MIKSI OSTAT NORMAALIHINTAISTA HYS-

TEERISESTI????

Mikä saa Sinut ja muut ihmiset käyttäytymään hysteerisesti kauppakeskuksissa? Miksi ostaa normaalihintaista tavaraa kuin tavara loppuisi tai kauppa suljettaisiin? Miksei ihmiset tiedä enää hinnoista mitään?
Pääsiäislauantaina Lempäälän Ideapark oli tupaten täynnä kansaa ja ihmiset kirkuivat ja kaatuilivat. Itse en havainnut yhtäkään shokkihintaista tavaraa vaan tuossa kalliissa kauppapaikassa myytiin normaalihintaista tavaraa. Samaa tavaraa saa halvemmalla mistä vaan.
Miksi uudessa urheilutekstiilejä myyvässä liikkeessä ihmiset jonotti? Kävimme myös katsomassa ja poikanikin tietää tasan tarkkaan merkit ja hinnat ja ei havainnut mitään löytöjä. Itse olen kaupan alan ammattilaisena tietoinen hintatasosta ja totesin, että ihmiset menivät tuon kauppaketjun vipuun.

7

1723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä..

      Tiedä häntä.. En ole kyllä ihmisten kuullut kirkuvan ostoksilla ollessaan, vaikka itse paljon shoppailemassa käynkin. Myös alan ammattilaisena ihmettelen negatiivista asennettasi innokkaista ostajista. Itse en hae aina sitä halvinta, enkä usko, että monet jaksavat juuri sen perässä juostakaan. Joillekin shoppailu on terapiaa ja ajanvietettä. Jos tarkoitit erästä urheiluliikettä Ideaparkissa, on siellä ollut hyviä tarjouksia. Mutta tuotteita ei kuitenkaan kannata verrata esim. Halpahalleihin. On niissä ulkonäöllisiä ja teknisiä eroja, joista jotkut taas ei välitä tuon taivaallista. Minulle taas erityisen tärkeitä asioita. Mutta jokainen tyylillään!

    • NainenVantaa

      Kaikki eivät jaksa niitä hintoja vertailla. Minä esim. en juokse tarjousten perässä. Ostan sitten vaikka vähemmän, mutta helpolla haluan päästä. En jaksa noissa kauppakeskuksissa pörrätä, joten kun saan lähdettyä ostoksille, ostan mitä tarvitsen. En suinkaan voi ostaa käteisellä esim. suihkukonetta, mutta siis ihan perusjuttuja, joita elämässä tarvitaan. Tämä on sitä ihmisten erilaisuutta. Ehkä minulla on vähemmän materiaa kuin naapurilla, mutta entäs sitten - se on minun valintani.

      Tämä oli jo toinen kirjoitus Ideaparkin (missä lieneekään) härdellistä. Mikäköhän siinä nyt on niin ihmeellistä, että ihmiset kuljeskelee ostoksilla? Ja miksi sitä pitää niin hämmästellä? Jokainenhan saa ostaa, mistä haluaa ja millä hinnalla haluaa.

      Minä hämmästelen sitä, miten paljon jaksetaan käyttää aikaa siihen, että hämmästellään toisten tekemisiä:)

    • Marttinki--

      Kävin kattomassa, että millainenhan paikka se Ideapark mahtaa olla. Aivan järkyttävän suuri, ei mitään järkeä. Onhan se silleen hengailupaikkana varmaan ihan jees, mutta ostoksia en mielellään lähtis tekee niin suureen kauppakeskukseen. Sitten se väkimäärä, sinne tuntui todella hukkuvan ihmisten sekaan.
      Mitä järkeä niin suurissa ostoskeskuksissa, haluaisin vain tietää.
      Mieluummin shoppailen kävelykaduilla varsinkin kesäiseen aikaan ku samalla voi ottaa aurinkoa.
      Helsingin Forum on ihan hyvän kokoinen ja kiva kompakti ostoskeskus. Silloin vielä osattiin tehdä järkevänkokoisia ostareita eikä mitään järjettömän suuria..

      • ...että ideaparkit on isoja.

        "Aivan järkyttävän suuri, ei mitään järkeä."
        -Missään, mitä et ymmärrä, ei ole mitään järkeä.

        "Onhan se silleen hengailupaikkana varmaan ihan jees, mutta ostoksia en mielellään lähtis tekee niin suureen kauppakeskukseen."
        -Jokaisella on omat mielipiteensä. Jos sun mielestäsi hengailupaikassa ei tee mieli tehdä ostoksia niin se on myös sun päätöksesi.

        "Sitten se väkimäärä, sinne tuntui todella hukkuvan ihmisten sekaan."
        -Itse olen maalta kotoisin ja osaan suunnistaa myös kaupungissa sekä kaupassa. Mikäli normaalit suuntavaistot puuttuvat, on kyllä syytä pysytellä erossa paikoista, joissa tuntuu 'hukkuvan' ihmisten sekaan.

        "Mitä järkeä niin suurissa ostoskeskuksissa, haluaisin vain tietää."
        -Aiemmin sanoit, ettei niissä ole mitään järkeä, mutta kirjoitellessasi aloit epäröimään kantaasi ja teet toteamuskysymyksen (kun ei kysymysmerkkiä) asiasta varmuuden vuoksi.

        "Mieluummin shoppailen kävelykaduilla varsinkin kesäiseen aikaan ku samalla voi ottaa aurinkoa."
        -Suurinosa kauppatapahtumista ostoskeskuksissa tehdäänkin kun tilanne ei ole: keväisin auringon paistaessa (perustuu siihen, että kauppatapahtumat eivät keskity kokonaisuudessa kevääseen).
        -Jos shoppailet kävelykadulla, niin mistä kiinteästä liikkeestä ostat ottamalla samalla aurinkoa keväällä?
        Huudatko/soitatko myyjän kenties ulos esittelemään tuotteita?

        "Helsingin Forum on ihan hyvän kokoinen ja kiva kompakti ostoskeskus."
        -Hyvä, että sinullekin on se oma paikka. Siellähän on 'vain' 129 LIIKETTÄ!
        http://www.cityforum.fi/liikkeet.html

        "Silloin vielä osattiin tehdä järkevänkokoisia ostareita eikä mitään järjettömän suuria.."
        -Palattiin alkuun, eli edelleen koko maahan on täynnä järkyttävän suuria (eli huomattavasti isompia kuin 129 liikettä sisältäviä ostareita) eikä ostoskeskuksia OSATA tehdä nykyaikaisen koulutuksenkaan perusteella. Eli insinöörin pitäisi mennä takaisin koulunpenkille opiskelemaan lisää, jotta osaisivat tehdä mr. Marttinki:llekin sopivia pieniä ostareita, joissa on 129 liikettä.

        Jaa veetoilua vai? Aika provosoivaa tekstiä myös näillä palstoilla tarjoillaan.

        Ostoskeskuksen/kauppakeskuksen koko johtuu luultavasti siitä, että on saatu kompakti kokonaisuus kauppoja ja liikkeitä saman katon alle. Tämän hyöty perustuu osittain siihen, ettei tarvitse öisin niin paljon valvontaa jokainen yksittäinen liike, koska koko paikka on suljettu.
        Tämä taas säästää kuluissa.
        Pääasiallinen merkityshän varmasti on siinä, että samasta paikasta ihminen löytää mahdollisimman suuren osan tarpeistaan ja voi halutessaan ostaa, vertailla hintoja tai vaikka vain käydä kahvilla/syömässä ja katselemassa maailman menoa. Mitä kukakin. En tiedä enkä jaksa arvailla kaikkien siellä seikkailevien ihmisten tarkoitusperiä.

        Sanokaa kaupunki, missä on vain ostareita ja kauppakeskuksia? Luulen, että niitä löytyy enemmän, missä näitä ei ole... monta pikkukylää ahdistaa kun ei se yksi K-kyläkauppa pystykään tarjoamaan kaikkea mahdollista vaan on ihmisten pakko ajaa 50 km lähimpään ostariin shoppailemaan.


      • hengaillaan

        Kyllä olet oikeassa. Lähinnä hengailupaikka se on ja siksi kauppiaat ovat vaikeuksissa kun ihmiset vaan ihailevat paikkoja ja eivät osta. Katastrofi siitä vielä tulee sanokaa minun sanoneeni. Isot konkurssit ja miten käy niiden kunnan herrojen jotka ovat aktiivisesti olleet hankkeessa mukana?


      • jos et
        Skotti kirjoitti:

        ...että ideaparkit on isoja.

        "Aivan järkyttävän suuri, ei mitään järkeä."
        -Missään, mitä et ymmärrä, ei ole mitään järkeä.

        "Onhan se silleen hengailupaikkana varmaan ihan jees, mutta ostoksia en mielellään lähtis tekee niin suureen kauppakeskukseen."
        -Jokaisella on omat mielipiteensä. Jos sun mielestäsi hengailupaikassa ei tee mieli tehdä ostoksia niin se on myös sun päätöksesi.

        "Sitten se väkimäärä, sinne tuntui todella hukkuvan ihmisten sekaan."
        -Itse olen maalta kotoisin ja osaan suunnistaa myös kaupungissa sekä kaupassa. Mikäli normaalit suuntavaistot puuttuvat, on kyllä syytä pysytellä erossa paikoista, joissa tuntuu 'hukkuvan' ihmisten sekaan.

        "Mitä järkeä niin suurissa ostoskeskuksissa, haluaisin vain tietää."
        -Aiemmin sanoit, ettei niissä ole mitään järkeä, mutta kirjoitellessasi aloit epäröimään kantaasi ja teet toteamuskysymyksen (kun ei kysymysmerkkiä) asiasta varmuuden vuoksi.

        "Mieluummin shoppailen kävelykaduilla varsinkin kesäiseen aikaan ku samalla voi ottaa aurinkoa."
        -Suurinosa kauppatapahtumista ostoskeskuksissa tehdäänkin kun tilanne ei ole: keväisin auringon paistaessa (perustuu siihen, että kauppatapahtumat eivät keskity kokonaisuudessa kevääseen).
        -Jos shoppailet kävelykadulla, niin mistä kiinteästä liikkeestä ostat ottamalla samalla aurinkoa keväällä?
        Huudatko/soitatko myyjän kenties ulos esittelemään tuotteita?

        "Helsingin Forum on ihan hyvän kokoinen ja kiva kompakti ostoskeskus."
        -Hyvä, että sinullekin on se oma paikka. Siellähän on 'vain' 129 LIIKETTÄ!
        http://www.cityforum.fi/liikkeet.html

        "Silloin vielä osattiin tehdä järkevänkokoisia ostareita eikä mitään järjettömän suuria.."
        -Palattiin alkuun, eli edelleen koko maahan on täynnä järkyttävän suuria (eli huomattavasti isompia kuin 129 liikettä sisältäviä ostareita) eikä ostoskeskuksia OSATA tehdä nykyaikaisen koulutuksenkaan perusteella. Eli insinöörin pitäisi mennä takaisin koulunpenkille opiskelemaan lisää, jotta osaisivat tehdä mr. Marttinki:llekin sopivia pieniä ostareita, joissa on 129 liikettä.

        Jaa veetoilua vai? Aika provosoivaa tekstiä myös näillä palstoilla tarjoillaan.

        Ostoskeskuksen/kauppakeskuksen koko johtuu luultavasti siitä, että on saatu kompakti kokonaisuus kauppoja ja liikkeitä saman katon alle. Tämän hyöty perustuu osittain siihen, ettei tarvitse öisin niin paljon valvontaa jokainen yksittäinen liike, koska koko paikka on suljettu.
        Tämä taas säästää kuluissa.
        Pääasiallinen merkityshän varmasti on siinä, että samasta paikasta ihminen löytää mahdollisimman suuren osan tarpeistaan ja voi halutessaan ostaa, vertailla hintoja tai vaikka vain käydä kahvilla/syömässä ja katselemassa maailman menoa. Mitä kukakin. En tiedä enkä jaksa arvailla kaikkien siellä seikkailevien ihmisten tarkoitusperiä.

        Sanokaa kaupunki, missä on vain ostareita ja kauppakeskuksia? Luulen, että niitä löytyy enemmän, missä näitä ei ole... monta pikkukylää ahdistaa kun ei se yksi K-kyläkauppa pystykään tarjoamaan kaikkea mahdollista vaan on ihmisten pakko ajaa 50 km lähimpään ostariin shoppailemaan.

        jo ole perustanut Ide.......a

        Heh, heh, heh.


      • sanoneen
        hengaillaan kirjoitti:

        Kyllä olet oikeassa. Lähinnä hengailupaikka se on ja siksi kauppiaat ovat vaikeuksissa kun ihmiset vaan ihailevat paikkoja ja eivät osta. Katastrofi siitä vielä tulee sanokaa minun sanoneeni. Isot konkurssit ja miten käy niiden kunnan herrojen jotka ovat aktiivisesti olleet hankkeessa mukana?

        "Katastrofi siitä vielä tulee sanokaa minun sanoneeni. "

        olisi ensimmäinen Euroopassa ja Suomessa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe