CCI stinger hajottaa aseen?

Kuulin tollasen huhun vanhojen kalkkivaarien suusta.Onko mitään perää?Onko kukaan koittanu ja millasia kasoja saanu?

7

6110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • res 35

Mutta kasan hajottaa. Eli erittäin kova luodin lähtönopeus saa aikaan esim. TOZ:in piipusta ammuttuna sen , että luoti ei vakavoidu. Eli osumat roiskuvat pitikin taulua. Johtuen siitä että pääosin eurooppalaiset aseet on suunniteltu rihlannousultaan huomattavasti hitaammille luodeille. Ammuskelin Stingereitä sekä Tozillä, että rugerilla. Kivoja paukkuja, ja pesittyivät hyvin molemmissa aseissa. Osunta ei ollut hääviä, mutta ampuminen oli kivaa. 512 m/s nopeuskeskiarvolla KUULEE kun piekkarilla ammmutaan!

• sulla on rihlannousu?,ottaako luoti kiinni rihloihin kun laitat patruunan pesään?

• LaMag

Tuolla olen joskus ampunut niin Stingereita kuin samannopeuden omaavia X-Pediter paukkuja, kummallakin osuu 10 sentin lätkään 50 metrin päästä sen tarkempaa käyntiä en tiedä. EI todellakaan hajota mitään mutta paukahtaa kyllä vähän erilailla kuin hitaammat. Käyntiongelma johtunee siitä että luoti kun on lyijyä työntyy se "Läpi" rihloista liian kovien lähtöjen vuoksi suhteessa nousuun.

• LaMag kirjoitti:

Tuolla olen joskus ampunut niin Stingereita kuin samannopeuden omaavia X-Pediter paukkuja, kummallakin osuu 10 sentin lätkään 50 metrin päästä sen tarkempaa käyntiä en tiedä. EI todellakaan hajota mitään mutta paukahtaa kyllä vähän erilailla kuin hitaammat. Käyntiongelma johtunee siitä että luoti kun on lyijyä työntyy se "Läpi" rihloista liian kovien lähtöjen vuoksi suhteessa nousuun.

Kakskakkosella pitäis osua 10-15mm lätkään 50 metrillä. Pitää kesällä testata paljonko tulee kasaksi noilla Stingereillä, pyssy on Sabatti Sporter Heavy Barrel.

• Schmeisser

Stingerin luodilla piisaa huumoria. Ei vakavoidu. Nauru naamassa lentelee. Mitähän vakautuvat tuummaa lajitovereista?

• Hei voisko joku kertoa että voiko noita Stingereitä ampua S&W pistoolilla, revolverilla siis?

• Sco1

mulla cz 453 varmintissa 15-25mm läjää 50 m:llä. rihlannousu 1/16. Ei hajota asetta, mutta cz:ssa luoti menee rihloihin kampea suljettaessa. Meton ampunu 50-60 m:iin ko. paukulla,ei muita kokemuksia..älä kuuntele vanhojen ukkojen höpinöitä, ne on just tällasia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6490
    2. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      63
      4809
    3. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      95
      4700
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      27
      3505
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      204
      3134
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2915
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      22
      2766
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2749
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1631
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      332
      1562
    Aihe