lasikuiturutto

911 TT

Vette miehet! Kun kehutte autonne ruostumattomuutta, kannattaa katsoa tarkemmin lasikuitukoria, aika monessa olen havainnut lasikuituruttoa eli vesi on päässyt laminointiin.

Ei lasikuitu ole sen kestävämpi kuin galvanoitu teräskori. Porsche on edelläkävijä korien sinkitsemisessä ja sen huomaa katukuvassa, on hienoja Possuja 80-luvulta pilvin pimein liikkeellä. Vetet seisoo romiksen pihoilla californiassakin, jossa rauta ei ruostu, mutta lasikuitu pehmenee ja sen korjaaminen on teräskoriin verrattuna vaikeaa.

23

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pecos Bill

      Kannattanee tämä vinkki käydä mieluummin ilmoittamassa tuolla Chevrolet-palstalla. Vaikka kyllä oikeat Corvette-harrastajat varmaan jo tietävätkin autonsa mahdolliset puutteet ja heikkoudet, aivan kuten aidot Porsche-harrastajatkin.

    • veneilijäx

      Se on paha tauti.

      t. veneilijä

    • 60-luvun Corvetet

      221kpl, 60 luvun kilvissä olevat Porschet: 89 kpl.

      Tilastojen mukaan Corvetet säilyvät pidempään ajo(lue rekisteröinti)kuntoisina.

      No,Porschethan tehdään maailman halvimmasta autokorimateriaalista eli jäteraudasta,eli ei ihme että ruostuvat pois. Ja vielä kun oppi on otettu ilmeisesti tekniikan lisäksi aikalaisista VW kuplista niin se rautakerroskaan ei kovin paksun laadukas ole.

      • muusta kuin siitä

        että Neuvosto-Suomessa oli 60-luvulla sen verran köyhää, ettei laadukkaisiin ja arvokkaisiin urheiluautoihin ollut varaa, joten Marshal-apuna saadut entiset polkuveneet, nykyiset Corvetet voitiin myydä tänne - varaosiakin on helposti saatavana kun Leningradin autotehdas (jossa rakennetaan nykyään Chevy Nivaa sekä Chevrolet Captivaa) oli lähellä ja kuorma-auton moottoriin sai helposti osia.


      • FAKTAA!
        muusta kuin siitä kirjoitti:

        että Neuvosto-Suomessa oli 60-luvulla sen verran köyhää, ettei laadukkaisiin ja arvokkaisiin urheiluautoihin ollut varaa, joten Marshal-apuna saadut entiset polkuveneet, nykyiset Corvetet voitiin myydä tänne - varaosiakin on helposti saatavana kun Leningradin autotehdas (jossa rakennetaan nykyään Chevy Nivaa sekä Chevrolet Captivaa) oli lähellä ja kuorma-auton moottoriin sai helposti osia.

        Lada Nivassa ja Corvetessa ei ole yhtään vaihtokelpoista osaa(ok,renkaan venttiilin hattu tietyin varauksin).

        Sen sijaan 60-luvun Porschessa ja 30-luvulla suunnitellussa VW Kupla:ssa vaihtokelpoisia osia on lähes tulkoon kaikki.


      • kakara puhu
        FAKTAA! kirjoitti:

        Lada Nivassa ja Corvetessa ei ole yhtään vaihtokelpoista osaa(ok,renkaan venttiilin hattu tietyin varauksin).

        Sen sijaan 60-luvun Porschessa ja 30-luvulla suunnitellussa VW Kupla:ssa vaihtokelpoisia osia on lähes tulkoon kaikki.

        paskaa. Yhtä monta keskenään vaihtokelpoista osaa on Nivassa ja Vetessä kuin 30-luvun Kuplassa ja '60-luvun Porschessa.

        Mitäs jos vetäisit itsesi kaulakiikkuun?


      • aseveli
        muusta kuin siitä kirjoitti:

        että Neuvosto-Suomessa oli 60-luvulla sen verran köyhää, ettei laadukkaisiin ja arvokkaisiin urheiluautoihin ollut varaa, joten Marshal-apuna saadut entiset polkuveneet, nykyiset Corvetet voitiin myydä tänne - varaosiakin on helposti saatavana kun Leningradin autotehdas (jossa rakennetaan nykyään Chevy Nivaa sekä Chevrolet Captivaa) oli lähellä ja kuorma-auton moottoriin sai helposti osia.

        DDR toimittanut meille ison lasin asevelihintaisia kuplia,wartburgeja,trabantteja ja porscheja. Täytyihän NL:n osavaltiota toki tukea sosialismin hengessä!


      • AINA!!!!
        kakara puhu kirjoitti:

        paskaa. Yhtä monta keskenään vaihtokelpoista osaa on Nivassa ja Vetessä kuin 30-luvun Kuplassa ja '60-luvun Porschessa.

        Mitäs jos vetäisit itsesi kaulakiikkuun?

        http://www.carprices.com/articles/porsche356.html

        "Ferry Porsche stuck to the midships design. In his defense, however, the little VW engine that he mounted behind the rear axle weighed relatively little, and thus the move upset handling potential far less than one might guess."

        "For simplicity's sake the 356 used VW front- and rear-suspension pieces. "

        "From the stock VW's 25 horsepower, the engine was hopped up to 40 horsepower by using twin Solex carburetors."


        HAHAHAHAHAHAA!!!!!!!!!!!!!!!!

        Älä sinä puhu Porschesta (ainakaan historiassaan) minään urheiluautona!!!!! HAHAHAHAHAHAAA!

        Jihaa,peräti 40 hv onnistui Ferry Porsche taikomaan 356:eensa (Corvetteen sai samaan aikaan noin 8 kertaa tehokkaampaa konetta,mitä insinööritaidon ylivoimaa jo tuolloin!)!!! HAhahahahaha! 40 heppaa!!!!!!!!! Monet lapset taikoo 50 cc mopoistaankin vastaavia tehoja kun Porschella saatiin irti auton moottorista,hahahaha!!!!!!!

        Porsche on aina ollut narunkohde automaailmassa,säälittävä yritys muovata VW:n ja Audin tekniikasta jotain sekasikiöitä(tuloksena hemmetin rumia,takamoottorisia kauheilla ominaisuuksilla ladattuja,hitaita ja tehottomia prutkuja)!!!


      • saatanan
        AINA!!!! kirjoitti:

        http://www.carprices.com/articles/porsche356.html

        "Ferry Porsche stuck to the midships design. In his defense, however, the little VW engine that he mounted behind the rear axle weighed relatively little, and thus the move upset handling potential far less than one might guess."

        "For simplicity's sake the 356 used VW front- and rear-suspension pieces. "

        "From the stock VW's 25 horsepower, the engine was hopped up to 40 horsepower by using twin Solex carburetors."


        HAHAHAHAHAHAA!!!!!!!!!!!!!!!!

        Älä sinä puhu Porschesta (ainakaan historiassaan) minään urheiluautona!!!!! HAHAHAHAHAHAAA!

        Jihaa,peräti 40 hv onnistui Ferry Porsche taikomaan 356:eensa (Corvetteen sai samaan aikaan noin 8 kertaa tehokkaampaa konetta,mitä insinööritaidon ylivoimaa jo tuolloin!)!!! HAhahahahaha! 40 heppaa!!!!!!!!! Monet lapset taikoo 50 cc mopoistaankin vastaavia tehoja kun Porschella saatiin irti auton moottorista,hahahaha!!!!!!!

        Porsche on aina ollut narunkohde automaailmassa,säälittävä yritys muovata VW:n ja Audin tekniikasta jotain sekasikiöitä(tuloksena hemmetin rumia,takamoottorisia kauheilla ominaisuuksilla ladattuja,hitaita ja tehottomia prutkuja)!!!

        äidin pikku tissiposki. Corvettea ei vielä ollut olemassakaan ensimmäisen Porschen aikaan.

        Hei, missä on ne todisteesi Corvetten ylivoimasta autourheilun saralla? Porschella 23000 kisavoittoa kymmenissä eri luokissa, missä Corvetten voitot?


      • .....
        AINA!!!! kirjoitti:

        http://www.carprices.com/articles/porsche356.html

        "Ferry Porsche stuck to the midships design. In his defense, however, the little VW engine that he mounted behind the rear axle weighed relatively little, and thus the move upset handling potential far less than one might guess."

        "For simplicity's sake the 356 used VW front- and rear-suspension pieces. "

        "From the stock VW's 25 horsepower, the engine was hopped up to 40 horsepower by using twin Solex carburetors."


        HAHAHAHAHAHAA!!!!!!!!!!!!!!!!

        Älä sinä puhu Porschesta (ainakaan historiassaan) minään urheiluautona!!!!! HAHAHAHAHAHAAA!

        Jihaa,peräti 40 hv onnistui Ferry Porsche taikomaan 356:eensa (Corvetteen sai samaan aikaan noin 8 kertaa tehokkaampaa konetta,mitä insinööritaidon ylivoimaa jo tuolloin!)!!! HAhahahahaha! 40 heppaa!!!!!!!!! Monet lapset taikoo 50 cc mopoistaankin vastaavia tehoja kun Porschella saatiin irti auton moottorista,hahahaha!!!!!!!

        Porsche on aina ollut narunkohde automaailmassa,säälittävä yritys muovata VW:n ja Audin tekniikasta jotain sekasikiöitä(tuloksena hemmetin rumia,takamoottorisia kauheilla ominaisuuksilla ladattuja,hitaita ja tehottomia prutkuja)!!!

        Sinne 60-luvulle se vette sitten jäikin ja muut meni ohi. Käytännössä corvette elää enää vain legendoissa. Radalla se ei pärjää.


      • juujuu..
        saatanan kirjoitti:

        äidin pikku tissiposki. Corvettea ei vielä ollut olemassakaan ensimmäisen Porschen aikaan.

        Hei, missä on ne todisteesi Corvetten ylivoimasta autourheilun saralla? Porschella 23000 kisavoittoa kymmenissä eri luokissa, missä Corvetten voitot?

        Porsche vasta opetteli kopioimaan kuplan tekniikkaa autoihinsa(nekin mallit kuopattiin jo 60-luvulla kun ei niillä oikein tullut menestystä) silloin kun Corvettea jo valmistettiin ja siitä oli tullut legenda nopeutensa ansiosta.

        Porschen 6 miljoonaa kisavoittoa joista 99,9% omissa Porsche Cupeissa ja muissa vain minikoisille moottoreille säännöillä rajatuissa luokissa eivät vakuuta ketään joka tuntee autourheilua enemmän. Heti kun pitäisi voittaa luokassa johon saa osallistua myös isoilla voimakkailla ja nopeilla autoilla,Porsche on helisemässä,esimerkiski Euroopan eniten tehoa salliva BelCar-luokka jossa Viper ja Vette dominoivat vuorotellen minimoottoreita.


      • Ketä
        juujuu.. kirjoitti:

        Porsche vasta opetteli kopioimaan kuplan tekniikkaa autoihinsa(nekin mallit kuopattiin jo 60-luvulla kun ei niillä oikein tullut menestystä) silloin kun Corvettea jo valmistettiin ja siitä oli tullut legenda nopeutensa ansiosta.

        Porschen 6 miljoonaa kisavoittoa joista 99,9% omissa Porsche Cupeissa ja muissa vain minikoisille moottoreille säännöillä rajatuissa luokissa eivät vakuuta ketään joka tuntee autourheilua enemmän. Heti kun pitäisi voittaa luokassa johon saa osallistua myös isoilla voimakkailla ja nopeilla autoilla,Porsche on helisemässä,esimerkiski Euroopan eniten tehoa salliva BelCar-luokka jossa Viper ja Vette dominoivat vuorotellen minimoottoreita.

        kiinnostaa...Miljonäärit leikkivät vähän isommassa hiekkalaatikossa, autourheilun kanssa ei mitään tekemistä.


      • Pecos Bill
        juujuu.. kirjoitti:

        Porsche vasta opetteli kopioimaan kuplan tekniikkaa autoihinsa(nekin mallit kuopattiin jo 60-luvulla kun ei niillä oikein tullut menestystä) silloin kun Corvettea jo valmistettiin ja siitä oli tullut legenda nopeutensa ansiosta.

        Porschen 6 miljoonaa kisavoittoa joista 99,9% omissa Porsche Cupeissa ja muissa vain minikoisille moottoreille säännöillä rajatuissa luokissa eivät vakuuta ketään joka tuntee autourheilua enemmän. Heti kun pitäisi voittaa luokassa johon saa osallistua myös isoilla voimakkailla ja nopeilla autoilla,Porsche on helisemässä,esimerkiski Euroopan eniten tehoa salliva BelCar-luokka jossa Viper ja Vette dominoivat vuorotellen minimoottoreita.

        Paljonko luulet esim. 70- tai 80-luvuilla yleiskisan voittoon Le Mansisssa tai muissa kilpailuissa yltäneiden autojen kehittäneen tehoa?

        Kannattaa lopettaa tuo lässytys ennen kuin nolaat itsesi vielä pahemmin.


      • dominoinut V8
        Pecos Bill kirjoitti:

        Paljonko luulet esim. 70- tai 80-luvuilla yleiskisan voittoon Le Mansisssa tai muissa kilpailuissa yltäneiden autojen kehittäneen tehoa?

        Kannattaa lopettaa tuo lässytys ennen kuin nolaat itsesi vielä pahemmin.

        Lähtien Ford GT 40:n detroitilaisen sydämen,Fordin V8:n legendaarisesta ennätyksestä LeMansissa aina jatkuen Corvette C5-R:n ylivoimaan arvostetuimmassa GT1-luokassa (eli ei siis missään prototyyppiluokassa).. Ja C6-R näyttää jatkavan siitä mihin edellinen malli jäi.

        Lähinnä tässä viittasin esimerkiksi siihen kuinka löysä joku DTM-sarja on Euroopassa(400 hv löytyy monesta perheautostakin), USAssa sentään IMSA-luokilla jotka sallivat enemmän tehoa(ja vaativat kuskilta enemmän taitoa) on enemmän ollut painoarvoa.


      • Pecos Bill
        dominoinut V8 kirjoitti:

        Lähtien Ford GT 40:n detroitilaisen sydämen,Fordin V8:n legendaarisesta ennätyksestä LeMansissa aina jatkuen Corvette C5-R:n ylivoimaan arvostetuimmassa GT1-luokassa (eli ei siis missään prototyyppiluokassa).. Ja C6-R näyttää jatkavan siitä mihin edellinen malli jäi.

        Lähinnä tässä viittasin esimerkiksi siihen kuinka löysä joku DTM-sarja on Euroopassa(400 hv löytyy monesta perheautostakin), USAssa sentään IMSA-luokilla jotka sallivat enemmän tehoa(ja vaativat kuskilta enemmän taitoa) on enemmän ollut painoarvoa.

        Ford ei olisi pärjännyt ikinä Le Mansissa ilman eurooppalaisten apua. Tottakai moottori tuli jenkeistä, mutta auto perustui britti Eric Broadleyn suunnitelmiin, ja mm. John Wyerin avulla siitä tehtiin voittoisa.

        Fordilla on kolme perättäistä voittoa Le Mansista, Porschella taasen paljon enemmän, siis perättäisiä ja voittoja yleensäkkin. Ja se Fordin Le Mans-kilpuri ei ollut nimeltään GT40...

        "Arvostetuimmassa GT1-luokassa..." Salli mun nauraa!!

        Laskeppa moniko jenkki on yrittänyt F1-sarjassa, ja kuinka moni on mestaruuden voittanut. F1:hän on maailman ehkä arvostetuin moottoriurheilusarja. Michael Andrettikin tuli vuonna -93 Indyn voittajana, mutta sai keskken kauden potkut huonojen tulosten vuoksi.


      • öööö..
        Pecos Bill kirjoitti:

        Ford ei olisi pärjännyt ikinä Le Mansissa ilman eurooppalaisten apua. Tottakai moottori tuli jenkeistä, mutta auto perustui britti Eric Broadleyn suunnitelmiin, ja mm. John Wyerin avulla siitä tehtiin voittoisa.

        Fordilla on kolme perättäistä voittoa Le Mansista, Porschella taasen paljon enemmän, siis perättäisiä ja voittoja yleensäkkin. Ja se Fordin Le Mans-kilpuri ei ollut nimeltään GT40...

        "Arvostetuimmassa GT1-luokassa..." Salli mun nauraa!!

        Laskeppa moniko jenkki on yrittänyt F1-sarjassa, ja kuinka moni on mestaruuden voittanut. F1:hän on maailman ehkä arvostetuin moottoriurheilusarja. Michael Andrettikin tuli vuonna -93 Indyn voittajana, mutta sai keskken kauden potkut huonojen tulosten vuoksi.

        JP Montoya on moninkertainen Formula 1 GP voittaja,mutta paras sijoitus Nascarissa on 5. tila,siis Nascar on kovempi tasoinen sarja kuin Formula 1.

        Formula 1:sten menestyinen moottori kautta aikojen on Fordin tekoa,samainen Fors Motor Company perustettiin muuten USA:han muuan Henry Fordin toimesta aikoja sitten. Porschella mestaruuksia Formuloissa on (vaikka onkin ollut moottorintoimittaja) pyöreä 0. Eikä niitä ole Nascarissakaan,eikä Indyssä..Oikeastaan ei muualla kuin Porschen omissa merkkiluokissa(ja joissakin vain pienikokoisia moottoreita sallivissa,ns. "harjoittelu/juiniori"-luokissa),edelleenkin.

        Ford GT 40 on edelleen ainoa yksittäinen voittajaauto joka pystynyt tuohon 4(ei siis luulemaasi kolmeen..) voittoon peräkkäin. V8:n ansiosta.

        1966    Bruce McLaren / Chris Amon    Ford GT-40 Mk.II
        1967    Dan Gurney / A.J. Foyt    Ford GT-40 Mk. IV
        1968    Pedro Rodríguez / Lucien Bianchi    Ford GT-40
        1969    Jacky Ickx / Jackie Oliver    Ford GT-40

        Tuossa ne ovat. Porsche taas on pystynyt vain kahteen samalla autolla peräkkäin.

        Ja juuri näin,GT1-luokka on se luokka joka on arvostetuin(ei se mikkiihiri-protoluokka jossa takavuosina Mersut lenteli 20 metrin korkeuteen ilmaan ja kisat voitetaan dieselöljyllä outojen sääntöjen ansiosta).


      • olisi paljon hauskempi väit...
        öööö.. kirjoitti:

        JP Montoya on moninkertainen Formula 1 GP voittaja,mutta paras sijoitus Nascarissa on 5. tila,siis Nascar on kovempi tasoinen sarja kuin Formula 1.

        Formula 1:sten menestyinen moottori kautta aikojen on Fordin tekoa,samainen Fors Motor Company perustettiin muuten USA:han muuan Henry Fordin toimesta aikoja sitten. Porschella mestaruuksia Formuloissa on (vaikka onkin ollut moottorintoimittaja) pyöreä 0. Eikä niitä ole Nascarissakaan,eikä Indyssä..Oikeastaan ei muualla kuin Porschen omissa merkkiluokissa(ja joissakin vain pienikokoisia moottoreita sallivissa,ns. "harjoittelu/juiniori"-luokissa),edelleenkin.

        Ford GT 40 on edelleen ainoa yksittäinen voittajaauto joka pystynyt tuohon 4(ei siis luulemaasi kolmeen..) voittoon peräkkäin. V8:n ansiosta.

        1966    Bruce McLaren / Chris Amon    Ford GT-40 Mk.II
        1967    Dan Gurney / A.J. Foyt    Ford GT-40 Mk. IV
        1968    Pedro Rodríguez / Lucien Bianchi    Ford GT-40
        1969    Jacky Ickx / Jackie Oliver    Ford GT-40

        Tuossa ne ovat. Porsche taas on pystynyt vain kahteen samalla autolla peräkkäin.

        Ja juuri näin,GT1-luokka on se luokka joka on arvostetuin(ei se mikkiihiri-protoluokka jossa takavuosina Mersut lenteli 20 metrin korkeuteen ilmaan ja kisat voitetaan dieselöljyllä outojen sääntöjen ansiosta).

        jos et koko ajan valehtelisi. Le Mans-historiasta kun löytyy myös tälläisiä pätkiä:

        1985 7 Paolo BARILLA (ITA) / Klaus LUDWIG (GER) / John "WINTER" (GER) Porsche 956B
        1984 7 Klaus LUDWIG (GER) / Henri PESCAROLO (FRA) Porsche 956B
        1983 3 Hurley HAYWOOD (USA) / Al HOLBERT (USA) / Vern SCHUPPAN (AUS) Porsche 956
        1982 1 Derek BELL (GBR) / Jacky ICKX (BEL) Porsche 956

        (myös vuodet 1986 ja 1987 menivät Porschelle, malli oli 962 joka nyt on teknisesti aika lähellä 956:sta, mutta annetaan nyt mennä sitten eri mallina kun sinä niin haluat)

        sekä:

        1934 9 Luigi CHINETTI (ITA) / Philippe ETANCELIN (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
        1933 11 Tazio NUVOLARI (ITA) / Raymond SOMMER (ITA) Alfa Romeo 8C-2300
        1932 8 Luigi CHINETTI (ITA) / Raymond SOMMER (FRA) Alfa Romeo 8C-2300
        1931 16 Tim BIRKIN (GBR) / Earl HOWE (GBR) Alfa Romeo 8C-2300

        Tässä on kyse tasan samasta autosta koko ajan. Merkillistä että sinun tarvitsee turvautua valehteluun koko ajan. Tiesithän että valhetta vastaan pystyy taistelemaan totuudella, mutta totuutta vastaan ei pysty taistelemaan edes valheella. Toivottavasti pystyt käsittämään tämän. Aurinkoista pääsiäistä sinulle sinne internetin ääreen...


      • Pecos Bill
        öööö.. kirjoitti:

        JP Montoya on moninkertainen Formula 1 GP voittaja,mutta paras sijoitus Nascarissa on 5. tila,siis Nascar on kovempi tasoinen sarja kuin Formula 1.

        Formula 1:sten menestyinen moottori kautta aikojen on Fordin tekoa,samainen Fors Motor Company perustettiin muuten USA:han muuan Henry Fordin toimesta aikoja sitten. Porschella mestaruuksia Formuloissa on (vaikka onkin ollut moottorintoimittaja) pyöreä 0. Eikä niitä ole Nascarissakaan,eikä Indyssä..Oikeastaan ei muualla kuin Porschen omissa merkkiluokissa(ja joissakin vain pienikokoisia moottoreita sallivissa,ns. "harjoittelu/juiniori"-luokissa),edelleenkin.

        Ford GT 40 on edelleen ainoa yksittäinen voittajaauto joka pystynyt tuohon 4(ei siis luulemaasi kolmeen..) voittoon peräkkäin. V8:n ansiosta.

        1966    Bruce McLaren / Chris Amon    Ford GT-40 Mk.II
        1967    Dan Gurney / A.J. Foyt    Ford GT-40 Mk. IV
        1968    Pedro Rodríguez / Lucien Bianchi    Ford GT-40
        1969    Jacky Ickx / Jackie Oliver    Ford GT-40

        Tuossa ne ovat. Porsche taas on pystynyt vain kahteen samalla autolla peräkkäin.

        Ja juuri näin,GT1-luokka on se luokka joka on arvostetuin(ei se mikkiihiri-protoluokka jossa takavuosina Mersut lenteli 20 metrin korkeuteen ilmaan ja kisat voitetaan dieselöljyllä outojen sääntöjen ansiosta).

        Montoya ei ollut ihan nopeimmasta päästä ainakaan enää loppuaikoinaan F1-sarjassa. Ja toisaalta NASCAR on sen verran eri tyypinen laji, että kokemusta tarvitaan lisää ennen kuin tulokset paranee. Kyllähän USA:nkin moottoriurheilu kovatasoista on, mutta vhän ns. sisäpiirin homma, NASCAR:issakin käytännössä kaikki kuskit jenkkejä.

        Formula 1:sten menetynein moottori ei suinkaan ole Fordin tekoa, vaikka rahoitus siihen tulikin Fordilta. Britit Costin ja Duckworth kehittivät Cosworth-moottorin, ja siinä ei jenkki-insseillä ollut osaa eikä arpaa.

        Porsche rakensi erään F1-sarjan menetyneimmistä moottoreista. Myös Porschen oma kilpatalli oli hyvässä noususuhdanteessa, ennen kuin ikävä kuolemantapaus radalla sai tallin vetäytymään. Ja ehtiväthän he GP:n voittaakkin.

        Porsche on yksi parhaiten menetyneistä vamistajista moottoriurheilun saralla. Sen sijaan Chevroletilla ei ole juuri mitään mainitsemisen arvoista. Ihan turha jauhaa msitään GT-luokista, kun yleiskisan voitto on se tavoitelluin.

        Anteeksi, neljähän niitä oli Fordilla niitä Le Mans-voittoja. Hienoja voittojahan ne olivat, mutta kuten sanoin, ei olisi onnistunut ilman eurooppalaista panosta. Ja se kilpa-auto ei edelleenkään ollut GT40...

        Voit kuitenkin inttää mitä vaan, mutta Fordin sinänsä hienot saavutukset kalpenevat Porschen menestyksien rinnalla. Saatikka sitten Chevroletin "menestykset"...


      • GT40V8
        Pecos Bill kirjoitti:

        Montoya ei ollut ihan nopeimmasta päästä ainakaan enää loppuaikoinaan F1-sarjassa. Ja toisaalta NASCAR on sen verran eri tyypinen laji, että kokemusta tarvitaan lisää ennen kuin tulokset paranee. Kyllähän USA:nkin moottoriurheilu kovatasoista on, mutta vhän ns. sisäpiirin homma, NASCAR:issakin käytännössä kaikki kuskit jenkkejä.

        Formula 1:sten menetynein moottori ei suinkaan ole Fordin tekoa, vaikka rahoitus siihen tulikin Fordilta. Britit Costin ja Duckworth kehittivät Cosworth-moottorin, ja siinä ei jenkki-insseillä ollut osaa eikä arpaa.

        Porsche rakensi erään F1-sarjan menetyneimmistä moottoreista. Myös Porschen oma kilpatalli oli hyvässä noususuhdanteessa, ennen kuin ikävä kuolemantapaus radalla sai tallin vetäytymään. Ja ehtiväthän he GP:n voittaakkin.

        Porsche on yksi parhaiten menetyneistä vamistajista moottoriurheilun saralla. Sen sijaan Chevroletilla ei ole juuri mitään mainitsemisen arvoista. Ihan turha jauhaa msitään GT-luokista, kun yleiskisan voitto on se tavoitelluin.

        Anteeksi, neljähän niitä oli Fordilla niitä Le Mans-voittoja. Hienoja voittojahan ne olivat, mutta kuten sanoin, ei olisi onnistunut ilman eurooppalaista panosta. Ja se kilpa-auto ei edelleenkään ollut GT40...

        Voit kuitenkin inttää mitä vaan, mutta Fordin sinänsä hienot saavutukset kalpenevat Porschen menestyksien rinnalla. Saatikka sitten Chevroletin "menestykset"...

        on sellainen värkki, että kyllä kannattaa kattoa taas possua viedään kuin sikaa säkissä, kun V8 voimaa puhuu, heh.

        http://video.google.com/videoplay?docid=-3573124479659719523&hl=en


      • Pecos Bill
        GT40V8 kirjoitti:

        on sellainen värkki, että kyllä kannattaa kattoa taas possua viedään kuin sikaa säkissä, kun V8 voimaa puhuu, heh.

        http://video.google.com/videoplay?docid=-3573124479659719523&hl=en

        Tämä keskustelu ei siis enää koskekkaan Porschea ja Corvettea, vaan Porschea ja Fordia.

        Tuo nyt oli vähän jotain muuta kuin perus Ford GT. Kyllä noita virityspajojen Porschejakin sitten löytyy, että eipä tuo niin hätkähdytä.


    • Ei amispelle

      Tiedoksesi että tällä palstalla ei ole taatusti yhtään vettemiestä (tuskin porschemiehiäkään). Tämä on räkänokka/lökäpöksy amisten vittuilupalsta.

      • Corvettemiehiä ei ole

        ainuttakaan, ihan oikeita Porsche-miehiä on ainakin kaksi. Loput, kuten sinäkin, ovat sitä räkänökkajengiä.


    • Jurpot

      Pellet, lasikuituruttuoa esiintyy vain laminaatissa veneissä vedenalaisissa osissa. Ei corvettejen konepelleissä. vetäkääpä hanskaan välistä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe