Huomasin juuri että perämoottorin bensaletku on kovettunut kellarissa talvisäilytyksen aikana. Letku ei ole kuin pari vuotta vanha ja sitä on säilytetty sisällä lämpimässä kellarikomerossa. Miten tämä on mahdollista? Onko mitään konstia millä tuon kumin saisi pehmitettyä ostamatta uutta piuhaa?
Kovettunut bensaletku
6
2900
Vastaukset
- letku
sinulla.Kunnon kuminen polttoaineletku ei kovetu hetkessä. Ainoa vaihtoehto on letkun uusiminen.
- se on....
Älä osta halpisletkua tilalle.
- Anti Rus
se on.... kirjoitti:
Älä osta halpisletkua tilalle.
Se kuminen sammakko maksaa harakirinä 6-8€.Seuraavana kesänä jos tippuu lattialle niin hajoaa osiksi.Osta jonkun alkuperäisvalmisteinen,maksaa 20-25€
- järvellä
Anti Rus kirjoitti:
Se kuminen sammakko maksaa harakirinä 6-8€.Seuraavana kesänä jos tippuu lattialle niin hajoaa osiksi.Osta jonkun alkuperäisvalmisteinen,maksaa 20-25€
nämä "biltemaletkut" pitäis lailla kieltää. Huonompi laatuisia menee parikin kesässä, käytöstä riippuen. Itse olen käyttänyt niitä hätävarana, esim. vaikeasti ilmattavan dieselin kanssa.
Ja yleensäkin kumi pitäisi säilyttää viileässä, samoin kuin esim. akut, joita yksi tuttuni rahasi joka syksy kuumaa pannuhuoneeseen talvisäilytykseen, ja keväällä ihmetteli, kuinka paskoja nykyakut ovat.
- on kallis
Itselläni on DNV:n hyväksymiä polttoaineletkuja.
Vaikka ne täyttävät kohta 18 vuotta, ovat erittäin hyvälaatuisia, luotettavia ja hajuttomia edelleen. - tosissasi
Ihanko tosissasi tuollaisia kyselet?
Eikö letkua löydy paikallisesta Etolasta; pyydät vain bensan kestävää laatua. Ennenvanhaan bensa oli toisenlaista; nykybensa on muuttunut - jos halpisletku on tehty jossakin vinkuintiassa vanhanajan bensaa varten niin se murenee hetkessä.
Mutta kuka tollasia kysyy tosissaan?? Ei kai se letku maksa yhtä bensatankillista enempää??
Eli käytät siitä vanhasta letkusta liittimet, laitat uutta letkua sinne väliin, rosteriklemmareilla( tai happosilla) , sen puristeltavan teinitytön rinnan kokoisen kumivempulan käyt ostamassa veneilykaupasta ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345