6-vuotiaan yökastelu

pojan äiti

Hei!

Saisinkohan täältä kokemuksia yökasteluun liittyvistä hoidoista. Minirin-lääkkeistä sekä Rapido secin kasteluhälyttimen käyttäjiltä?

Meillä lääkehoitoa menossa toinen kokeilu ja rinnalle otimme tämän Rapido sec hälyttimen. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.

11

3339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kai se menee ohi...

      Meillä ekaluokkalainen nukkuu vaipoissa, ei voi mitään. Minirin ei ole vielä tehonnut ja kastelupatja oli ihan turha (kaikki muut heräsivät, paitsi tyttö herätti hiestäkin)

      Kelalta saadaan onneksi korvausta, jota voi hakea neuvolalääkärin todistuksella (80 €/kk, maksetaan puolivuosittain, jos 3 märkää yötä per vko. Sillä ostetaan vaipat ja lääkkeet.

      Tyttö oli jo 5-vuotiaana tutkimuksessa, mutta kun on oppinut 4-vuotiaana lukemaan ja on "loistava" kaikilla muilla elämän alueilla, annetaan tämän asian olla.

      Niin menee partioretket ja muut, vaippa pitkä yöpaita...

      • pojan äiti

        Itselläni on juuri lääkärille lähetettynä kastelupäiväkirja. Hän meinasi että Kela on huono maksamaan korvauksia? Olisin tosiaan tyytyväinen jos saisin 80€/kk edes korvausta näistä lääkkeistä pyykkivuoren pesemisestä.

        Nythän on tämä uudenmpi laite Rapido Secillä. Ei ole patja mallia vaan housuihin neulotaan nepparit ja niihin tulee kiinni hälytinlappu. Itse hälytin on paidan olassa tarranauhalla. Meillä nyt 3 yötä takana, viime yönä ei kastunut sänky enää. Pieni liru housissa. Poika säntäsi veskiin heti kun laite pärähti.
        On muuten sikeäuninen lapsi, tätä pelkäsin ensin että mahtaakohan edes herätä, mutta on siinä niin erikoinen ääni että kyllä siihen herää.

        Kannattaa kokeilla tätä. Olen lukenut lehdistä ym. tästä patjasta että se ei hälytä kuin sitten vasta kun sänky on ihan litimärkänä. Tarkoitushan on lapsen oppia miltä tuntuu kun nukkuessa pissattaa.

        Meilläkin oli 5-vuotis neuvolassa jo todettu että on yökastelua. Lääkärit ei vaan alkaneet millekkään ennenkuin on 5½-vuotias.

        Saapas nähdä saanko minä mitään korvauksia. Minirin lääkkeet maksaa jo 4€/päivässä...


      • kikka

        Heip! Meidän tyttö oli myös yökastelija 8-vuotiaaksi. Hänelle auttoi homeopaattiset pillerit. Kannattaa kokeilla, ellei ole täysin homeopatiaa vastaan.


      • pojan äiti
        kikka kirjoitti:

        Heip! Meidän tyttö oli myös yökastelija 8-vuotiaaksi. Hänelle auttoi homeopaattiset pillerit. Kannattaa kokeilla, ellei ole täysin homeopatiaa vastaan.

        pillerit sitten ovat?


      • kikka
        pojan äiti kirjoitti:

        pillerit sitten ovat?

        Täällä Helsingin alueella Hakaniemen apteekin yhteydessä on myös tällaisen vaihtoehtoisen hoidon puoli. Joinain aamupäivinä on homeopaatin puhelinpäivystys, en nyt kyllä muista milloin...:-/

        Mutta ainakin tästä osoitteesta voi saada alkuun jotain tietoa aiheesta puhelinnumeroita, jos haluaa. www.circlumfarmasia.fi


      • pojan äiti
        kikka kirjoitti:

        Täällä Helsingin alueella Hakaniemen apteekin yhteydessä on myös tällaisen vaihtoehtoisen hoidon puoli. Joinain aamupäivinä on homeopaatin puhelinpäivystys, en nyt kyllä muista milloin...:-/

        Mutta ainakin tästä osoitteesta voi saada alkuun jotain tietoa aiheesta puhelinnumeroita, jos haluaa. www.circlumfarmasia.fi

        Pitääpä laittaa osoite suosikkeihin jos sattuu tarvimaan. Asun itse pohjois suomessa joten hesaan on aika pitkä matka :D. Tuo hälytin homma ainakin lähti käyntiin hyvin. 6pv aikana on jo 3 kuivaa yötä ollut :). Viime yönä ei edes hälytin piipannut ja sänky oli tietenkin ihan kuiva. Voi sitä pojan riemua!!


      • kikka
        pojan äiti kirjoitti:

        Pitääpä laittaa osoite suosikkeihin jos sattuu tarvimaan. Asun itse pohjois suomessa joten hesaan on aika pitkä matka :D. Tuo hälytin homma ainakin lähti käyntiin hyvin. 6pv aikana on jo 3 kuivaa yötä ollut :). Viime yönä ei edes hälytin piipannut ja sänky oli tietenkin ihan kuiva. Voi sitä pojan riemua!!

        Onnea!! :-) Kyllä se siitä!


      • aqwa

        joo meillä on kokeiltu niin minirin kuin citrini ja patjaa sekä housuihin ommeltavaa hälytintä mikään ei auttanut...likka hyppi pitkin seiniä kun se pärähti soimaan ja pelkkä hikoaminen aiheuttaa myös hälyn siihen... on käytetty tutkimuksissa..ei rakenteellista vikaa ..on jumpattu ei auta...psykologiaakin kokeiltu ja edelleen meinaan viedä...nyt aloitettu kokeilla homeopatiaa siitä oli positiivisia tuloksia.....me ei saatu kuin 2 vuotta silloin ihan pienenä kelalta korvauksia he eivät usko että alle 7 vuotias tekisi yökastelua jolloin se loppui maksutkin :( ... meillä käytetään vaippaa joka yö..hyvin tavallaan toiminutkin vaikka molemmat toivoisi kastelun loppuvan...yökyläilyt ja leirit onnistunut...


    • Tepa1234

      Meillä vessahommat meni hyvin kunnes 6-v:na poika alkoi yökastelun. Juteltiin terkkarin kanssa ja hän ehdotti tutkimuksia. Itse ajattelin kuitenkin odotella ennenkuin lähdetään lääkintään yms. Lääkintää vastaan mulla ei ole mitään mutta jotenkin vaan ajattelin pojan olevan uudessa vaiheessa (eskari yms)ison muutoksen edessä, koulu yms. Kastelua jatkui reilu vuosi jopa puolitoista, kunnes se nyt on loppunut itsestään. Asiasta juteltiin pojan kanssa ja kerrottiin että ei ole mitään outou että pissat tulee yöllä. Kyllähän niitä lakanoita vaihdettiin ja muovisuojusta käytettiin aikamme. Joskus silloin tällöin tulee housuun yöllä tippa mutta hyvin meillä kaikki lopulta sujui. Onnea sinulle asian kanssa, asioilla on tapana selvitä.

    • pojan äiti

      On tämä kasteluhälytin mahtava laite, nyt on laite ollut käytössä 8 yötä ja kuivia öitä on 5 :))

      Ihanaa nähdä kun poika on niin ikionnellinen asiasta, samoin äiti :)))

      • Yökastelijan äiti

        Olen tosi iloinen teidän puolesta. Meillä 4,5 vuotias nyt, melkein vuoden päivät kastellut yöllä ja päivällä. Kakan kanssakin on hankalaa. Nyt odotellaan että saadaan terveyskeskuksesta aika lääkärille. Haluan saada jotain apua tähän ongelmaan. Alkaa ottaa omiin voimiin ku aina saa olla pesemässä joko poikaa tai vaatteita/lakanoita.

        Voimia ja onnistumista teille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe