Missä voi Turussa harrastaa Taekwondoa? Paljonko maksaa? Miksi Taekwondo on hyvä laji; kehittääkö kuntoa hyvin, oppiiko siinä oikeasti puolustamaan itseään?
Vieras laji, kerran olen ulkomailla kokeillut ja jäi kiinnostamaan. Miten poikkeaa karatesta?
Kiinnostunut
8
1055
Vastaukset
- raflopikasso
Turussa voi varmasti harrastaa taekwondoa siinä missä muissakin kaupungeissa. TKD on todella fyysinen laji ja kehittää hyvin kuntoa. Tekwondossa oppii myös hyvin itsepuolustusta.
Taekwondo on tavallaa kuin korean karate, mutta tkd on paljon rankempi laji fyysisesti ja taekwondossa on enemmän kilpailuja.
TKD on myös olympialaji, mutta karate ei.- vastauksestasi
Täytyypä etsiä sitten harrastusmahdollisuuksia. Itselläni on karatetaustaa ja ikinä ei ole ollu niin hyvä kunto kuin silloin. Eli jos TWD on vieläkin rankempaa...
- jipajitsu
"tkd on paljon rankempi laji fyysisesti ja taekwondossa on enemmän kilpailuja."
Ai miten niin "rankempi"? ei ainakaan sen mukaan mitä mä oon nähnyt. Siis en kyllä itse harrastaa kumpaakaan lajia, mutta kuten sanottu: "nähty on." Ja on niitä kilpailija karatessakin tietääkseni aika paljon.
Jos minulta kysytään niin tkd:n ja karaten suurin ero on lähinnä siinä että tkd:ssä on enemmän eksoottisia "hyppypotkukiertareita", karatessa pidättäydytään enemmän perusasioiden äärellä. - Pelo
jipajitsu kirjoitti:
"tkd on paljon rankempi laji fyysisesti ja taekwondossa on enemmän kilpailuja."
Ai miten niin "rankempi"? ei ainakaan sen mukaan mitä mä oon nähnyt. Siis en kyllä itse harrastaa kumpaakaan lajia, mutta kuten sanottu: "nähty on." Ja on niitä kilpailija karatessakin tietääkseni aika paljon.
Jos minulta kysytään niin tkd:n ja karaten suurin ero on lähinnä siinä että tkd:ssä on enemmän eksoottisia "hyppypotkukiertareita", karatessa pidättäydytään enemmän perusasioiden äärellä.Minäkin olen nähnyt lajien parissa kaiken laista ja kumpikin on mielestäni yhtä rankkaa.kummassakin on yhtä paljon kilpailijoita.
ainoa asia jota haluan kommentoida on se, että sanoit karaten keskittyvän enemmään perusasioihin. se ei ole totta. kumpikin keskittyy perusasioihin yhtä hyvin. kummassakin on toki seuraja, jotka vähemmän kuin toiset.
- harrastaa esim. täällä
Budokwai ry
Taekwondo Team Turku
Voimakatu 6
20520 Turku
Peruskurssimaksut
Aikuiset Syksyn alkeiskurssi 65€ opiskelijakortilla -20% = 52€
Lapset Syksyn alkeiskurssi 45€ sisaralennus -20% = 36€
Harjoittelumaksut
Jakso I 01.01-30.04.2007 65€ opiskelijakortilla -20% = 52€
Jakso II 01.05-30.08.2007 35€ opiskelijakortilla -20% = 28€
Jakso III 01.09-31.12.2007 65€ opiskelijakortilla -20% = 52€
12kk 01.09.2006-30.08.2007 150€ opiskelijakortilla -20% = 120€
http://www.budokwai.fi/taekwondo/
Ja googlettaa saa itsekin...- JanneM
...täällä.
www.turuntaekwondo.fi - alkaa
JanneM kirjoitti:
...täällä.
www.turuntaekwondo.fialkeiskurssia enää ennen syksyä
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
että miten eroaa karatesta: enemmän potkuja, varsinkin hyppypotkuja. Terveisin: ruskea vyö (shotokan karate) ja punainen vyö (ITF Taekwondo)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292384
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52882Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 18700
- 53700
- 25689
- 135623