Mitkä ovat mielestänne TOP3 parhaat valssit ja tangot, jotka Tapsan levyiltä ja/tai keikoilla olette kuulleet?
TOP3 VALSSIT :
1. Kulkurin valssi
2. Wieniläisvalssimme Pariisissa
3. Rakkautemme valssi
TOP3 TANGOT:
1.Punaiset lehdet
2.Sinitaivas
3.La Cumparsita
TOP3 valssit ja tangot
19
926
Vastaukset
- Jivejalka
Hyviä on niin paljon ,että paha valita vaan kolmea, mutta yritetään.
Valssit:
1. Orpopojan valssi
2. Syysunelmia ( yhdessä Tapsan konsertissa kuulin sen taannoin)
3. Rakkautemme valssi
Tangot:
1. Mustasukkaisuutta
2. Tähdet meren yllä
3. Yira,Yira Tosi vaikea kysymys, kun joutuu vaan kolme kumpaankin ryhmään valkkaamaan, mutta tässä on nyt tällähetkellä mun suosikit, jotka tuli mieleen.
TOP3 valssit:
1.Wieniläisvalssimme Pariisissa
2.Tytön huivi
3.Anniina
TOP3 tangot:
1.Sateen tango
2.Tuhon tietä kuljen
3.Tähdet meren yllä- kappeleet
Tangoista pidän eniten Yira, Yira ja La Cumparsita sekä kolmantena Nuoruuden tango, laulajan oma tekemä.
Valsseista ehdoton ykkönen on Akselin ja Elinan häävalssi, toisena Anna mun jäädä sun luo ja kolmantena Sua vain yli kaiken mä rakastan.- mä vaan#
Onko Tapsa vetänyt "Sua vain yli kaiken mä rakastan" valssina? Mahtoi kuulostaa aika perverssiltä. Kyllä toi styge pitää vetää ehdottomasti nelijakoisena (beatina se yleensä mennään).
mä vaan# kirjoitti:
Onko Tapsa vetänyt "Sua vain yli kaiken mä rakastan" valssina? Mahtoi kuulostaa aika perverssiltä. Kyllä toi styge pitää vetää ehdottomasti nelijakoisena (beatina se yleensä mennään).
Mikähän muuten " Hopeinen kuu" on ? Onko se tango ???
- dägä.
Justiinax kirjoitti:
Mikähän muuten " Hopeinen kuu" on ? Onko se tango ???
Taitaa alunperin olla tango, mutta suurin osa tanssiorkestereista sen esittää triolikompilla.
- Monica.
Valsseista ehdoton ykkönen on Wieneiläisvalssimme Pariisissa, toisena Syysunelmia, kolmantena Kulkurin valssi, Tytön huivi on myös ihana!
Tangoista: Onni jonka annoin pois, Tähdet meren yllä, Täysikuu.
Aika vaikeeta on laittaa paremmuusjärjestykseen kun Tapsalla on niin mielettömästi hienoja valsseja ja tangoja! - jakopään kettinki
vallsit:Mustan meren valssi,Murtunut elämä, Jääkukkia.
Tangot: Tuhontietä kuljen,Hiekkaa,Sataman tango.- Gilla*
Jääkukkia-valssi ja Hiekkaa- tango ovat ihania lauluja. En ole onnistunut niitä harmikseni vielä vaan, Tapanin laulamana kuulemaan.
- pinsio
...muistan elävästi, kun opettelin tanssimaan valssia. Kotoa ei löytynyt muuta valssia , kuin Tapsan Story-albumilta Myrskypilvet-valssi. Hieno, dramaattinen ja 70-luvulta tuttu mahtipontisuus tulvi meikäläisen jalkoihin. Valssi opittiin jotenkin, ainakin omasta mielestä.
No toki Wieniläisvalssimme ja Rakkautemme valssi ovat hienoja, erilaisia, ei niin totuttuja valsseja.
Tangoista ei hienoimmat päässeet edes levylle, kun tango-levyä tehtiin. Tango-konsertti on nauhalla, ja siellä on 1-2 tosi hienoa tangoa (joiden nimiä en nyt muista, täytyypä mennä katsomaan ko video). Toki Tuhon Tietä Kuljen on upea tulkinta. Myös Viimeinen tango Pariisissa on ainutlaatuinen.Tuli kans mieleen, että kun mulla on kans nauhalal se tango-konsertti niin siinä on sellanen hieno tango jota ei tosiaankaan ole tuolla Tapsan tangolevyllä.
Siinä laulettiin jostain "Pencho"- nimisestä pojasta joka soittaa viulua ja antaa ihmisille sillä soitollaan iloa. Se oli mun mielestä hieno laulu. Ne viulutkin kuulosti komeelta siinä taustalla. Toivottavasti Tapsa levyttää sen biisin vielä joskus.- pinsio
Justiinax kirjoitti:
Tuli kans mieleen, että kun mulla on kans nauhalal se tango-konsertti niin siinä on sellanen hieno tango jota ei tosiaankaan ole tuolla Tapsan tangolevyllä.
Siinä laulettiin jostain "Pencho"- nimisestä pojasta joka soittaa viulua ja antaa ihmisille sillä soitollaan iloa. Se oli mun mielestä hieno laulu. Ne viulutkin kuulosti komeelta siinä taustalla. Toivottavasti Tapsa levyttää sen biisin vielä joskus.on se kappale, jota tarkoitin. Hieno kappale, jonka haluaa kuulla uudestaan ja uudestaan. Siinä konsertissa on toinenkin kappale, jolla sama vaikutus. Tuottaja ei ole ollut ihan hereillä albumia kootessa.
pinsio kirjoitti:
on se kappale, jota tarkoitin. Hieno kappale, jonka haluaa kuulla uudestaan ja uudestaan. Siinä konsertissa on toinenkin kappale, jolla sama vaikutus. Tuottaja ei ole ollut ihan hereillä albumia kootessa.
Eikös se toinen tango kertonut muistaakseni jostain ilotytöstä muistaakseni. On komea tango kieltämättä.Vähän sellainen dramaattisempi, kuin suomalaiset tangot yleensä.
- pinsio
********** kirjoitti:
Eikös se toinen tango kertonut muistaakseni jostain ilotytöstä muistaakseni. On komea tango kieltämättä.Vähän sellainen dramaattisempi, kuin suomalaiset tangot yleensä.
uppos!
- huomioinut
pinsio kirjoitti:
on se kappale, jota tarkoitin. Hieno kappale, jonka haluaa kuulla uudestaan ja uudestaan. Siinä konsertissa on toinenkin kappale, jolla sama vaikutus. Tuottaja ei ole ollut ihan hereillä albumia kootessa.
mutta kaikkiin kappaleisiin ei saatu ulkomailta oikeuksia, vaikkakin ne ehdittiin tehdä studiossa levyä varten. Julkaisematta siis jäivät.
- Muuan_
huomioinut kirjoitti:
mutta kaikkiin kappaleisiin ei saatu ulkomailta oikeuksia, vaikkakin ne ehdittiin tehdä studiossa levyä varten. Julkaisematta siis jäivät.
Eikös Tapani itse ole sen levyn tuottaja ?
- Minätyttö
Muuan_ kirjoitti:
Eikös Tapani itse ole sen levyn tuottaja ?
Tapanin CD, jossa hän esittää niitä argentiinalaisia tangoja (valitettavasti en muista levyn nimeä) on NIIN hieno, että suosittelen kyllä kaikille Tapsan vihaajillekin sen kuuntelemista. Sen jälkeen on kyllä aika vaikeata esittää "rakentavaa kritiikkiä" hänen laulutaidoistaan.
Esim. Sataman tango, joka on erilainen sovitus Tulisuudelmasta, on ihan huippu. Myös kappale "Muuan" saa veret liikkeelle.
La Cumparcitan pohjalle tehty sovitus on myös mahtava. En muista, mikä kappaleen nimi siinä levyllä on, mutta upeasti Tapsa sen esittää. Tässä ei enää ole kyse pelkästä laulutaidosta, vaan kappaleeseen eläytymisestä ja ilmaisukyvystä. Kyllähän sellaisilla mestareilla kuin Eino Grön ja Reijo Taipale on hienot lauluäänet ja esiintymistaidot, mutta pakko myöntää, että kaikki kappaleensa he esittävät samalla tavalla, varmalla ja tasaisella, mikä tietysti onkin juuri heidän tyylinsä ja valttinsa. Vai oletteko kuulleet, että Eikka Grön olisi jossain kappaleessaan huokaissut tai voihkinut, vetänyt henkeä kuuluvasti tms.? Tämän taito taas on Tapani Kansan vahvuus ja sen hän hallitsee, ei ylipateettisesti eikä naurettavasti, vaan juuri sopivan satuttavasti. - OK.
Minätyttö kirjoitti:
Tapanin CD, jossa hän esittää niitä argentiinalaisia tangoja (valitettavasti en muista levyn nimeä) on NIIN hieno, että suosittelen kyllä kaikille Tapsan vihaajillekin sen kuuntelemista. Sen jälkeen on kyllä aika vaikeata esittää "rakentavaa kritiikkiä" hänen laulutaidoistaan.
Esim. Sataman tango, joka on erilainen sovitus Tulisuudelmasta, on ihan huippu. Myös kappale "Muuan" saa veret liikkeelle.
La Cumparcitan pohjalle tehty sovitus on myös mahtava. En muista, mikä kappaleen nimi siinä levyllä on, mutta upeasti Tapsa sen esittää. Tässä ei enää ole kyse pelkästä laulutaidosta, vaan kappaleeseen eläytymisestä ja ilmaisukyvystä. Kyllähän sellaisilla mestareilla kuin Eino Grön ja Reijo Taipale on hienot lauluäänet ja esiintymistaidot, mutta pakko myöntää, että kaikki kappaleensa he esittävät samalla tavalla, varmalla ja tasaisella, mikä tietysti onkin juuri heidän tyylinsä ja valttinsa. Vai oletteko kuulleet, että Eikka Grön olisi jossain kappaleessaan huokaissut tai voihkinut, vetänyt henkeä kuuluvasti tms.? Tämän taito taas on Tapani Kansan vahvuus ja sen hän hallitsee, ei ylipateettisesti eikä naurettavasti, vaan juuri sopivan satuttavasti.Totta! Tapani osaa leikitellä äänellään ja tulkita lauluja vivahteikkaasti ja ilmeikkäästi.
Jotkut laulut ovat kuin mustavalkoista filmiä, mutta Tapsan laulaessa ne muuttuvat värillisiksi. Minätyttö kirjoitti:
La Cumparcitan pohjalle tehty sovitus on myös mahtava. En muista, mikä kappaleen nimi siinä levyllä on, mutta upeasti Tapsa sen esittää. Tässä ei enää ole kyse pelkästä laulutaidosta, vaan kappaleeseen eläytymisestä ja ilmaisukyvystä. Kyllähän sellaisilla mestareilla kuin Eino Grön ja Reijo Taipale on hienot lauluäänet ja esiintymistaidot, mutta pakko myöntää, että kaikki kappaleensa he esittävät samalla tavalla, varmalla ja tasaisella, mikä tietysti onkin juuri heidän tyylinsä ja valttinsa. Vai oletteko kuulleet, että Eikka Grön olisi jossain kappaleessaan huokaissut tai voihkinut, vetänyt henkeä kuuluvasti tms.? Tämän taito taas on Tapani Kansan vahvuus ja sen hän hallitsee, ei ylipateettisesti eikä naurettavasti, vaan juuri sopivan satuttavasti.Ne Argenttiinalaisten tangojen tekstitkin ovat ihan erillaisia, paljon dramaattisempia, kuin suomalaisten ja suomennettujen tangojen kaunistellut tekstit.
Tapsa laulaa niitä juuri sillätavalla, kun niitä pitääkin laulaa eli on eläytymistä, intohimoa, sävykkyyttä ja tunnetta tulkinnoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6703524Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002738Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211731Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771622Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔511575- 801540
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3691508- 281369
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901263