-crores-240407.html

        http://www.apunkachoice.com/scoop/bollywood/20070311-0.html

        Näitä sivustoja on ollut netissä ihan tolkuttomasti. Ihme ettet ole kuullut ko filmistä!?

        Syy, miksi "Om Shanti Om" ei vielä ole virallisesti valmisteilla oleva filmi Bollywoodissa on:
        - Se on vasta SRK:n ja hänen vaimonsa Gauri Khanin omistaman Red Chillies Productionsin uusi idea.

        Kuten usein Bollywoodin historiassa on käynyt jotkut elokuvat jäävät ikuisiksi ajoiksi idea- asteelle monesta syystä.
        Tässä tapauksessa SRK on joutumassa vaikeuksiin, koska:
        -Säveltäjämestari A.R. Rahman on pudonnut pois. Huhujen mukaan Rahman olisi pyytänyt 33% voitoista. SRK ei siihen suostunut, joten nyt on uusi säveltäjä duo harkittu
        - Huhujen mukaan Bollywoodin suurin elokuvien levitysyhtiö, ADlabs, olisi tarjonut tähtitieteellisen summan ( Rs 88 crores) SRK:lle maailmanlaajuisista levitysoikeuksista! Kuitenkin ADlabsin edustaja kiistää huhut sanoen:" We are interested.... but since there is no such movie as yet, it is too early to speculate."
        - Elokuvan ohjaaja, Farah Khan on vaihtanut tulevan filmin näyttelijöiden nimiäkin useasti. Siihen on tulossa huhujen mukaan Farah Khanin tuttava Shakira mukaan nk. "guest appearance"- tähtenä? Se tarkoittaa vain sitä, että Shakira esiintyy ehkä jossain tanssinumerossa ko. filmissä.
        Joten, on liian ennenaikaista sanoa, milloin filmi valmistuu? Kaiken kukkuraksi filmin tarina on näyttelijän reinkarnaatiosta ja on siten samanlainen kuin Hollywoodin leffan " Chances are" vuodelta 1989.
        Voi käydä niinkin, ettei ko. leffa koskaan tuleekaan? Se ei olisi yllätys Bollywoodin historiassa.


      • Devika Rani
        Bollywoodin historioitsija kirjoitti:

        Syy, miksi "Om Shanti Om" ei vielä ole virallisesti valmisteilla oleva filmi Bollywoodissa on:
        - Se on vasta SRK:n ja hänen vaimonsa Gauri Khanin omistaman Red Chillies Productionsin uusi idea.

        Kuten usein Bollywoodin historiassa on käynyt jotkut elokuvat jäävät ikuisiksi ajoiksi idea- asteelle monesta syystä.
        Tässä tapauksessa SRK on joutumassa vaikeuksiin, koska:
        -Säveltäjämestari A.R. Rahman on pudonnut pois. Huhujen mukaan Rahman olisi pyytänyt 33% voitoista. SRK ei siihen suostunut, joten nyt on uusi säveltäjä duo harkittu
        - Huhujen mukaan Bollywoodin suurin elokuvien levitysyhtiö, ADlabs, olisi tarjonut tähtitieteellisen summan ( Rs 88 crores) SRK:lle maailmanlaajuisista levitysoikeuksista! Kuitenkin ADlabsin edustaja kiistää huhut sanoen:" We are interested.... but since there is no such movie as yet, it is too early to speculate."
        - Elokuvan ohjaaja, Farah Khan on vaihtanut tulevan filmin näyttelijöiden nimiäkin useasti. Siihen on tulossa huhujen mukaan Farah Khanin tuttava Shakira mukaan nk. "guest appearance"- tähtenä? Se tarkoittaa vain sitä, että Shakira esiintyy ehkä jossain tanssinumerossa ko. filmissä.
        Joten, on liian ennenaikaista sanoa, milloin filmi valmistuu? Kaiken kukkuraksi filmin tarina on näyttelijän reinkarnaatiosta ja on siten samanlainen kuin Hollywoodin leffan " Chances are" vuodelta 1989.
        Voi käydä niinkin, ettei ko. leffa koskaan tuleekaan? Se ei olisi yllätys Bollywoodin historiassa.

        Olen ihan mahdoton SRK elokuvien keräilijä, joten toivotaan ,että idea ottaa tuulta alleen. :)

        Mä tykkäsin kovasti Rekhan Umrao Jaan:sta. Olen aina kovien epäileväinen remake-elokuvien suhteen. Jotkut onnistuvat, mutta useammat eivät. Esim. uusi Don on ihan kamala. Siinä odotetetaan, että katsoja tuntee tarinan entuudestaan, eikä sen vuoksi viitsitä panostaa käsikirjoituksen laatuun. Mm. kaikenlainen pohjistus puuttuu. Monta muutakin 70-luvun klassikkoa suunnitellaan uudelleen filmatisoitaviksi. Sanon vain VOI EI!

        Baabulista tykkäsin juuri tuon naisen aseman aiheen takia. On hyvä, että elokuvat edelleen saarnaavat oikeiden asioiden puolesta. Leskien kohtalo Intiassa on vieläkin surkea, saati sitten naisten kohtalo ylipäätään!

        Vaikka Water on vastaelokuva, on sekin aivan mahtava!

        Keräilen aika ahkerasti myös Ranin elokuvia, joten odotan mielenkiinnolla hänen uusinta elokuvaa Saif:n kanssa. Ra Ta Tum tai vastaavaa.. Hum Tum leffa toimi hyvin, täytyy toivoa, että tässäkin kemiat kohtaisivat yhtä säkenöivästi!

        Mulla on katsomisvuorossa Salaam-E-Ishq ja Traffic Signal. .


      • Tum Pum
        Devika Rani kirjoitti:

        Olen ihan mahdoton SRK elokuvien keräilijä, joten toivotaan ,että idea ottaa tuulta alleen. :)

        Mä tykkäsin kovasti Rekhan Umrao Jaan:sta. Olen aina kovien epäileväinen remake-elokuvien suhteen. Jotkut onnistuvat, mutta useammat eivät. Esim. uusi Don on ihan kamala. Siinä odotetetaan, että katsoja tuntee tarinan entuudestaan, eikä sen vuoksi viitsitä panostaa käsikirjoituksen laatuun. Mm. kaikenlainen pohjistus puuttuu. Monta muutakin 70-luvun klassikkoa suunnitellaan uudelleen filmatisoitaviksi. Sanon vain VOI EI!

        Baabulista tykkäsin juuri tuon naisen aseman aiheen takia. On hyvä, että elokuvat edelleen saarnaavat oikeiden asioiden puolesta. Leskien kohtalo Intiassa on vieläkin surkea, saati sitten naisten kohtalo ylipäätään!

        Vaikka Water on vastaelokuva, on sekin aivan mahtava!

        Keräilen aika ahkerasti myös Ranin elokuvia, joten odotan mielenkiinnolla hänen uusinta elokuvaa Saif:n kanssa. Ra Ta Tum tai vastaavaa.. Hum Tum leffa toimi hyvin, täytyy toivoa, että tässäkin kemiat kohtaisivat yhtä säkenöivästi!

        Mulla on katsomisvuorossa Salaam-E-Ishq ja Traffic Signal. .

        Ra Ta Tum Pum on jo netissä myynnissä! Pätkiä löytyy YouTubestakin.

        Trafic signal oli aika "erilainen" en oikein osaa päättää pidinkö siitä vai en.


      • Chandni
        Bollywoodin historioitsija kirjoitti:

        Syy, miksi "Om Shanti Om" ei vielä ole virallisesti valmisteilla oleva filmi Bollywoodissa on:
        - Se on vasta SRK:n ja hänen vaimonsa Gauri Khanin omistaman Red Chillies Productionsin uusi idea.

        Kuten usein Bollywoodin historiassa on käynyt jotkut elokuvat jäävät ikuisiksi ajoiksi idea- asteelle monesta syystä.
        Tässä tapauksessa SRK on joutumassa vaikeuksiin, koska:
        -Säveltäjämestari A.R. Rahman on pudonnut pois. Huhujen mukaan Rahman olisi pyytänyt 33% voitoista. SRK ei siihen suostunut, joten nyt on uusi säveltäjä duo harkittu
        - Huhujen mukaan Bollywoodin suurin elokuvien levitysyhtiö, ADlabs, olisi tarjonut tähtitieteellisen summan ( Rs 88 crores) SRK:lle maailmanlaajuisista levitysoikeuksista! Kuitenkin ADlabsin edustaja kiistää huhut sanoen:" We are interested.... but since there is no such movie as yet, it is too early to speculate."
        - Elokuvan ohjaaja, Farah Khan on vaihtanut tulevan filmin näyttelijöiden nimiäkin useasti. Siihen on tulossa huhujen mukaan Farah Khanin tuttava Shakira mukaan nk. "guest appearance"- tähtenä? Se tarkoittaa vain sitä, että Shakira esiintyy ehkä jossain tanssinumerossa ko. filmissä.
        Joten, on liian ennenaikaista sanoa, milloin filmi valmistuu? Kaiken kukkuraksi filmin tarina on näyttelijän reinkarnaatiosta ja on siten samanlainen kuin Hollywoodin leffan " Chances are" vuodelta 1989.
        Voi käydä niinkin, ettei ko. leffa koskaan tuleekaan? Se ei olisi yllätys Bollywoodin historiassa.

        Itse asiassa OSO ei ole pelkkä idea, vaan sen kuvaukset ovat ihan loppusuoralla. SRK on kuvannut sitä koko kevään Kaun Banega Crorepatin ohella ja kohta pitäisi kuvauksien olla paketissa. Julkaisupäivä lienee joskus marraskuussa.

        Säveltäjätkin on jo löydetty he ovat Vishal-Shekhar -pari. Musiikki on kuulemma aika 70-lukulaista.

        Shakirasta en tiedä esiintyykö loppujen lopuksi, vaikka huhuja on toki ollut, mutta leffan nimikappaleesta on tulossa aika paketti, siihen on saatu peräti 30 Bolly-tähteä esiintymään.
        Tässä lista:

        The stars appearing

        Dharmendra
        Jeetendra
        Mithun Chakraborty
        Salman Khan
        Saif Ali Khan
        Sanjay Dutt
        Govinda
        Bobby Deol
        Tusshar Kapoor
        Zayed Khan
        Arbaaz Khan
        Dino Morea
        Sunil Shetty
        Riteish Deshmukh
        Aftab Shivdasani

        The actresses

        Rekha
        Shabana Azmi
        Kajol
        Rani Mukerji
        Preity Zinta
        Urmila Matondkar
        Shilpa Shetty
        Priyanka Chopra
        Lara Dutta
        Karisma Kapur
        Tabu
        Vidya Balan
        Juhi Chawla
        Malaika Arora
        Amrita Arora

        Eli siinä on varmasti odottamisen arvoinen numero... Muutenkin odotan OSOa innolla, erityisesti tietty Shahrukhin takia, mutta myös koska Farahin ensimmäinen elokuva Main Hoon Na oli todella hauska.


      • Chandni
        Bollywoodin historioitsija kirjoitti:

        1. Umarao Jaan 'Adaa' on Mirza Hadi Rusvan klassikkoromaani 1800- luvulta. Sitä pidetään Urdukielen kirjallisuuden merkkiteoksena, koska se kuvaa pohjois-Intian Moguliajan ruhtinaiden elämää osuvasti. Se myös kertoo siitä, miten Britit ottivat Mogulien kulttuurikeskuksen, Lucknown, väkivaltaisesti helmikuussa 1856. Siitä oikeastaan alkoi Sepoy Mutinyksi kutsuttu tapahtumasarja ( sotilaiden kapina ), joka on ollut "Mangal Pandey- The Rising"- filmin tarina. Mangal Pandeyn rykmentti oli Lucknowssa kun Britit valtasivat sen rikkoen Nawabin kanssa tehdyt sopimukset. Tästä syystä, Mangal Pandey ja muut nousivat Brittejä vastaan. Ko. kapinaa pidetään Intian ensimmäisenä itsenäisyystaisteluna 150 vuotta sitten. Intia juhlii sitä tänä kesänä näyttävästi. Siitä syystä Aishwaryan uusi filmi Rani of Jhansi on hyvin ajankohtainen, koska Jhansin kuningatar myös taisteli urheasti Brittejä vastaan v. 1857. Hän kuoli taistelussa nuorena 30- vuotiaana. Lakshmi Bai oli myös hyvin kaunis nainen. Sen takia Aishwarya Rai on siihen rooliin sopiva. Saa nähdä, miten Aishwarya pärjää tässä vaativassa roolissa?

        Sekä "Umrao Jaan" että "Baabul" käsittelee naisen asemaa Intiassa, vaikka tarinat sinänsä ovat hyvin erilaiset ja eri vuosisadalta. Lisäksi molempien filmien päätähdet ovat kauniita nuoria naisia( Aishwarya Rai ja Rani Mukherjee), jotka osaavat näytellä uskottavasti. Molemmissa elokuvissa on myös puku- ja koruloistoa ainakin naistähdillä.

        2. SRK:n tulevat filmit ovat:
        1. Bhootnath ( post-production vaiheessa)
        2. Aaja Naachley( kuvausvaiheessa)
        3. Chak De India ( post- production vaiheessa)
        4. Jhoom Barabar Jhoom ( Post- production vaiheessa)

        Post- production vaihe tarkoittaa, että kuvaukset on tehty. Filmi on editointi- ja viimeistelyvaiheessa.

        En ole tietoinen Om Shanti Om- filmin tilasta, koska siitä ei ole mainintaa missään. Mistä olet saanut tämän tiedon?

        Noista mainituista leffoista Chak de India on varsinainen SRK leffa, ja tietysti OSO. Bhootnath ja Jhoom Barabar Jhoom ovat leffoja joissa Shahrukhilla on guest appearance. Imdb väittää Shahrukhin olevan myös Aaja Naachley leffassa, mutta se ei todennäköisesti pidä paikkaansa.


      • Devika Rani
        Chandni kirjoitti:

        Itse asiassa OSO ei ole pelkkä idea, vaan sen kuvaukset ovat ihan loppusuoralla. SRK on kuvannut sitä koko kevään Kaun Banega Crorepatin ohella ja kohta pitäisi kuvauksien olla paketissa. Julkaisupäivä lienee joskus marraskuussa.

        Säveltäjätkin on jo löydetty he ovat Vishal-Shekhar -pari. Musiikki on kuulemma aika 70-lukulaista.

        Shakirasta en tiedä esiintyykö loppujen lopuksi, vaikka huhuja on toki ollut, mutta leffan nimikappaleesta on tulossa aika paketti, siihen on saatu peräti 30 Bolly-tähteä esiintymään.
        Tässä lista:

        The stars appearing

        Dharmendra
        Jeetendra
        Mithun Chakraborty
        Salman Khan
        Saif Ali Khan
        Sanjay Dutt
        Govinda
        Bobby Deol
        Tusshar Kapoor
        Zayed Khan
        Arbaaz Khan
        Dino Morea
        Sunil Shetty
        Riteish Deshmukh
        Aftab Shivdasani

        The actresses

        Rekha
        Shabana Azmi
        Kajol
        Rani Mukerji
        Preity Zinta
        Urmila Matondkar
        Shilpa Shetty
        Priyanka Chopra
        Lara Dutta
        Karisma Kapur
        Tabu
        Vidya Balan
        Juhi Chawla
        Malaika Arora
        Amrita Arora

        Eli siinä on varmasti odottamisen arvoinen numero... Muutenkin odotan OSOa innolla, erityisesti tietty Shahrukhin takia, mutta myös koska Farahin ensimmäinen elokuva Main Hoon Na oli todella hauska.

        Voi jestas mikä määrä staroja!!!!!! Jo on kunnianhimoinen tuotanto ;D


        Täytyypä vilkaista youtubesta pätkiä siitä Ranin elokuvasta (jostain syystä en kykene sisäistämään elokuvan nimeä!) Pläh :)


      • Bollywoodin historioitsija
        Chandni kirjoitti:

        Noista mainituista leffoista Chak de India on varsinainen SRK leffa, ja tietysti OSO. Bhootnath ja Jhoom Barabar Jhoom ovat leffoja joissa Shahrukhilla on guest appearance. Imdb väittää Shahrukhin olevan myös Aaja Naachley leffassa, mutta se ei todennäköisesti pidä paikkaansa.

        Mitä enemmän saan lisätietoja Om Shanti Om- leffasta sitä enemmän huolestun SRK:n valinnoista ja markkinnointikeinoista tämän uuden elokuvan kohdalla.
        SRK on kiistatta Bollywoodin kuumin tanssiva- tähti. Jos katsotaan SRK:n uran menestyselokuvia, niin huomaa, että hän on menestynyt juuri nuorille katsojille tarkoitetuissa elokuvissa. Devdas, Ashoka ja Paheli olivat esimerkkejä poikkeuksista.
        Täytyy muistaa, että Bollywoodin historiassa moni muukin näyttelijä on alkumenestyksen jälkeen perustanut oman tuotantoyhtiön, esim. Raj Kapoor, Dev Anand, Dilip Kumar jne. Siis, SRK:n Red Chillies Productions seuraa näiden Bollywoodin pioneerien esimerkkiä.
        Tosiasia Bollywoodin nykytilassa on, että on syntymässä myös nuorten katsojien keskuudessa vastareaktio SRK:n tanssiville elokuville. Katsojat ovat kyllästyneet katsomaan samanlaisia leffoja, joissa on samanlaisia tarinoita, laulu- ja tanssikohtauksia jne. Om Shanti Om:in kohdalla, tarina on eräänlainen "cocktail" vanhoista Bollywoodin leffoista esim. Karz. Nuoremmille katsojille ehkä viime vuosisadan Bollywoodin 1950- ja -60- lukujen elokuvat ovat historia. Tämä " re- inkarnaatio" tarina on ollut esillä mm. Mahal, Pakeeza ja monessa muussa sen ajan leffoissa.

        OSO:n kohdalla, siis tarinassa ei ole mitään uutta. Musiikkikin tulee olemaan 1970- luvulta. Muistaako kukaan, että Kishore Kumar lauloi Rishi Kapoorin Karz- leffassa laulun, "Om Shanti Om"? Laulu oli kuulemma plagioitu versio Trinidadilaisen laulajan menstyskappaleesta? Alkuperäisen laulun tekijä ei ollut antanut lupa eikä saanut korvausta laulun intialaisesta versiosta. Näin on tapahtunut monesti Bollywoodin elokuvissa nimenomaan 60- ja 70- luvuilla.

        Noin 30:n Bollywoodin tähtien " special appearance" yhdessä laulussa tai tanssikohtauksissa on nähtävä pikemminkin markkinointitemppuna kuin elokuvan ansiona. He ovat siellä tosiaan vain alle minuutin kestävissä kohtauksissa! Tanssikohtauksissakin he vain vilahtavat ruudussa. Heillä ei ole eikä tule olemaankaan sen suurempaa roolia koko elokuvassa.

        Tämä on se huolestuttavin asia tässä SRK:n uudessa projektissa. OSO_sta tulee näillä näkymin puhdas "formula film" eli entertainer for young undiscriminating audiences. Shakiran mahdollinen mukanaolo vahvistaa tätä käsitystäni.

        Miten se tulee menestymään "Box- Office:issa" on se tuhannen taalan kysymys? Tuleeko siitä menestys musikaali vai suuren luokan floppi, moni asiantuntija Bollywoodissa nyt kysyy? Vain aika näyttää, miten tässä käy? Bollywoodin historian eräs suurin floppi-leffa oli Pakeeza, joka kuvattiin väreissä ja CinemaScope:na. Vaikka ko. leffassa olivat myös sen ajan huippunimet mukana ja musiikki oli hyvä, katsojat hylkäsivät sen tylysti. Tuottaja teki konkurssin. Pakistanin Lollywoodissakin tunnettu actor- turned- producer, Rangeela teki kohtalokkaan virheen vain yhden elokuvan kohdalla, "Kubra Aashiq", joka oli Anthony Quinnin " Hunchback of Notre Dame:n" kopio. Elokuva tuhosi Rangeelan taloudellisesti.

        On valitettava, että Bollywoodista ei otetaan oppia elokuvahistorian kohtalokkaista virheistä. SRK:stakin on tulossa enemmän "businessman" kuin näyttelijä. Ehkä Bollywoodissa lasketaan, että tuotto sijoituksille on varma, jos on suuri määrää huippunimiä samassa elokuvassa?

        En osaa ennustaa, miten OSO:n kohdalla käy? Ennakkosuosikki ei aina voitta finaalissa. Näin käy niin missikisoissa kuin elokuvienkin kohdalla.


      • ...

        Aladdinista ollut juuri mediassa, tulee olemaan Disneyn ja Bollywoodin yhteistyötä eli piirretty ja tähtinäyttelijöitä kuten Amitabh äänirooleissa.


    • niina_tyttö

      Odotan Bhavra-nimistä elokuvaa, nimittäin itsekkin olen siinä mukana. Mutta vain taustalla.
      Innolla odotan että pääsen näkemään minkänäköinen siinä olen, sillä minun ja kaverin olisi pitänyt tanssia, mutta ei oikein tiedetty miten :D Mutta ihanaa mekkoa sainkin siellä käyttää! Harmi kun sitä ei voinut ostaa itselleen :(

    • Bollywood is good !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe