Ongelman nimi on se, että minulla on ukkovarpaan tyvinivelen kohdalla vaivaiseluu. Lääkäri sanoi että he eivät operoi tämän kokoisia, että on kuulemma pieni. No, ainakin omaa elämää se on haitannut jo jokusen vuoden. Saa kissojen ja koirien kanssa haeskella tarpeeksi väljiä kenkiä kaupoista jne. Satunnaista kipua esiintyy.
Nyt siihen on iskenyt voimakas kipu, turvotus ja joudun käyttään kävelykeppejä koska ei siedä astua jalalla. Lääkäri ei tiennyt mikä voisi olla koska verikokeet oli normaalit. Epäili ruusua ja antoi antibioottikuurin varmuudeksi, epäili myös kihtiä ja määräsi kihtikokeisiin joihin on aika huomenna.
Voisiko liittyä siihen että käytin kahtena päivänä todella tiukkoja kenkiä, ja ne hankasi vaivaiseluuhun tosi ikävästi. Alkoi inhottava kipuilu. Lisäksi olin noin puolentoista viikon ajan tehnyt uutta jumppaliikettä jota on vaikea suorittaa vaivaisenluun takia. Vaikka siirryin vanhoihin tilaviin kenkiin niin jouduin silti hiukan linkuttaan. Sitten vaan jotenkin pamahti päälle olisiko yössä vai vuorokaudessa että ukkovarvas turposi, kipu levisi vaivaisenluusta ukkovarpaaseen ja nyt se alue on turvonnut ja kipeä. En tykkää lääkkeistä, tarpeeksi lääkettä on kun on synnytyksessä saanut lääkettä, mutta nyt kipu on ilkeä ja jomottava ja tykyttävä ja voimakas, ja burana 600mg otan 2-3 kertaa vuorokaudessa, lisäksi haudon kylmällä ja laitan voltarenia. Lääkäri ei tiedä mistä johtuu vaiva. Lääkäriin menin koska oli pientä lämpöilyäkin, siksi se kai aatteli kihtiä tai ruusua.
Onko vastaavia kokemuksia? Voiko vaivaisenluu aiheuttaa tällaista?
Vaivaisenluu, kipu ja turvotus
tietoa tarvitseva
2
1762
Vastaukset
- tools
Sekä isälläni että äidilläni on ihan samat oireet kihdin takia, ei pysty edes kenkää laittamaan jalkaan.
- aloittaja
Itse en myöskään saa kenkää jalkaan, ei sillä että olisi turvonnut liikaa (kai) vaan koska särkee. En saa edes varvasta liikutetuksi.
ainoa ongelma on että lääkärikin sanoi että olen liian nuori saamana kihtiä. Olen 27 vuotias.
Mutta yötä vasten toi vaiva aina pahenee. Kuulemma kihdissä voi myös olla siten. No, tänään on verikokeet, huomenna kuulen tulokset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849