Maatalon vanhaa esineistöä

Olen kerännyt vanhaa maatalooni kuuluvaa esineistöä koristeiksi ja puutarhaani hyötykäyttöön.

Asiasta enemmän kotisivullani kuvien kera:
http://kotisivu.dnainternet.net/tapiohar/puutar.htm

Lisään kuvia myöhemmin, kun kesä koittaa ja saan esineisiin kukat ja kasvit laitettua.

9

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhoja romuja

      Sori vaan,mutta vihaan kaikenlaisia vanhoja romuja pihassa,varmaan tulee siitä kun niitä näki lapsena kotona kaiken päivää ja niiden kanssa piti tehdä myös töitä ;(

      • ...näinhän se tahtoo olla monen muunkin asian suhteen.
        Jos pienenä on "pakkosyötetty" tiettyjä asioita, niin niihin suhtautuu vihamielisesti vanhemmiten.

        Puutarhanhoitoonkin moni suhtautuu nuivasti, jos sitä on joutunut pakosti tekemään nuorena.
        Esim. työnjohtajani joutui pienestä pitäen kyykkimään kasvi- ja sokerijuurikaspellolla päiväkausia. Niinpä kaikenlainen puutarhanhoito tuntuu hänestä vastenmieliseltä.

        Toisille taas kasvimaalla touhuaminen tuottaa mitä suurinta mielihyvää!


      • vesiletku
        Tapio522 kirjoitti:

        ...näinhän se tahtoo olla monen muunkin asian suhteen.
        Jos pienenä on "pakkosyötetty" tiettyjä asioita, niin niihin suhtautuu vihamielisesti vanhemmiten.

        Puutarhanhoitoonkin moni suhtautuu nuivasti, jos sitä on joutunut pakosti tekemään nuorena.
        Esim. työnjohtajani joutui pienestä pitäen kyykkimään kasvi- ja sokerijuurikaspellolla päiväkausia. Niinpä kaikenlainen puutarhanhoito tuntuu hänestä vastenmieliseltä.

        Toisille taas kasvimaalla touhuaminen tuottaa mitä suurinta mielihyvää!

        En minäkään nyt piittaa noista vanhoista käyttötavaroista, mutta tuo kivikkorinne näyttää todella upealta! Jos pihallani olisi noin kaltavaa pintaa, tekisin varmaan samantyyppisen. Jatka tuota kiviteemaa ja unohda ne vanhat romut:) Kuka kaipaa maitosiivilää pihansa koristeeksi? Tai tee niistä johonkin rakennukseen museo-tyyppinen kokoelma.


      • kaipaan kovasti...
        Tapio522 kirjoitti:

        ...näinhän se tahtoo olla monen muunkin asian suhteen.
        Jos pienenä on "pakkosyötetty" tiettyjä asioita, niin niihin suhtautuu vihamielisesti vanhemmiten.

        Puutarhanhoitoonkin moni suhtautuu nuivasti, jos sitä on joutunut pakosti tekemään nuorena.
        Esim. työnjohtajani joutui pienestä pitäen kyykkimään kasvi- ja sokerijuurikaspellolla päiväkausia. Niinpä kaikenlainen puutarhanhoito tuntuu hänestä vastenmieliseltä.

        Toisille taas kasvimaalla touhuaminen tuottaa mitä suurinta mielihyvää!

        Vastasin jo tuonne alle sinulle, että tykkään maatalon esineistä. Lapsena en tykännyt, kun piti auttaa maatilalla kasvimaalla ja olla perunannostossa keräämässä pottuja pellolla. Mutta nyt aikuisena sitä kaipaa takaisin maaseudulle. Asun kaupungissa ja kyllä sitä terapeuttista nurmen haravointia kaipaa ja sitä tuoreitten puitten tuoksua puuvajan takaa.

        Ehkä sitä jonain päivänä saisi rahaa sen verran ja velkaa, että pääsisi takaisin asumaan maalle. Nauttikaa te kaikki, joilla on siihen mahdollisuus. :)


    • anitsa2

      mukavaa kun vanhat tavarat tuottavat jälleen iloa! kauniitakin ne ovat!

    • olevat esineet..

      löytyi meidänkin navetasta siivouksen yhteydessä.Otin talteen ja putsailin hieman.On niittokonetta ja paskakärryy ja montaa muuta maataloudessa käytettyä välinettä, kaikkien käyttötarkoitusta ei varmuudella osaa sanoa.Osan olen pihaa koristamaan laittanut ja loput navetassa esillä.Moni romultakin alkuun näyttänyt onkin paljastunut käyttöesineeksi, joka kertoo omaa tarinaansa elämästä ennen tätä kertakäyttöelämää.On sääli, jos ihmiset asiasta paremmin tietämättä hävittävät romuna näitä vanhoja tavaroita, jotka monet ovat edelleen käyttökelpoisia oikeissa käsissä.

    • minä tykkään:)

      Minusta vanhat esineet ovat romanttisia ja ne hehkuvat mennyttä elämää, meidän suomalaisten historiaa ja sitä, miten ennen tultiin toimeen ja pärjättiin elämässä. Ne ovat myös opettavaisia lasten katsella ja aikuinen voi kertoa, miten ennen esim. villat karstattiin ja keritsimillä kerittiin jne. Jokaisella esineellä on oma tarinansa. Rakastan niitä, kuulla esineen tarinan, niin ja olen ihan aikuinen ihminen. Asun kerrostalossa, mutta olen maalta kotoisin ja kaipaan juuri tuollaiseen ihanaan miljööseen.

      Laitahan lisää valokuvia. Kiva nähdä.

      • Tallukka

        No kaikki ei tykkää kaikesta kuten olemme huomanneet. Eihän kaikilla voi olla sama maku.
        Minä pidin vanhoista esineistä. Itsellänikin on jotain vaikkakin ne eivät ole puutarhassa.
        Liian pieniä, hukkuisivat puutarhaan.


    • pms68

      on kornia kun vanha aura maalataan punavihreäksi ja laitetaan betoniaidalle keikkumaan. Jos se on jäänyt pihana kuin käytöstä se sopii siihen kyllä. Se ei kaipaa kikkia tai mitään muutakaan koristetta se on itsessään kaunis asia. sama koskee kaikkea muutakin käyttöesineistöä.

      Joku kukkaastia pyöränsarviin on ok, mutta reki täynnä kukki aon ruma. rekihän laitettiin kesäksi suojaan odottamaan lunta..

      Liika on aina myös liikaa.

      Kukin kuitenkin tyylillään ja tahtonsa mukaan. Onneksi meillä kaikilla on omat pihat.

      Niin ja rinne oli komea. Toivottavasti ei rikkaruohot yllätä alta käsin ja peitä komeutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe