Miten toimii Volvo S60?

Ostajaehdokas

Miten on, toimiiko tämä satumaisen kallis Volvo S60 suomen vaihtelevissa olosuhteissa? Mitä tyyppivikoja (TM: n kestotestissä autosta hajosi vaihdelaatikko)
Millainen näkyvyys ajajalla?, mitä kuluttaa 100: sella kaupungissa?, miten ahtaissa paikoissa pärjää?


"Japsi-autoilija"

75

53135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaan kumminkin :)

      Kokemukseni S60 2.5 T -mallista ovat pelkästään positiivisia. Kestotestini on nyt liki kolme vuotta ja 150 tkm. Ainoa tyyppivika mikä tässä autossa ison bensankulutuksen (7-14 l/100km, 98E) lisäksi on ympäristön kateus... :P

      Näkyvyys on A-pilarin katvetta lukuun ottamatta erittäin hyvä. Ahtaissa paikoissa auto on toki kankeampi kuin pikkuautot, mutta nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin tekee parkeerauksesta todella helppoa...

      • Tunkua tankilla

        Miksi ihmeessä haaskaat rahaa tankkaamalla matalapineturboosi 98Eetä? Maksatko siten ekstraa, josko joku luulisi lullasi olevan T5?? No, omapahan on tappiosi... vai lieneekö sinulla Volvoa ollenkaan....


      • S60 2.5T
        Tunkua tankilla kirjoitti:

        Miksi ihmeessä haaskaat rahaa tankkaamalla matalapineturboosi 98Eetä? Maksatko siten ekstraa, josko joku luulisi lullasi olevan T5?? No, omapahan on tappiosi... vai lieneekö sinulla Volvoa ollenkaan....

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001172&posting=22000000024581583

        Olen siitä onnekkaassa asemassa, että olisin yhtä hyvin voinut valita autokseni T5:n. Pidin kuitenkin enemmän 2.5T:stä, koska se soveltui paremmin tarpeisiini, oli toki myös edullisempi verotusarvoltaan...

        Tankkaan siis 98E:tä siksi, että valmistaja suosittelee sitä ja koska minulle täysetutyösuhdeautoilijana on herttisen yhden tekevää mitä se maksaa, ei siis ole tappioni...


      • 789
        S60 2.5T kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001172&posting=22000000024581583

        Olen siitä onnekkaassa asemassa, että olisin yhtä hyvin voinut valita autokseni T5:n. Pidin kuitenkin enemmän 2.5T:stä, koska se soveltui paremmin tarpeisiini, oli toki myös edullisempi verotusarvoltaan...

        Tankkaan siis 98E:tä siksi, että valmistaja suosittelee sitä ja koska minulle täysetutyösuhdeautoilijana on herttisen yhden tekevää mitä se maksaa, ei siis ole tappioni...

        98E taitaa tosiaan olla valmistajan suosittelema, mutta molemmat 95E ja 98E käyvät aivan yhtähyvin, kun elektroniikka tunnistaa polttoaineen oktaaniluvun ja säätää moottoria sen mukaan.

        98E:n käyttö on kyllä varsin perusteltua senkin takia, että auto kuluttaa 98E:llä hieman vähemmän kuin 95E:llä. Hinta ero noiden välillä jää siis hyvin pieneksi, jos sitä on ollenkaan tuon vähentyneen kulutuksen myötä. Myöskin tehoa on 98E:llä vähän enemmän (ei mitenkään merkittävästi tosin).


      • Tunkua tankilla
        789 kirjoitti:

        98E taitaa tosiaan olla valmistajan suosittelema, mutta molemmat 95E ja 98E käyvät aivan yhtähyvin, kun elektroniikka tunnistaa polttoaineen oktaaniluvun ja säätää moottoria sen mukaan.

        98E:n käyttö on kyllä varsin perusteltua senkin takia, että auto kuluttaa 98E:llä hieman vähemmän kuin 95E:llä. Hinta ero noiden välillä jää siis hyvin pieneksi, jos sitä on ollenkaan tuon vähentyneen kulutuksen myötä. Myöskin tehoa on 98E:llä vähän enemmän (ei mitenkään merkittävästi tosin).

        Valmistaja "taitaa" suositella? Omassa Volvossani omistajan käsikirja kertoo oktaanisuositukseksi matalapaineturbolle selkeästi 95E, ainoastaan T5 (ja R) -malleille suositellaan 98E.tä.

        Lieneekö siis kirjassani painovirhe? Vai olisiko niin, ettei näillä kirjoittelijoilla olisi kirjaa ollenkaan?


      • Uskon ohjekirjaan
        Tunkua tankilla kirjoitti:

        Valmistaja "taitaa" suositella? Omassa Volvossani omistajan käsikirja kertoo oktaanisuositukseksi matalapaineturbolle selkeästi 95E, ainoastaan T5 (ja R) -malleille suositellaan 98E.tä.

        Lieneekö siis kirjassani painovirhe? Vai olisiko niin, ettei näillä kirjoittelijoilla olisi kirjaa ollenkaan?

        Ohjekirjassani sanotaan:

        "95 RON kan användas vid normal körning
        98 RON rekommenderas för maximal effekt och lågsta bränsleförbrukning"


      • skodalla

        kysyikin uuden volvon asioita ei kolme vuotta vanhojen skodien


      • 111
        Tunkua tankilla kirjoitti:

        Valmistaja "taitaa" suositella? Omassa Volvossani omistajan käsikirja kertoo oktaanisuositukseksi matalapaineturbolle selkeästi 95E, ainoastaan T5 (ja R) -malleille suositellaan 98E.tä.

        Lieneekö siis kirjassani painovirhe? Vai olisiko niin, ettei näillä kirjoittelijoilla olisi kirjaa ollenkaan?

        taitaa olla sulta toi ruotsi vähän ruosteessa. ohjekirjassa sanotaan että 95E käy MUTTA 98E:tä Suositellaan, kuten monissa muissakin malleissa.


      • oktaanit hinta
        111 kirjoitti:

        taitaa olla sulta toi ruotsi vähän ruosteessa. ohjekirjassa sanotaan että 95E käy MUTTA 98E:tä Suositellaan, kuten monissa muissakin malleissa.

        Kuten tuolla edellä sanottiin on 98 oktaanisen polttoaineen energiasisältö hieman suurempi, kuin matalaoktaanisemman eli kuluu siis vähemmän. Kustannukset kutakuinkin samat.


      • Anonyymi
        Tunkua tankilla kirjoitti:

        Miksi ihmeessä haaskaat rahaa tankkaamalla matalapineturboosi 98Eetä? Maksatko siten ekstraa, josko joku luulisi lullasi olevan T5?? No, omapahan on tappiosi... vai lieneekö sinulla Volvoa ollenkaan....

        Oon kokeillut 98 menee vastaavasti vähemmän kuin 95E,ihan sama kummalla ajaa kulutus maksaa saman.


      • Anonyymi
        111 kirjoitti:

        taitaa olla sulta toi ruotsi vähän ruosteessa. ohjekirjassa sanotaan että 95E käy MUTTA 98E:tä Suositellaan, kuten monissa muissakin malleissa.

        No ei tää ihan näinkään mennyt.
        95 normaalissa ajossa, mutta 98:a suositellaan maximi tehon sekä matalamman polttoainekustannuksen saavuttamiseksi.


    • Wanna-Be

      vaikka provo lieneekin.

      Pari vuotta ajettu ja n. 40 donaa.
      Lastentaudit vissiin hiottu pois, toimii kertakaikkisen helvatan hyvin. Mitään vikaa ei toistaiseksi. Ei siis mitään, ei edes polttimoita kärynnyt.

      Verrattuna edelliseen 2-litraiseen kooltaan kutakuinkin yhtä isoon japsiautooni: Kääntösäteessä ei huomaa käytännössä eroa, bensankulutus kutakuinkin samalla tasolla (kaupunkiajossa n. 10,5/100). 30-tonnin huoltoväli verrattuna edellisen 20 tonniin vähentää pajalla käyntiä kivasti.

      Ostaessa tiedostettava ettei ole perheauto: Jos kuski on iso on takapenkki enemmän satunnaisen kuljetukseen. Takakontti sopii poikamiehelle tai 2 aikuiselle, ei lapsiperheelle. Etupenkeillä hulppeat oltavat.

      Summa summarum: Huippupeli.Talvella eikun meno paranee. Kipeästi kalliimpi on kuin samankokoiset vastaavasti varustellut isot japsit mutta tulee rahalle vastinetta myös, ajettavuus, melu, viimeistely täysin eri tasolla. Viitoskoneessa mukavat saundit. Ison laatuauton fiilis. Eka vaan ei välttämättä viimeinen Volvoni.

      • luisvatton

        taitaa lukea vuoden sisällä keulassa Geely.


      • sumppi2
        luisvatton kirjoitti:

        taitaa lukea vuoden sisällä keulassa Geely.

        Lukeekos tojon nokalla Vauxhall, koska niitä tehdään Englannissa?


      • Häpeän puolestasi

        Että oli viimeinen kerta, kun vertaat Volvoasi johonkin japanilaiseen vokkipannuun Äs ... Tana


    • Pera

      Mulla on 2,4 125kw S60 summum vm.-07. Hyvin on futannut, aikaisempi menopeli oli samanlainen, mutta -05 mallinen. Hyvin futasi sekin, ei vikoja 76tkm matkalla.

      Ei tarvinnut kauaa miettiä merkkiä, kokemukset oli niin hyviä.

      Pidemmällä matkalla S60 on tosi lepposa peli mennä, kankea kaupungin pyörittämisessä ja pysäköitäessä.

      Isot plussat ergonomiasta, etupenkeistä ja suht.hiljaisesta menosta, hyvästä äänentoistosysteemistä (premium sound) jne.jne.

      Japsiautoista mullakin on kokemusta; hyviä pelejä, mutta tosiaan matka-autona Volle on paljon kivempi!

      • Pera

        niin keksikulutus ajotietsikan ilmottamana on mun ajoissa ollut 7,8-8,0l/100km riippuen tietty ihan siitä millä tavalla ajelee..saahan sen kuluttamaan vaikka 15litraa satasella jos haluaa.


      • me

        miksi kaikki puhuvat kuin s60 olisi iso auto koska sitä se ei ole.


      • saahan sitä
        Pera kirjoitti:

        niin keksikulutus ajotietsikan ilmottamana on mun ajoissa ollut 7,8-8,0l/100km riippuen tietty ihan siitä millä tavalla ajelee..saahan sen kuluttamaan vaikka 15litraa satasella jos haluaa.

        Saahan sitä D5 koneella, niin kulutus tipahtaa minimissään 5l/100km


    • tarkennusta

      kannattaa lukea artikkelit huolella autosta ei suinkaan hajonnut vaihdelaatikko vaan kytkin vaihdettiin koska kytkinlevy takerteli akselissaan ja haittasi pakin ja ykkösen kytkeytymistä, tämä lienee yksilövika ei tyyppivika.

      • jarkko

        Se kytkin on s 60 enemmänkin tyyppivik. Minulta meni kytkin vaihtoon 90tkm kohdalla.


      • Citroenisti
        jarkko kirjoitti:

        Se kytkin on s 60 enemmänkin tyyppivik. Minulta meni kytkin vaihtoon 90tkm kohdalla.

        On aina sanonut, että jos korjaus maksaa yli 700€, niin saa jäädä korjaamatta. Olen siitä asti tehnyt samoin. Auto romuttamoon


      • per ola
        jarkko kirjoitti:

        Se kytkin on s 60 enemmänkin tyyppivik. Minulta meni kytkin vaihtoon 90tkm kohdalla.

        Siksi laitoinkin automaattivaihteisen!


      • Ja hyvin pelaa..
        per ola kirjoitti:

        Siksi laitoinkin automaattivaihteisen!

        Paitsi että samaa settiä eli "pientä tarkennusta" :)


      • Tsiigaa ny.

      • reererrrewr

      • make1970
        jarkko kirjoitti:

        Se kytkin on s 60 enemmänkin tyyppivik. Minulta meni kytkin vaihtoon 90tkm kohdalla.

        Älä luistata kytkintä pöljä .


      • Arska Vaan
        Citroenisti kirjoitti:

        On aina sanonut, että jos korjaus maksaa yli 700€, niin saa jäädä korjaamatta. Olen siitä asti tehnyt samoin. Auto romuttamoon

        Höh? Mun mielestä 730e on se raja, ei noin alhaalla! Ja sit mä korjautan sen halvalla, annan tutulle miehelle urakan ja palkaksi sen auton.


      • älä säästä
        per ola kirjoitti:

        Siksi laitoinkin automaattivaihteisen!

        Muista sitten vaihdattaa lootan öljyt 70tkm välein. Öljyt halvempia, kuin lootan vaihto.


      • Anonyymi
        Citroenisti kirjoitti:

        On aina sanonut, että jos korjaus maksaa yli 700€, niin saa jäädä korjaamatta. Olen siitä asti tehnyt samoin. Auto romuttamoon

        Hah hah, jo 2008 Corsan (150 tkm?) huolto maksoi euroa vajaan 900 euroa, koska kyseisessä huollossa vaihdetaan mm. paikka-ainepullo.


      • Anonyymi
        jarkko kirjoitti:

        Se kytkin on s 60 enemmänkin tyyppivik. Minulta meni kytkin vaihtoon 90tkm kohdalla.

        Opetelkaa käyttämään kytkintä. Ei Volvo ole mikään polkuauto. Itse olen ajanut nyt 365000 2.4 bensalla. Kytkimen vaihdelaatikko on eikä moottoriin ole tarvinut kajota.


    • ff

      Ostelkaa volvoja eikä mitään etuvetoisia.

    • S60 Classic

      Itse vaihdoin 2005-mallisen S60 Volvon 2009-malliseen S60 Classiciin. Ensimmäisestä oli pelkästään hyviä kokemuksia, joten valinta oli täälläkin helppo. Suosittelen.

    • Kysyjä ei tieltä eks

      Minkälainen on ajomelu aivan ensimmäisissä S60:ssä? Pärjääkö 140 hv bensavaparilla ja miten on kulutuksen laita?

      • Volvo S60

        Itsellä 2003 vm. Todella vähän melua sisälle ajon aikana. 140hv riittää varsin hyvin. Maantieajossa 80-100kmh n.7-8litraa, kaupunki ajossa yli 10litraa menee satkulle. Ei valittamista, hyvä auto! Ilo ajella pitkiäkin matkoja!


      • Dr.Big
        Volvo S60 kirjoitti:

        Itsellä 2003 vm. Todella vähän melua sisälle ajon aikana. 140hv riittää varsin hyvin. Maantieajossa 80-100kmh n.7-8litraa, kaupunki ajossa yli 10litraa menee satkulle. Ei valittamista, hyvä auto! Ilo ajella pitkiäkin matkoja!

        Mulla v60 autom. D3 -11. Erittäin hyvä auto ajaa, myös hiljainen. Ajan pitkää matkaa ja nautin nahkapenkeistä, vakionopeudesta sekä Frank Sinatran ja Michael Bublen croon-tulkinnoista. Eikä tarvii edes pitää stereoita kovalla.


      • S60 2.5T Geartronic
        Volvo S60 kirjoitti:

        Itsellä 2003 vm. Todella vähän melua sisälle ajon aikana. 140hv riittää varsin hyvin. Maantieajossa 80-100kmh n.7-8litraa, kaupunki ajossa yli 10litraa menee satkulle. Ei valittamista, hyvä auto! Ilo ajella pitkiäkin matkoja!

        Yllättävän suuri tuo kulutus verrattuna 2.5T:hen. Itselläni on automaatti tuon turbo koneen jatkona ja kulutus on 8 litran paikkeilla, tosin ajo on paljolti pitkähköä maantieajoa, tai sitten erittäin lyhyttä työmatka-ajoa.


      • Dr. Big
        S60 2.5T Geartronic kirjoitti:

        Yllättävän suuri tuo kulutus verrattuna 2.5T:hen. Itselläni on automaatti tuon turbo koneen jatkona ja kulutus on 8 litran paikkeilla, tosin ajo on paljolti pitkähköä maantieajoa, tai sitten erittäin lyhyttä työmatka-ajoa.

        Mulla kulutus (d3 autom.) maantiellä 5.5. litraa sadalla. Ei paha!?


      • Äs kuuskymmentä
        Dr. Big kirjoitti:

        Mulla kulutus (d3 autom.) maantiellä 5.5. litraa sadalla. Ei paha!?

        Itsellä S60 D5 Summum vm. 08 ja ajelen pääasiassa Turku-Helsinki väliä. Aiemmin oli vanhempi Audi A4 alla ja täytyy sanoa, että S60 on kyllä motarilla mukava. Kulutus riippuu tietty täysin nopeudesta: noin 120 km/h mittarinopeudella keskikulutus menee 6,3-6,5 litran huitteille ja 90-100 km/h nopeudella olen päässyt 5,4-5,5 litran lukemiin (lukemat ajotietokoneesta).

        S60 näyttää suht isolta autolta ja kyllä etupenkeillä onkin ruhtinaalliset tilat. Etupenkeistä taakepäin se onkin sitten "pikkuauto". Takapenkkien jalkatila on niukka, jos on vähänkään pitkäjalkaisempi kuski. Audi oli kyllä ketterämpi kaupungissa ja parkkitaloissa. S60 on hyvä auto dink-pariskunnalle (double income, no kids ;)


      • Arska Vaan
        Äs kuuskymmentä kirjoitti:

        Itsellä S60 D5 Summum vm. 08 ja ajelen pääasiassa Turku-Helsinki väliä. Aiemmin oli vanhempi Audi A4 alla ja täytyy sanoa, että S60 on kyllä motarilla mukava. Kulutus riippuu tietty täysin nopeudesta: noin 120 km/h mittarinopeudella keskikulutus menee 6,3-6,5 litran huitteille ja 90-100 km/h nopeudella olen päässyt 5,4-5,5 litran lukemiin (lukemat ajotietokoneesta).

        S60 näyttää suht isolta autolta ja kyllä etupenkeillä onkin ruhtinaalliset tilat. Etupenkeistä taakepäin se onkin sitten "pikkuauto". Takapenkkien jalkatila on niukka, jos on vähänkään pitkäjalkaisempi kuski. Audi oli kyllä ketterämpi kaupungissa ja parkkitaloissa. S60 on hyvä auto dink-pariskunnalle (double income, no kids ;)

        Itelläni S60 myös. Dinkejä emme ole, mutta silti lapset mahtuu sinne taakse tosi hyvin. Ei alle 10v mukelot paljon tilaa vaadi:) Aikuiset satunnaiskyydittävät ei nekään valita ku kävely on vielä ikävämpää.

        Eli mun mielestä sopii lapsiperheellekin jos vaan ei oo enää sitä lastenvaunua. 5 aikuisen urheilukassit menee justiinsa, enempää ei, takaluukkuun siis. VAunuissa ois iso pulma jo asetellessa, muuta ei varmaan mahtuskaan.

        Pakko myöntää, kyllä ennen lomia taas vähän koitetaan ennen reissuun lähtöä että mahtuuko kesälomavehkeet mukaan vai mennäänkö V70:llä mieluummin.


      • S60 2.5T Geartronic
        Äs kuuskymmentä kirjoitti:

        Itsellä S60 D5 Summum vm. 08 ja ajelen pääasiassa Turku-Helsinki väliä. Aiemmin oli vanhempi Audi A4 alla ja täytyy sanoa, että S60 on kyllä motarilla mukava. Kulutus riippuu tietty täysin nopeudesta: noin 120 km/h mittarinopeudella keskikulutus menee 6,3-6,5 litran huitteille ja 90-100 km/h nopeudella olen päässyt 5,4-5,5 litran lukemiin (lukemat ajotietokoneesta).

        S60 näyttää suht isolta autolta ja kyllä etupenkeillä onkin ruhtinaalliset tilat. Etupenkeistä taakepäin se onkin sitten "pikkuauto". Takapenkkien jalkatila on niukka, jos on vähänkään pitkäjalkaisempi kuski. Audi oli kyllä ketterämpi kaupungissa ja parkkitaloissa. S60 on hyvä auto dink-pariskunnalle (double income, no kids ;)

        Armeija aikoina "kapiainen" totesi venäläisestä kalustosta (muistaakseni KAZ), että ne eivät käänny vaan kaartavat. Samaa voisi sanoa pysäköinnistä ahtaassa paikoissa, S60 ei vain taivu sinne parkkiruutuun vaan saa sahata edestakaisin useamman kerran ennenkuin auto on ruudussa edes suurinpiirtein suorassa.


    • 31v

      Hyvä hyvä romua talliin

    • SS

      Hyvin se toimii! Kunnes hajoaa!

    • Peke

      Ostin S60 2,5T vm.05 6 vuotta sitten. Nyt 52 tkm mittarissa. Sitä ennen VAG konsernin autot olivat ajossa ja kakkos autoina ovat olleet pösöt.
      S60:n istuin ergonomia on todella hyvä mutta 52 tkm:iin on paljon paljon vikoja.

      Nyt ei avaimien kauko-ohjaus ei toimi. Hoh hoijaa ... ja lisäksi kiukuttaa !

      Minun arvio: Volvon luotettavuus vaivoin pösön tasolla !

      • turasellia

        ne alkuperäisten paristojen vaihto voi auttaa.


    • S60 -kuski

      Todella hyvin on toiminut. Edellinen S60 oli 2006 ja koneena 2.5T. Toimi todella hyvin ja ajettu oli 165000. Automaatin kanssa ei ollut mitään ongelmia, eikä paljoa mitään muutaakaan, muutakuin normaalia huoltoa vain. Vaihdoin 2011 S60 2.0T ja hyvin on sekin toiminut, ja nyt ajettu 36000. Suosittelen

      • Vanha Volvo

        Paljon bensaturbolla kulutus? Onko joutunut lisäämään moottoriöljyä? Mulla harkinnassa v60 diesel.


    • Wruum

      -12. S60 momentum, D5. 2 kk:n kokemuksella. Voimaa on liikaakin etuvetoiseen. Kun vauhtiin päästään niin sitten on hauskaa. Pikkuista harmia:
      Takakonttia saa paiskoa, sähköpenkeillä pitäs olla koska selkänojan säätöpylpyrälle ei aikuisen lapanen mahdu. Tässäkin radion volasäätimet ratissa väärässä puolassa eli oikeassa. Siinä radion vieressä. Kun ajellaan vasurilla nojaten kyynärpäällä oveen niin silloin sitä etäsäätöä voisi tarvita. Takapenkit muksuille ja vain kahdelle. Takakontin pohja "nousee" etuosastaan?, laatikoiden kuormauksessa haitta. Cruise ja sadetunnistin pitää aktivoida aina lähtiessä napeista.
      Eli naurettavan pieniä juttuja, jos noi on ongelmia niin että yöunet menee niin sitten on jo muutenkin liikaa kermaa perseessä.
      Plussia:
      Laatuvaikutelma, kuskin tilat ja penkki, ulkonäkö, ajettavuus ja luottamus autoon, esp:n sallivuus (urheilumoodilla), bluetoothin kuuluvuus, järkyttävän hyvät popit vakiopöntöiksi, monipuoliset ja loogiset valikkosäädöt, numeronäppäimistö puhelimelle, automaattiset mittariston taustavalot ulkoilman mukaan erit. Turuntien tunneleissa kiva, parhaimpia xenoneita mitä löytyy, heti saumoistaan tiivistetyt ovet, ei kuraa kynnyksiä myöskään takana... Kyllä kelpaa ja ei se kallis ole kun ei anjovikseen ala vertaamaan.

      • melkeinpassatintasoa

        D3 -2011.
        Aika samat fiilikset volvosta.


    • minierkki

      itselläni volvo s60 D5 -05 . hyvin on toiminut, ei ole moittimista, hyvä ajaa ja vähäkulutuksinen! keskikulutus maantieajossa 4,9l/100km!

    • Jekatalapulitas

      Toimii se, ainakin 02 vuosimallissa ja mennee hyvin eteenpäin, mutta hallintalaitteet tehty isokäpäläiselle kädelle. Viiksi vilkut liian suuret ja kankeat, valot menee päälle vanhanaikaisesti kiertämällä, ei hälystystä jos jää valot päälle ja lähtee autosta, käsijarru huono ja raskas ja vaivalloinen käyttää ja se pitää vetää ääriasentoon, jotta se pitää, istuinlämmittimen napit hankalassa paikassa ja liian pienet samoin sähköikkunoiden napit, omasta mielestäni hallintalaitteiden suunnittelu epäonnistunut täysin, japanilaiset osasivat tämän puolen jo tehdä kunnolla 10 vuotta aikaisemmin, tavaratila pieni samoin takajalkatilat, autoon on vaikea mennä ja tulla sieltä pois, kääntösäde saisi olla pienenpi, aikalailla muovit naskuu, ei saisi tämän luokan autossa naskua, mutta ihan hyvä muutoin, mitään vikoja ei ole ollut. Tähän ei kannata japsi autoilijan vaihtaa, minäkin tein sen erehdyksen, on vaikea tottua japanilaisen auton jälkeen.

    • Jekatalapulitas

      Pissasäiliö ihan mitätön, hyvä jos litra menee, kuskinpuoleiseen käsitukeen joka on katossa lyö helposti päänsä, ärsyttävät kattovalat palaa heti oven aukaisun jälkeen ja niitä saa painella työksenään, että ne saa pois, tämmöstä kaikenmoista epäkuranttia asiaa, joka ei välttämättä kaikkia häiritse ainakaan paatoutuneita volvo miehiä.

    • Volvosta vielä

      Ja yksi isoin asia eli ulkonäkö! S60 siis tää uusin koppa on ylivoimaisesti hunoin ja tyylikkäin luokkansa autoista ja myös kautta aikain tyylikkäin ja seksikkäin volvo. 18 tuuman vanteet alle niin auto on makee ku kermakakku:)

      • Äskenen kirjottaja

        Hienoin tarkoitin:))


    • JUIOP

      D:llä eteenpäin ja R:llä taaksepäin.

    • poikanimeltäpaivi

      S60 on paska kytkin. Muuten hyvä matka-auto. Kaupungin valoissa todella vittumainen se on/off kytkin. Ensinäkin jos sievästi painat kaasua auto melkein sammuu ennen kuin nytkähtää liikkeelle, sitten jos painat kaasua niin tottakai se luistaa jos et sitten löysää kytkintä suoraan ylös jolloin auto ponkaisee ykkösellä kuin kenguru eteen päin. Olen ajanut 15tkm ja en ole vieläkään tottunut kytkimeen, muissa autoissa ei ole ollut ongelmia, eikä tuollaista on/off asetelmaa.

      • Arska Vaan

        No niinhän siinä on tommonen kytkin, luulin että omassani on yksilöominaisuus. Vaan vaikuttaa siinä mielessä -80 luvun Civicilitä! Muuten todella hyvä auto!


      • xsq777

        Kokeileppa nissanin kaskaita tai toyotaan mitä vain, niin yllätyt, vielä herkempiä mutta ei edes voimaa.


    • Luotettavuus N:ro 1

      Sanonta osta volvo siinä oiva voimapesä, korjaa sitä koko kesä. Pitää paikkansa.
      Mulla oli tosin 340 sarjan, remottia riitti. Vaimolla V50 2007 2.4l koneella, vähän tehoja, remonttia on riittänyt ja kulutus suuri 2-3 l enemmän kuin uudessa Rav4 vaikka volvo on kevyempi.
      Yksi tuttu osti juuri V60 2008 2.4 automaatti, kulutus kaupunki 14L? vaikka varoittelin.
      Minulla on ollut 5 uutta autoa nyt 6s ensin Audi 1001990 luvulla ja 523 BMW joissa huolto kallista ja huonoa, BMW huono talviauto, sitten Uusi MBC200 kombr. oli vikoja
      sitten siirryin toyota kantaan uusi Ladcruiser v 2005 ei ongelmia, 4.5v ei mitään vikaa, sitten RAV 4 n 4v ei mitään vikaa ja nyt uusi RAV 4 tosi hyvä ajaa bensa ja kululutus
      maantiellä 6l kun vaimon Volvo 8l. 95E ei voi ajaa kun nykii, pitää ajaa 98 myös muutkin ovat sanoneet. kahta en vaihda se sinappi ja Toyota

      • V60-08!

        -08 ollut v60 ehkä protona... Mut ehkä se oli just se?


      • Volvo-nisti

        Katsos olet valinnut aina väärän Volvon. Ota seuraavaksi volkkareista vaikka polo tai vastaava ja huomaat, ettei se ole sama asia kuin passat. Automerkeillä on pitkään ollut halpamallit ja premium-mallit. Volvo V50 en ottais edes ilmaiseksi ja 300 sarja ei ole luotettavin jonka kaikki volvomiehet ja naiset tietää. Kunnon Volvot on vielä liikenteessä sarjoilla 200, 700, 900, V/S90, S60/80, V70, XC70. Muitakin hyviä Volvoja on. S/V40 on lähinnä lelu-volvoja. Nyrkkisääntönä ns. pikkuvolvot ovat huonoja autoja. Toyotat ja muut japsit taitavat edelleen olla kovia ruostumaan kun katselee vielä noita 2000-luvun autoja. Japsit ovat tekniikaltaan hyviä, erityisesti Tyotat. Siinä tosin joutuu hieman tinkimään ajettavuudesta, mukavuudesta ja sisätiloista, mutta onhan se hieman halvempikin kuin joku bisnes s80. Volvo on kuitenkin ajettavuudeltaan erinomainen ja pesee kaikki pikkujapanilaiset, kun ne eivät juuri isoja teekään. Toyotan maastureilla en ole ajanut, mutta veikkaan että ne on hyviä pelejä. Kulutus niissä ei ole pienempi kuin omassa s60. Pääsen maantieajossa alle 7 litraan ja kaupunkiajossa 8 litraan. Talvella enemmän.


      • pikkuvolvo1
        Volvo-nisti kirjoitti:

        Katsos olet valinnut aina väärän Volvon. Ota seuraavaksi volkkareista vaikka polo tai vastaava ja huomaat, ettei se ole sama asia kuin passat. Automerkeillä on pitkään ollut halpamallit ja premium-mallit. Volvo V50 en ottais edes ilmaiseksi ja 300 sarja ei ole luotettavin jonka kaikki volvomiehet ja naiset tietää. Kunnon Volvot on vielä liikenteessä sarjoilla 200, 700, 900, V/S90, S60/80, V70, XC70. Muitakin hyviä Volvoja on. S/V40 on lähinnä lelu-volvoja. Nyrkkisääntönä ns. pikkuvolvot ovat huonoja autoja. Toyotat ja muut japsit taitavat edelleen olla kovia ruostumaan kun katselee vielä noita 2000-luvun autoja. Japsit ovat tekniikaltaan hyviä, erityisesti Tyotat. Siinä tosin joutuu hieman tinkimään ajettavuudesta, mukavuudesta ja sisätiloista, mutta onhan se hieman halvempikin kuin joku bisnes s80. Volvo on kuitenkin ajettavuudeltaan erinomainen ja pesee kaikki pikkujapanilaiset, kun ne eivät juuri isoja teekään. Toyotan maastureilla en ole ajanut, mutta veikkaan että ne on hyviä pelejä. Kulutus niissä ei ole pienempi kuin omassa s60. Pääsen maantieajossa alle 7 litraan ja kaupunkiajossa 8 litraan. Talvella enemmän.

        Ei pikkuvolvot välttämättä huonoja ole. Ostin 50 tkm ajetun 460:n vuonna miekka ja kivi, nyt lasissa 366 tkm ja meni taas kerran katsastuksesta läpi ensiyrittämällä. Osia on tietysti joutunut vaihtamaan aika paljon (jarrupalat ja levyt x2, jarruletkut, äänimerkki, pyyhkijänsulat muutaman kerran, takaiskarit, takakoiranluut, raidetangon ulkopäät, muutama jakohihna, laturi, ilmansuodattimia, bensansuodatin, tulppia, pakoputki ilman katalysaattoria, polttimoita ja pahimpana vikana kytkin). Korjauksiin on kulunut ehkä 3000-3500 e, perushuoltoihin ehkä toinen mokoma. Osa korjauksista on tehty itse romiksen purkuosilla. Kesärengassarjoja on mennyt kolme, niistäkin osa romikselta. Lisäksi talvirenkaat oli pakko vaihtaa muutama vuosi sitten, kun alkuperäiset, mutta silti hyväpintaiset, Hakkapeliitta kympit olivat jo kivikovat. Ostohetkellä auto maksoi 26 400 markkaa... Ruostetta ei ole vieläkään yhtään. Kulutus vuodenajasta riippuen 6-6,5 litraa sadalla. Tielle jäi kerran, kun kytkinvaijeri katkesi. Öljyä on tosin pirulainen alkanut syömään, 15 tkm huoltovälin aikana joutuu lisäämään pari kolme litraa. Toinen ongelma on venttiilien säätö, kone nakuttaa vähän ja koska tässä mallissa on säätö paloilla, ei säätö enää onnistu kun noita paloja ei ole korjaamoilla tallessa.

        Väitän, ettei halvemalla voisi selvitä yli 300 tkm ajorupeamasta. Tosin kärry on yhä siinä kunnossa, että sillä ajaa varmasti vielä 50-100 tkm. Sisustan laatu ei kuitenkaan ole "oikeiden" Volvojen tasoa, sillä esim. penkkien verhoilut on jo todella repaleiset ja kovamuoviset pinnat naarmuuntuvat herkästi.


      • Ei riemulla rajaa
        Volvo-nisti kirjoitti:

        Katsos olet valinnut aina väärän Volvon. Ota seuraavaksi volkkareista vaikka polo tai vastaava ja huomaat, ettei se ole sama asia kuin passat. Automerkeillä on pitkään ollut halpamallit ja premium-mallit. Volvo V50 en ottais edes ilmaiseksi ja 300 sarja ei ole luotettavin jonka kaikki volvomiehet ja naiset tietää. Kunnon Volvot on vielä liikenteessä sarjoilla 200, 700, 900, V/S90, S60/80, V70, XC70. Muitakin hyviä Volvoja on. S/V40 on lähinnä lelu-volvoja. Nyrkkisääntönä ns. pikkuvolvot ovat huonoja autoja. Toyotat ja muut japsit taitavat edelleen olla kovia ruostumaan kun katselee vielä noita 2000-luvun autoja. Japsit ovat tekniikaltaan hyviä, erityisesti Tyotat. Siinä tosin joutuu hieman tinkimään ajettavuudesta, mukavuudesta ja sisätiloista, mutta onhan se hieman halvempikin kuin joku bisnes s80. Volvo on kuitenkin ajettavuudeltaan erinomainen ja pesee kaikki pikkujapanilaiset, kun ne eivät juuri isoja teekään. Toyotan maastureilla en ole ajanut, mutta veikkaan että ne on hyviä pelejä. Kulutus niissä ei ole pienempi kuin omassa s60. Pääsen maantieajossa alle 7 litraan ja kaupunkiajossa 8 litraan. Talvella enemmän.

        Itselläni on volvo S 60 v vuosimalli 2003 mitarissa 400.000öljyt vaihdan kerran vuodessa. Nyt tuli ilmoitus SRS heti huoltoon oli mittarivika eli uusimittari tilalle ja daatta plus softa 1200 EUROA Turun keskusautohalli. Vaihtotyö puoli tuntia.
        Muuten pelittää hyvin.


      • 3636
        Ei riemulla rajaa kirjoitti:

        Itselläni on volvo S 60 v vuosimalli 2003 mitarissa 400.000öljyt vaihdan kerran vuodessa. Nyt tuli ilmoitus SRS heti huoltoon oli mittarivika eli uusimittari tilalle ja daatta plus softa 1200 EUROA Turun keskusautohalli. Vaihtotyö puoli tuntia.
        Muuten pelittää hyvin.

        Ei tullut mieleen korjata sitä mittariston kylmäjuotosvikaa esim. http://www.sercap.fi/ ?


    • lopen uupunut

      Kuika iso homma on vaihtaa itse raitisilma suodatin S60 v.2002

    • lopen kyllästynyt

      Itse yritin ei onnistunut, en edes löytänyt missä se oli. Kun sen näin miten se tapahtui, osaisin jo, ei ihan helppo homma tehdä, jos ei ole ennen tehnyt, vaihdatin huollossa kalliimman aktiivihiilisuodatin, toisaalta ihan turhaan vanhakin näytti ihan uudelta.

    • Gamrat

      Ei kehumista...ostin Volvo S60 D5 aut. vm 2011, ostaessa ajettu 82tkm,nyt ajettu 100tkm.
      Uusittu: Akku,tuulilasinpyyhkijän moottori,takaiskarit,etupyörän laakeri.Jos tätä menoa jatkuu,viimeinen Volvo minulla.

      • ehdottaja-

        osta käyttämätön auto, niin ei tarvi heti uusia kulutusosia


    • Gamrat

      auto saksasta uitettu kilometreistä en tiedä voi olla ajettu jo 300.000km mutta kaikkihan ne loppuun ajetut päätyvät suomeen......

    • 207-2007

      Onkohan tuossa S60 volvossa sama kykin kuin Ford Mondeossa? Mondeossa kykin hajosi jo alle 80 tuhannessa! Merkkikorjaamossa avattiin ja vaadin paineasetelman ja kytkinlevyn itselleni , ilmeni että kytkinlevyn toinen puoli oli muuttunut atomeiksi - toisen puolen ollessa lähes uuden mitoissa. Asentaja kertoi kytkinakselin olleen niin ruosteessa ettei levy päässyt liikkumaan normaalisti. Kysymyksessä siis vuosimallia 2007 Ford Mondeo 1,8 jonka isäni osti uutena ja itse kokeilin sillä ajaa auton ollessa noin tuhat kilometriä ajettu, jo silloin panin merkille herkän kytkimen kun auto sammui useamman kerran liikkeelle lähdettäessä. No rauha sillekin romulle -paalattavaksi lähti vuonna 2014 pienen volvolla aiheutetun pusun takapyörään, jälkeen- ripustukset vääntyivät . Mittarissa oli 104tuh

    • Timonserkku

      Hyvin kytkin voi ,200 000 km ylitetty.
      Ääntää jostain taka-akselin seudusta mutta ei ole niin viisasta löytynyt mistä ääni "klapina "tulee, katsastuhan on vitsi ja merkkihuollossa olet mulkku, pikkupajan pihassa ajellaan ja kuunnellaan eikä ole löysää, iskarit ja kallistuksen vakaajat uusittu,muuten hyvä, pikkuauto sisältä, isoauto ulkoa koska kääntyy kuin rekka, mondeota ja sitikan tehokas d3 400Nm moottori

    • lastvolvo

      Yes same rattle noise from somewhere rear, anybodý know`s anything . net is full of shit wise.
      And battery have to charging too.goes easily flat

    • Anonyymi

      Mitä pitää huomioida 2006 2.5 T mallissa jos ajettu yli 250 tkm ?

      Kun ostaa.

      • Anonyymi

        Ihan samat kuin missä tahansa vanhassa autossa, ne kun on yksilöitä. Kohtuu vähän ajettu Volvo kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samat kuin missä tahansa vanhassa autossa, ne kun on yksilöitä. Kohtuu vähän ajettu Volvo kuitenkin.

        Juu. Onko tuulilasi ehjä, onko renkaat minkälaiset. Koska on remmi vaihdettu.

        Noihin saa uppoamaan heti samantien 2000 euroa jos valitsee kaikki kohteet autoonsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe