vihko- ja keppihevostallit

Aaryou

eli voisiko joku kertoa minulle miten toimivat nämä vihkotallit ja keppihevostallit?

3

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen...

      ... Tehnyt kaksi vihkotallia, mutta tällä hetkellä ei ole yhtään. Itse sen olen tehnyt niin, että vihon kanteen olen pannut jonkun heppakuvan, ja sitten kirjoittanut tallin nimen siihen. Sitten kannen toiselle puolelle (mikä avautuu kun avaat vihon) olen itse keksinyt ja piirtänyt tallin pohjapiirroksen. Ensimmäiselle sivulle olen kirjoittanut jotain tietoa tallista muutaman rivin, ja siihenkin yläreunaan pannut isolla tallin nimen. Sitten muutamat seuraavat sivut olen käyttänyt tallin kauppaan, sääntöihin, hoitajien kaappeihin, jne... Ja kun ne olen tehnyt, etsin vanhoista lehdistä (esim Hevoshulluista tai Villivarsoista) kuvia. Sitten vaikka panen kaksi hevosta yhdelle sivulle niin, että panen niitten kuvat siihen, ja suvun, säkäkorkeuden, värin jne. ja sitten kerron vähän niiden luonteesta. Itselläni on talleissa ollut vain jotain 6-9 heppaa. Mutta siis kysyit, että miten tuo vihkotalli toimii. Se on yksinkertaista, teet vaan vihon loppuosan täyteen kohtia (vaikka kaks yhdelle sivulle), mihin kirjoitat yläkulmaan tällein:


      Nimi ja hoitsu:
      pvm:

      Hoitotarina:

      ja sitten jätät vaikka 10 riviä tilaa sille hoitotarinalle, ja niitä teet sen vihon loppuosan täyteen. Niin, ja sitten vaikka kouluun viet sen, ja kysyt kavereiltas et haluisko ne liittyä siihen. Itselläni yhessä vihkotallissa oli jotain 3 hoitajaa kerrallaan, ja se toimi niin, että koulussa aina vaihdeltiin sitä, vietiin kotiin, kirjotettiin hoitotarina, ja sitten ne anto takasin mulle sen ja mä merkkasin rahat niitten kaappeihin. Joskus sitten ne pani mun postilaatikkoonkin sen, ja sit otin sen sieltä...


      Toi oli kyl ihan sekavasti selitetty, mut toivottavasti jotain tajusit ees....Muut voi siten selittää paremmin ja tarkemmin. :)

    • Lebbis

      Vihkotalli on talli, joka sijaitsee vihossa. Sinne yleensä piirretään esim. ilmoitustaulu, ja sinne sitten kaikenmaaliman ilmoituksia, esim kisoista.
      Lisäksi vihkotalliin piirretään yleensä karsinoita, ja niihin hevosia, sitten keksitään nimet, rodut yms..

      Keppihevostalli taas on aivan eri juttu. Tehdään ensin keppihevosia, ja sitten perustetaan nettisivut.Yleensä keppihevostalli on oikeasti olemassa, mutta on myös talleja, jotka vain törkeästi kopioivat kuvia muilta. Sivuille laitetaan yleensä esim. kuvia, vieraskirja, blogi yms..

      Toivottavasti vastasin kysymykseesi!

    • kepparigirl

      Lebbis kertoi tossa jo keparitallin pääidean mutta siis jos aiot perustaa keppari tallin tarvitset keppareita niitä voi ostaa tai tehdä itse sitten vaan nettisivut pystyy (ei pakolliset) ja hoitelet ja ratsastelet keppareillasi jos olet kiinnostunut keppareista nii käy http://aloittelevan-opas.webs.com/ löytyy tosi hyvin tietoa keppareista toivottavasti autto edes vähän!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe