Korvatulpat ja kuulosuojaimet

Oma yritys

Onko kukaan käyttänyt esim. ampujien käyttämiä korvatulppia tai kuulosuojaimia?
Millaiset kuulonsuojaimet ovat parhaita nukkuessa?
Minulla on siniset ja keltaiset tulpat ja tavalliset suojaimet,mutta tehoja kaipailen!

8

2335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apteekista

korvakittiä. On melko tehokas.

• töminöihin.

Korvatulpista ei ole mitään hyötyä töminöihin, koska ne leikkaavat ainoastaan keskialueen taajuuksia eikä mataliaääniä kovinkaan tehokkaasti.Ainoa mikä tehoaa on se, että saisi naapurin hiljaiseksi.

• Kuulosuojaimet

Peltorin kuulosujaimet on tehokkaat. Matala malli ei estä kyjellään oloa. Kovaääninen herätyskello kuuluu, jos et ole sikeäuninen. Itsellä Peltor EN352-1:1993 CE 95 ! Siunattu keksintö työssä käyvälle jolla käytösrajoitteisia naapureita !

• Oma yritys

Olen hyvin kiitollinen! Aion heti hankkia.

• pitänyt

töissä kyseisiä kuulosuojaimia ja minusta ne on erittäin huonot. en jaksa pitää niitä kuin muutaman tunnin kun korvat väsyvät todella pahasti siellä alla...

• Pertta P.

Keltaisia korvatulppia olen käyttänyt jo nuoresta asti, mutta kun eivät nekään riittäneet kolinoiden poistoon, niin otin vuosia sitten käyttöön sellaiset punaiset kuulosuojaimet mitä saa halvalla halparoinakaupoista. Keltaisia korvatulppia ostin viimeksi netissä mainostaneelta yritykseltä kokonaisen laatikollisen (250 kpl), tulee paljon halvemmaksi kuin hakea apteekista niitä muutaman kappaleen laatikoita.

Tulppien ja kuulosuojainten yhdistelmällä pahimmat mölyt lähtevät aika kivasti, mutta se huono puoli yhdistelmässä on että korvat ovat kuin saunassa. Omat korvani toistuva lämpö on tehnyt niin aroiksi että pieninkin viima pihalla on häijyä (mutta käytänkin ulkona korvaläppiä). Halvat kuulosuojaimet lätsähtävät ennenpitkää, ainakin minulla kun olen jotenkin oppinut nukkumaan niiden kanssa missä asennossa tahansa.

• kerrostalo

Korvat muuten voivat herkistyä äänille, jos niitä suojataan ääniltä liikaa ja se voi sitten haitata jokapäiväistä elämää. Kohta kuulet neulankin tipahtamisesta tulevan äänen yläkerrasta.

Korvia pitäisi suojata melulta vain kun on sen verran melua, että se voi haitata kuuloa, kuten konserteissa, rakennustyömaalla, tms.

Jos kerrostalossa kuuluvaan meluun niitä kuulonsuojaimia meinaat käyttää, niin
      parempi olisi saada häirikkönaapuri uskomaan, että kerrostalossa ei eletä yksin vaan pitää ottaa huomioon muutkin kolistellessaan ja ääniä tuottaessaan.

• Anonyymi

Itse käytän nurmikonajossa tuplakuulosuojausta eli kuulosuojaimien alla on vielä korvatulpat. Silmälasien/suojalasien takia kuulosuojaimiin tulee vuoto jonka takia kuulosuojaimet eivät suojaa tarpeeksi joten siksi on käytettävä lisäksi korvatulppia. Varsinkin jos kuulosuojainten pehmusteet ovat kovettuneet niin tuplakuulosuojaus on tarpeellinen.
      Muutenkin se on mukavempi työskennellä kun meteli on hieman hiljaisempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      219
      9314
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      6138
    3. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      104
      4996
    4. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      62
      4886
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3980
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3520
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      58
      3467
    8. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2951
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2936
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2731
    Aihe