Mitkä ovat Tyroksiinin sivuvaikutukset?

Maarit_

Mitä sivuvaikutuksia Tyroksiinilla voi olla? Entä miten sivuvaikutuksia hoidetaan?

9

6304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sininen*

Lisämunuaiset voivat rasittua eli tulee lisämunuaisen uupumus ja tämän myötä esim. allergisia oireita. Myös närästystä voi tulla. Mutta nämä tulevat varmaan yhdelle sadasta/tuhannesta joka tyroksiinia käyttää ja esim. vain osa endoista tunnustaa tuon närästyksenkin sivuvaikutukseksi.

Jos on autoimmuunitulehdus, tyroksiini on aina paikallaan, aiheutti mitä vaan. Sivuvaiktuksia voi hoitaa.

Jossain lukee että tyroksiini voi aiheuttaa hiustenlähtöä koska arvojen eestaas seilaaminen tätä aiheuttaa. Samoin voi aiheuttaa zombie-olon häviämistä ;) Välillisestihän se voi aiheuttaa vaikka mitä. Liiallisena vaikka sydärin.

• -klup-

• Maarit_
        -klup- kirjoitti:

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/2548712.shtml - katso kohdat 4.4 ja 4.8.
        Pakkausselosteessa tietty suurin osa tästä.

Olen saanut näiltä sivuilta vajaassa parissa viikossa enenmmän tietoa, kuin viimeisen kymmenen vuoden aikana, jotka olen vajista sairastanut. Löysin tänne sattumalta Hesarissa olleen kirjoituksen johdosta.

• Kolme eri lihasreumaa.
        Maarit_ kirjoitti:

Olen saanut näiltä sivuilta vajaassa parissa viikossa enenmmän tietoa, kuin viimeisen kymmenen vuoden aikana, jotka olen vajista sairastanut. Löysin tänne sattumalta Hesarissa olleen kirjoituksen johdosta.

Olen kuullut että tyroksiini toimisi myös lihasreuman hoidossa, onko kenelläkään tietoa tästä . "3 eri lihasreumaa"

• 84

Mulla ei ehkä sivuoireita mutta thyroxiin ei poistanut minun vajaatoiminnan oireita :/

• tarjaannikki

Miten paljon tyroksiini tabletissa on laktoosia?

• harvinainen.laktoositon

Erään tiedon mukaan Orionin Thyroxin 25µg ja 100µg olisivat tässä suhteessa erilaisia?
        Varsinainen laktoositon versio tulee josta muualta kuin Orionilta, vaatikohan erityisluvankin.

• On_sivuvaikutuksiakin

Jotkut saavat Thyroxinista erittäin huonon olon. Johtuu luultavasti liiasta T4 hormonimäärästä (Thyroxin on pelkkää T4 hormonia), joka ei muunnu kaikilla T3 hormoniksi niin hyvin. Muuntoon voi olla geneettisiäkin syitä. Ongelma yleensä ratkeaa kun saa Liothyroninia tai eläinperäistä kilpirauhaslääkettä, eli T3 hormonia.

Jos on Addisonin tauti tai hyvin matalat kortisoliarvot niin ne pitää korjata ennen kuin aloittaa Thyroxinin.

• T4.ei.sovi.kaikille

Sivuvaikutukset ThyroidUK:ssa enimmäkseen pistetään täyteaineiden syyksi.

Tämän alueen ketjussa 13431776 on tammikuulta 2016 tyroksiinipotilaan tarkkoja selostuksia kohtauksista joita tyroksiini aiheutti sen jälkeen kun seitsemän vuotta hyvin toimineelle eläinperäiselle lääkkeelle ei enää saanut reseptiä. (Sai vasta kun endon esimies pakotti kitjottamaan)

Endojen mielestä ei reverse-T3 voi "jäädä päälle" vaikka Suomessa ja muualla on todistetusti satoja tapauksia. Netissä on selostus yhdestä tapauksesta jossa kuuden viikon T3-kuuri korjasi voinnin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6188
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      66
      4028
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      16
      3057
    4. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      32
      2876
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      190
      2875
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2472
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2449
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2360
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      150
      1459
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      317
      1451
    Aihe