Kiinnostunut

aloitus/Tku

Missä voi Turussa harrastaa Taekwondoa? Paljonko maksaa? Miksi Taekwondo on hyvä laji; kehittääkö kuntoa hyvin, oppiiko siinä oikeasti puolustamaan itseään?

Vieras laji, kerran olen ulkomailla kokeillut ja jäi kiinnostamaan. Miten poikkeaa karatesta?

8

1055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raflopikasso

Turussa voi varmasti harrastaa taekwondoa siinä missä muissakin kaupungeissa. TKD on todella fyysinen laji ja kehittää hyvin kuntoa. Tekwondossa oppii myös hyvin itsepuolustusta.
      Taekwondo on tavallaa kuin korean karate, mutta tkd on paljon rankempi laji fyysisesti ja taekwondossa on enemmän kilpailuja.
      TKD on myös olympialaji, mutta karate ei.

• vastauksestasi

Täytyypä etsiä sitten harrastusmahdollisuuksia. Itselläni on karatetaustaa ja ikinä ei ole ollu niin hyvä kunto kuin silloin. Eli jos TWD on vieläkin rankempaa...

• jipajitsu

"tkd on paljon rankempi laji fyysisesti ja taekwondossa on enemmän kilpailuja."

Ai miten niin "rankempi"? ei ainakaan sen mukaan mitä mä oon nähnyt. Siis en kyllä itse harrastaa kumpaakaan lajia, mutta kuten sanottu: "nähty on." Ja on niitä kilpailija karatessakin tietääkseni aika paljon.

Jos minulta kysytään niin tkd:n ja karaten suurin ero on lähinnä siinä että tkd:ssä on enemmän eksoottisia "hyppypotkukiertareita", karatessa pidättäydytään enemmän perusasioiden äärellä.

• Pelo
        jipajitsu kirjoitti:

"tkd on paljon rankempi laji fyysisesti ja taekwondossa on enemmän kilpailuja."

Ai miten niin "rankempi"? ei ainakaan sen mukaan mitä mä oon nähnyt. Siis en kyllä itse harrastaa kumpaakaan lajia, mutta kuten sanottu: "nähty on." Ja on niitä kilpailija karatessakin tietääkseni aika paljon.

Jos minulta kysytään niin tkd:n ja karaten suurin ero on lähinnä siinä että tkd:ssä on enemmän eksoottisia "hyppypotkukiertareita", karatessa pidättäydytään enemmän perusasioiden äärellä.

Minäkin olen nähnyt lajien parissa kaiken laista ja kumpikin on mielestäni yhtä rankkaa.kummassakin on yhtä paljon kilpailijoita.
        ainoa asia jota haluan kommentoida on se, että sanoit karaten keskittyvän enemmään perusasioihin. se ei ole totta. kumpikin keskittyy perusasioihin yhtä hyvin. kummassakin on toki seuraja, jotka vähemmän kuin toiset.

• harrastaa esim. täällä

Budokwai ry
      Taekwondo Team Turku
      Voimakatu 6
      20520 Turku

Peruskurssimaksut

Aikuiset Syksyn alkeiskurssi 65€ opiskelijakortilla -20% = 52€
      Lapset Syksyn alkeiskurssi 45€ sisaralennus -20% = 36€

Harjoittelumaksut

Jakso I 01.01-30.04.2007 65€ opiskelijakortilla -20% = 52€
      Jakso II 01.05-30.08.2007 35€ opiskelijakortilla -20% = 28€
      Jakso III 01.09-31.12.2007 65€ opiskelijakortilla -20% = 52€
      12kk 01.09.2006-30.08.2007 150€ opiskelijakortilla -20% = 120€

http://www.budokwai.fi/taekwondo/

Ja googlettaa saa itsekin...

• JanneM

...täällä.

www.turuntaekwondo.fi

• alkaa
        JanneM kirjoitti:

...täällä.

www.turuntaekwondo.fi

alkeiskurssia enää ennen syksyä

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

että miten eroaa karatesta: enemmän potkuja, varsinkin hyppypotkuja. Terveisin: ruskea vyö (shotokan karate) ja punainen vyö (ITF Taekwondo)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25