Eturahastulehdus

Kärsijä

Kylmetin itseni noin 12-vuotta sitten, jonka jälkeen ollut eturauhasvaivoja liki vuosittain, paitsi nyt vuosina 2004-2005 ei ollut kumpanakaan vuotena mitään oireita. Nyt sitten syksyllä taas alkoi, sain Xatral-reseptin. Välillä oireet poistuvat, välillä tulevat takaisin.

Voi olla että lämpö auttaa tai sitten ei.

Noina muina vuosina olen päässyt vaivasta eroon, aina jollain lääkkeellä, joskus tulehduskipulääkkeillä, joskus antibiooteilla, Trimopanilla jne.

Virtsaputki märkä, virtsasuihku ei normaali, yöllä pitää käydä virtsaamassa, lenkin jälkeen tulee aina iso virtsaamishätä.

Juon vettä paljon mikä auttaa, mutta jos jätän juomatta, virtsaputki on arka ja kipeä. Silloin kun juon vettä, joudun tietty käymään noin kerran tunnissa vessassa.

Onko kellään ollut näitä oireita ja jos on, niin miten olette päässet eroon? Virtsaputken tähystämistä älkää ehdottako, sitä pelkään, kun tuntuisi pahemmalta kuin kidutus jos siihen joutuisi.

Syksyllä kaksi yleislääkäriä tuseerasi takapuolen ja totesi että hyvänlaatuinen liikakasvu. Mutta kun vaivat jatkui, menin urologille. Saman diagnoosin antoi mulle.

Joskus tuntuu että mielialalääkkeetkin auttaa.

Niin ja takapuoli on ajoittain kipeä, joskus jopa viiltelee, ilmeisesti se eturauhanen.

Onko kellään mitään vinkkiä miten vaivasta voisi päästä eroon tai edes millä saada helpotusta.

Vaivan kanssa aion tulla toimeen sillä tuo virtsaputken tähystysoperaatio tuntuu minun kipukynnykselleni aivan liian järkyttävältä toimenpiteeltä.

PSA-verikoe otettu ja muut labrakokeet, ei ole mitään tulehdusta.

Olen 44-vuotias.

Voiko joku auttaa tai antaa vinkkejä?
Nöyränä kiitän!

2

1142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhempi äijä

Viittaa kovasti krooniseen eturauhastulehdukseen.
      Sehän voi pahimmillaan olla vaikka elinikäinen.

Käytä lämpöä niin paljon kuin sielu sietää, pari kertaa viikolle petiin vaimon/tyttöystävän kanssa "tositoimiin".

Karpalomehua suosittelen, samoin puolukkahilloa tai jotain muuta tosi hapanta marjaa tai mehua.

Vettä kannattaa juoda runsaasti, sillä runsas veden juonti on myös ihan terveellistä.

Olutta tai siideriä ei kannata juoda.

Itsellä tuota samaa vaivaa ja joskus äityy niin pahaksi että pakko välttää istumista. En myöskään minä ole mitään tähystyksiä ajatellut, ja tuskin niitä mikään lekuri ehdottaakaan ellei sitten mene niin pahaksi että tulee joku virtsaumpi mutta sinun tapauksessa ei taida olla tästä kyse.

Mulla myös joskus alavatsakipua ja kovavatsaisuutta, jotka jotenkin on kytköksissä tuohon eturauhasvaivaan.

Ja yritä relata jollain tavalla ettet ajattelisi sitä vaivaa.

Koklaa kaikkia noita, uskon että noista on apua.

• että hyviä neuvoja kirjoitit

Itsellä lämpö auttaa.
        Lämmin pukeutuminen,myös jalat lämpöisinä(urologilta opittua ja totta)

Oireiden ilmaantuessa lämpötyynyä alle,kylpyamme
        on huippu jos sellainen löytyy.

Myös mikrossa lämmitettävä kauratyyny tms.on hyvä.

Eikä kylmälle istumista,pahinta kylmä auton istuin talvella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      67
      5830
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      134
      4274
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      97
      1926
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1445
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1137
    6. 47
      1132
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      126
      999
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      49
      826
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      763
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      39
      725
    Aihe