Mitkä ovat Tyroksiinin sivuvaikutukset?

Maarit_

Mitä sivuvaikutuksia Tyroksiinilla voi olla? Entä miten sivuvaikutuksia hoidetaan?

9

5973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sininen*

      Lisämunuaiset voivat rasittua eli tulee lisämunuaisen uupumus ja tämän myötä esim. allergisia oireita. Myös närästystä voi tulla. Mutta nämä tulevat varmaan yhdelle sadasta/tuhannesta joka tyroksiinia käyttää ja esim. vain osa endoista tunnustaa tuon närästyksenkin sivuvaikutukseksi.

      Jos on autoimmuunitulehdus, tyroksiini on aina paikallaan, aiheutti mitä vaan. Sivuvaiktuksia voi hoitaa.

      Jossain lukee että tyroksiini voi aiheuttaa hiustenlähtöä koska arvojen eestaas seilaaminen tätä aiheuttaa. Samoin voi aiheuttaa zombie-olon häviämistä ;) Välillisestihän se voi aiheuttaa vaikka mitä. Liiallisena vaikka sydärin.

      • -klup-

      • Maarit_
        -klup- kirjoitti:

        http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/2548712.shtml - katso kohdat 4.4 ja 4.8.
        Pakkausselosteessa tietty suurin osa tästä.

        Olen saanut näiltä sivuilta vajaassa parissa viikossa enenmmän tietoa, kuin viimeisen kymmenen vuoden aikana, jotka olen vajista sairastanut. Löysin tänne sattumalta Hesarissa olleen kirjoituksen johdosta.


      • Kolme eri lihasreumaa.
        Maarit_ kirjoitti:

        Olen saanut näiltä sivuilta vajaassa parissa viikossa enenmmän tietoa, kuin viimeisen kymmenen vuoden aikana, jotka olen vajista sairastanut. Löysin tänne sattumalta Hesarissa olleen kirjoituksen johdosta.

        Olen kuullut että tyroksiini toimisi myös lihasreuman hoidossa, onko kenelläkään tietoa tästä . "3 eri lihasreumaa"


    • 84

      Mulla ei ehkä sivuoireita mutta thyroxiin ei poistanut minun vajaatoiminnan oireita :/

    • tarjaannikki

      Miten paljon tyroksiini tabletissa on laktoosia?

      • harvinainen.laktoositon

        Erään tiedon mukaan Orionin Thyroxin 25µg ja 100µg olisivat tässä suhteessa erilaisia?
        Varsinainen laktoositon versio tulee josta muualta kuin Orionilta, vaatikohan erityisluvankin.


    • On_sivuvaikutuksiakin

      Jotkut saavat Thyroxinista erittäin huonon olon. Johtuu luultavasti liiasta T4 hormonimäärästä (Thyroxin on pelkkää T4 hormonia), joka ei muunnu kaikilla T3 hormoniksi niin hyvin. Muuntoon voi olla geneettisiäkin syitä. Ongelma yleensä ratkeaa kun saa Liothyroninia tai eläinperäistä kilpirauhaslääkettä, eli T3 hormonia.

      Jos on Addisonin tauti tai hyvin matalat kortisoliarvot niin ne pitää korjata ennen kuin aloittaa Thyroxinin.

      • T4.ei.sovi.kaikille

        Sivuvaikutukset ThyroidUK:ssa enimmäkseen pistetään täyteaineiden syyksi.

        Tämän alueen ketjussa 13431776 on tammikuulta 2016 tyroksiinipotilaan tarkkoja selostuksia kohtauksista joita tyroksiini aiheutti sen jälkeen kun seitsemän vuotta hyvin toimineelle eläinperäiselle lääkkeelle ei enää saanut reseptiä. (Sai vasta kun endon esimies pakotti kitjottamaan)

        Endojen mielestä ei reverse-T3 voi "jäädä päälle" vaikka Suomessa ja muualla on todistetusti satoja tapauksia. Netissä on selostus yhdestä tapauksesta jossa kuuden viikon T3-kuuri korjasi voinnin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      142
      8645
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1413
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      64
      1231
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1195
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1067
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      141
      1041
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      805
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      798
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      781
    10. 45
      757
    Aihe