leopardigekko tulee taloon

Eve

Ollaan hankkimassa kesällä leopardigekon poikanen ja terraarion sisustusohjeita sekä gekon hoito-ohjeita kaivataan. Es mes mitä kasveja voi laittaa terraarioon ja mitä luonnosta poimittuja ötököitä leopardigekko voi syödä? Kaikki muutkin vinkit kelpaa.

4

1419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alenia

Itse poimin viime kesänä heinäsirkkoja(aika pieniä), jotka menivät tosi hyvin syödyksi, samoin hämähäkit, mutta esim. koppakuoriaiset ja muut vähän "kovemmat" ötökät ei kelpaa välttämättä ollenkaan. Netistä löytyy hyviä hoito-ohjeita, mutta niitä kannattaa kuitenkin lukea hieman kriittisesti. Pistät vaan esim.
      google -hakuun leopardigekko, niin eiköhän niitä ohjeita löydy... Kirjastostakin hoito-ohjeita löytyy, mutta vaan englanniksi.

• Eve

Kiitos vinkeistä, noita nettisivuja ollaanki jo katteltu. Kun itse kerran leopardigekkoa kasvatat osaat varmaan sanoa tarvitseeko se uv-valoa? Netissä lukee useammalla sivulla, että ei tarvii mutta eläinkauppias sitten puolestaan väitti että täytyy olla. Eikö leopardigekko kuitenki ole yöeläin eikä se näin ollen tarvitse uv-valoa välttämättä?

• milo-gekko
        Eve kirjoitti:

Kiitos vinkeistä, noita nettisivuja ollaanki jo katteltu. Kun itse kerran leopardigekkoa kasvatat osaat varmaan sanoa tarvitseeko se uv-valoa? Netissä lukee useammalla sivulla, että ei tarvii mutta eläinkauppias sitten puolestaan väitti että täytyy olla. Eikö leopardigekko kuitenki ole yöeläin eikä se näin ollen tarvitse uv-valoa välttämättä?

uv-valo ei ole pakollinen yö eläimille esim. leopardigekoille

• Leopardgecko

luonnosta voi kerätä esim: paarmoja, kärpäsiä, heinäsirkkoja, hämähäkkejä, perhosia (jos haluaa)
      ,vaaksiaisia, ja muutakin kunhan se ei ole myrkyllistä (esim ampiainen) tai karvaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2276
    2. 129
      1822
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      93
      1160
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      965
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      945
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      922
    Aihe