onko "paju aita" kallista ostaa?

R-o-s-e

siis pajusta tehty "aita" /näkösuoja..
näin siitä kuvan jossain ja haluaisin kokeilla sitä asennella pihamme aitaan kiinni (aita vanha ja aidasta näkyy kaikki naapurin törkyt ja romut) niin se paju olisi hyvä näkösuoja kun sen kiinnittää aitaan, ja olisi myös mielestäni kauniin näköistäkin.

olisi se paju siinä sen aikaa (väliaikaisesti) kunnes on aikaa ja rahaa rakentaa kunnon uus aita.

9

5019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

Pajustahan voi myös värkätä sellaisen "elävän-aidan". Eli pistokkaita maahan ja ne punotaan kulkemaan toistensa lomitse esim. korinpohja-tekniikalla. Tarvitsee säännöllistä kastelua juurtuakseen, mutta itse olen ajatellut jotakin tällaista.
      Pistokkaita voi joko ostaa (jos lähistöltä löytyy joku pajutila) tai noutaa luonnosta. Usea maanomistaja antaa hyvinkin luvan karsia pajuja peltonsa pientareilta, kun se on sellainen "rikkakasvi". Myös terijoensalava ja poppeli juurtuvat pistokkailla, niitä molempia usein leikataan rajusti näin keväällä. Jos jollain lähistölläsi pihamaalta löytyisi..

• Bauhausista

Bauhausit myy sellaisia kunnollisia tukevia pajuelementtejä n. 30 e kpl (120 cm leveä). Meillä ollut noita pihassa pari vuotta ja hyvin ovaty kestäneet.

• maahankiinnitys tolpat

Onko Bauhaus liike auki sunnuntaisin?
        Sisältyykö tähän 30 e maahankiinnitys tolpat?

• paju77

25 metriä aitaa, hinta 150 €. 250 kpl n.2 metristä aitatainta. Hyvännäköinen aita saatiin aikaan

• ostitte

aitatainta.Mikä liike myy näitä taimia?
        2 metrinen aitataimi, on heti hyvä näkösuoja.

• pajuaitaa..

niin että, tökin pistokkaita maahan ja tueksi harjateräsverkkoa.Aina kasvun mukaan ohjasin niitä verkon lomitse et pysyy siistinä, eikä oksat harota joka suuntaan.Kasvaa pari metriä kesässä ja joka kevät saa uusia pistokkaita.Jotkut sanoo että, jänikset syö, mut ei mulla ainakaan.

• paju...

Ainakin lähellä sijaitsevan pajutilan mukaan pistokkaita pitäisi laittaa maan alle noin 70 cm, että tulisi hyvä aita. Heillä pistokkaat maksavat 3 €, tulisi tosi kalliiksi... Mistä noudit omat pistokkaasi?

• meinaavat..
        paju... kirjoitti:

Ainakin lähellä sijaitsevan pajutilan mukaan pistokkaita pitäisi laittaa maan alle noin 70 cm, että tulisi hyvä aita. Heillä pistokkaat maksavat 3 €, tulisi tosi kalliiksi... Mistä noudit omat pistokkaasi?

istututtaa pistokkaat, eihän tuohon kukaan ala.
        Pistokkaat on n 30cm pitkiä ja ohjeen mukaan maan pinnalle saa jäädä pari senttiä näkyviin.
        Ohjeen mukaan olen istuttanut ja hyvin on tukevaksi kasvaneet, tyvestään n 1,5-2,0 senttiä paksuja, eli kasvua on tullut reilusti.
        Noin 20cm välein olen laittanut.En ala mainostaan mitään tiettyä paikkaa, mut eiköhän noita pistokkaita löydy monestakin taimistosta.

• pajupallo

Elävän pajuaidan paras istutusaika on keväällä heti kun maa on sulanut. Paikka pitää olla lämmin ja aurinkoinen eikä mielellään suuria puita lähellä. Kunnostettuun maahan istutetaan "pistokkaat" eli pajusauvat (pituus 3 m) n. 30 cm syvään. Metrille tarvitaan 10 kpl, punotaan salmiakkikuvioiseksi aidaksi. Alussa kahden viikon ajan aita tarvitsee runsasta kastelua joka päivä. Jo kuukauden päästä aita on hyvä näkösuoja ja tontin koristus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3043
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe