ei taida Juicella olla? Tai edes laulua jossa mainitaan pääsiäinen.
yhtään pääsiäisbiisiä
9
753
Vastaukset
- Boogie74
"Mirabilis Jalapa" biisissä mainitaan muistaakseni pääsiäinen, jotain ...tää on yksi tapa viettää pääsiäistään..
En perkele nyt muista sanoja tuosta kohtaa- Mirabilis_Jalapa
Tuo "nimikkobiisini" säkeistö menee näin:
uskonnot yhtyneet
oli likvidoineet pellen
mä kysyin siltä "mihin meet?"
se sanoi "taivaaseen - ja ellen
niin jätän nämä kivireet"
se seisoi käsiään levitellen
ja sanoi: "tää on yks tapa viettää pääsiäistään" - Boogie74
Mirabilis_Jalapa kirjoitti:
Tuo "nimikkobiisini" säkeistö menee näin:
uskonnot yhtyneet
oli likvidoineet pellen
mä kysyin siltä "mihin meet?"
se sanoi "taivaaseen - ja ellen
niin jätän nämä kivireet"
se seisoi käsiään levitellen
ja sanoi: "tää on yks tapa viettää pääsiäistään"Noissaki sanoissa on jotai joka pistää hymähtämään.
- Kylähullu (the last one)
Ja sitte julkasematon livepätkä vuodelta -88, jossa Juice laulaa Tipitiin.
Samasta pätkästä: "Tämänhän esitti alunperin Marion Rung, joka sittemmin meni naimisiin Acre Karin kanssa ja virallisen sukunimilain mukaan otti nimekseen Rung-Kari (runkkari)" :)
Mahtava pätkä!- juusoooo
ehkäpä noita kivoja ja ainut laatuisia livepätkiä joskus vielä julkaistaankin..?
Itselläni on niistä vain rätiseviä c-kasetti versioita joita joskus nauhoitin juice40-radioohjelmasarjasta. - jouh
pääsiäislaulu...
- Kylähullu (the last one)
Sitten on vielä Hattulan pappilassa "...pääsiäiseksi tai vaikka mittumaariksi ne riittää repertuaariksi..."
Eikä tuo Tipitii nyt varsinainen pääsiäislaulu ole... - epe62
Oon tuossa viime aikoina kuunnellu vähemmän kuunneltuja Juicen tuotoksia. Kuunelkaas semmonen biisi kun Jeesuksen mummu. Miun mielestä biisin tarina liittyy pääsiäisen aikaan, tietysti Juicemaiseen tyyliin, vaikkei suoraan pääsiäistä mainitakkaan. Suapiko joku samanlaisia mielikuvia? Biisi löytyy mm. Tuomaksen evankeliumi -kokoelmalta ja lp:ltä Minä.
- Mirabilis_Jalapa
Hyvä huomio! Kyllähän tuo minustakin ylösnousemuksesta tuntuu kertovan, osittain hieman nykyaikaistettuna versiona.
Kappaleen taustoista olen jostain haastattelusta lukenut, että Juice kohtasi noihin aikoihin useita naisia, joiden nimet olivat Anna-nimen johdannaisia (Juice tapasi tuolloin ensimmäistä kertaa mm. Annelen, jonka kanssa meni muutamaa vuotta myöhemmin naimisiin sekä Annin, josta tuli pitkäaikaisempi naisystävä).
Juice sitten hoksasi, että Jeesuksen mummo on Pyhä Anna, joten ehkäpä kohtalolla on sormensa pelissä... Tuo pohdiskelu varmaankin oli osaltaan inspiroimassa kyseistä kappaletta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2822584Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001379- 1081251
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831241Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi971198Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581185- 451053
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi71946Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22900- 33797