Gekko

tet

Olen ajatellut hankkia Tangerine Carrot Tail Gekkon. Ajattelin vaan et jos jollain Gekkon omistajalla olis vaikka jotain neuvoa Gekoista noin yleensa. Niinku esim. ruokailusta (madot ja hyonteiset). Et tuleeks ne kalliiks ja voiks niit Gekkoja paastaa joskus sisalle huoneeseenki sielta Terraariosta? Onks hankalaa ku lahtee matkalle jne., Ois kiva jos joku haluis vaik kertoa jotain..musta ne vaikuttaa niin hienoilta matelijoilta.

1

431

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leeko_

Ensinnäkin, käsittääkseni, sellaista gekkoa ei ole olemassakaan kuin "Tangerine Carrot Tail Gekko" vaan kyse on leopardigekon värimuodosta. Itse omistan muutaman tangerine carottaintailin, yhden headinkin ja yhteensä 9 leopardigekkoa.

Ruokailusta voi tehdä kallista tai halpaa, ihan oman mielen mukaan :) Jauhomadot on halpaa ruokaa 100g purkilla, joka on sellaiset 5e, pärjäät kauan. Jauhomadot eivät kuitenkaan korvaa sirkkoja, joten sirkkoja tulisi myös tarjota, joka on se kallimpi osa. Sirkkoja voi todella helposti kasvattaa itse, joten muutaman kympin alku sijoituksen jälkeen pystyt itse pyöräyttämään gekollesi sen tarvitseman ravinnon ja jos hyvin käy jää hieman myyntiinkin ja voit päästä jopa voitolle :) Toiselta voit ostaa sirkat eläinkaupasta jossa kpl hinnat liikkuu siinä 50 sentin ympärillä/sirkka, jolloin ruoka kustannuksia tulee raakasti 25-30e luokkaa per kuukausi.

Gekot pärjäävät muutaman päivän hyvin yksinkin, joten jos et viikko tolkulla ole lomailemaan lähdössä voit jättää gekkosi huoletta kotiin, vesi/ruoka kipon turvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      198
      1935
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1401
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe