Laitoin tämän tekstin jo tuonne flunssaotsikon alle, mutta on ehkä parempi, että laitan sen tähän erikseen.
Miten pahaa huimausta ja paineen tunnetta (päässä painetta) teillä on ollut pitkäkestoisen flunssataudin aikana?
Onko selvinnyt mistä se johtuu?
Huimaus ja paineen tunne päässä
13
29104
Vastaukset
- mulla myös
Mulla on ollut tuollaista vaivaa, mutta sen syy ei ole selvinnyt. Epäilen, että se liittyy tähän pitkäkestoiseen flunssaan.
- tietäjä-g
Tuo johtuu flunssasta. Koeta levätä, niin oireet helpottavat jossain vaiheessa.
- luntsa
tietäjä-g kirjoitti:
Tuo johtuu flunssasta. Koeta levätä, niin oireet helpottavat jossain vaiheessa.
Minulla on toinen puoli päätä kuin pöhnässä, välillä molemmat. Minusta se johtuu korvatorvien turvotuksesta. Joskus korvatorvi on napsahtanut. Aiemmin oli joskus pientä pistostakin.
Flunssaan ei liene mitään hoitoa. Pari-kolme kuukautta kärsin ajoittaisista pään ja niskan säryistä ym. Sitten tuli kurkku kipeäksi ja yskä ja nuha ja oli kuumettakin jonkun kerran. Nyt nuha ja yskä jatkuvat (3 viikkoa) ja on tullut tuo pään pöhnä.
Mitä teille muille ovat lääkärit sanoneet tuosta pään tukkoisuudesta? Ei sen takia voi jatkuvasti vain levätä viikkotolkulla! Paremmin kai ne räätkin tulevat pois jos on pystyssä - eivät mene niin helposti korviin. Onkohan se korville vaarallista, jos on jatkuvastui turvotusta? kipua ei ole. - limakalvoturvotusta
luntsa kirjoitti:
Minulla on toinen puoli päätä kuin pöhnässä, välillä molemmat. Minusta se johtuu korvatorvien turvotuksesta. Joskus korvatorvi on napsahtanut. Aiemmin oli joskus pientä pistostakin.
Flunssaan ei liene mitään hoitoa. Pari-kolme kuukautta kärsin ajoittaisista pään ja niskan säryistä ym. Sitten tuli kurkku kipeäksi ja yskä ja nuha ja oli kuumettakin jonkun kerran. Nyt nuha ja yskä jatkuvat (3 viikkoa) ja on tullut tuo pään pöhnä.
Mitä teille muille ovat lääkärit sanoneet tuosta pään tukkoisuudesta? Ei sen takia voi jatkuvasti vain levätä viikkotolkulla! Paremmin kai ne räätkin tulevat pois jos on pystyssä - eivät mene niin helposti korviin. Onkohan se korville vaarallista, jos on jatkuvastui turvotusta? kipua ei ole.Antihistamiini auttaa.
- luntsa
limakalvoturvotusta kirjoitti:
Antihistamiini auttaa.
Ei ole enää pään pöhnää, mutta edelleen limaa lähtee keuhkoista. Mistä sitä kertyykin jatkuvasti niin paljon? On vähän takkuista tuo liikkuminen, lihakset jumissa ja henki ei kulje. Alilämpöä on, joten ei liene niin vaarallista kuin jos olisi kuumetta. Neljäs viikko on alkanut, kai se joillakin on kestänyt 8 viikkoa, joten kestetään. En minä mitään antihistamiinia hae, kun en ole allerginen.
- lääkäri sanoi
luntsa kirjoitti:
Ei ole enää pään pöhnää, mutta edelleen limaa lähtee keuhkoista. Mistä sitä kertyykin jatkuvasti niin paljon? On vähän takkuista tuo liikkuminen, lihakset jumissa ja henki ei kulje. Alilämpöä on, joten ei liene niin vaarallista kuin jos olisi kuumetta. Neljäs viikko on alkanut, kai se joillakin on kestänyt 8 viikkoa, joten kestetään. En minä mitään antihistamiinia hae, kun en ole allerginen.
että oireet johtuu allergiasta.
Mitään allergiaa mullakaan ei oo koskaan todettu, mutta nyt käskettiin miettiä, mistä se vois johtua.
Aika vaikeaa.
Kissa ja koira meillä on, mutta ne ei kyllä lähde minnekään ennen ku mahdollinen allergia on testein todettu.
Vähän tyhjän päälle jäin tämän asian kanssa, kun ei mitään tutkimuksia määrätty, mutta antihistamiinia käskettiin käyttää.
Mulla tätä on kestänut nyt kuukauden. Toivottavasti olis kuitenki vain jotain sitkeää flunssaa. - luntsa
lääkäri sanoi kirjoitti:
että oireet johtuu allergiasta.
Mitään allergiaa mullakaan ei oo koskaan todettu, mutta nyt käskettiin miettiä, mistä se vois johtua.
Aika vaikeaa.
Kissa ja koira meillä on, mutta ne ei kyllä lähde minnekään ennen ku mahdollinen allergia on testein todettu.
Vähän tyhjän päälle jäin tämän asian kanssa, kun ei mitään tutkimuksia määrätty, mutta antihistamiinia käskettiin käyttää.
Mulla tätä on kestänut nyt kuukauden. Toivottavasti olis kuitenki vain jotain sitkeää flunssaa.Kävin lääkärillä muun asian takia ja pyysin jatkoa Seretide-reseptiin. Sain sellaista vuosi sitten muutaman kuukauden yskään, joka oli astmankaltainen. se sairaus meni täysin ohi. En ole millekään allerginen. Nyt lääkäri kuunteli keuhkoja ja sanoi, ettei keuhkoputkentulehdusta ole. Peff omalla mittarilla on ihan hyvä (parempi kuin vuosi sitten), mutta joskus hengästyn kovin. Olen käyttänyt silloin tällöin tähän yskään sitä entistä Seretideä. Neljäs viikko on meneillään tässä taudissa. Vielä lähtee limaa varsinkin makuulla ollessa.
Luulen, että sulla on vain tämän vuoden sitkeä flunssa, kyllä se menee ohi. Niin minäkin luulin viime vuonna, että ikuinen astma on tullut, mutta ei semmoista oiretta ole ollut kuin nyt vuoden päästä, ja tämä alkaa olla jo ohi.
- otsassa
Mulla oli vasta niin kauhea paine päässä, nenässä ja poskilla ja kovaa kipuakin.Huimaustakin oli.Menin lääkäriin kun luulin että oli poskiontelotulehdus.Lääkäri ei ultralla nähnyt mitään ja määräsi duactia tuohon paineeseen.Yhden tabletin jälkeen nukuin pari tuntia ja kun heräsin oli paineen tunne hävinnyt!Eli nuita duacteja kuullemma määrätään flunssaankin helpottamaan tuota painetta ja mulla ainakin auttoi heti!
- duactia kokeillut
Mullekin määrättiin Duactia. Se on tehonnut jonkin verran, mutta siitä huolimatta on paineen tuntua ja lievää tukkoisuutta.
Epäilen, että tähän tautiin auttaa vain lepo.
- poskinontelovaivoista kärsivä
Epäilen, että sulla saattaisi olla poskiontelotulehdus, koska se voi oireilla tuolla tavalla.
Jos päässä ja poskissa tuntuu voimakasta painetta (ja/tai särkyä), kun pidät päätä alaspäin, niin mene heti lääkäriin -> se on nimittäin poskiontelotulehdus, jos käy näin.- tautia??
poden tällä hetkellä , mutta ei mulla kuumeilua ole ollut eikö ontelo tulehdukdessa yleensä nouse kuume? kamala kyllä olo on paine tuntuu koko päässä korvat kummalliset ja sittenjos pään alas laittaa paine kamalaa koko pää ja ontelot . pään särky viel. tavallisena flunsana olen vielä pitäny olen ibutsin 600mg ottanu välil. ei sen puoleen yksinään kun asun välil oikein pelottaa . huh huh tätä oloa.
- Vatane
tautia?? kirjoitti:
poden tällä hetkellä , mutta ei mulla kuumeilua ole ollut eikö ontelo tulehdukdessa yleensä nouse kuume? kamala kyllä olo on paine tuntuu koko päässä korvat kummalliset ja sittenjos pään alas laittaa paine kamalaa koko pää ja ontelot . pään särky viel. tavallisena flunsana olen vielä pitäny olen ibutsin 600mg ottanu välil. ei sen puoleen yksinään kun asun välil oikein pelottaa . huh huh tätä oloa.
Tensio- eli lihasjännityssäryn tyypilliset piirteet:
- särky usein jatkuvaa, puristavaa tai paineen tunnetta, tasaista tai aaltoilevaa
- särky tuntuu ympäri pään molemminpuoleisena, joskus painottuu eteen tai taakse
- särky voi jatkua päivästä toiseen, jopa viikkoja tai kuukausia
- yleensä pahimmillaan iltapäivisin
- pahoinvointi lievää, mutta huimaustuntemukset tavallisia
- lääkevaste heikko varsinkin, jos särky kovaa
Lihasjännityssäryssä kipu on peräisin niskalihasten yläosista, puremalihaksista ja pään alueen pikkulihaksista, joita on kallon pinnassa yllättävän paljon.
Lihasjännityssäryn syitä ovat mm. tunnontarkka, herkästi jännittyvä persoonallisuus, henkiset paineet, masennus, unen vajaus, liikunnan puute ja huono ryhti. Lisäksi kaularangan yliliikkuvuus (erityisen notkeilla henkilöillä) altistaa niskan lihaskireyksille ja virhepurenta puolestaan voi altistaa puremalihaksista heijastuville säryille.
Lihasjännityssäryn ehkäisyyn pätevät hyvin pitkälle samat asiat kuin migreeninkin ehkäisyyn, mutta liikunnan ja riittävän levon osuus on vielä tärkeämpi. Lisäksi kannattaa välttää pitkäaikaista näyttöpäätteen ääressä istumista. Ryhti on tärkeä. Mikäli päätä särkee, kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa, tapaako istua hartiat kasassa ja leuka eteen työtyneenä. Ellei vaiva hoidu omin avuin, voi hakea ryhtijumppaohjeita vaikkapa kuntosalilta tai lääkärin lähetteellä fysioterapiasta hoitoa ja ohjeita.
Säännöllinen elämä, riittävä ja säännöllinen yöuni, aurinkolasien käyttö kirkkaalla säällä, voimakkaiden hajujen ja särkyä laukaisevien ruoka-aineiden välttäminen sekä ennen muuta reipas liikunta useita kertoja viikossa vähentävät migreenikohtausten esiintyvyyttä. Erityisesti on syytä välttää viikolla kertyvää unenvajausta, jonka ottaa takaisin viikonloppuna, sillä seurauksena on herkästi migreeni lauantaina.
Mikäli aavistelee, että päänsäryn syynä on masennus tai henkiset paineet, kannattaa näihinkin hakea rohkeasti apua.
Itselle ainakin tuo ryhdin korjaaminen ja niskojen hierominen auttoivat akuuttiin kohtaukseen!
- kokkok
Flunssaa on nyt paljon liikkeellä ja ajattelin tähän vielä lisätä jotain.
Mulla oli pari päivää sitten 40 asteen kuume ja päänsärky joka ei hellittänyt buranoilla. Se oli todella tuskaa!
Seuraavana päivänä päänsärkyä vielä mutta muuten ok. Kuumekkin oli lähtenyt. Nyt tuntuu, että muuten terve ,mutta minulla kanssa kummallista painetta päässä. Sellainen olo et pitäs oikeesti jotain ruuvia kiristää, tuntuu et aivot ois päässy löystymään. No,kumminki tosi semmonmen epätodellinen heiluva olo. Voi olla että täytyy vielä lepäillä pari päivää ennenku uskaltaa tästä lähteä mihinkään "heilumaan" toivottavasti paine katoaa ja flunssa hellittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819