eli voisiko joku kertoa minulle miten toimivat nämä vihkotallit ja keppihevostallit?
vihko- ja keppihevostallit
Aaryou
3648
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Tunnetko piston sydämessäsiTunnetko piston sydämessäsi?
Vastaukset 3
Vanhimmat
... Tehnyt kaksi vihkotallia, mutta tällä hetkellä ei ole yhtään. Itse sen olen tehnyt niin, että vihon kanteen olen pannut jonkun heppakuvan, ja sitten kirjoittanut tallin nimen siihen. Sitten kannen toiselle puolelle (mikä avautuu kun avaat vihon) olen itse keksinyt ja piirtänyt tallin pohjapiirroksen. Ensimmäiselle sivulle olen kirjoittanut jotain tietoa tallista muutaman rivin, ja siihenkin yläreunaan pannut isolla tallin nimen. Sitten muutamat seuraavat sivut olen käyttänyt tallin kauppaan, sääntöihin, hoitajien kaappeihin, jne... Ja kun ne olen tehnyt, etsin vanhoista lehdistä (esim Hevoshulluista tai Villivarsoista) kuvia. Sitten vaikka panen kaksi hevosta yhdelle sivulle niin, että panen niitten kuvat siihen, ja suvun, säkäkorkeuden, värin jne. ja sitten kerron vähän niiden luonteesta. Itselläni on talleissa ollut vain jotain 6-9 heppaa. Mutta siis kysyit, että miten tuo vihkotalli toimii. Se on yksinkertaista, teet vaan vihon loppuosan täyteen kohtia (vaikka kaks yhdelle sivulle), mihin kirjoitat yläkulmaan tällein:
Nimi ja hoitsu:
pvm:
Hoitotarina:
ja sitten jätät vaikka 10 riviä tilaa sille hoitotarinalle, ja niitä teet sen vihon loppuosan täyteen. Niin, ja sitten vaikka kouluun viet sen, ja kysyt kavereiltas et haluisko ne liittyä siihen. Itselläni yhessä vihkotallissa oli jotain 3 hoitajaa kerrallaan, ja se toimi niin, että koulussa aina vaihdeltiin sitä, vietiin kotiin, kirjotettiin hoitotarina, ja sitten ne anto takasin mulle sen ja mä merkkasin rahat niitten kaappeihin. Joskus sitten ne pani mun postilaatikkoonkin sen, ja sit otin sen sieltä...
Toi oli kyl ihan sekavasti selitetty, mut toivottavasti jotain tajusit ees....Muut voi siten selittää paremmin ja tarkemmin. :)
Vihkotalli on talli, joka sijaitsee vihossa. Sinne yleensä piirretään esim. ilmoitustaulu, ja sinne sitten kaikenmaaliman ilmoituksia, esim kisoista.
Lisäksi vihkotalliin piirretään yleensä karsinoita, ja niihin hevosia, sitten keksitään nimet, rodut yms..
Keppihevostalli taas on aivan eri juttu. Tehdään ensin keppihevosia, ja sitten perustetaan nettisivut.Yleensä keppihevostalli on oikeasti olemassa, mutta on myös talleja, jotka vain törkeästi kopioivat kuvia muilta. Sivuille laitetaan yleensä esim. kuvia, vieraskirja, blogi yms..
Toivottavasti vastasin kysymykseesi!
Lebbis kertoi tossa jo keparitallin pääidean mutta siis jos aiot perustaa keppari tallin tarvitset keppareita niitä voi ostaa tai tehdä itse sitten vaan nettisivut pystyy (ei pakolliset) ja hoitelet ja ratsastelet keppareillasi jos olet kiinnostunut keppareista nii käy http://aloittelevan-opas.webs.com/ löytyy tosi hyvin tietoa keppareista toivottavasti autto edes vähän!