Isotretinoin+annostus

sadahgj

moi,
itseäni ihmetyttää seuraavaa asia: mulla on parisen viikkoa sitten alkanut tää kyseinen isotretinoin-kuuri. annostus on kuitenkin vaan yks pilleri päivässä, eli 10mg. miten se voi olla niin pieni?! onko moinen annostus ihan normaali... akneni on kyllä kohtuullisen lievä, mutta silti ihmetyttää :s kiitokset jo etukäteen :)

6

2034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gooogoon

Annostuksesi on ihan hyvä lievään akneen. Roaccutan on todella vahva lääke joten tuo annoskin riittää kuivattamaan talirauhasia. Nosta annosta vasta jos sinulle niin määrätään.

• mmmmmmm

ok, kiitoksia paljon :) ja kun hieman tutkailin tota pakkausta, siinä luki että 20mg, joten annostus vissiin sitten onkin se..?

• roaccutan6kk40mg
        mmmmmmm kirjoitti:

ok, kiitoksia paljon :) ja kun hieman tutkailin tota pakkausta, siinä luki että 20mg, joten annostus vissiin sitten onkin se..?

Itsellä on lievä akne eli vähän mustapäitä ja pari valkopäätä sillon tällön ja mulla on puolen vuoden kuuri 40mg/päivässä. Paino on 58kg (annostus annetaan painon mukaan)

• mlki
        roaccutan6kk40mg kirjoitti:

Itsellä on lievä akne eli vähän mustapäitä ja pari valkopäätä sillon tällön ja mulla on puolen vuoden kuuri 40mg/päivässä. Paino on 58kg (annostus annetaan painon mukaan)

Itsellä annostus oli aluksi 40mg ja nyt nostettiin 50mg. Kärsin lievästä/keskivaikeasta aknesta ja painokin on sama kuin edellisellä 58kg :D! kesto 6kk. Ja yhdyn tosiaan edelliseen, annostus painon ja sietokyvyn mukaan.

• kuuri

Mulla lähti toinen viikko Roaccuttania tiistaina, ja annostus on 60mg/vrk (1 aamulla 2 illalla). 500 tablettia eli noin puolen vuoden kuuri tiedossa.
      Ite oon 68kg mies ja oon katellu et aika harva on syöny yli 60mg/vrk, mutta tuloksia on tullu eikä kuivuminenkaa nyt niin hirveetä vielä oo kuhan muistaa rasvata.
      Terveyskeskuslääkäri sano että voi laskea annostusta 40mg/vrk jos oireet menee liian vaikeiks.
      Oma akne oli keskivaikea, ja reilun puolen vuoden antibioottien syönnin jälkeen niistä hävis teho.

• Toni 23

Olen mies n. 70 kg. Itse syön vain 20mg päivässä ja alan syödä myöhemmin keväällä 20 mg joka toinen päivä. Hoidon alkuvaiheessa on varmasti tärkeää, että annostus on tarpeeksi suuri. Tehoaa parhaiten vaikeaan akneen. Kun itse finnit on hävinnyt, myöhemmin ylläpitävä vaikutus toimii varsin pienellä määrällä.

Pakko mainita vielä, että ihotautilääkärini mukaan on ihan ok syödä isotretinoiiniä pienellä annoksella hyvinkin pitkään (tietysti tarpeen mukaan), jos aknen hoidon jälkeen ihon rasvoittuminen ja satunnaiset finnit on ongelmana...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7284
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3450
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      2496
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2392
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      130
      2303
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2199
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1913
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    Aihe