palleatyrän kipu?

Muillakin?

Millaista kipua/oiretta muille on palleatyrä on aiheuttanut?
Mulla todettiin vuosi sitten tähystyksessä palleatyrä,jolloin vatsa oli ollut tosi kipeä. Sain somac- kuurin ja sillä meni paremmaksi. Olen ottanut tarvittaessa,mutta nyt viimeiset pari kuukautta vatsa on vaan edelleen kipeä.

Mulla kipu tuntuu pitkin päivää pallean kohdalla vasemmalla.Olen ajatellut että toi kohta liittyy siihen että tyrä tulee ruokatorven puolelle.Aamulla parempi mutta tulee taas takaisin.Kivun voimakkuuteen ei liity syöminen.

Mulla ei ole ikinä ollut närästyksen perusoireita,eli vatsan polttamista ja karvasveden tulemista suuhun.
Mun oireet ovat toi vatsan kipuilu,joka tietyissä asennoissa ja liikkeissä tuntuu kovemmin.Myös kevyt painaminen kohdasta sattuu,ja nukkumisasennot on tarkkoja (ettei paina).Lisäksi ruokaa/juomaa tulee ylöspäin ja 24h tuntii röyhtäilen,ja pöhötyttää.....

Onko kellään palleatyrästä tullut muuta kuin närästystä? Eikö pallea tyrälle tehdä mitään? Lääkärini ei muuta antanut kuin tuon Somac kuurin silloin.

Pelkään että jos se onkin jotain muuta, ja en tajua mennä lääkärille.Mutta ei se lääkärikään voi tehdä varmaan muuta kuin laittaa uudelleen tähystykseen,joka on varmaan turha kun olin juuri vuosi sitten?

Oireet on nyt kuitenkin samat kuin silloin ennen tähystyksessä,mutta silloin oli tosi paljon kovemmat. Olin silloin ihan työkyvytön ja silti ei tähystyksessä todettu edes mahakatarria.Olin ennen tähystystä syönyt jo 1,5kk lääkettä,mutta lääkäri sanoi että se näkyisi silti jos katarri olisi ollut.Että mikä sitten aihettaa noi kamalat oireet?

Muut palleatyräläiset kertokaa kokemuksia ja neuvoja?

3

7400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja turvotusta,

silloin kun olen syönyt jotain... niin maha turpoaa ja saattaa särkeäkin.

Ruoka on hyvä syödä pieninä annoksina. Välillä on kausia, että kaikki sattuu ja "närästää" sitten vain syön jotain närästys lääkettä.

Älä nostele mitään painavia juttuja, ei ole hyväksi tyrälle!

• Tulimaha

Refluksi ym. palleatyräoireet häviävät kun syö Nexiumia sanoi lääkärikin. Se on siis hoito. Hälmöltä tuntui kun tähystyksessä ei sitten mitään näkynytkään lääkekuurin jälkeen. Ikäänkuin ei uskottaisikaan että on refluxtauti ym. Samoin ei tyrää näkynyt. Oireena oli ollut polttelun ja karvaan veden ja ruuan nousun suuhun ns. hissi-ilmiö vuosien takaa jo ym. huonovointisuutta.Lisäksi kovia kohtausmaisaesti alkavia kipuja suoraan rintalastan alta vatsasta nopesti edeten ylös kurkkuun . Samalla koko rintalasta et. vasenpuoli tuli kosketusaraksi ja kurkkuun nouisi ikäänkuin panta sisälle. Kipu kova. Sain neuvon tutulta, että kun juo kulauksittain lämmintä vettä kohtauksen aikaan se helpottaa. Näin kyllä kävikin, kipu alkoi lievetä ja osin poistuikin vaikka levempänä pyrki jonkinverran toistumaa. Palleatyrällä ilmeisesti on osaa asiassa vaikkei sitä nykylääkärit ole koskaan löytäneet Gastroskopiassa. Noin 30 v. sitten vastaavassa tutkimuksessa lääkäri sanoi tyrän olevan , mutta huomaamattoman pieni, mutta että on .Nexium , Nexium vaan sanovat.

• Akka Gebnekaiselaine

Moikka, tästä sinun jutusta on aikaa. Mutta miten meni eteenpäin/ selvisikö jotain. Itselläni on vastaavat oireet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3730
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2722
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2280
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2251
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1749
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1529
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1501
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1241
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1194
    Aihe