Minulla oli joskus bemari. Plussat: hyvä auto ajaa.
Miinukset: kallis pitää, jatkuvasti vikoja, usein korjaamolla. Kova bensankulutus. Kone tehokas vasta yläkierroksilla. (ainakin kaksilitrainen)
Jos haluaa ajaa bemarilla, on syytä olla paljon ylimääräistä rahaa.Jokainen tietenkin laittaa rahansa mihin haluaa.
Bemari, kallis auto pitää
12
3865
Vastaukset
- marjat!
Minulla ainakin m3 ollut paljon halvempi ylläpitää kun esim. VW Golf TDi, halvemmat varaosat!
- voapfd9990
Se on vain hyvä että tuulipukukansa pysyy poissa bemareista. He voivat uskotella itselleen mitä haluaa. Puhuuko aloittaja uusista 5,10,15 vai kenties 20 vuotta vanhoista bemareista? Onkohan ihme että 20 vuotias käy pari kolme kertaa vuodessa huoltamolla? Köyhille kaikki on kallista!
Corolla hankkimaan kipikapi jos siltä tuntuu
- BBBBB
Juu, aivan. BMW on maksukykyisen huippuluokan auto niille, joilla rahaa on. Köyhät tojotamiehet jääkööt kotiin kun Bemaria ostetaan. Jalkaan vaan Be Free ja Terinit niskaan, niin kaikki ok.
- hngh
Pahoitteluni maanantaikappaleen omistamisesta, onneksi pääsit eroon.
Itsellä noita ollut useampi eri ikäluokan rakkinetta. Pahimmat viat ovat olleet -86 325iX:n vaihdelaatikon hajoaminen ja nokka-akselin kuluminen. Nokka-akseli oli tiedostettu tyyppivika, mutta laatikon uusiminen kieltämättä tuli vähän puskista.
-90 735iA:ssa ei ollut sitten niin mitään erityisempää, kuin hyvä kyyti. Korjataan: ilmastoinnin magneettiventtiilit tulivat tiensä päähän, maksoivat purkuosana 50€. Ja venttiilikopan tiiviste vuosi hitusen, muutaman euron tiivari. Tämä 3v takaperin, jolloin auto oli teini-iässä. Ei mielestäni siis mitään anteeksiantamatonta:) Vastaavanikäisessä Passatissa ei taida ilmastointia ollakaan? Tai ainakaan automaattista. Vastaavasti onko kokemuksia kilpailevasta mallista (esim Lexus LS400) ja sen toimivuudesta vanhempana? Ei minulla ainakaan. Siitä maksaa, mistä nauttii.
Nykyisessä -99 530dA:ssa on uusittu Webaston oma vesipumppu - vikaa ei oltaisi huomattu, ellen olisi asennuttanut kaukosäätöä siihen. Auton käydessähän Webasto kyllä toimi ja kun neste kiertää tuolloin ilman sitä Webaston pumppua, niin sitä ei olisi edes tarvinnut vaihtaa. Ja onhan tuohon tullut takavalon polttimotkin vaihdettua. Ja tankattua. Ja pestyä. Ja normaali öljyhuolto teetettyä. Siis tavanomaisia kuluja.
Miten perustelet siis väitteesi? Jos ostaa -88 Corollan tai -88 320i:n, niin bensankulutuksen osalta olnet varmasti jäljillä, mutta uskoisin noita vikoja löytyvän kummastakin ihan yhtä taajaan. Vanha on vanha. Corollan tuulettimen toimimattomuus ei vain tuota yhtä nopeaa reaktiota kuin Bemun vastaava vika. Tiedä sitten, mistä johtuu, mutta baijerilainen on ollut tapana pitää tiptop, kun taas kansanautot hyväksytään pikkuvikoineenkin.
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, joten aion edelleenkin nauttia mukavista ja huolettomista kilometreistä Bemulla:)
-hngh-- iskee
Katsotaan 2v kuluttua oletko samaa mieltä, kun on turbo hajonnut =tonnin remppa, kaikki suuttimet vaihdettu =2 tonnin remppa, syöttöpumppu ja alustan osat uusittuna.
Mutta hyvää kyytiä se E39 antaa silti, varsinkin jos onnistuu vaihtamaan seuraavaan malliin juuri ennenkuin tuo muutaman tonnin ongelmarypäs osuu kohdalle. - hngh
iskee kirjoitti:
Katsotaan 2v kuluttua oletko samaa mieltä, kun on turbo hajonnut =tonnin remppa, kaikki suuttimet vaihdettu =2 tonnin remppa, syöttöpumppu ja alustan osat uusittuna.
Mutta hyvää kyytiä se E39 antaa silti, varsinkin jos onnistuu vaihtamaan seuraavaan malliin juuri ennenkuin tuo muutaman tonnin ongelmarypäs osuu kohdalle.Katsotaan, jos maltan pitää autoa noin kauan. Tähänastiset ovat olleet pääsääntöisesti vuoden, ennen kuin vaihtelunhimo iski.
Mutta asiaan: turbo on kuluva osa siinä missä mutkin tekniset laitteet, joten se kyllä vaatii aikanaan vähintäänkin täyshuollon. Ei ole ilmainen sekään. Kuitenkin jo ostaessa tiedostettu seikka. Suuttimien toivoisin kyllä kestävän, mutta aika näyttää. Alustan osat myös kuluvat autosta riippumatta ja ne maksavat sen, minkä maksavat. Tiedän toki, että jos haluaa laitoltaan halpaa ja jollakin tapaa luotettavaa kulkinetta, niin Bemarin ei pitäisi olla ensimmäinen vaihtoehto. Ehkei vielä toinenkaan. Mutta kiinankipoila ajamisesta tarpeeksi kärsineenä annan 25tkm:lle vuodessa muutakin painoarvoa kuin perillepääsyn ja sisätilojen lämpenemisen. Luonnollisesti, jos budjetti olisi huomattavan tiukka, voisi käääntyä Saabiin tai muuhun omituisuuteen.
Lausuntoni pohjana oli kuitenkin myös muiden merkkien omistusta kuin Bemarin. Voit uskoa, että -87 Nissan Maximaan oli hankalaa löytää vetaria. Ja kun löytyi, maksoi 900€!! W124 Mersun automaatti-ilmastoinnin ohjausyksikkö maksoi 470€! Ja näitä ei sitten löytynyt purkuosana, kun taas Bimmeriin löytyy tarvittaessa harakiri- ja purkupilkettä aika kivasti. Ei kaikkea tarvi vissiinkään Laakkoselta hakea?
Mutta toivotaan, että ennustuksesi ei osu kohdalle. Jos osuu, niin sittenhän auto pitää korjata:)
-hngh- - hngh
hngh kirjoitti:
Katsotaan, jos maltan pitää autoa noin kauan. Tähänastiset ovat olleet pääsääntöisesti vuoden, ennen kuin vaihtelunhimo iski.
Mutta asiaan: turbo on kuluva osa siinä missä mutkin tekniset laitteet, joten se kyllä vaatii aikanaan vähintäänkin täyshuollon. Ei ole ilmainen sekään. Kuitenkin jo ostaessa tiedostettu seikka. Suuttimien toivoisin kyllä kestävän, mutta aika näyttää. Alustan osat myös kuluvat autosta riippumatta ja ne maksavat sen, minkä maksavat. Tiedän toki, että jos haluaa laitoltaan halpaa ja jollakin tapaa luotettavaa kulkinetta, niin Bemarin ei pitäisi olla ensimmäinen vaihtoehto. Ehkei vielä toinenkaan. Mutta kiinankipoila ajamisesta tarpeeksi kärsineenä annan 25tkm:lle vuodessa muutakin painoarvoa kuin perillepääsyn ja sisätilojen lämpenemisen. Luonnollisesti, jos budjetti olisi huomattavan tiukka, voisi käääntyä Saabiin tai muuhun omituisuuteen.
Lausuntoni pohjana oli kuitenkin myös muiden merkkien omistusta kuin Bemarin. Voit uskoa, että -87 Nissan Maximaan oli hankalaa löytää vetaria. Ja kun löytyi, maksoi 900€!! W124 Mersun automaatti-ilmastoinnin ohjausyksikkö maksoi 470€! Ja näitä ei sitten löytynyt purkuosana, kun taas Bimmeriin löytyy tarvittaessa harakiri- ja purkupilkettä aika kivasti. Ei kaikkea tarvi vissiinkään Laakkoselta hakea?
Mutta toivotaan, että ennustuksesi ei osu kohdalle. Jos osuu, niin sittenhän auto pitää korjata:)
-hngh-"...ja jollakin tapaa luotettavaa.."
Kuulosti siltä, että Bemu ei olisi luotettava. Se nyt on vähän vääristynyt viesti. Kuten aiemmasta kirjoituksestani kävi ilmi, minulla ne ovat olleet kohtalaisen luotettavia.
Lausetta typottaessani ajattelin lähinnä teknistä luotettavuutta, koska kuten esim 325 E30:ssä tuo nokka-akselin materiaali oli suunnitteluvirhe, niin myös muissa BMW:n malleissa on omat lapsuksensa. Tuoreimmista ne eivät vielä kenties ole vain tulleet esille.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö muissakin merkeissä noita ongelmia ja virheitä olisi. Eikä ne osat muillakaan ole ilmaisia: menkääpä vaikka kyselemään Audin hihnanvaihtohuollon hintaa ja miettikääpä, mitä maksaa kun jotain menee oikeasti rikki.
Mnoh, jatketaan toiste:)
-hngh-
- yläkierroksista jotain
"Kone tehokas vasta yläkierroksilla. (ainakin kaksilitrainen) "
jos olet verrannut bemarin 2 litraisen koneen vääntökäyrää jonkin matalampiviritteisen koneen vääntökäyrään, huomaat että vääntökäyrä on parin prosentin tarkkuudella sama. Se vain jatkuu ylemmäs.
Siitä olen samaa mieltä, että bemareissa on keskivertoautoa enemmän konevikoja. (kyllä omistan bemarin) Tämä osaltaan johtuu siitä, että BMW kehittää usein moottoriin uusia ominaisuuksia. (mm. portaattomasti säätyvät venttiilinostot, ja paljon muuta) Toisin kuin VAG, joka polttoaineen ruiskutusta lukuunottamatta, ajaa 25v vanhoilla moottoriratkaisuilla yhä edelleen.
Jos on vara uuteen/uudehkoon, on ehdottoman hyvä asia että moottorin hyötysuhde ja vääntökäyrä on hiottu optimaaliseksi. 20v vanhassa romussa näistä on lähinnä riesaa, koska menevät rikki ennemmin tai myöhemmin. - kaikki...
...on kallista.
- se että,
ylihintaisia osia ostetaan kohtuuttomasti on tyhmyyttä. Eikä se, että omistajalla on varaa korjauttaa autoaan, tee autosta laadukasta.
Moi!
Minullakin on ollut pari bemaria ja on yksi edelleenkin. Kerrotaan vaikka tästä nykyisestä;
hyvä ajaa, halpa pitää, ei suurempia vikoja, menee uskomattoman vähällä aineella, tehoa löytyy kohtuullisesti koko kierrosalueelta (pl. aivan alhaalta ja aivan ylhäältä, jossa kone selvästi "kuolee") Siinä nyt näin alkuun. Ai mikäkö bemu? E46 320d FL. Ajettu n. 115tkm, huoltoihin mennyt n. 600€ merkkiliikkeessä, korjauksiin 0€. "Good will" -takuu toimi hienosti vasemman alapallonivelen ja jarrupalojen / -levyjen vaihdon yhteydessä. Muuta ei sitten ole tarvinnut tehdäkään. Naftaa tankkiin reilun tuhannen kilometrin välein, keskikulutus 5,5 litraa, ajoi miten ajoi. Kerran "olen päässyt" yli kuuden ja muutaman kerran alle viiden.
Jos haluaa ajaa bemarilla, niin siitä vain kokeilemaan! Saattaa yllättyä monen seikan suhteen ja huomata, ettei Veijo viime perjantaina Esson baarissa niin tietävä ollutkaan...
-Masa-
Ex. E36 Coupe, E39 Touring, nyk. E46 Touring- ,,,
Ostin bemarini uutena ja kaupan päätte tuli 3 vuoden ilmaiset huollot. Autolla olen ajanut nyt 60 tuhatta kilometriä ja ilmaisten huoltojen eli yhden öljynvaihdon ja yhden varsinaisen huollon lisäksi autoon on vaihdettu jarrupalat. Kokonaiskustannukset bensan ja vakuutusten lisäksi ovat olleet siis peräti 4 euroa kuukaudessa.
Seuraavaan öjynvaihtoon on vielä matkaa yli 13000 kilometriä, joten tuskin nämä ylläpitokustannukset tästä kovinkaan paljon muuttuvat.
Köyhällä ei todellakaan ole varaa ostaa halpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne282400Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv602282Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.721999Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k661789Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941717Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel831638- 1231560
- 1051272
Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest81146Martina haluaa tasoisensa miehen
Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol2471108