Katsastusten hinnat

Jns..juu

Ainakin Joensuussa katsastusten hinnat alkavat olla kohdillaan muutamissa liikkeissä:)
Pakokaasu/dieseltesti mukaanlukien hintaa 39-45 euroa asemasta riippuen. Mielestäni tämä on ihan kohtuu hinta. Millasia hintoja muualla päin Suomea on nykyisin?

17

3158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uumo

      Autokorjaamot veloittavat korjaustöistä noin 50 €/h. Katsastuksessa menee aikaa maks. 15 min pelkkään auton tutkimiseen!

    • koko maassa

      Samat ne on joka paikassa.

      • saa maksaa

        65 euroa!!!!


    • Teuvo

      Kohtuus kaukana, duunari saa tehdä 7 tuntiä töitä maksaakseen katsastuksen.

      Mulla on halvempi hammaslääkärikin, joka on sentää korkeasti koulutettu ammattilainen, pitkällä työkokemuksella.

      • Asiaan sekaantunut

        Kyllä katsastusmieskin on "joutunut" opiskelemaan samanverran kuin hammaslääkäri. Palkka vaan on huomattavasti huonompi, ei niitä voi edes verrata keskenään, sillä katsastusmaksut menevät pääasiassa englantilaisille sijoittajille ja hammaslääkäri pistää rahat OMAAN taskuun! Duunareilla on keskiansio parempi kuin kats.miehillä!


      • johan on
        Asiaan sekaantunut kirjoitti:

        Kyllä katsastusmieskin on "joutunut" opiskelemaan samanverran kuin hammaslääkäri. Palkka vaan on huomattavasti huonompi, ei niitä voi edes verrata keskenään, sillä katsastusmaksut menevät pääasiassa englantilaisille sijoittajille ja hammaslääkäri pistää rahat OMAAN taskuun! Duunareilla on keskiansio parempi kuin kats.miehillä!

        Älä naurata !

        Sellaiselle hammasläärille joka on opiskellut yhtä vähän kuin katsastusmies ei kukaan tysjärkinen mene. Palkasta minä en tiedä, sen tiedän, että asiakkaana olen palvelusta maksanut hammaslääkärissä vähemmän kuin katsastuksessa. Pistää miettimään.


      • Asiaan sekaantunut
        johan on kirjoitti:

        Älä naurata !

        Sellaiselle hammasläärille joka on opiskellut yhtä vähän kuin katsastusmies ei kukaan tysjärkinen mene. Palkasta minä en tiedä, sen tiedän, että asiakkaana olen palvelusta maksanut hammaslääkärissä vähemmän kuin katsastuksessa. Pistää miettimään.

        Otahan kuule asioista selvää, ennenkuin alat nauraa. Edellisessä viestissäni mainitsin jotain, jottei voidakaan verrata kats.miehen ja hammaslääkärin koulutusta. Minäkään en menisi katsastusmiehen vastaanotolle hammaskivun takia vaikka olisi samanpituinen koulutus! (ps. sinullekaan ei lisäkoulutus olisi pahitteeksi kirjoitusvirheistä päätellen)


      • väität ?
        Asiaan sekaantunut kirjoitti:

        Otahan kuule asioista selvää, ennenkuin alat nauraa. Edellisessä viestissäni mainitsin jotain, jottei voidakaan verrata kats.miehen ja hammaslääkärin koulutusta. Minäkään en menisi katsastusmiehen vastaanotolle hammaskivun takia vaikka olisi samanpituinen koulutus! (ps. sinullekaan ei lisäkoulutus olisi pahitteeksi kirjoitusvirheistä päätellen)

        No ei todellakaan voi, siinä olet oikeassa !!!

        Väitätkö tosiaan, että katsastusmiehellä on yhtä pitkä koulutus kuin hammaslääkärillä ?

        "Minäkään en menisi katsastusmiehen vastaanotolle hammaskivun takia vaikka olisi samanpituinen koulutus!"
        No minä en menisi missään tapauksessa ;)))

        Pidä kuule huolta omasta koulutuksestasi, ei taida ymmärrys riittää arvioimaan muiden koulutusta.


      • hghgh
        Asiaan sekaantunut kirjoitti:

        Kyllä katsastusmieskin on "joutunut" opiskelemaan samanverran kuin hammaslääkäri. Palkka vaan on huomattavasti huonompi, ei niitä voi edes verrata keskenään, sillä katsastusmaksut menevät pääasiassa englantilaisille sijoittajille ja hammaslääkäri pistää rahat OMAAN taskuun! Duunareilla on keskiansio parempi kuin kats.miehillä!

        "Duunareilla on keskiansio parempi kuin A-katsastuksen kats.miehillä!"

        Otin vapauden korjata lauseesi!


    • Just joo..
      Ainakin Riihimäellä hinta on päästöineen 61 euroa..eräässä paikassa.
      Törkeä hinta.
      Ja lisäksi katsastuksissa mennään nykyisin aivan pikkumaisiin asioihin aivan liikaa.

    • asentaja..

      Eri hinta riippuen autosta.
      Bensiini/OBD/Diesel

      • AmmattiVälittäjä

        Markka-aikaan dieselin katsastus päästömittauksineen 180 mk, nyt 70-80 euroa!!


    • peteeee

      ..omat katsastukset tähän asti: auto sama, paikkakunta Lahti (katsastuksen hinta päästömittaus/bensakone). Parina vuonna olen tuon päästömittauksen kytistellyt maksutta kun on ollut joku kampanja, niiltä vuosilta ei ole tarkkaan tietoa(?). Hintoja on sekä A-katsastukselta ja K1-katsastajilta.

      2002: 27 8 eur (208,10 FIM)
      2003: 30 9 eur (231,88 FIM)
      2004: 37 ? eur (n. 279,45 FIM)
      2005: 39 12 eur (303,23 FIM)
      2006: 41 ? eur (n. 315,12 FIM)
      2007: 43 12 eur (327,02 FIM)

      Markka-aikana muistelen että vuosikatsastus päästömittaus olisi ollut bensakoneella luokkaa 150 FIM.

      Ryöstötouhua, kun on veronluonteinen (pakollinen) maksu kyseessä..

    • savonlinnaaaaaa

      savonlinnassa 48 pelkkä katsastus
      varkaudessa 37---------"---------

      • sait

        Varkaudessa 37:llä? Kaikkien asemien hinta näytti olevan 42.


      • Urmas
        sait kirjoitti:

        Varkaudessa 37:llä? Kaikkien asemien hinta näytti olevan 42.

        Tänään Joensuussa 35€ sis. bensa-auton päästömittauksen.


      • sikaniska 2
        Urmas kirjoitti:

        Tänään Joensuussa 35€ sis. bensa-auton päästömittauksen.

        Eilen joensuussa a:lla 58 euroa pakokaasutestillä keksi kahvilla jonottamatta, kallis, mutta ei ollut aikaa jonotella ja meni muuten läpi eikä katsastuksessa ollut kiireen tuntua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe