Katsastusten hinnat

Jns..juu

Ainakin Joensuussa katsastusten hinnat alkavat olla kohdillaan muutamissa liikkeissä:)
Pakokaasu/dieseltesti mukaanlukien hintaa 39-45 euroa asemasta riippuen. Mielestäni tämä on ihan kohtuu hinta. Millasia hintoja muualla päin Suomea on nykyisin?

17

3158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uumo

      Autokorjaamot veloittavat korjaustöistä noin 50 €/h. Katsastuksessa menee aikaa maks. 15 min pelkkään auton tutkimiseen!

    • koko maassa

      Samat ne on joka paikassa.

      • saa maksaa

        65 euroa!!!!


    • Teuvo

      Kohtuus kaukana, duunari saa tehdä 7 tuntiä töitä maksaakseen katsastuksen.

      Mulla on halvempi hammaslääkärikin, joka on sentää korkeasti koulutettu ammattilainen, pitkällä työkokemuksella.

      • Asiaan sekaantunut

        Kyllä katsastusmieskin on "joutunut" opiskelemaan samanverran kuin hammaslääkäri. Palkka vaan on huomattavasti huonompi, ei niitä voi edes verrata keskenään, sillä katsastusmaksut menevät pääasiassa englantilaisille sijoittajille ja hammaslääkäri pistää rahat OMAAN taskuun! Duunareilla on keskiansio parempi kuin kats.miehillä!


      • johan on
        Asiaan sekaantunut kirjoitti:

        Kyllä katsastusmieskin on "joutunut" opiskelemaan samanverran kuin hammaslääkäri. Palkka vaan on huomattavasti huonompi, ei niitä voi edes verrata keskenään, sillä katsastusmaksut menevät pääasiassa englantilaisille sijoittajille ja hammaslääkäri pistää rahat OMAAN taskuun! Duunareilla on keskiansio parempi kuin kats.miehillä!

        Älä naurata !

        Sellaiselle hammasläärille joka on opiskellut yhtä vähän kuin katsastusmies ei kukaan tysjärkinen mene. Palkasta minä en tiedä, sen tiedän, että asiakkaana olen palvelusta maksanut hammaslääkärissä vähemmän kuin katsastuksessa. Pistää miettimään.


      • Asiaan sekaantunut
        johan on kirjoitti:

        Älä naurata !

        Sellaiselle hammasläärille joka on opiskellut yhtä vähän kuin katsastusmies ei kukaan tysjärkinen mene. Palkasta minä en tiedä, sen tiedän, että asiakkaana olen palvelusta maksanut hammaslääkärissä vähemmän kuin katsastuksessa. Pistää miettimään.

        Otahan kuule asioista selvää, ennenkuin alat nauraa. Edellisessä viestissäni mainitsin jotain, jottei voidakaan verrata kats.miehen ja hammaslääkärin koulutusta. Minäkään en menisi katsastusmiehen vastaanotolle hammaskivun takia vaikka olisi samanpituinen koulutus! (ps. sinullekaan ei lisäkoulutus olisi pahitteeksi kirjoitusvirheistä päätellen)


      • väität ?
        Asiaan sekaantunut kirjoitti:

        Otahan kuule asioista selvää, ennenkuin alat nauraa. Edellisessä viestissäni mainitsin jotain, jottei voidakaan verrata kats.miehen ja hammaslääkärin koulutusta. Minäkään en menisi katsastusmiehen vastaanotolle hammaskivun takia vaikka olisi samanpituinen koulutus! (ps. sinullekaan ei lisäkoulutus olisi pahitteeksi kirjoitusvirheistä päätellen)

        No ei todellakaan voi, siinä olet oikeassa !!!

        Väitätkö tosiaan, että katsastusmiehellä on yhtä pitkä koulutus kuin hammaslääkärillä ?

        "Minäkään en menisi katsastusmiehen vastaanotolle hammaskivun takia vaikka olisi samanpituinen koulutus!"
        No minä en menisi missään tapauksessa ;)))

        Pidä kuule huolta omasta koulutuksestasi, ei taida ymmärrys riittää arvioimaan muiden koulutusta.


      • hghgh
        Asiaan sekaantunut kirjoitti:

        Kyllä katsastusmieskin on "joutunut" opiskelemaan samanverran kuin hammaslääkäri. Palkka vaan on huomattavasti huonompi, ei niitä voi edes verrata keskenään, sillä katsastusmaksut menevät pääasiassa englantilaisille sijoittajille ja hammaslääkäri pistää rahat OMAAN taskuun! Duunareilla on keskiansio parempi kuin kats.miehillä!

        "Duunareilla on keskiansio parempi kuin A-katsastuksen kats.miehillä!"

        Otin vapauden korjata lauseesi!


    • Just joo..
      Ainakin Riihimäellä hinta on päästöineen 61 euroa..eräässä paikassa.
      Törkeä hinta.
      Ja lisäksi katsastuksissa mennään nykyisin aivan pikkumaisiin asioihin aivan liikaa.

    • asentaja..

      Eri hinta riippuen autosta.
      Bensiini/OBD/Diesel

      • AmmattiVälittäjä

        Markka-aikaan dieselin katsastus päästömittauksineen 180 mk, nyt 70-80 euroa!!


    • peteeee

      ..omat katsastukset tähän asti: auto sama, paikkakunta Lahti (katsastuksen hinta päästömittaus/bensakone). Parina vuonna olen tuon päästömittauksen kytistellyt maksutta kun on ollut joku kampanja, niiltä vuosilta ei ole tarkkaan tietoa(?). Hintoja on sekä A-katsastukselta ja K1-katsastajilta.

      2002: 27 8 eur (208,10 FIM)
      2003: 30 9 eur (231,88 FIM)
      2004: 37 ? eur (n. 279,45 FIM)
      2005: 39 12 eur (303,23 FIM)
      2006: 41 ? eur (n. 315,12 FIM)
      2007: 43 12 eur (327,02 FIM)

      Markka-aikana muistelen että vuosikatsastus päästömittaus olisi ollut bensakoneella luokkaa 150 FIM.

      Ryöstötouhua, kun on veronluonteinen (pakollinen) maksu kyseessä..

    • savonlinnaaaaaa

      savonlinnassa 48 pelkkä katsastus
      varkaudessa 37---------"---------

      • sait

        Varkaudessa 37:llä? Kaikkien asemien hinta näytti olevan 42.


      • Urmas
        sait kirjoitti:

        Varkaudessa 37:llä? Kaikkien asemien hinta näytti olevan 42.

        Tänään Joensuussa 35€ sis. bensa-auton päästömittauksen.


      • sikaniska 2
        Urmas kirjoitti:

        Tänään Joensuussa 35€ sis. bensa-auton päästömittauksen.

        Eilen joensuussa a:lla 58 euroa pakokaasutestillä keksi kahvilla jonottamatta, kallis, mutta ei ollut aikaa jonotella ja meni muuten läpi eikä katsastuksessa ollut kiireen tuntua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe