koristevadelman tuhoaminen

vattu

Asun rivitalon päädyssä ja pihalleni on joku aikoinaan istuttanut koristevadelmaa aidan viereen (ei naapuria sillä puolen). Haluaisin ehdottomasti päästä koristevadelmastani eroon tavalla tai toisella ja mielellään nyt keväällä ja haluaisin istuttaa siihen paikalle jo tänä keväänä jonkin muun hyvin kasvavan pensaan.

Onko siis kenelläkään minkäänlaista ideaa millä koristevadelman saisi tuhottua?

Ja mikä olisi sellainen kasvi, jonka saisi sen tilalle näkösuojaa antamaan?

4

8356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulemma

Tuttuni oli samassa tilanteessa pari vuotta sitten. Monta päivää meni lapiohommissa, kun kaivoi koristevadelmaa (meilläpäin sanotaan tuoksuvadelmaksi) pois juurineen. Ehkä round-upilla pääsisi vähemmällä vaivalla? Tosin sitten täytyy odottaa, että siihen tulee kunnon lehdet, että aine vaikuttaa. Ja vaarana on, että siitä paikasta kuolee kaikki muutkin kasvit.

Millaiseen paikkaan uusi pensas tulee? Valoon vai varjoon? Missäpäin Suomea asut (mikä vyöhyke)? Haluatko kukkivan pensaan, minkä väriset kukat mieluiten? Kuinka korkeaksi haluat sen kasvavan?

• kokemusta on.

Ensin katkot kaikki pystyssä tököttävät versot poikki ja sen jälkeen kaivat juuret maasta. Niin yksinkertaista.

Niin, makunsa kullakin. Tuoksuvattuhan on hyvä näkösuoja sekä hyvin kasvava.

Kannattaa itse tutkia kasvikirjoja, vaikka ensin kuvia ja sitten kun löydät jonkun miellyttävän, niin tutkit kasvuvaatimukset, yms. siitä se sitten lähtee.

Yksi kun tykkää yhdestä ja toinen toisesta kasvista.

• leskenlehti

Minä haluaisin lisää tuoksuvadelmaa rivarin takapihalle,millon se olis paras istuttaa ja pitääkö sitä leikataq.?

• ei vatukkaa

Pitäisi lailla kieltää tuksuvatukan istuttaminen rivitalon pihalle! Kymmen vuotta sitten niitä kamalia jurakoita kaivettiin lapion ja kirveen kanssa pois. Kuitenkin niitä on sinne jäänyt, koska aina edelleenkin ne jostain kasvaa. Taitaa olla paras turvautua myrkkypulloon niiden kanssa, muita kasveja joutuu varomaan.
      Helppohan tuoksuvatukka on, jos ei halua pihaansa mitään muuta. Se onneton vielä leviääkin niin kamalasti!
      Ei kiitos pieneen pihaan vatukkaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe