ei taida Juicella olla? Tai edes laulua jossa mainitaan pääsiäinen.
yhtään pääsiäisbiisiä
9
769
Vastaukset
- Boogie74
"Mirabilis Jalapa" biisissä mainitaan muistaakseni pääsiäinen, jotain ...tää on yksi tapa viettää pääsiäistään..
En perkele nyt muista sanoja tuosta kohtaa- Mirabilis_Jalapa
Tuo "nimikkobiisini" säkeistö menee näin:
uskonnot yhtyneet
oli likvidoineet pellen
mä kysyin siltä "mihin meet?"
se sanoi "taivaaseen - ja ellen
niin jätän nämä kivireet"
se seisoi käsiään levitellen
ja sanoi: "tää on yks tapa viettää pääsiäistään" - Boogie74
Mirabilis_Jalapa kirjoitti:
Tuo "nimikkobiisini" säkeistö menee näin:
uskonnot yhtyneet
oli likvidoineet pellen
mä kysyin siltä "mihin meet?"
se sanoi "taivaaseen - ja ellen
niin jätän nämä kivireet"
se seisoi käsiään levitellen
ja sanoi: "tää on yks tapa viettää pääsiäistään"Noissaki sanoissa on jotai joka pistää hymähtämään.
- Kylähullu (the last one)
Ja sitte julkasematon livepätkä vuodelta -88, jossa Juice laulaa Tipitiin.
Samasta pätkästä: "Tämänhän esitti alunperin Marion Rung, joka sittemmin meni naimisiin Acre Karin kanssa ja virallisen sukunimilain mukaan otti nimekseen Rung-Kari (runkkari)" :)
Mahtava pätkä!- juusoooo
ehkäpä noita kivoja ja ainut laatuisia livepätkiä joskus vielä julkaistaankin..?
Itselläni on niistä vain rätiseviä c-kasetti versioita joita joskus nauhoitin juice40-radioohjelmasarjasta. - jouh
pääsiäislaulu...
- Kylähullu (the last one)
Sitten on vielä Hattulan pappilassa "...pääsiäiseksi tai vaikka mittumaariksi ne riittää repertuaariksi..."
Eikä tuo Tipitii nyt varsinainen pääsiäislaulu ole... - epe62
Oon tuossa viime aikoina kuunnellu vähemmän kuunneltuja Juicen tuotoksia. Kuunelkaas semmonen biisi kun Jeesuksen mummu. Miun mielestä biisin tarina liittyy pääsiäisen aikaan, tietysti Juicemaiseen tyyliin, vaikkei suoraan pääsiäistä mainitakkaan. Suapiko joku samanlaisia mielikuvia? Biisi löytyy mm. Tuomaksen evankeliumi -kokoelmalta ja lp:ltä Minä.
- Mirabilis_Jalapa
Hyvä huomio! Kyllähän tuo minustakin ylösnousemuksesta tuntuu kertovan, osittain hieman nykyaikaistettuna versiona.
Kappaleen taustoista olen jostain haastattelusta lukenut, että Juice kohtasi noihin aikoihin useita naisia, joiden nimet olivat Anna-nimen johdannaisia (Juice tapasi tuolloin ensimmäistä kertaa mm. Annelen, jonka kanssa meni muutamaa vuotta myöhemmin naimisiin sekä Annin, josta tuli pitkäaikaisempi naisystävä).
Juice sitten hoksasi, että Jeesuksen mummo on Pyhä Anna, joten ehkäpä kohtalolla on sormensa pelissä... Tuo pohdiskelu varmaankin oli osaltaan inspiroimassa kyseistä kappaletta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä3910563Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on12610132- 217921
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776334Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.304902- 554727
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1174066Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1243423- 623137
Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2213060