Lampaanliha

herkkusuu-äiti

tietäiskö joku onko lampaanlihassa runsaasti a-vitamiinia? että pitääkö kieltäytyä pääsiäisateriasta....=/

5

2685

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovella..

Tottakai syöt pääsiäisenä kunnon aterian jos oikein lammasta on luvassa. Ei minun tietääkseni lampaanlihaa ole missään mainittu ettei saisi syödä. Itse olen syönyt ns. kiellettyjäkin ruokia mutta kohtuudella. Enkä usko että olen ainoa :) Järki käteen.

• herkkuja tottakai!

Mutta sitten ihan kypsänä, sorry... Pitää siis olla läpikypsää, valitettavasti. Nautitaan!

• heinämammis

Täällä myös toinen, joka on syönyt neuvolan "ohjeitten" mukaan niitä monesti kiellettyjäkin ruokia kuten maksalaatikkoa/maksamakkaraa, mätitahnaa jne. Esim maksalaatikkoa vois kuulemma syödä jopa yhden pienen lootallisen viikossa! Mä oon syönyt silloin tällöin, esim jouluna muutaman kerran.

En usko että pienestä määrästä lampaanlihaa tapahtuu mitään vauvalle, oli siinä sitten a-vitamiinia paljon tai ei. KÄytännössä se on kuulemma niin, että näistä ruuista varoitellaan koska jotkut vetelee ihan tolkuttomia määriä esim maksamakkaraa. Parempi sitten kieltää kokonaan.

• herkkusuu-äiti

itse olen kans syöny ns. kiellettyjä ruokia enkä nauvolassakaan mitään ohjeita asian suhteen saanu. maalaisjärjellä olen menny eteenpäin...lampaanliha vaan on kovin vierasta ja jossain sattui silmiini että se sisältää paljon a-vitamiinia. mutta tuskimpa mitää tapahtuu kun kohtuudella syö. eikä tähän mahaan enää paljoa mahdukaan kun tuntuu että vauva vie kaiken tilan =)

• Molluska

...jossain ohjelmassa sanottiin, että lampaanlihassa on runsaasti a-vitamiinia. Se on mun herkkua ja olen sitä raskauden aikanakin syönyt kun en tuota a-vitamiiniasiaa tiennyt. Vaikkei olekaan kiellettyjen listalla, taidan silti vältellä sitä raskauden loppuun asti. Voithan sä kysyä neuvolassa jos huolestuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13