Onko muilla kokemusta siitä, että masennus tuo tullessaan jatkuvan fyysisen pahoinvoinnin?
Pahoinvointi ja masennus
9
5076
Vastaukset
- valo ja varjo
Oma depressioni on todettu (paperille laitettu diagnoosi) puoli vuotta sitten. Kuristava tunne ja kaikenkattava etominen oli jatkunut jo kauan sitä ennen. Riippuu lääkityksestä, toiset vie ällötyksen pois, toisissa lääkkeissä se kestää viikkoja voimakkaana. Käytätkö ja mitä mielialalääkettä käytät?
- meinasin
samasta aiheesta meinasin alkaa kirjoittamaan. onko tosiaan totta että oksettava olo voi liittyä masennukseen? olen huomannut itsessäni ajoittaisia masennusoireit, ja töissä on nyt tosi vaikeaa. tulin juuri töistä, ja oloni on ollut kaamea. oksettaa,itkettää, pää on aivan sekaisin, siis mikään ei mene jakeluun.ja nukuttaa koko ajan. mietin päivät pitkät lääkärille menoa ja on suuri kynnys lähteä. nyt tuntuu, että on pakko pikkuhiljaa, tai muuten sekoan lopullisesti.
- kynnyksen ylittänyt
täytyy astua sille kynnykselle,ja mennä lääkäriin. Sun tilanne on paljoltikin samanlainen kuin minulla oli.Viimeinen pisara minulle oli se,etten enää voinut olla itkemättä töissäkään,ja sitten kerran tuli iltavuorosta kotiin,aloin itkeä ja sitten itkin koko yön ,aamulla olin väsynyt,silmät kauheen turvonneet ja itku vain jatkui,,oli pakko lähteä lääkäriin. en jaksanut muuta.Jälkeen päiin olen ihan ihmetellyt,miksi en aikaisemmin hakenut apua,annoin sen jatkua totaaliseen romahdukseen asti. Mutta vaikeasti masentuneenakaan ei tajua,mikä on,ja sitten vielä se häpeä,häpeää omaa heikkouttaan,ja se kaikkihan on hyvin pelottavaa. Voin sanoa sinulle,ettei ole mitään häpeää hakea apua,ei sen kummemmin,kuin jos sinun jalkasi olisi poikki! minulla alkaa jo vähitellen helopttaa,olen käynyt psykiatrilla muutaman kerran,nyt saan viikottain terapiaa ja lisäksi sain lääkityksen. on tunne,kuin alkaisin heräillä pahasta painajais unesta.En uskalla edes ajatelle,missänyt mentäis,jos en olisi uskaltanut lähteä hakemaan apua.
- Joutsenlaulu
kynnyksen ylittänyt kirjoitti:
täytyy astua sille kynnykselle,ja mennä lääkäriin. Sun tilanne on paljoltikin samanlainen kuin minulla oli.Viimeinen pisara minulle oli se,etten enää voinut olla itkemättä töissäkään,ja sitten kerran tuli iltavuorosta kotiin,aloin itkeä ja sitten itkin koko yön ,aamulla olin väsynyt,silmät kauheen turvonneet ja itku vain jatkui,,oli pakko lähteä lääkäriin. en jaksanut muuta.Jälkeen päiin olen ihan ihmetellyt,miksi en aikaisemmin hakenut apua,annoin sen jatkua totaaliseen romahdukseen asti. Mutta vaikeasti masentuneenakaan ei tajua,mikä on,ja sitten vielä se häpeä,häpeää omaa heikkouttaan,ja se kaikkihan on hyvin pelottavaa. Voin sanoa sinulle,ettei ole mitään häpeää hakea apua,ei sen kummemmin,kuin jos sinun jalkasi olisi poikki! minulla alkaa jo vähitellen helopttaa,olen käynyt psykiatrilla muutaman kerran,nyt saan viikottain terapiaa ja lisäksi sain lääkityksen. on tunne,kuin alkaisin heräillä pahasta painajais unesta.En uskalla edes ajatelle,missänyt mentäis,jos en olisi uskaltanut lähteä hakemaan apua.
kyyneleet ovat kuivuneet,eikä tuskaansa voi niinkään purkaa pois.On kuin olisin kivettynyt paikoilleen,mutta terapiassa olen ollut rehellinen "minä itse"-uskon,että selviän ja uskon,että jonakin päivänä voin vielä itkeä.
- Anonyymi
Kyllä se totta on, ystäväni oksenti vuoden joka aamu kun heräsi,ja sanoi että päivätkin on niin kummallista huonoa oloa . Joten masennus näyttäytyy kaikille omalla laillaan , toiset ovat vaan alamaissa, mutta toiset saavat fyysisiä vaivoja kuten huono olo ja ripulikin on monen vaivana, kun sitä reagoi vatsallaan kaikkeen
- tällaista on...
Minulla oli pitkään jatkuvaa etovaa oloa ja tietysti sitä itkua ja muuta... Sitten lääkityksen alettua se pahoinvointi vielä paheni, mutta hiipui onneksi pois parin viikon sisällä... Nyt on ihan hyvä olo :)
- Pahoinvoiva
Moikka! Mulla jatkuvaa pahoinvointia ollut vuoden ja nyt uskaltaiduin kokeilemaan suprium nimistä lääkettä. Oireeni kuitenkin vain pahenevat ja tuntuu, ettei pysty olemaan missään asennossa. Voiko lääkitys oikeasti auttaa pahoinvointiin? En koe itseäni masentuneeksi, mutta mitään fyysistä syytäkään oireilleni ei keksitä.
- Anonyymi
Masennus voi olla siltikin vaikka itse ei tunne että olisi masennuksissa.
Moni potilas sanoo juuri noin , ettei tunne itseään masentuneeksi , muut oireet sitten kertovat että on masentunut.
- Anonyymi
Hei.Minulla tällähetkellä masennusta ja pahoinvointia.On epämukava olotila.Yksin asuminen aiheuttaa myös fyysisesti🍃🌷Toivoisin että se helpottaisi kun myös muutan lähemmäs keskustaa..Minulla verenpaine on enemminkin alhaalla kun ylhäällä.
Liikaa kuulustelee olotilaa,unen puute herää yöllä ulkoiluun.Toivoisin että tämä helpottaa.Tykyttää kurkun alapuolella,saanut siihen Proplaalia 10 mg
Toivotaan kaikille meitä kärsiville että kääntyy iloksi💚💛🍃
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399