Sonatalta

uus levy!!

Kotisivuilta tilasin.. Jänskällä odotan, vaikkaki varmasti sekin ihan loistava!!

17

1971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • backawayfrommyshoes

      uusi levy kuultu muutamaan kertaan, tyyliltähän se on melko lähellä winterheart's-levyä .Levyn nimi "Unia" kuvaa levyä melko hyvin, tulee jakamaan mielipiteitä varmastikin. Itsellä levy alkanut "kasvamaan" ja alun ihmettelyn jälkeen toimiikin jo paremmin.

      • ....

        Ja odotellaanhan me rehelliset ihmiset sitten ihan levyn ilmestymistä kauppaan.;) Promoja tuskin on niin paljon ympäriinsä heitelty, että niistä tänne riittäisi kovin monelta keskusteltavaa...


      • aainiinjoo
        .... kirjoitti:

        Ja odotellaanhan me rehelliset ihmiset sitten ihan levyn ilmestymistä kauppaan.;) Promoja tuskin on niin paljon ympäriinsä heitelty, että niistä tänne riittäisi kovin monelta keskusteltavaa...

        minulle on heitetty ,eli saan siitä myös keskustella, vaikka sitten itseni kanssa.


      • mieleenkään
        .... kirjoitti:

        Ja odotellaanhan me rehelliset ihmiset sitten ihan levyn ilmestymistä kauppaan.;) Promoja tuskin on niin paljon ympäriinsä heitelty, että niistä tänne riittäisi kovin monelta keskusteltavaa...

        mitään muuta ku ostaa levy. Pakkohan se sen verran on kunnioittaa oman kylän poikia.. =) Ja ymmärtääkseni sen voi tilata kotisivuilta?! Noh, eikös sen tällä viikolla kauppoihin pitäs tulla. Malttaa kyllä ootella.


      • ihan vielä
        mieleenkään kirjoitti:

        mitään muuta ku ostaa levy. Pakkohan se sen verran on kunnioittaa oman kylän poikia.. =) Ja ymmärtääkseni sen voi tilata kotisivuilta?! Noh, eikös sen tällä viikolla kauppoihin pitäs tulla. Malttaa kyllä ootella.

        Levy ilmestyy 23.5., ja sinkkuakin saa kauppoihin vielä odotella melkein pari viikkoa... päivämäärät lukee kotisivuilla.


    • cknkcs

      Olen kuullut uuden levyn, odotettavissa todella vaikesti avautuvaa matskua. Monimutkaisia melodioita. Paranee mitä enemmän kuuntelee. Mukaan on mahtunut seuraavanlaista:

      -Yksi The Miseryn kaltainen ja tasoinen balladi koskettavan kauniilla melodialla. Avautuu kohtuu helposti ja kun biisi rupesi avautumaan minulle silmäkulma hieman kostui
      -Toinen vaikeammin avautuva balladi, hieno tämäkin
      -Levyn parasta biisiä voisi verrata hyvinkin White Pearl, Black Oceans -biisiin eli törkeen hieno!
      -Pari Broken ja Blinded no more -tyylistä biisiä
      -Yksi End of this chapter -tyylinen

      Kaikki biisit ovat kuitenkin uudenlaisia vaikka niitä vertailinkin vanhoihin biiseihin. Nyt täytyy sanoa että Sonata on ihan eri kamaa kuin ennen. Tuossa joku vertasi Winterheart'siin. Lähempänä ollaan ehdottomasti Silencea ja Reckoningin keskitempoisia huipuhetkiä. Tältäkin, niinkuin jokaiselta Sonata-levyltä löytyy täytebiisi tai pari. Kaipaamaan jäin nopeatempoista Misplaced tai Victoria's secret -tyylistä biisiä, tällä levylle ei ole sellaista The Cagea jonka jokainen keikalla käyvä osaa ulkoa ja laulaa täysillä mukana.

      • viikon ajan kuunnellut

        Sain kans tuttujen suhteilla käsiini tuon promon reilu viikko sitten ja kieltämättä edelleen aika ristiriitaisissa tunnelmissa levyn suhteen.

        Ensimmäisillä kerroilla kuunneltuna levy oli suuri pettymys mutta enemmällä kuuntelulla levy jo aukenee vähäsen, mutta silti pakko myöntää että aika kova pettymys se silti on. Toki on mahdollista että odotukset olivat liian korkealla.

        Sonataa olen kuunnellut ihan alku ajoista asti ja kaikki levyt löytyy hyllystä ja ovat kovassa kuuntelussa ja pakko se on tunnustaa että uudistumisyritys unia levyn kohdalla epäonnistuu ainakin vanhan tuotannon fanin näkökulmasta. Liian monimutkaisia kappaleita, outoja sanoituksia, tahdin ja tyylin vaihtoja kesken kappaleiden jne... Toivottavasti seuraava levy on taas parempi.


      • Progehirviö
        viikon ajan kuunnellut kirjoitti:

        Sain kans tuttujen suhteilla käsiini tuon promon reilu viikko sitten ja kieltämättä edelleen aika ristiriitaisissa tunnelmissa levyn suhteen.

        Ensimmäisillä kerroilla kuunneltuna levy oli suuri pettymys mutta enemmällä kuuntelulla levy jo aukenee vähäsen, mutta silti pakko myöntää että aika kova pettymys se silti on. Toki on mahdollista että odotukset olivat liian korkealla.

        Sonataa olen kuunnellut ihan alku ajoista asti ja kaikki levyt löytyy hyllystä ja ovat kovassa kuuntelussa ja pakko se on tunnustaa että uudistumisyritys unia levyn kohdalla epäonnistuu ainakin vanhan tuotannon fanin näkökulmasta. Liian monimutkaisia kappaleita, outoja sanoituksia, tahdin ja tyylin vaihtoja kesken kappaleiden jne... Toivottavasti seuraava levy on taas parempi.

        Hyväähän tuo on vanhakin Sonata mutta vielä paremmaksi näyttääpi kientyvän... Hurrah!


      • sonata fani

        miten oot voinu kuulla levyn kun se ei oo ees ilmestyny


      • Jn7
        viikon ajan kuunnellut kirjoitti:

        Sain kans tuttujen suhteilla käsiini tuon promon reilu viikko sitten ja kieltämättä edelleen aika ristiriitaisissa tunnelmissa levyn suhteen.

        Ensimmäisillä kerroilla kuunneltuna levy oli suuri pettymys mutta enemmällä kuuntelulla levy jo aukenee vähäsen, mutta silti pakko myöntää että aika kova pettymys se silti on. Toki on mahdollista että odotukset olivat liian korkealla.

        Sonataa olen kuunnellut ihan alku ajoista asti ja kaikki levyt löytyy hyllystä ja ovat kovassa kuuntelussa ja pakko se on tunnustaa että uudistumisyritys unia levyn kohdalla epäonnistuu ainakin vanhan tuotannon fanin näkökulmasta. Liian monimutkaisia kappaleita, outoja sanoituksia, tahdin ja tyylin vaihtoja kesken kappaleiden jne... Toivottavasti seuraava levy on taas parempi.

        Joo levyn ehdottomasti paras biisi on Paid in full ja toiseksi paras For the sake of revenge miun mielestä entä teidän muitten.


      • ...
        Jn7 kirjoitti:

        Joo levyn ehdottomasti paras biisi on Paid in full ja toiseksi paras For the sake of revenge miun mielestä entä teidän muitten.

        1. My Dream's But A Drop Of Fuel For A Nightmare
        2. In Black And White
        3. The Vice ja Caleb jakavat kolmossijan.

        Myös Good Enough Is Good Enough on aivan älyttömän kaunis, en osaa verrata näin kaunista balladia levyn muihin biiseihin joten tämä olkoon näin erillisenä arviona.


      • hmm...
        sonata fani kirjoitti:

        miten oot voinu kuulla levyn kun se ei oo ees ilmestyny

        Levyn on jo kauan saanut netistä, mutta tietenkin kaikki väittävät juuri itse saaneensa laillisen promon. Niitä kun onkin niin pirusti liikkeellä jne. En kiellä, etteikö osa ihan oikeasti (täälläkin) olisi kuullut promoa, mutta ei millään sellainen määrä, kun nytkin ympäri keskustelupalstoja levyä arvostelee.


      • jep...
        hmm... kirjoitti:

        Levyn on jo kauan saanut netistä, mutta tietenkin kaikki väittävät juuri itse saaneensa laillisen promon. Niitä kun onkin niin pirusti liikkeellä jne. En kiellä, etteikö osa ihan oikeasti (täälläkin) olisi kuullut promoa, mutta ei millään sellainen määrä, kun nytkin ympäri keskustelupalstoja levyä arvostelee.

        Netissä ollut jo pitkään ladattavana. Levystä sen verran että pitää yhtyä muihin kirjoittajiin, ensi kuuntelulla herätti vain hämmennystä tyyliin " mitä v'''ua ne on mennyt tekemään..??" mutta nyt muutaman viikon kuuntelun jälkeen ääni kellossa muuttunut täysin. IT WONT FADE on todella rankka.

        p.s. Kyllä se levy myös ostetaan...


      • Öhkömönkiäinen Lapista
        ... kirjoitti:

        1. My Dream's But A Drop Of Fuel For A Nightmare
        2. In Black And White
        3. The Vice ja Caleb jakavat kolmossijan.

        Myös Good Enough Is Good Enough on aivan älyttömän kaunis, en osaa verrata näin kaunista balladia levyn muihin biiseihin joten tämä olkoon näin erillisenä arviona.

        eniten itse kuuntelen ehkä
        1. In black and white
        2. Paid in full
        3. Fly with the black swan


      • Ostan myös
        jep... kirjoitti:

        Netissä ollut jo pitkään ladattavana. Levystä sen verran että pitää yhtyä muihin kirjoittajiin, ensi kuuntelulla herätti vain hämmennystä tyyliin " mitä v'''ua ne on mennyt tekemään..??" mutta nyt muutaman viikon kuuntelun jälkeen ääni kellossa muuttunut täysin. IT WONT FADE on todella rankka.

        p.s. Kyllä se levy myös ostetaan...

        Levy on tosiaan ollut jo netissä huhtikuun alussa asti ja niin se vaan menee että jos bändistä todella tykkää, niin et sinä edes mieti kahdesti lataatko sen jos on mahdollista kuunnella levyä melkein 2kk aikaisemmin kun virallisesti. Siitä ei kuitenkaan bändille tule mitään vahinkoa koska olet ostamassa alkuperäisen kuitenkin siinä vaiheessa kun se julkaistaan. Itse olen ainakin asettanut ennakkotilauksen vetämään jo ennen kuin promoa edes netistä kuuntelin.

        Ja pakko yhtyä edelliseen, ensimmäisen viikon tai kaksikin reaktio levyyn oli kieltämättä juuri tuo "Mitä helvettiä"... Menee hyllyyn enkä kuuntele enää koskaan, mutta jollakin kummalla levy kuitenkin päätyy uudelleen ja uudelleen soittimeen ja alkaa kuulostaa kerta kerralta paremmalta. Aukeaa hitaasti ehkä mutta kuunteleminen palkitaan kyllä.


      • jaenne
        Ostan myös kirjoitti:

        Levy on tosiaan ollut jo netissä huhtikuun alussa asti ja niin se vaan menee että jos bändistä todella tykkää, niin et sinä edes mieti kahdesti lataatko sen jos on mahdollista kuunnella levyä melkein 2kk aikaisemmin kun virallisesti. Siitä ei kuitenkaan bändille tule mitään vahinkoa koska olet ostamassa alkuperäisen kuitenkin siinä vaiheessa kun se julkaistaan. Itse olen ainakin asettanut ennakkotilauksen vetämään jo ennen kuin promoa edes netistä kuuntelin.

        Ja pakko yhtyä edelliseen, ensimmäisen viikon tai kaksikin reaktio levyyn oli kieltämättä juuri tuo "Mitä helvettiä"... Menee hyllyyn enkä kuuntele enää koskaan, mutta jollakin kummalla levy kuitenkin päätyy uudelleen ja uudelleen soittimeen ja alkaa kuulostaa kerta kerralta paremmalta. Aukeaa hitaasti ehkä mutta kuunteleminen palkitaan kyllä.

        Kyllä minä olen mielestäni todella pitänyt bändistä ihan Ecliptican ajoilta lähtien, mutta odottelen silti oikeaa julkaisua.

        Ihan periaatteesta, mielestäni on hävytöntä laittaa materiaalia verkkoon jaeltavaksi, kaiken lisäksi hyvissä ajoin jo ennen virallista ilmestymistä. Se on suoraa varastamista yhtyeeltä ja muilta bisneksestä vuokransa maksavilta, vain koska joku suhteitaan hyväksikäyttävä pässinpää (promon haalinut "toimittaja" tms) tahtoo oman pariminuuttisensa julkisuudessa. Itse en halua millään tavalla tukea tuollaista toimintaa, kun fakta nyt kuitenkin on, että kun tavara on saatavissa netistä ilmaiseksi, niin harvempi sitä varmaan viitsii perästäpäin enää ostaa. Kyse ei ole siitä, ettenkö itse ostaisi fyysistä levyä sitten sen ilmestyttyä vaikka sen etukäteen pöllisinkin.

        Toki; vertaisverkosta on myös hyötyä niin kuluttajalle kuin musiikkibisnekselle, sen kautta pääsee helposti tutustumaan uusiin bändeihin jne. Tällaisessa tapauksessa siitä on kuitenkin vain ja ainoastaan haittaa, enkä sen vuoksi näe syytä ladata levyä etukäteen, ja näin käytännössä ilmoittaa hyväksyväni toiminnan.

        Minusta on myös paljon hienompaa, kun odotuksen jälkeen sitten lopulta saa sen fyysisen levyn käteensä koteloineen ja kansipapereineen, joita voi sitten vaikka pläräillä samalla kun kuuntelee.

        Tämä nyt oli tietysti vain minun näkökantani asiaan, mikäs minä muiden tapoja olen arvioimaan. Ei siis henkilökohtaisesti kellekään.


      • sonata fani
        hmm... kirjoitti:

        Levyn on jo kauan saanut netistä, mutta tietenkin kaikki väittävät juuri itse saaneensa laillisen promon. Niitä kun onkin niin pirusti liikkeellä jne. En kiellä, etteikö osa ihan oikeasti (täälläkin) olisi kuullut promoa, mutta ei millään sellainen määrä, kun nytkin ympäri keskustelupalstoja levyä arvostelee.

        miltä sivulta levyn pystyy kuunnella?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe