Haluan lähettää kaikille kirjoittajille ja ennenkaikkea jämerälle seriffille pääsiäiskortin, jossa toivotan rauhaisaa pääsiiäisen aikaa. Kortissa on pajunkissoja ja tipuja munista juuri kuoriutuneina.
Tämä voisi olla samalla toivekonsertti.Minä soitan Katri Helenan "Anna edes vähän rakkautta tähän yksinäiseen sydämeen..."
Pääsiäiskortti
28
2209
Vastaukset
Minä toivotan kaikille iloista ja tunnelmallista pääsiäistä.
Kortissani on pajunkissoja, värikkäitä pääsiäismunia ja äidin tekemää mämmiä, jonka päälle on kohonnut ihana kerros siirappia.
Siinä myös tanssii aurinko pääsiäisaamuna noustessaan, ja noidat lähtevät luudillaan lentoon kolmen tien risteyksestä.
Taustalla soi hyvin hiljaa "Yöperhonen" Iris Kangasniemen laulamana.- Anu1
Myös sinulle Venlastiina
oikein Iloista Pääsiäistä,
myös ketjun avaajalle,
myös kaikille ketjuun
osallistujille,
herjankin heittäjälle.
Mämmiä myös minä ostin,
ja laitan vaniljakastiketta
päälle, nami, nami kun on hyvää.
Tulkaa maistamaan, maalatut
pääsiäismunat ja pajunkissoja
koristavat pöytää,
sekä hiirenkorvalla olevat koivunoksat.
Sefulle oikein Iloista ja hyvää
Pääsiäistä. - Hakomäen Eemeli
Anu1 kirjoitti:
Myös sinulle Venlastiina
myös ketjun avaajalle,
myös kaikille ketjuun
osallistujille,
herjankin heittäjälle.
Mämmiä myös minä ostin,
koristavat pöytää,
Pääsiäistä.toivottaa itsensä ja emäntänsä puolesta perinteellistä pääsiäistä keinuvalssin tahdissa.
- Mummu-65v.
Hakomäen Eemeli kirjoitti:
toivottaa itsensä ja emäntänsä puolesta perinteellistä pääsiäistä keinuvalssin tahdissa.
ollut pääsiäisenä keinulla? Muistan lapsuudestani, että pääsiäiseksi aina laitettiin keinu tallin vajaan sellainen yhden istuttava.
Sitten oli ns. kelakeinuja, joissa oli kaksi vastakkain ja sen sai menemään ympäri, jos vain uskallusta riitti.
Meni vierailijan kirjoitus vähän otsikon vierestä, mutta tuli keinuvalssista tämä mieleen. - Atolfia
Anu1 kirjoitti:
Myös sinulle Venlastiina
myös ketjun avaajalle,
myös kaikille ketjuun
osallistujille,
herjankin heittäjälle.
Mämmiä myös minä ostin,
koristavat pöytää,
Pääsiäistä.Anulla tuntuu olevan jo kaikki valmista.
Minä leivoin tänään kahdenlaisia pikkuleipiä. Lihapullia lapsille tein ison kasan.
Lauantaina teen rahkapiirakka ja pullaa. Tietysti suklainen täytekakku kuuluu asiaan.
Tervetuloa vain meillekin sunnuntaina. Silloin on kaikki valmista.
Leppoisia Pääsiäispyhiä kaikille. Koitetaan kestää nämä kevätmyrskyt kunnialla. Kyllä lämpöäkin vielä saamme.
- pääsiäisnoita
pääsiäisterkut - lennän ikkunasi taakse, näet minut silhuettina vasten täysikuuta...
- yön vartija
Minä vihellän että tuonne tuonne kyöpelinvuoren taa ja lähetän semmoisen kortin jossa noita-akka lentää luudalla. Kahvipannu on luudan nokassa ja musta katti istuu takana.
Täysikuuta siinä ei ole kun luin sen paikasta.
Mämmiä ja munia ja muuta iloista pääsiäistä! Jerrynkanssa kaikille hyviä pääsiäis pyhiä.
Katselen juuri ikkunasta kuinka aurinko kiipeää tanssimaan pääsiäistä taivaalle.
Noitia ei oo näkyny .
Ajattelin toivoa kevät laulua ja avasin laulukirjan ,siinä oli :
KEVÄT.
Tuon aika lähenee,kylmät hallat vähenee
päivä kirkkahasti paistaa ihanasti taivahalta,
siintävältä, loistavalta.
Lainasin Bellmannia.muistaakseni.Pikkunen Teodoora oli saanut pääsiäiskortin.Meni ilossaan hakemaan korttia ja toi että äiti lukee.Siinä luki toisen mummun lähettämä mini.Tyttö oli heittänyt kortin ja suuttuneena että miksi ei ollut veikko papalta ja mummulta.
Oli sytyttänyt tuohuksen kirkossa meille.Ihana jumalan lahja on lapsi.
Teille kaikille hyvää pääsiäistä.pääsky kirjoitti:
muistaakseni.Pikkunen Teodoora oli saanut pääsiäiskortin.Meni ilossaan hakemaan korttia ja toi että äiti lukee.Siinä luki toisen mummun lähettämä mini.Tyttö oli heittänyt kortin ja suuttuneena että miksi ei ollut veikko papalta ja mummulta.
Oli sytyttänyt tuohuksen kirkossa meille.Ihana jumalan lahja on lapsi.
Teille kaikille hyvää pääsiäistä.Nyt teen poikkeuksen.
Kortissa on värjätty pääsiäismuna munakupissa, ja munassa on lusikka pystyssä. Pöydällä on äidin tekemä tuohiropponen, jossa on äidin tekemää mämmiä.
Siihen aikaan ei osannut toivoa muuta kuin rauhaa kaikille maailman lapsille.
Nyt toivotan kaikille hyvää pääsiäistä.
Toivomuskappaleeni on partisaanivalssi.
j.k. En syö enää mämmiä.- Virginialainen¤
LateVaan kirjoitti:
Nyt teen poikkeuksen.
Kortissa on värjätty pääsiäismuna munakupissa, ja munassa on lusikka pystyssä. Pöydällä on äidin tekemä tuohiropponen, jossa on äidin tekemää mämmiä.
Siihen aikaan ei osannut toivoa muuta kuin rauhaa kaikille maailman lapsille.
Nyt toivotan kaikille hyvää pääsiäistä.
Toivomuskappaleeni on partisaanivalssi.
j.k. En syö enää mämmiä.Se valssi. Kortissa on pääsiäisnarsisseja ja munakori.
Iloista pääsiäistä!
- Likka321
sain postissa viehättävän Helene Schjerfbeckin maalauksesta "Pajunkissatyttö" tehdyn kortin, jota eräs syöpäjärjestö myy.Sen myötä toivotan pääsiäisen rauhaa ja iloa.
Musiikkina soi Antonio Vivaldin Vuodenajoista Kevät. - Hintriika1
Tässä kortissa on juuri munasta kuoriutunut pääsiäistipu, joka on vielä ihan pöpperöisenä. Mutta kun se huomaa korvat lurpallaan istuvan pääsiäispupun, se piristyy ja alkaa laulaa:
"Jänis istui maassa torkkuen, torkkuen,
mikäs sullon jänönen,
kun et enää hyppele?
Hyppää pois! Hyppää pois! Hyppäääää pois!"
Hauskaa pääsiäistä! Loikitaan kaikki raikkaaseen ilmaan! - jänisräikkä
Nyt kortilla tulee jänisräikän rääkynää ja kattilankansien räminää, että heräisitte kirjottelemaan!Sätissäkään ei ketään näy!
"#¤%&/()=??=)(/&%¤#"!- miksi ah miksi
karkasit?
- fiiuliN
miksi ah miksi kirjoitti:
karkasit?
Yritin korjausta.
- inko gnito
Pelotat Hintriikan kortin pupun! Sitten se hyppää pois.
Ja sätissä käy kyllä väkeä, yhä nuorempi sukupolvi. Tullaan 70 plussaan kun oma ikäluokka on niin täynnä ettei keskustelua synny. Sellainen oli vastaus.
Taidankin lähettää niille tipukortin ja soitatan, että mummo kanasensa niitylle ajoi ja pienet kanaset ne hyppeli.
Että hyvää pääsiäistä vaan kaikille. - suuret ikäluokat
inko gnito kirjoitti:
Pelotat Hintriikan kortin pupun! Sitten se hyppää pois.
Ja sätissä käy kyllä väkeä, yhä nuorempi sukupolvi. Tullaan 70 plussaan kun oma ikäluokka on niin täynnä ettei keskustelua synny. Sellainen oli vastaus.
Taidankin lähettää niille tipukortin ja soitatan, että mummo kanasensa niitylle ajoi ja pienet kanaset ne hyppeli.
Että hyvää pääsiäistä vaan kaikille.valtaavat nykyisin kaikki paikat!
- fiiuliN
Vanhanajan pääsiäistervehdys saapuu tämän kortin mukana kaikille lukijoille täältä Lounais-Suomesta.
Vanhanajan siksi koska on paljon lunta vielä maassa. Pajukissat valkaisevat täysin pajupensaan jonka oksia kaksi pupujussia jyrsii.
Pöllö katselee ihmeissään ja kaksi lintua kylmissään paljailla puunoksilla lähettävät musiikkia jokaiselle lukijalle allaolevan linkin mukana.
(Yritin poistaa sitä loppurotlaa mutta ei poistu millään, anteeksi.)
Hyvää pääsiäistä
http://www.care2.com/ecards/build/1/6172- löytää
Lounais-Suomesta vielä lunta - aamulla oli maa valkoinen, nyt taas on musta.
- fiiuliN
löytää kirjoitti:
Lounais-Suomesta vielä lunta - aamulla oli maa valkoinen, nyt taas on musta.
En tiedä mistä täältä vielä lunta löytyisi, ei minun ikkunoihini ainakaan näy muuta kuin mustaa peltoa.
Viimeinen lumikin jo varjoiselta joenrinteeltä on todennäköisesti sulanut, sen viimeksi näin valkoisena.
Mutta kortissa jota katselin pääsiäistoivotuksia lähettäessäni on lunta vielä edelleenkin:)) - se on
fiiuliN kirjoitti:
En tiedä mistä täältä vielä lunta löytyisi, ei minun ikkunoihini ainakaan näy muuta kuin mustaa peltoa.
Viimeinen lumikin jo varjoiselta joenrinteeltä on todennäköisesti sulanut, sen viimeksi näin valkoisena.
Mutta kortissa jota katselin pääsiäistoivotuksia lähettäessäni on lunta vielä edelleenkin:))kun ei ajattele mitä lukee. Asia ymmärretty ja onneksi sain ihan kivan vastauksen - ei mitään naljailua!
- Eriparikoipi
Meikäläisen kortissa ei ole mämmituokkosta!
Enkä ole pajunkissojakaan ehtinyt hakea. On ollut muita kiireitä. Söin ensin mämmiä ja jälkinaposteluksi luumuja.
Hätäpäissäni tarjoan paperirullaa. Keltaista. Sehän on pääsiäisen väri.
Musiikkitoivomusta ei ole. Juostessani vihellän: puupää, puupää, puupää!
Oikein keltaista ja vauhdikasta pääsiäistä kaikille!- Rouva Remander
Eikö Erparikoipi ole koskaan kuullut, millainen loppu ahneella on?
Toisaalta pitkäperjantai on kärsimyksen päivä, joten ehkä hänelle tekeekin hyvää kärsiä hieman.
Herttaista kuitenkin, että hän on valinnut pääsiäiskeltaisen vessapaperirullan.
Minun valintani ovat keltanarsissit ja koivunoksat. Musiikkitoivomukseni "Luokse sairaiden käy sisar hellä, valkoinen" myötä lähetän pikaisen paranemisen toivotukset Eriparikintulle ja parhaat pääsiäistervehdykseni koko 70 -ryhmälle.
Myös mieheni Rikhard yhtyy toivotuksiin ja tervehdyksiin. ulla mirjamin sääli ERIPARIkoipee, tuli nimittäin syötyä sellanen satsi että varmaan ,niillä eriparikoivilla on kiire "pihanperälle".
Kun nyt uskaltaisin aloittaa sen mämmi tuokkosen ,jonka naapuri toi minulle kaupasta ,minä kun unohdin "pääasian".ullamirjami kirjoitti:
ulla mirjamin sääli ERIPARIkoipee, tuli nimittäin syötyä sellanen satsi että varmaan ,niillä eriparikoivilla on kiire "pihanperälle".
Kun nyt uskaltaisin aloittaa sen mämmi tuokkosen ,jonka naapuri toi minulle kaupasta ,minä kun unohdin "pääasian".Viimeisiä kaapiessani tulvi mieleeni lapsuusmuistoja.
Pikkusiskon kanssa seisoimme varsiluutinemme kolmen tien risteyksessä keskiyöllä riukuaidalla. Yhtäkkiä pikkusisko horjahti, luuli lähtevänsä lentoon ja kiljahti innoissaan. Ei onnistunut lentomme. Äitihän oli nimenomaan sanonut, että lentoon pääsee vain, jos malttaa olla hiiskumattoman hiljaa.
Aamulla olimme niin väsyneitä, että jäi toteamatta sekin, tanssiiko aurinko noustessaan pääsiäisaamuna.
- keväänkeiju
Keiju lähettää kortin, jossa metsän pikkuväki tanssii piirissä pääsiäispupun kanssa.Aurinko nauraa taivaalla, linnut istuvat oksilla.
Musiikkina Griegin Vuorenpeikkojen tanssi.- Hakomäen Eemeli
Taitaa keväänkeijun lähettämä kortti olla meidän metsästä. Paikka näyttää tutulta. Verratkaas vaan tähän valokuvaan, jossa hymyilevä noita-akka korjailee luutaansa. Aurinkokin on ihan sama.
Emäntä sanoo, että se noita laulaa tula Tuulan tuli tuli tei ja lähettää pääsiäistervehdyksen Hakomäestä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191722
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy421059Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740