Voe etän että..

Yauya

Voi että minkä meni Ari Koivunen tekemään voittaessaan Idolsin; pikkuteinit, jotka Aria "ihQuttavat", alkavat tietysti "ihQuttamaan" Sonata Arcticaa, ja muita mahtavia bändejä, esim. Led Zeppelin, Stratovarius, Queen, Deep Purple, Whitesnake, jne, vain, koska Ari pitää niistä, eivätkä tiedä koko bändeistä yhtikäs mitään, esittävät vain, koska Ari on niin "ihQ".

Tottakai se on Sonatan parhaaksi, että faneja tulee lisää, mutta ottaa päähän, kun teinit yrittävät esittää niin fania, jos ovat kuulleet vain yhden biisin. Juuri tänään kuulin kotiin töistä kävellessäni kun pari pikkupissistä jutteli;
Ensimmäinen: "Siis vähä se Arin laulama Fulmouni on ihQ siis vähä se bändi, mikä sen nimi ny oli no iha sama joku sonata se oli, on ihQ!11"

Toinen: "Siis.. niinku joo, sen bändin nimi oli joku Sonata Artika siis joku tollane?? Mut se piisi oli niinQ sika magee!!1 Ja se ku se laulo ne kaks piisii ko olise ruottalaine tuomari."
Ensimmäinen: "Joo neki oli ihQ, Ari on kato nii ihQ se yks ainaki oli se Zed Leppelinin rokkenrol hei tsiikaa mul o kännykäs se!"
Samaan aikaan toinen laittaa kännykkänsä päälle, josta alkaa soimaan täysillä Led Zeppelinin Rock 'n' roll ja seuraavaksi Sonata Arctican Fullmoon, heti perään Billy Joelin Piano man ja Scorppareiden Still Loving you. Huoh.. Pysyttelisivät vain niissä Tuiskun Anteissaan, kun paremmin ne musagenret taitavat.

Led Zeppelinin ja Billy Joelin jälkeen toinen huutaa: "Vittu noil o huono ääni Arin versiot o niinku miljoona kertaa paremmat!"

Haluaisin nyt muiden mielipiteitä asiaan?

Ja kuten sanoin, se on kyllä tosiaan aina bändin parhaaksi, että faneja tulee lisää, mutta niin niin niin ärsyttävää.

13

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yauya

      ..teinien paratiisistä, keskustelufoorumi Demi.fi:stä:

      Nimimerkki vilmaaa:
      " oisko kellää sitä sonata arctican full moonia ? :D Ihastuin siihe. ;> (nii lähettää voisko) Niii. Kiitän ja kumarran jos joku ihana sendis sen mulle"

      Nimimerkki ansQuuh: " Mun mielestä parempi Arin ku Sonatan laulamana. :D"
      Tähän puuttui nimimerkki summershine, eli jotain järkeviä löytyy: "Vai että ihan Sonatan laulamana... -.- Älä dissaa Tony Kakkoa, Kakon ääni on valmiimpi kuin Arin ja Arin äänialakaan ei ole vielä edes vertailukelpoinen. Tämä on kylmä fakta eikä Arin dissausta. Pidän Arista, mutta hänen äänensä ei ole vielä täysin valmis. =) Tony Kakko on tän maan parhaimpia hevilaulajia Marco Hietalan ohella, joten en suostu edes kuuntelemaan tuollaista. (Huono perustelu, mutta Tuomas Holopainenkin on samaa mieltä kanssani)
      Mä arvasin tämän. Ois vaan saanu olla laulamatta Fullmoonin. Hirveä ihkutus nyt, sama ilmiö kävi Tallulahin kanssa. Ja ettekö tosiaan kuule, että Ari ei saa vielä pidettyä ääntänsä kasassa. Siksi on mieletöntä väittää, että hän olisi jotenkin taidokkaampi kuin joku, joka on ollut "pinnalla" (vaikka ei nyt oikeasti ihan konkreettisesti pinnalla...) jo 7 vuotta. Ei saa pitää idoleitaan puolijumalina."

    • Nimetön

      Olen samaa mieltä asiasta kanssasi,kyllä se suurin kunnia kuuluu oikeasti kappaleiden alkuperäiselle solistille,vaikka "cover" laulaja
      (tässä tapauksessa Ari)laulaisi sen kuinka hyvin tahansa....
      Pysykööt ne ihQut omalla kotipesällään kuuntelemessa sitä Tuiskuu ja muita semmosii....

      Loppujen lopuksi ei tuo Ari niin kauhean hyvä ole.... (Kristian Neurmanin ois pitäny voittaa :P paljon kypsempi jätkä)

      • joka lopulta

        tuossa häiritsee on se, että keikoilla tunnelmaa "nostattavat" sitten älämölöllään nämä eripariraitasukkaiset ylä-asteelaiset tytöt, joiden mustiin laukkuihin on ommeltu Himin logo ja pääkallopupu. Eipä siinä muuta, bändi tuskin valittaa, kun levyt myyvät. Tuota nyt on ollut havaittavissa viimeistään Agnesista ja Tallulah -ilmiöstä lähtien...

        Eihän musiikissa mitään ikärajoja pitäisikään olla, mutta edes semi-sivistynyt käytös olisi musiikin kuuntelijoilla toivottavaa. Bussissa kihertelijät yms eivät minua häiritse, vain ne konsertti -tilaisuuksien teineilyt.

        Meni muuten vähän ohi, että onko Holopainen siis jossain vaiheessa kommentoinut Tonyn laulua, vai oliko se vaan Hietalasta?

        Arista vielä, että mielestäni on aika epäreiluakin edes verrata häntä kokeneisiin laulajiin. Äänen väri on kyllä mielenkiintoinen, ja ken tietää mihin yltää, kun pääsee kehittymään. Mutta siis varsinainen äänenkäyttö, vireasiat yms yms laulu-asiat eivät ole vielä oikein vertailukelpoisia... Suomessa on paljon hyviä, ettei loistavia hevi-laulajia. Hietalan ja Kakon lisäksi haluaisin nostaa esiin ainakin Antony Parviaisen (joka ei lisäksi ole paljon Aria vanhempi, kokeneempi toki).


    • iha samaa mielt

      painukoo ne teinit persuksiin ja todellakin pysykööt niissä tuiskuissaan, ei kukaan halua kiljuvia teinejä muuten niin mahtaville sonata arctican keikoille... ja joo oon mäki huomannu et jotku teinit on idolssin jälkeen soittanu soittimissaan straton hunting high and lowia!

      • joopasen

        ... nii! ja muistakaa muutki sitten ollan hiljaa niillä keikoilla kun ei perkele muuten kuule kun soitetaan! nii! että loppuu se mukana laulaminen ja huutaminen ja muukin kannustaminen!

        Ja ai kauhee! Että on teinit soittanu Stratoa? Voi kamala. Muistapa seuraavalla kerralla mennä huhtomaan että "älkää soittako, kun Ette Tiedä Mitään" Muista myös kantaa mukana Tuiskun kappaleita, että voit korvata tämän Hirveän Vääryyden.


    • joopasen

      No eipä se Kakkokaan mikään maailman mahtavin vokalisti ole, tosin hakkaa sen Koivusen piipittäjän koska tahansa.

      Mua vaan pakkaa ärsyttämään nämä sun kaltaset kaverit, jotka on niin tosifaneja, että pitää oikein mainita kuinka on kamalaa, että kun jotkut tykkää bändistä pelkästään yhden biisin perusteella. Siis ai kauhee!

      Itsehän olet tietysti ollut vaikkapa Sonatan TosiFani jo silloin, kun pojat on penskoina soitelleet jossain Takahikiän kerhotalolla resuisilla kitaroilla tasan eri nimellä kuin nyt. Millään muulla tavoinhan ei saa olla minkään rokki/hevipändin fani.

      Niin että hyi hyi vaan, kun ovat teinixit löytäneet Hyvän Biisin. Älkää vaivautuko, ette te ole mitään faneja. Kunhan vaan meinstriimailette.

      Mä olen U2-faniksi päätynyt kuultuani New Year's Dayn. Siitä lähti kiinnostus muitakin biisejä kohtaan. Mutta ups, sehän on väärä tapa. Tarkotan tietenki että fanitin bändiä jo sillon ku ne siellä Dublinin takapihoilla soitteli ilman mitään virallista nimeä.

      Pääsenx mä nyt TosiFanien kerhoon? Joohan?

      • Onpasonpas!!!!

        Tony ON maailman mahtavin vokalisti.. =) Muuten en kyllä ota teidän tinkauksiin kantaa. Joten älä tästä ainakaan riemastu.. ;) Ja minäpäs olen niin tosi-fani, että tykkään sonatasta musiikin lisäksi sen vuoksi, että pojat on niin "tavallisia" eikä mitään ylpistelijöitä tai "kusi-on-noussut-päähän"-pissiksiä. Toivottavasti uus levy myy ja pojat saa tehdä paljon keikkaa.. :)


    • samaa mieltä mut...

      Lueskelin tossa ny noita viestejä ja olin ihan samaa mieltä. Mut sit tajusin et määki oon tällänen teidänkutsuma "pissisfani". Oon kuunnlellu sonatan biisejä (muitaki ku tallulahhia ja fullmoonia) reilun vuoden. Sori nyt vaan, mut ei me yhtäkkiä voida päättää että "me ollaan oltu ny 5 vuotta sen faneja".
      Ei me voida mennä ajassa eteenpäin!!

      Halusin vaan sanoo et ei kaikki yläaste ikäset oo mitään pissisfaneja. Älkää tuomitko meitä vaan sillä, että jotkut pissikset kuuntelee Tallulahia kaduilla!!

      • morticia_

        .. mikään pissis? Voit olla ihan tavis. Puhuimme siis sellasista kauheista ihQd44 -hienostelijoista, jotka kulkee stringit korvissa ja minihame päällä, jne.


      • morticia_

        ..ole kuunnelut sonataa vain sen takia että ari kuuntelee koska irols-aria ei sillon vielä ollut...
        siis ihmisten tietoisuudessa...

        luulempa että lähinnä tässä tarkoitetaan sitä ettää ei oikeesti tykätä bändistä vaan vain sen takia kun ari tykkää.. onks allright?


      • vvv
        morticia_ kirjoitti:

        ..ole kuunnelut sonataa vain sen takia että ari kuuntelee koska irols-aria ei sillon vielä ollut...
        siis ihmisten tietoisuudessa...

        luulempa että lähinnä tässä tarkoitetaan sitä ettää ei oikeesti tykätä bändistä vaan vain sen takia kun ari tykkää.. onks allright?

        hehheh. Mistäs sää sen tiiät etten mää kävele stringit korvilla??:):):)no eivaa!


      • vvv
        morticia_ kirjoitti:

        ..ole kuunnelut sonataa vain sen takia että ari kuuntelee koska irols-aria ei sillon vielä ollut...
        siis ihmisten tietoisuudessa...

        luulempa että lähinnä tässä tarkoitetaan sitä ettää ei oikeesti tykätä bändistä vaan vain sen takia kun ari tykkää.. onks allright?

        on alright


    • Kingdom for a Heart

      Mua taasen ärsyttää just teidänlaiset "olemme olleet vuodesta nakki bändin faneja, ja siksi vain ja ainoastaan ME olemme OIKEITA faneja"-ihmiset!!! Herätkää nyt, ette te "omista" kyseistä bändiä.

      Itse olen ollut Sonata-fani vasta parisen vuotta, mutta kaikki albumit on kyllä kuunneltu kulumiseen asti läpi.Aluksi tietysti tuli kuunneltua juurikin näitä Tallulaheja ja muita, mutta niiden kautta sitten löysinkin bändin muunkin tuotannon enkä todellakaan pidä itseäni jotenkin huonoarvoisempana fanina.

      Sitä paitsi, ärsyttää muutenkin tuo teinittely; kukaan ei käytä mitään inhquja puheessaan, ainakaan tosissaan. Ja vielä enemmän ärsyttää, jos ne on lisätty sinne vain luomaan tietynlaista mielikuvaa teineistä. Ja ei, en ole enää itse teini-iässä... Henkisestä puolesta en sitten tiedä ;D

      Mutta takaisin asiaan. Se ei kai ole teiltä keneltäkään pois, jos teinit rupeavat fanittamaan Sonataa ja muita tässä keskustelussa mainittuja bändejä. Ja joskushan nämäkin teinit kasvavat pois tuosta iästään.

      Kukaan ei voi luokitella oikeita ja ei-oikeita faneja! Kyllä se lähtee ihan itsestään, onko fani vai ei. Ja jokainen sen itse myös tietää.

      Jospa kasvaisitte tekin tuosta piilevästä teiniydestänne :)

      Ainiin, Sonatan keikka Pakkahuoneella oli täydellinen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      92
      1814
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1502
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1015
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      864
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      748
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      711
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      701
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      696
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      633
    Aihe