Mihin vauvan "ulostus" menee kohdussa???

Ihan äimänä

Eli kysyn nyt sit iha tyhmänä et mihin ne vauvan/sikiön ulostet menee tuolla kohdussa? vai tuleeko sitä lainkaan että niinkun käyttääkö se kaiken ravinnon kasvamiseen??? Itellä ei mitään tietoa!!! :) kiitos jos joku viisas viitsi vastata!

7

8143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsiveteen

muttei pasko kumminkaan...

Paskoo sitten vasta vaippoihinsa kun lapsen "kina" on ensin poistunut suolistosta ekoina päivinä.

• tania

Kuona-aineet poistuvat äidin kautta...

• on se vaalea aine,

jota on vastasyntyneen ihonpinnalla. Uloste kertyy sikiön suolistoon.Seuraavaa löytyi pampersin sivuilta:
        "Jätehuoltoa. Mitä irronneelle lapsenkinalle ja lanugokarvoitukselle tapahtuu? Osa siitä päätyy lapsesi suolistoon, jossa se on muodostamassa lapsenpihkaa. Lapsenpihka eli mekonium on vihreänmustaa tahmeaa ainetta, joka poistuessaan aloittaa lapsesi suoliston toiminnan syntymän jälkeen. Se koostuu myös kuolleista solusta, lapsivedestä ja lapsesi maksan, haiman ja sappirakon kuona-aineista. Lapsesi munuaisetkin suodattavat osan kuona-aineista, mutta ne alkavat toimia kunnolla vasta syntymän jälkeen."

• rv13

.. että kun lapsi pissaa lapsiveteen, niin se vesi vaihtuu olikse 3h välein.. Niin miten se vaihtuu??? ja kulkeutuuko se vesi äidin pissaksi? ja miten se tapahtuu?

• rv 18

Minuakin kiinnostaa tämä, tietäisikö kukaan?

• keksintö;)
        rv 18 kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa tämä, tietäisikö kukaan?

Kaks Plussan sivuilta löytyi tämä:
        Lapsivesi
        Tulokas uiskentelee lapsivedessä sikiökalvojen rajaamassa pussissa. Alkuraskaudessa lapsivesi muodostuu vesikalvon epiteelisoluista, ja sen koostumus on äidin seerumin kaltaista. Loppuraskaudessa lapsivesi on pääosin sikiön virtsaa, ja 99 prosenttia nesteestä on vettä. Loppu on muun muassa sikiön ihosta ja virtsateistä hilseilleitä soluja, suoloja, fruktoosia, valkuaisaineita, rasva- ja aminohappoja. Hapettomassa tilassa neste on täysin steriiliä.

Lapsivesi on jatkuvassa kiertokulussa. Se poistuu napanuoran kautta äidin verenkiertoon ja uudistuu sikiökalvojen läpi. Sikiö myös nielee vettä, joka imeytyy suolesta verenkiertoon ja erittyy uudelleen lapsiveteen sikiön virtsana.

Lapsiveden määrä on 15. viikolla noin 300 millilitraa. Suurimmillaan se on loppukolmanneksen alussa, noin 1-1,5 litraa, minkä jälkeen se vähenee. Syntymän hetkellä vettä on kohdussa tavallisesti 600-800 millilitraa.

• Anonyymi

Uloste on se osa ruuasta, joka ei imeydy ruaansulatuskanavassa. Sikiö ei ulosta, koska sikiö ei syö. Ravinto tulee ruuansulatuskanavan sijaan napanuoran kautta valmiiksi pilkottuna ravintona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1622
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      859
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      35
      740
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      689
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe