Kokemuksia Novartin laadusta

kolhuja ja naarmuja

Onko muilla kokemuksia, että missä kunnossa Novartin tavara tulee tontille.

Meillä nyt asennettaessa koko ajan löytyy paketista pikkukolhuisia kaappeja.

Joko kulmat on rutussa tai sitten jossakin sivussa on naarmuja tai kolhu keskellä levyn näkyville jäävä reunaa.

Pakkaus oli sellainen muovipakkaus, jossa oli hiukan kuplamuovia, mutta varsinaisia kulmasuojuksia ei ollut, jota ihmettelen suuresti. Millä ne voivat pysyä ehjinä rekassa lavojen päällä.

Itse kannoimme ne huolella sisään ja olemme asentaneet todella antaumuksella eli siis todella huolella.

Harmittaa niin vietävästi, kun koko ajan joutuu ruinaamaan uusia kaappeja ja asennuksesta ei tule mitään. ja nyt alkaa jo tulemaan vastauksia, että niitä ei anää saisi uusia lisää.

Onko meidän laatuvaatimukset liian tiukkoja, kun emme salli yhtään naarmua levyissä tai kolhua kaapeissa vaiko onko se ihan normaalia, että niitä ei tulekaan olla uudessa yli 5000 eur maksavassa kokonaisuudessa. Mielestäni en ole ostanut kolhiintuneita, mutta ehkä minulle on siten kerrottu, että ei ne ihan priimaa ole mitä tulee, mutta riittäviä.

Eikö Suomesta saa enää rahalla virheetöntä tavaraa perille asti tuotuna? Tuntuu siltä välillä, kun lähes kaiken tavaran saa raksalta vaihdattaa ja vaatia uudet tilalle.

41

12561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Monesta toimittajasta tiedän, että lähes kaikissa kamoissa on jonkin verran "kolhuja".
      Osa on tullut jo tehtaalla, loput kuljetuksessa ja siirroissa. Ne pitää vain hyväksyä, jos meinaa aikatauluissa pysyä. Voihan niistä jotain pientä hintahyvitystä yrittää tinkiä.
      On se homma uusiakin odotella ja vaihtaa.

      • halpaa

        On sen verran halpaa valmistajan näkökulmasta, ettei kannata suojata. Jos valmistaja oikeasti arvostaa tuotteitaan, ne myös pakataan sen mukaisesti. Rakennusliikkeille kelpaa kyllä. Asiaa ei korjata, koska asiakkaat eivät sinnikkäästi valita.


    • meilä...

      meil tuli eri firmast ja toivat itse kaikki osat pakettiautol ja asentaja laittoi paikoilleen, eikä ollut mitään kolhuja eikä mitään moitittavaa, hieno tuli.

      • vuosi sitten

        vähän samaa kokemusta.tuli tavara tontille vesi ja räntä sateessa osa ilman muovi suojaa.sinne jättivät .kiireellä tulimme nostamaan sisään.kolhuja oli hyvin vähän,mutta keittiö oli tehty 10cm liian leveäksi.ja kun valitin käskivät itse pienentään runkoja.Ovet uudet 2 kpl saimme 2kk kuluttua muutosta.oli kiva olla ilman ovia.


    • fdsafdsa

      Itse seurasin kun tuttavalle tuli ko. firman kaapit. Kyllä sieltä olisi muutama kaappi pitäny vaihtaa.

      Itse laitoin vuodenvaihteessa uuden keittiön. Kaapit oli niin hyvin pakattu ja mitään huomautettavaa löytynyt. Kyseessä oli eri firman kaapit.

      Ongelmana yleisesti on se että eihän kaappeja heti asenneta, mutta lasku pitäisi maksaa kun kaapit on tontilla. Sitten kun lasku on maksettu ja kaapit asennetaan myöhemmin, ei reklamoinnilla olekkaan firmassa mitään kiirrettä. Asiaa auttaisi jos pystyisi sopimaan että loppusumma maksetaan vasta kun kaapit on laadullisesti ja mittallisesti hyväksytty asiakkaan puolella ja asennettu seinään.

      • qaidg

        kyllä vastaanottajan pitää tavaraa kuitatessa olla varmistanut kaikkien tuotteiden kunnon ja huomauttaa kuljettajalle ja kuittaa rahtikirjaan vioittuneet tuotteet.
        Tehdashan voi epäillä että asiakas itse on työmaalla siirrellessään niitä naarmuttanut ja kolhinut!
        ...niinkuin useimmissa tapauksissa käykin... sitä vaan aina yritetään vierittää syytä muille.
        Ja tehdaskin on maksanut tuotteistaan, luuletko että heillä on varaa alkaa odottelemaan viikko tai kuukausikaupalla milloin mahdollisesti olisit asentanut kaapit ja sittem maksaisit jos jaksaisit....


      • Myyjä itsekin

        Rakennnuspuusepänteollisuuden kuluttajakaupan yleisissä sopimusehdoissa seisoo, että lasku tulee maksaa siltä osin, kuin tavarat on toimitettu. Lopusta kuluttajalla on oikeus pidättäytyä(reklamaatiotavarankin voi syystä lukea toimituspuutteeksi).


      • kolhuja ja naarmuja
        qaidg kirjoitti:

        kyllä vastaanottajan pitää tavaraa kuitatessa olla varmistanut kaikkien tuotteiden kunnon ja huomauttaa kuljettajalle ja kuittaa rahtikirjaan vioittuneet tuotteet.
        Tehdashan voi epäillä että asiakas itse on työmaalla siirrellessään niitä naarmuttanut ja kolhinut!
        ...niinkuin useimmissa tapauksissa käykin... sitä vaan aina yritetään vierittää syytä muille.
        Ja tehdaskin on maksanut tuotteistaan, luuletko että heillä on varaa alkaa odottelemaan viikko tai kuukausikaupalla milloin mahdollisesti olisit asentanut kaapit ja sittem maksaisit jos jaksaisit....

        Kun tuotteet tulevat, ne on pakattu muutamalle yli 2 m korkealle lavalle aivan tiukkaan eli on mahdotonta sanoa jokaisen kaapin kaikista kulmista ja sivuista, missä kunnossa ne ovat.

        Se on mahdotonta vielä siinäkin vaiheessa, kun ne kannat sisälle.

        Vasta kun otat ne muoveista pois kaappi kerrallaan asennuksen yhteydessä voit nähdä nuo pikkurillin kynnen kokeisen kolhut tai muuta vastaava eli esim. naarmut. Ne eivät muovin alta näy.

        Lavoilla voit vain todeta, että mitään katastrofaalisen isoa kolhua ei näy lavojen reunoilla, muuhun siinä ei pysty, kun kuski odottaa nimmaria papereihin.

        Et taida oikein tietää, mistä puhut vaiko miten itse olet terkastanut jokaisen kaapin jokaisen sivun päältä ja sisältä valoa vasten, että ne ovat moitteettomat. Minä en ainakaan siinä pihalla siihen pystynyt.

        Tokihan tehdas voi epäillä mitä huvittaa ja aina niin tekeekin. Jotkut kolhivat toki niitä omalla raksallaan, mutta kaikki eivät. Tämä on juuri tällaisten tuotteiden ongelma. Onhan noita tavaroita tullut lähetettyä paluupostissa takasin, kun on jo kuorma levinnyt auton lattialle, siinä ei ole silloin epäselvää. Ei kun tavara vaan takaisin ja uutta odottelemaan.


      • sammy69
        kolhuja ja naarmuja kirjoitti:

        Kun tuotteet tulevat, ne on pakattu muutamalle yli 2 m korkealle lavalle aivan tiukkaan eli on mahdotonta sanoa jokaisen kaapin kaikista kulmista ja sivuista, missä kunnossa ne ovat.

        Se on mahdotonta vielä siinäkin vaiheessa, kun ne kannat sisälle.

        Vasta kun otat ne muoveista pois kaappi kerrallaan asennuksen yhteydessä voit nähdä nuo pikkurillin kynnen kokeisen kolhut tai muuta vastaava eli esim. naarmut. Ne eivät muovin alta näy.

        Lavoilla voit vain todeta, että mitään katastrofaalisen isoa kolhua ei näy lavojen reunoilla, muuhun siinä ei pysty, kun kuski odottaa nimmaria papereihin.

        Et taida oikein tietää, mistä puhut vaiko miten itse olet terkastanut jokaisen kaapin jokaisen sivun päältä ja sisältä valoa vasten, että ne ovat moitteettomat. Minä en ainakaan siinä pihalla siihen pystynyt.

        Tokihan tehdas voi epäillä mitä huvittaa ja aina niin tekeekin. Jotkut kolhivat toki niitä omalla raksallaan, mutta kaikki eivät. Tämä on juuri tällaisten tuotteiden ongelma. Onhan noita tavaroita tullut lähetettyä paluupostissa takasin, kun on jo kuorma levinnyt auton lattialle, siinä ei ole silloin epäselvää. Ei kun tavara vaan takaisin ja uutta odottelemaan.

        Tiedätkö sinä mistä puhut?
        "Et taida oikein tietää, mistä puhut vaiko miten itse olet terkastanut jokaisen kaapin jokaisen sivun päältä ja sisältä valoa vasten, että ne ovat moitteettomat. Minä en ainakaan siinä pihalla siihen pystynyt."

        Sillä kiintokalusteiden laatua ja virheettömyyttä ei tarkastella valoa vasten peilaamalla, vaan tietyn etäisyyden päästä valmiista seinälle asennetusta kalusteesta valon tullessa katsojan takaa!
        Tämä on fakta!
        Tietyt naarmut ja kolhut hyväksytään ko. kalusteissa, etenkin sisäpuolella olevat, jotka eivät näy ovien ollessa kiinni.
        Voit tarkistaa kyseiset laatumääritteet ja miten niitä tarkastellaan. Löydät varmaan materiaalin kuluttajaneuvojalta tai netistä tai alan toimijoilta.


        Ja jos kysymys on kuljetusvauriosta, on vahinkoilmoitus yleensä tehtävä 7 vuorokauden sisään vastaanotosta,että vakuutus korvaa vahingon. muutoin vahinko jää useinmiten vastaanottajan vastuulle.

        Ehkä on syytä hakea itse kalusteet tehtaalta ja kuljettaa niitä pumpulissa, ettei mitään tapahtuisi...


      • ihmettelen vaan..
        sammy69 kirjoitti:

        Tiedätkö sinä mistä puhut?
        "Et taida oikein tietää, mistä puhut vaiko miten itse olet terkastanut jokaisen kaapin jokaisen sivun päältä ja sisältä valoa vasten, että ne ovat moitteettomat. Minä en ainakaan siinä pihalla siihen pystynyt."

        Sillä kiintokalusteiden laatua ja virheettömyyttä ei tarkastella valoa vasten peilaamalla, vaan tietyn etäisyyden päästä valmiista seinälle asennetusta kalusteesta valon tullessa katsojan takaa!
        Tämä on fakta!
        Tietyt naarmut ja kolhut hyväksytään ko. kalusteissa, etenkin sisäpuolella olevat, jotka eivät näy ovien ollessa kiinni.
        Voit tarkistaa kyseiset laatumääritteet ja miten niitä tarkastellaan. Löydät varmaan materiaalin kuluttajaneuvojalta tai netistä tai alan toimijoilta.


        Ja jos kysymys on kuljetusvauriosta, on vahinkoilmoitus yleensä tehtävä 7 vuorokauden sisään vastaanotosta,että vakuutus korvaa vahingon. muutoin vahinko jää useinmiten vastaanottajan vastuulle.

        Ehkä on syytä hakea itse kalusteet tehtaalta ja kuljettaa niitä pumpulissa, ettei mitään tapahtuisi...

        Meillä kyllä tuotetoimittaja sanoi, ettei pinnat saa olla rikki. Ihmettelen siis että kolhut pitäisi hyväksyä? Ehkä eri firmoilla on eri käytännöt?

        No meillä ainakin tuli kaikki ehjiä eikä ollut naarmuja eikä koloja ja tuotetoimittaja sanoi, että kalvopinnat ovat ehjiä ja pitääkin olla ehjiä, että niitä voi kostealla pyyhkiä. Se levy siellä sisässä ei kastu kun pinta on ehjä. Meillä oli eri firma kuin aloittajalla.


      • kalju

        Miksi kaapit tilataan niin, että ne jää odottamaan asennusta. Juuri tällöin tulee niitä vaurioita kun niitä mahdollisesti pitää siirrellä paikasta toiseen. Ja jos ne odottaa vaikka kuukauden, niin kenellä on pokkaa sanoa, että en maksa ennen asennusta jos niissä sattuu olemaan vikaa. Ilmeisesti joillain on, ei vain toimi.


    • kokemukset

      Meille tuli Novartilta ihan priimatavaraa muutama vuosi sitten ja ihan asiallisesti pakattunakin. Sen kokemuksen perusteella uskallan suositella Novartia tutuillekin ja olen niin tehnytkin.

      Tason kanssa (eri firman tuote) oli vähän laatuongelmia. Meille tuli ko. firman mies tarkastamaan asian paikan päälle ja saimme siitä asianmukaisen korvauksen, että tasossa oli pientä vikaa.

      Suosittelisinkin sitä, että juoksutatte keittiömyyjänne paikalle ja yhdessä toteatte tilanteen, asianmukaiset valokuvat havaitsemistanne virheistä tietysti myös otatte. Sovitte sitten saman tien, mitä tilanteelle tehdään sen sijaan, että pikkuhiljaa koko ajan "ruinaatte" uusia kaappeja.

      • kolhuja ja naarmuja

        Ongelma, miksi kolhut ja naarmut tulevat esille puikku hiljaa on se, että kaikkea ei voi purkaa muoveista kerralla, vaan asennuksen etenemisen myötä. Ja asennuksessa kun jokin kaappi on kolhiintunut tulee seinä vastaa eli ei voi enää edetä. Välistä kun ei noita kaappeja oikein pyty enää vaihtamaan kunnolla, että saisi kaikki linjaan.
        Myyjä ei ole suostunut tulemaa paikalle, pyysi ottamaan tehtaalle yhteyttä. Tämä siksi, että kaapit ovat olleet paketeissa meillä noin vuoden projektin venymisen takia. Toki kolhuja ei ole missään nimessä meillä tullut sillä ne ovat olleet niin eristetyssä paikassa, että se ei ole mahdollista.


      • kokemukset
        kolhuja ja naarmuja kirjoitti:

        Ongelma, miksi kolhut ja naarmut tulevat esille puikku hiljaa on se, että kaikkea ei voi purkaa muoveista kerralla, vaan asennuksen etenemisen myötä. Ja asennuksessa kun jokin kaappi on kolhiintunut tulee seinä vastaa eli ei voi enää edetä. Välistä kun ei noita kaappeja oikein pyty enää vaihtamaan kunnolla, että saisi kaikki linjaan.
        Myyjä ei ole suostunut tulemaa paikalle, pyysi ottamaan tehtaalle yhteyttä. Tämä siksi, että kaapit ovat olleet paketeissa meillä noin vuoden projektin venymisen takia. Toki kolhuja ei ole missään nimessä meillä tullut sillä ne ovat olleet niin eristetyssä paikassa, että se ei ole mahdollista.

        Tuota noin, tuohan muuttaa asiaa. En nyt tähän hätään muista, millaisista ajoista puhutaan, mutta sen muistan kuitenkin, että Novartin kauppakirjassa on liitteenä joku paperi, jossa kerrotaan aikamäärät, joiden puitteissa pitää reklamoida kuljetusvaurioista, jos aihetta on. Ja ne aikamäärät ei taatusti tainneet olla vuosi toimituksen jälkeen.

        Onhan se ihan selvääkin, että jos tehdas olisi vaikka tehnyt mallistomuutoksia kuluneena aikana eikä teidän kaapinovea sattuis enää olemaan tarjolla, niin tuskin tuotantoprosesseja sen takia muutettais. Juu juu, ei niitä mallistoja muutella jatkuvasti, mutta kun muutellaan, niin johonkin väliin se katkoskohta aina osuu.

        On ikävää, että projektinne on viivästynyt, mutta ei se valitettavasti taida olla peruste sille, ettei vastaanotettua tavaraa ole tarkastettu ajoissa. Silti saattaa olla hyvä ottaa yhteyttä tehtaalle, kuten myyjä kehotti, mutta ymmärtänet itsekin, että vänkäämiseksi tuo voi mennä.


      • Tapanila
        kolhuja ja naarmuja kirjoitti:

        Ongelma, miksi kolhut ja naarmut tulevat esille puikku hiljaa on se, että kaikkea ei voi purkaa muoveista kerralla, vaan asennuksen etenemisen myötä. Ja asennuksessa kun jokin kaappi on kolhiintunut tulee seinä vastaa eli ei voi enää edetä. Välistä kun ei noita kaappeja oikein pyty enää vaihtamaan kunnolla, että saisi kaikki linjaan.
        Myyjä ei ole suostunut tulemaa paikalle, pyysi ottamaan tehtaalle yhteyttä. Tämä siksi, että kaapit ovat olleet paketeissa meillä noin vuoden projektin venymisen takia. Toki kolhuja ei ole missään nimessä meillä tullut sillä ne ovat olleet niin eristetyssä paikassa, että se ei ole mahdollista.

        Olen toki samaa mieltä siitä, että priimaahan sen ostetun tavaran pitäisi olla, mutta on tuossa vuoden päästä valittamamisessa syytä hiukan katsoa peiliinkin. Kyllä kai myyjällä/tehtaalla on oikeus odottaa, että reklamointi tapahtuu edes kohtuullisessa ajassa. Vuosi ei minusta enää ole kohtuullinen aika. Keittiötoimittajan syyhän tuo teidän projektinne venyminen ei kaiketi ole...


      • kolhuja ja naarmuja
        kokemukset kirjoitti:

        Tuota noin, tuohan muuttaa asiaa. En nyt tähän hätään muista, millaisista ajoista puhutaan, mutta sen muistan kuitenkin, että Novartin kauppakirjassa on liitteenä joku paperi, jossa kerrotaan aikamäärät, joiden puitteissa pitää reklamoida kuljetusvaurioista, jos aihetta on. Ja ne aikamäärät ei taatusti tainneet olla vuosi toimituksen jälkeen.

        Onhan se ihan selvääkin, että jos tehdas olisi vaikka tehnyt mallistomuutoksia kuluneena aikana eikä teidän kaapinovea sattuis enää olemaan tarjolla, niin tuskin tuotantoprosesseja sen takia muutettais. Juu juu, ei niitä mallistoja muutella jatkuvasti, mutta kun muutellaan, niin johonkin väliin se katkoskohta aina osuu.

        On ikävää, että projektinne on viivästynyt, mutta ei se valitettavasti taida olla peruste sille, ettei vastaanotettua tavaraa ole tarkastettu ajoissa. Silti saattaa olla hyvä ottaa yhteyttä tehtaalle, kuten myyjä kehotti, mutta ymmärtänet itsekin, että vänkäämiseksi tuo voi mennä.

        Pitäähän vanhoja ovia saada jo ihan takuunkin nimissä. Saimme kodinhoitohuoneeseenkin vanhanmallisia ovia, kun vika oli ihan selvä (väärän kokoiset kaapit) eikä vuodessa olisi voinut muuksi muuttua. Samoin reunan saumauksessa pilalle menne tilalle saatiin uusi.

        Olsi vaan pitänyt lähettää koko kasa silloin tontilta takaisin ja todeta, että tuokaa sitten kun ovat pakattu kunnolla. Ei tuollainen heppoinen muovi mitään suojaa, ne pitäisi olla pahvipaketeissa jne. Pelkäsin tätä jo silloin kun lavat vedettiin kuskin toimesta roisisti pihalle vaan.

        Tietysti vaatimustasokin minulla on aika kova, se on myönnettävä.


      • Kovako vaatimustaso
        kolhuja ja naarmuja kirjoitti:

        Pitäähän vanhoja ovia saada jo ihan takuunkin nimissä. Saimme kodinhoitohuoneeseenkin vanhanmallisia ovia, kun vika oli ihan selvä (väärän kokoiset kaapit) eikä vuodessa olisi voinut muuksi muuttua. Samoin reunan saumauksessa pilalle menne tilalle saatiin uusi.

        Olsi vaan pitänyt lähettää koko kasa silloin tontilta takaisin ja todeta, että tuokaa sitten kun ovat pakattu kunnolla. Ei tuollainen heppoinen muovi mitään suojaa, ne pitäisi olla pahvipaketeissa jne. Pelkäsin tätä jo silloin kun lavat vedettiin kuskin toimesta roisisti pihalle vaan.

        Tietysti vaatimustasokin minulla on aika kova, se on myönnettävä.

        Ei kyllä yhtään näytä, että vaatimustaso olisi kova. Jos olisi, olisit ostanut jotain aivan muuta kuin tommosta bulkkia. Älä edes yritä mahdottomia myöntää.


      • kolhuja ja naarmuja
        Kovako vaatimustaso kirjoitti:

        Ei kyllä yhtään näytä, että vaatimustaso olisi kova. Jos olisi, olisit ostanut jotain aivan muuta kuin tommosta bulkkia. Älä edes yritä mahdottomia myöntää.

        En tarkoittanut kovalla vaatimustasolla kaikkein kalleinta tai sillä tavalla jotakin luxusta vaan täysin virheetöntä tuotetta. Myös Ns. bulkkikalusteen on oltava täysin naarmuton ja kolhuton kun se käyttöönotetaan. Se, että mikä laatu ja merkki on kolhuton jne. vuosien kuluttua on eri asia ja sinä merkeillä ja hintaeroilla on varmastikin merkitystä. Maksoivat nämäkin sentään lähes 5000 eur, ei ihan pikkujuttu.

        Jokaisen uuden tuotteen, jonka ostan tulee tietysti olla täysin virheetön, se on minun vaatimukseni ja oletukseni kun jotain ostan. Tätä tarkoitan kovalla vaatimustasolla. Toiset kun eivät vaadi edes tätä ostaessaan jotakin, sitä ihmettelen.


      • tympääntynyt

        Kyllä Rovaniemen keittiömaailman toimitus ja tilaus on ollut ala arvoista.Tavaraa saa odottaa,niin kivitasoista kuin kalusteita.Luvataan ja valehdellaan tulo päiviä. Mutta nyt nyt pannaan tiedotus kamppanja käyntiin suurin kirjaimin.


    • Lasse1988

      Ostimme juuri uuden asunnon, joka valmistui hiljattain ja olimme todella pöyristyneitä kun muutimme sisään. Novart OY:n toimittamissa kaapeissa on ollut todella paljon ongelmia.

      - Kolhuja nurkissa
      - Kolhuja keskellä
      - Kolhuja rungoissa
      - Epämääräisiä teipinjämiä ja liimojen jämiä ihan keskellä ovea

      EN MISSÄÄN NIMESSÄ SUOSITTELE NOVART OY:n kalusteita kenellekään. Myyvät ihan roskaa!

      Menee kaikki kalusteet vaihtoon ennen kun olemme tyytyväisä ja Novart Oy harjoittelee asennusta asunnossamme tasan tarkkaan niin kauan, että alkaa laatu olla kohdillaan.

      • Pientä rajaa hei!

        Kolhuja siellä kolhuja täällä rutisija hilluu kolhujen päällä.

        Haukutkohan väärää puuta? Jos kaapit oli jo valmiiksi asennettu ennenkuin muutitte, niin miten voit todistaa että ne on tehtaalta lähtiessä olleet sellaisia? Ne on varmaan joku rakennuttajan urakoitsija asentanut, kolhut ovat voineet tulla siitäkin. Eli rutinaa ei pidä automaattisesti kaataa kaappivalmistajalle, pikemminkin rakennuttajalle. Tällaisia valivalittajia on juuri maailma täynnä, joka minua huolestuttaa.


      • PikaPikaPaa

        Samat on kokemukset, en suosittele.


      • ajattelen, siis olen
        PikaPikaPaa kirjoitti:

        Samat on kokemukset, en suosittele.

        Mistä tiedämme, ettet ole jonkun toisen merkin edustaja ja käyt vain mustamaalailemassa täällä?


      • Novart "laatua"
        ajattelen, siis olen kirjoitti:

        Mistä tiedämme, ettet ole jonkun toisen merkin edustaja ja käyt vain mustamaalailemassa täällä?

        Hah, lyödäänpä tältäkin suunnalta kapuloita myyntimiehen rattaisiin.

        2008 valmistunut uudiskohde, keittökalusteet Novartilta. Maalatut ovet yms. eli aika perustasoa, vaikka vähän muutoksia teetinkin. Oli vaan kasaustyön laatu tuollaista hyvää itänaapurin tasoa. Lähes joka ainoassa ovessa kolhu/naarmu, kaapiston rungotkin lätkitty kasaan miten sattui (muutamassa paikassa ½ cm saumoja auki). Laitoin pahimmat jutut narinalistaan ja ao. ovet vaihdettiin kyllä runkoakin kursittiin liimalla kasaan, mutta on se edelleen vähän sellainen itse tehdyn näköinen vaihtamattomissa ovissa on yhä naarmuja. Olisi vaan pitänyt kyykyttää Novartin turaajia ihan kunnolla ja laittaa joka ainoa juttu listaan & vielä uusiksi (ne rungot), niin olisivat saaneet rakentaa koko paskan ihan alusta alkaen uusiksi.

        Myöhemmin paljastui myös, että kaikki vetimet ovat liian lyhyillä ruuveilla kiinni. Rupesi siis ~1 vuoden asumisen jälkeen jäämään vetimiä käteen, kun niistä korkkasi kierteet. Piti siis ostaa paketti oikean mittaisia ruuveja ja vaihdella nuo itse.

        Kaikki muut jutut kämpässä, siis KPH laatoitukset, lattiat, listoitukset ovat oikein siististi & huolella tehtyjä, joten en niele sitä selitystä, että raksamiehet olisivat keittiön läimineet kasaan. Kyllä siinä on ihan eri laatutason "ammattilaiset" asialla olleet.

        Eri juttu sitten on, kannattaako puolivalmisteesta (nuo ruuvit ym.) maksaa täysi hinta.


      • Menninkäinen+Yit
        Novart "laatua" kirjoitti:

        Hah, lyödäänpä tältäkin suunnalta kapuloita myyntimiehen rattaisiin.

        2008 valmistunut uudiskohde, keittökalusteet Novartilta. Maalatut ovet yms. eli aika perustasoa, vaikka vähän muutoksia teetinkin. Oli vaan kasaustyön laatu tuollaista hyvää itänaapurin tasoa. Lähes joka ainoassa ovessa kolhu/naarmu, kaapiston rungotkin lätkitty kasaan miten sattui (muutamassa paikassa ½ cm saumoja auki). Laitoin pahimmat jutut narinalistaan ja ao. ovet vaihdettiin kyllä runkoakin kursittiin liimalla kasaan, mutta on se edelleen vähän sellainen itse tehdyn näköinen vaihtamattomissa ovissa on yhä naarmuja. Olisi vaan pitänyt kyykyttää Novartin turaajia ihan kunnolla ja laittaa joka ainoa juttu listaan & vielä uusiksi (ne rungot), niin olisivat saaneet rakentaa koko paskan ihan alusta alkaen uusiksi.

        Myöhemmin paljastui myös, että kaikki vetimet ovat liian lyhyillä ruuveilla kiinni. Rupesi siis ~1 vuoden asumisen jälkeen jäämään vetimiä käteen, kun niistä korkkasi kierteet. Piti siis ostaa paketti oikean mittaisia ruuveja ja vaihdella nuo itse.

        Kaikki muut jutut kämpässä, siis KPH laatoitukset, lattiat, listoitukset ovat oikein siististi & huolella tehtyjä, joten en niele sitä selitystä, että raksamiehet olisivat keittiön läimineet kasaan. Kyllä siinä on ihan eri laatutason "ammattilaiset" asialla olleet.

        Eri juttu sitten on, kannattaako puolivalmisteesta (nuo ruuvit ym.) maksaa täysi hinta.

        Tähän pakko kommentoida.

        Työskentelen rakennuksilla työmaa mestarina. Pakko puolustella Novartin touhuja. Novartin laadunvalvonta itselle luovutuksineen on kyllä ihan parasta a-luokkaa. En ole vielä 20v aikana tavannut aliurkointi firmaa, joka toimii näin hyvin. Asiallisesti ja ammattimaisesti työnsä hoitavaa porukkaa.

        Virheitä ja mokia sattuu kyllä joka firmalle. Enemmän tekeville tietenkin enemmän. Novart Oy varmasti yksi suurimmista aliurakoitsijoista rakennuksilla.


      • Anonyymi
        Menninkäinen+Yit kirjoitti:

        Tähän pakko kommentoida.

        Työskentelen rakennuksilla työmaa mestarina. Pakko puolustella Novartin touhuja. Novartin laadunvalvonta itselle luovutuksineen on kyllä ihan parasta a-luokkaa. En ole vielä 20v aikana tavannut aliurkointi firmaa, joka toimii näin hyvin. Asiallisesti ja ammattimaisesti työnsä hoitavaa porukkaa.

        Virheitä ja mokia sattuu kyllä joka firmalle. Enemmän tekeville tietenkin enemmän. Novart Oy varmasti yksi suurimmista aliurakoitsijoista rakennuksilla.

        Voin kokemuksella sanoa, että ei kannata putkiremontin yhteydessä ottaa keittiötä, enkä suosittele valmis taloihin Novart Oy:n keittiöitä. Sutta ja sekundaa, asentajat Virosta joilla ei ole edes ammattitaitoa, pilaavat niin, ettei ammattitaitoinen asentajakaan saa niitä edes korjattua. Eräs ammattimies eri alalta muutti pois täältä Helsingin alueelta ja yksi syy oli saanut tarpeekseen tästä villistä touhusta saneerauskohteissa ja kuulemma villimmäksi näyttää tulevan putkiremonteissa, eikä kuulemma Nowart Oy:llä ole kuin muutama ammattitaitoinen asentaja. Näin tämä ammattimies tuumasi kun kerroin miten nowart oyn asentajat pilasivat keittiöni.
        Eikä me jotka putkifirman kautta ottimme keittiön olleet yksityis asiakkaita, joten kohtelu oli sen mukainen vaikka itse pyysimme tarjoukset Keittiömailmasta keittiöni piti olla valmis huhtikuussa mutta valmistui vasta syyskuun loppupäivinä. Eikä nämä keittiömyyjät ole sisustusalan ammattilaisia vaan myyjiä jotka ohjelman avulla suunnittelevat mikä mihinkin sopii ja tulos on ei käytännöllinen. Nowart oy ei välitä muusta kun rahasta.


    • Elmu kelmu

      Jos naarmu ei jää näkyviin, niin eihän se ketään häiritse.

    • Ostajat

      Ostakaa paikallisilta puusepiltä, niin homma toimii ja työn jälki on ok. Kyllä ne osaavat ja ei tarvitse maksaa kymmenien välimiehien ja naisten palkkoja olemattomien kolmiuloitteisten kuvien näyttämisestä. Paitsi nykyään paikallisilla puusepilläkin on ne kolmiuloitteiset palvelut. Abaut 5000 ohjelma. Isoilla firmoilla on se vika, että ne kyyrää toisiaan ja osaavat vain pienen suppean osan toiminnasta ja luulevat hallitsevansa kaiken. Luottakaa paikallisiin puuseppiin, niin homma toimii. Kokemusta on. Ovet ja tasot ovat tilattavissa mistä vain. Novartilla netto-keittiöt on lopetettu ja työntekijöillä on lomautusuhka ja erotettukkin on jo kymmeniä kuulemma, joten luottakkaa siihen.

    • ojhonoh

      Novart käyttää alihankkijoita, jotka tekevät tiliä reippaasti ylilaskutetuilla tunneilla. Myyntihetkellä soi duurikello, mutta laskusta tiedustellessa äänilaji muuttui täysin. Novart on tästä lähin muinun silmissä yksi rantarosvojen pesä.

    • xyzyt

      Ei tavaran laadusta mutta asennuksesta.Tilattiin kaapistojen väliin lasilevy ja sen asennuksen jättivät viimeiseksi! Eihän se onnnistunut irroittamatta vesihanaa ja liesituuletinta.Tarvittiin ammattimiehiä ja yhteistyö taas heidän välillään ei toiminut.Keittiö oli taas pois käytöstä päivän. Vieläkin puuttuu yksi vedin ja sokkeli on jostain syystä asentamatta paikalleen. Lasku tuli kyllä heti kun työn piti olla valmis.Reklamoin ja kun asioiden luvattiiin olevan valmiit tiettyyn päivään mennessä niin eräpäivää siirrettiin suosiolla. Nyt kun asiat eivät ole vieläkään kunnossa niin täytyy taas eräpäivää siirtää! Kuukausi on tässä ihmetelty kun valmista ei tunnnu tulevan.

    • eivoimennänäin

      Meillä Novartin asentama keittiömaailman keittiö myöhästyi 26 viikkoa. Tuotteita oli rikki, asennus tehtiin hätäpäissään ja samalla ostettu keittiön remontti oli luokkaa välttävä. Koko ajan meille on vakuutettu, että tämä kaikki vaiva huomioidaan meille loppulaskussa. Nyt sain hyvityksen joka on luokkaa 10% koko summasta. Ts. siis vakiokorvaus.

      Olen teettänyt eri firmojen kautta viimeisen kuuden vuoden aikana kuusi remonttia joista mm. kaksi on ollut keittiöremontteja. Käytän mielelläni ammattilaista koska omat taidot ja aika ei riitä. Muiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Toki aina välillä jokin tuote on vaurioitunut kuljetuksessa tai jotain inhimillisiä erehdyksiä on sattunut mutta Novartin laatu ja toiminta on ala-arvoista ja loukkaa kyllä kuluttajaa suuresti. Laskutus tuntuu toimivan kyllä tehokkaasti sillä laskuja tulee jo ennen kuin esim. työ on valmis. Lisäksi laskutuksen erittely on ollut erikoinen ja kun olen pyytänyt selvitystä asioista ei ole ollut vielä ketään joka olisi osannut vastata.

      Olen onneksi mm. taltioinnut kaikki remontin eri vaiheet, joita nyt joutunen toimittamaan eteenpäin kun alkaa näyttämään siltä että yrityksellä on kovin erilaisen näkemykset asiasta. Jotenkin todella surullista.

    • Repa2409

      Ompa outoa kommenttia ilmassa,taitaa olla kilpailijat asialla.Novart toimittaa vuosittain kymmeniä tuhansia keittiöitä ympäri suomea ja pääsääntöisesti homma pelaa,mut ainahan rutisijoita löytyy jotka hakevat hakemalla virheitä,nää on niitä uus avuttomia joita on nykyään enemmän ja enemmän. T.Kymmeniä vuosia raksalla työskennellyt.

      • loppupeleissätakkiin

        Toiset ne vaan tyytyvät vähempään eli hyväksyvät "virheet" olennaisena osana asennusta, mutta näin ei pitäisi tehdä.

        Itse olen nähnyt kun laatikot ovat maanneet loskassa mm. Novartin keittiökalusteiden toimituksen yhteydessä ja sehän kosteus tekee lastulevylle eetvarttia.

        Toki vika suojauksen puutteista on urakoitsijan, mutta usein hänkin on toimittajan valitsema eli syyttävä sormi osoittaa alkulähteille.

        Pelkän keittiön kokoaminen on nykyään jaettu niin moneen osaan ettei vastuut enää kohdistu oikeastaan keneenkään ja tämähän onkin tarkoitus - lestat osaavat tämän ja asiakas kärvistelee.

        Jotenkin nämä hihhulit luulevat Jumalan pelastavan, mutta kun ei!


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia Oulussa. Keittiöremontti kesti 11 vk kuljetusvaurioiden ja huonon asennystyön vuoksi. Esim. välitilalevy paiskottiin kaksi kertaa rikki ja kivitasokin saatiin hajalle kuljetuksessa. Keittiömaailma yhteistyökumppaneineen ei ansaitse luottamusta.

    • Anonyymi

      Lanternan Keittiömaailma/Novart hoitanut hommansa todella huonosti. Kaapit asennettiin väärin samoin listat. Uuni rikottiin, kivitasoon sahattiin liian iso reikä hellalle, lattia tuhottiin eikä meille ilmoitettu mitään viivästyksistä, kun ennen joulua olimme muuttamassa takaisin, sillä Keittiömaaimman edustaja ei ollut tietoinen, että remontti on aivan kesken.

      Novartia ei asiakas kiinnosta. Keittiöremontti aloitettiin vuosi sitten ja edelleen odottelemme, että tulisivat asentamaan aamiaiskaapin mekanismin. Kolme eri asentajaa kokeillut ja myyjä tuli 9kk remontin alkamisen jälkeen toteamaan, että mekanismi on väärä ja laittoi uuden tilaukseen.

      Novartin edustaja totesi, että heillä vaan on niin paljon uusia tilauksia, että eivät ehdi näitä vanhoja enää hoitaa loppuun. Saa nähdä, koska mekanismi tullaan asentamaan.

      Pysykää kukana näistä firmoista!

      • Anonyymi

        Juuri näin! Ja sen lisäksi että Novarttia ei kiinnosta asiakkaat, niin eipä kiinnosta omat rivi työntekijätkään vaikka yrittävät luoda illuusiota muusta. Kiusaamalla ja muunneltua totuutta ylemmälle päättäjälle kertomalla, minutkin sieltä ulos potkittiin työnjohdon toimesta! Ja laatu, se on kyllä niin paskaa kuin olla ja voi! Sen olen läheltä päässyt monien vuosien aikana todistamaan. Tehtaassa kaikki kulkuväylät aivan tukossa tavaraa kun kukaan insinööri ei vielä ole keksinyt että miten ja missä niitä voisi muualla pitää. Ja aina kun trukki tai rokla menee näissä ahtaissa käytävissä, niin jonkun keittiö saa taas osumaa. Käsittämättömän huonoa organisointia ollut aina! Rahat käytetään kaiken maailman turhuuksiin, joista ei saada edes hyötyä kellekkään. Esim. n. neljä vuotta sitten otettiin (tai yritettiin ottaa) sähköinen järjestelmä käyttöön jonka piti helpottaa keräilyä ja lastausta jotta ei tarvitsisi monia metrejä pitkiä paperl liuskoja tuote kerrallaan täyttää. Tästä on oikein youtube videokin jossa hehkutetaan ympäristöystävällistä tekoa jossa paperin käyttö vähentyy huomattavasti. Ne pienet hetket, kun järjestelmä on edes jollain tavalla toiminut, todistivat tämän täysin valheelliseksi tiedoksi tulostettavien papereiden määrän kymmenen kertaistuttua! Järjestelmään on uponnut miljoonia ja miljoonia, eikä se silti toimi. Tämä on vain yksi esimerkki Novartin toiminnasta.


    • Anonyymi

      Tähän voi näiden huijarien lisäksi laittaa Ideko-keittiöt jotka myyvät ylihintaan uusia ovia vanhoihin runkoihin etupäässä vanhuksille.

    • Anonyymi

      Gaala keittiössä pinnoitteet irtoaa kun vedenkeitin höyryt nousevat ylöspäin. Sama juttu kahvinkeittimen kohdalla. Valolistassa pinnoite irtoaa.

    • Anonyymi

      2022 asennettu keittiö, 2023 vielä korjaukset kesken eikä loppua näy.
      Eteläsuomessa / pks asutaan. Aika paljolta harmilta olisi säästynyt kun olisi käynyt lukemassa arvosteluja ENNEN hankintaa

    • Anonyymi

      PDS-remonttifirma on todella korkeaan hinnoitteluun nähden erittäin huono firma : ei pysy sovitussa aikataulussa, ei kerro muutoksista, ei osaa sanoa, milloin tulee jatkamaan keskeneräistä työtä, ei laita viestejä eikä vastaa niihin. Lähettää heti suuren laskun ja antaa 10 päivää maksuaikaa. Laittaa 12% lisälaskutuksen. Asia viety eteenpäin ja riitautettu. Joten: lukekaa tarkasti mitä palautetta remonttifirmoista entiset asiakkaat kirjoittavat. Huono palaute on oikeasti varteenotettavaa ja säästytte inhottavilta riidoista!

    • Anonyymi

      Laatu aivan paskaa. 2 vuotta vanhan keittiön kaapit, jotka eivät suorassa kosketuksessa veden kanssa, ovat jo turvonneet. Tehtaan mukaan maali ei suojaa kosteudelta ja siksi oma vika. Välttäkää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe