9-5 2.3t ei käynnisty

dragen

Kertokaapa viisaammat onko enää tehtävissä itse muuta kuin soitaa hinausauto? Auto on 9-5 2.3t-98 manual. Sammutin normaalisti ajon jälkeen eikä ole käynnistynyt sen jälkeen. Bensan painetta löytyy, sulakkeet ok, releet ok, kipinää ei luultavasti tule kun tulpat oli märät, SID ei ilmota vikoja. Aikaisemmin esiintynyt satunnaisesti käynnistyksessä "hörähtämistä", eli yrittää mutta ei jää käymään. Normaalia pitempi startti yleensä auttanut. Ajon aikana ei esiinny ongelmia.

10

6937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vettä

      vettä.

    • 9-5: 170@240 & Aero 250

      se joku vakio vika mokomissa, eli kun tulee yli 100tkm täyteen menee jossakin välissä sytytyskasetti tms. Epäilisin sitä.

    • 9-5 2,3

      Itsellä oli pari kuukautta sitten samat oireet samanlaisessa kulkineessa.

      Auto tuli ajosta pihalle, sammutettiin normaalisti ja noin tunnin päästä oli tarkoitus lähteä takaisin liikenteeseen. Saab tosin oli hieman erimieltä tästä, eikä käynnistynyt vaikka startti pyöri ja kaikki muukin oli kunnossa eikä mittaristoissa näkynyt merkkiäkään ongelmista.

      Syypää löytyi kuitenkin siitä sytytyskasetista jo ihan savumerkkien perusteella, joten sen vaihto pikaiseen ja takaisin baanalle.

      Ruotsista kommentoivat, että tommosen 120 tkm kestää keskimäärin. Paikallisen korjaamon mukaan kuitenkin reilusti vähemmänkin (kuten itsellänikin).

      Eli sieltä melkein itse etsisin vikaa ja ostaisin toisen kappaleen jo takakonttiin varoiksi, kuten muutamat tutut ovatkin tehneet ;-)

      • 9-5T

        Taitaa Saabissa olla DI-kasetti tarpeellisempi kuin varapyörä.


      • 9-5 2,3t
        9-5T kirjoitti:

        Taitaa Saabissa olla DI-kasetti tarpeellisempi kuin varapyörä.

        Varapyörän sijasta riittäisi kyllä paikkausainepullokin ja säästyisi painoakin, mutta ilman vara DI-kasettia ei kohta enää uskalla edes lähteä kaupungilla käymään ;)


      • 9-5T
        9-5 2,3t kirjoitti:

        Varapyörän sijasta riittäisi kyllä paikkausainepullokin ja säästyisi painoakin, mutta ilman vara DI-kasettia ei kohta enää uskalla edes lähteä kaupungilla käymään ;)

        Onneksi mulla on aina Saabit hajonneet lähelle huoltoa, tonnari ei käynistynyt kesoilin pesuhallista (300m huoltoon) ja 9-5 sammui kesken ajon (400m huoltoon). Tarttis pyytää Saabin porukoilta että tekevät lisävarusteeksi uuden styroksi pohjan varapyöräkoteloon jossa olisi paikat DI:lle ja paikkapullolle.


    • 9-5 2,3t

      Itsellä oli pari kuukautta sitten samat oireet samanlaisessa kulkineessa.

      Auto tuli ajosta pihalle, sammutettiin normaalisti ja noin tunnin päästä oli tarkoitus lähteä takaisin liikenteeseen. Saab tosin oli hieman erimieltä tästä, eikä käynnistynyt vaikka startti pyöri ja kaikki muukin oli kunnossa eikä mittaristoissa näkynyt merkkiäkään ongelmista.

      Syypää löytyi kuitenkin siitä sytytyskasetista jo ihan savumerkkien perusteella, joten sen vaihto pikaiseen ja takaisin baanalle.

      Ruotsista kommentoivat, että tommosen 120 tkm kestää keskimäärin. Paikallisen korjaamon mukaan kuitenkin reilusti vähemmänkin (kuten itsellänikin).

      Eli sieltä melkein itse etsisin vikaa ja ostaisin toisen kappaleen jo takakonttiin varoiksi, kuten muutamat tutut ovatkin tehneet ;-(

      Se onko tämä kohtuullista tai edes siedettävää luokassa, johon 9-5 kuuluu voisikin varmaan sitten käynnistää oman keskustelunsa...

      • 9-3

        Eikös 9-3:ssa ole sama sytytyskasetti? ja onko vaihtoväli yhtä lyhyt kuin 9-5:ssä vai onko tämä pelkästään lippulaivamallin vaiva?


      • TuuSaR
        9-3 kirjoitti:

        Eikös 9-3:ssa ole sama sytytyskasetti? ja onko vaihtoväli yhtä lyhyt kuin 9-5:ssä vai onko tämä pelkästään lippulaivamallin vaiva?

        Turbo seriffimme taisi kertoa täällä joskus että uudessa 9-3:ssa sitä on parannettu ja vikaantumisen ei pitäisi olla enää niin yleistä.


      • automaatti
        9-3 kirjoitti:

        Eikös 9-3:ssa ole sama sytytyskasetti? ja onko vaihtoväli yhtä lyhyt kuin 9-5:ssä vai onko tämä pelkästään lippulaivamallin vaiva?

        Tämän linkin perusteella vanha 9-3 näyttäisi olevan varsin luotettava. Sähkövikojen osalta kuitenkin vain samaa tasoa kuin 9-5.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. R.I.P Marko lämsä

      Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

      otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

      Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

      Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

      Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

      naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

      Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

      olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

      Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe