Onko kellään kokemusta veneen sisäverhoilusta?Mitä materiaalia tulisi käyttää? Mitä liimaa? Kannattaako rungon ja verhoilun väliin laittaa jotakin eristyslevyä? Mistä näitä matskuja saa halvalla ja mihin noin hintaan niitä saa?
Veneen sisäverhoilu
10
17109
Vastaukset
- tekijä
Olen tehnyt yhden veneen sisäverhoilun.
Jos tarkoitetaan veneen rungon kylkien verhoilua, niin siihen (lasikuituun) kiinnitin ensin 10 mm solumuovin ääni- ja lämpöeristeeksi ja sen päälle beigen väristä "karvakangasta". Kontaktiliimalla kaikki kiinni, hyvän näköistä tuli ! Jotkut laittavat päällimmäiseksi valkoista vinyyliä.
Kaikki nämä sopivat venekäyttöön ja ainakin täällä Turussa voi ostopaikaksi suositella Muovikum Oy:ä.- Kmima
Meillä on valkoista karvakangasta ja on erittäin hyvä. Eristää ja on siisti.
- H-veneilijä
Itselläni on samansuuntaisia suunnitelmia. Olen suunnitellut käyttäväni ns. messumattoa, joka on kevyttä, hyvin ääntä vaimentavaa, hyvin hengittävää ja halpaa. Liimaksi ajatteli mattoliimaa, jota varmaan ei paljoa tarvita, niin kovaa tököttiä kun on. Voisi kuvitella, että verhoilumateriaalin hengittävyys olisi tärkeää kosteuden haihtumisen vuoksi. Erään musiikkistudion seinät olen sellaisella verhoillut ja hyvin toimi.
- Home sweet home
Studion seinät ovat aivan toinen asia kuin merellä vallitsevat kosteat olosuhteet! Suosittelen käyttämään veneiden sisäverhoiluun tarkoitettuja materiaaleja. Valitettavasti niistä joutuu maksamaan, mutta lienee järkevämpää tehdä kerralla hyvä, kuin repiä homeiset "messumatot" alas ja tehdä työ uudelleen. Homehtumisen vaara lienee ilmeinen tuollaisten halpojen materiaalien ja mattoliimojen yhdistelmissä!
- otso
Home sweet home kirjoitti:
Studion seinät ovat aivan toinen asia kuin merellä vallitsevat kosteat olosuhteet! Suosittelen käyttämään veneiden sisäverhoiluun tarkoitettuja materiaaleja. Valitettavasti niistä joutuu maksamaan, mutta lienee järkevämpää tehdä kerralla hyvä, kuin repiä homeiset "messumatot" alas ja tehdä työ uudelleen. Homehtumisen vaara lienee ilmeinen tuollaisten halpojen materiaalien ja mattoliimojen yhdistelmissä!
Itse laitoin juuri n.3 mm vahvaa pehmeää venekäyt-
töön tarkoitettua "tapettia" Espoosta ostin, Meluton Oy:ltä. Ei ollut sikakallista n 20 eur
metriltä 150 cm leveää tavaraa. Jos ostat enemmän
saat varmasti tinkattua. Mutta älä missään nimessä
yritä kontaktiliimalla kiinnittää. Vuota jämähtää
paikalleen niin kuin p. junttilan tuvan seinään eikä voi siirtää ehjänä. Käytä tarraliimaa, sitä voi kuivumisajan siirrellä/korjailla asemointia. - tixo
otso kirjoitti:
Itse laitoin juuri n.3 mm vahvaa pehmeää venekäyt-
töön tarkoitettua "tapettia" Espoosta ostin, Meluton Oy:ltä. Ei ollut sikakallista n 20 eur
metriltä 150 cm leveää tavaraa. Jos ostat enemmän
saat varmasti tinkattua. Mutta älä missään nimessä
yritä kontaktiliimalla kiinnittää. Vuota jämähtää
paikalleen niin kuin p. junttilan tuvan seinään eikä voi siirtää ehjänä. Käytä tarraliimaa, sitä voi kuivumisajan siirrellä/korjailla asemointia.Oma kauppiaani neuvoi laittamaan Kiillon tixo -kontaktiliimaa vain seinään. Tällöin vuotaa voi liikutella. Tosin tapetointi on tällöin hitaampaa, kun vuotaa pitää hieroa ja painella seinään.
- Jaako
4-vuotta sitten verhoilin ajohytin seinät neulehuovalla täyttää jonkun ravintolamatto luokituksen (palo/kosteussuoja). Tarkkaleikkaus, kiinnitys tixon kontaktiliimalla ja pysyy. Ko. materiaali on siistiä, saatavana useita eri värejä ja helppo pitää puhtaana. Hinta oli jotain 10 euroa/m. joten sekään ei päätä huimaava. Löytyy varmasti isommista matto/sisustus liikkeistä.
- materiaali
Paree nykästä kauppaan jossa myydään kokolattia mattoa ja ostaa sitä sopivaa..saa aika kivoja kuoseja ja liimaksi roiskaiset litran tölkin bostik-kontakti liimaa tai sitten spraypullosta levittäen sitä kyllä menee h veneen sisäosien liimaukseen 3 pl ja muista että ostat sellaista matto joka sopii kosteisiin tilohin eli sillä skippaat tuon home ongelman...
ja eikun nysvii..- Prof
Kosteus ja sen mukana tuleva home ovat todellisia ongelmia. Käytä synteettisiä materiaaleja esim. veneliikkeissä myytävä pvc-sisäverhousmattoa, hinta oli tosiaan jotain 20 euroa metrilta. Voit tietysti löytää jotain synteettistä karvalankamattoakin, tsekkaapa autoverhoilumateriaaleja tekevät/asentavat/myyvät firmat. Liimaksi suositellaan vesiohenteista kontaktiliimaa, löytyy Cascolta, Bostikilta Kiiltoliimoista ym. Litrahinat 15-12 e.Ei kannata "roiskaista" mitä vaan sillä kyllä sille omalle työllekin kannattaa jokin arvo laskea. Halpaa ja hyvää ei näissäkään hommissa löydy, hyvä ja edullinen on jo eri asia.
Itsekin rapsuttelin Flipperin homeiset kanagasverhoilut juuri pois ja ostin Nautikulmasta pvc:t tilalle. - järkeä?
Prof kirjoitti:
Kosteus ja sen mukana tuleva home ovat todellisia ongelmia. Käytä synteettisiä materiaaleja esim. veneliikkeissä myytävä pvc-sisäverhousmattoa, hinta oli tosiaan jotain 20 euroa metrilta. Voit tietysti löytää jotain synteettistä karvalankamattoakin, tsekkaapa autoverhoilumateriaaleja tekevät/asentavat/myyvät firmat. Liimaksi suositellaan vesiohenteista kontaktiliimaa, löytyy Cascolta, Bostikilta Kiiltoliimoista ym. Litrahinat 15-12 e.Ei kannata "roiskaista" mitä vaan sillä kyllä sille omalle työllekin kannattaa jokin arvo laskea. Halpaa ja hyvää ei näissäkään hommissa löydy, hyvä ja edullinen on jo eri asia.
Itsekin rapsuttelin Flipperin homeiset kanagasverhoilut juuri pois ja ostin Nautikulmasta pvc:t tilalle.josko tietenkin saa käyttää järkeä kun ostaa...ja samalla katsoa miten venettä käytät eli jos roijaat kosteat purjeet sisälle niin kyllä siinä tulee hometta pintaan kuin pintaan eli eihän se ole kiinni kuin käyttäjästä...eikö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466