Kukaan käynyt?

Tiitu

Nämä kivut vaan jatkuvat. Lyricaa menee päivässä 450mg ja sit tulehduskipulääke lisäksi. Aamulla oon ottanut 150 ja taas vaan särkee. Niin siis mulla on välilevyn pullistuma setraalisti. Olen käyny fysiatrillä, ortopedillä ja nyt olen menossa neurokirurgille. Onko kukaan käynyt Vuorinen Ville nimisellä neurokirurgilla? Onko kukaan päässyt selkävaivoista eroon neurokirurgin avulla?

Painaa kuulemma selkäydintä ja siitä kivut alaraajaan. Tosin työterveyslääkäri ja ortopedi molemmat kummastelivat oireiden laajuutta ja että lääkkeillä ei kipu poistu.

Töihin pitäis päästä takas, mutta ei tuolla lääkemäärällä sinne voi mennä. Pää ihan tarpeeksi sekaisin kotona/lenkillä olemiseen.

Olen ahkerasti kävellyt ja kuntouttanut fysioterapeutin ohjeiden mukaan itseäni maaliskuun alusta. Nyt huhtikuun alusta asti olen myös jumpassa ja salilla käynyt. Mutta ei niin ei...

10

10781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on todella taitava

      neurokirurgi Turussa.
      Ei minulla tosin ole kokemusta hänen tekemästään selkäleikkauksesta, mutta hän leikkasi tyttäreltäni päästä tähystyksellä kystan, jota nelisen vuotta sitten ei kukaan muu TYKS:ssä sillä menetelmällä (eikä millään muullakaan) tietääkseni pystynyt tekemään.

      Tunnen kyllä parikin henkilöä, joille on tehty onnistunut välilevyn pullistuman leikkaus.

      Mm. tuttavaltani, nelikymppiseltä mieheltä, leikattiin n. vuosi sitten välilevyn pullistuma Pulssissa ja hyvin onnisui ja parani. Vahinko vaan, että hänellä on toinenkin pullistuma, joten tulee ehkä uusi leikkaus.

      Itse en vielä ole uskaltanut mennä leikkaukseen, huolimatta siitä, että minulla on erittäin kivuliaita selkäydinkanavan ahtautumia ym. ym. Neurologin mukaan selkä on sökö, mutta ei ole takeita, että ainakaan tällä hetkellä leikkaus paljonkaan parantaisi tilannetta minun kohdallani, ehkäpä kävisikin toisinpäin.

      Jos leikkaukseen menisin yksityisesti niin, että saisin valita lääkärin, valitsisin Ville Vuorisen tai Esa Kotilaisen. Tosin minulla ei ole tietoa onko Ville Vuorinen erikoistunut myös selkäleikkauksiin. Ilmeisesti on. Esa Kotilainen ainakin on. Kokemuksesta tiedän, että taitavia ovat kumpikin.

      Mitä nyt tätä tuttavaani olen seurannut, niin sen perusteella kyllä suosittelisn sinullekin leikkausta. En tosin muista kuka hänet Pulssissa leikkasi.

    • fys

      Moi Tiitu

      Välilevyn pullistuma on kelju vaiva. Hoitokeinot ovat melkoisen vähäisiä. Leikkauksesta sen verran että verrattaessa leikattuja ja ei leikattuja välilevyn pullistumia / repeämiä ei muutaman vuoden seurannassa ole huomattu ryhmien välillä mainittavaa eroa...
      Tämä nyt ei varmaa lohduta sua pätkääkään. Mikäli suinkin vaan pärjäät kipujen kanssa eikä hermoissa ole muutoksia (lihasheikkous, tuntomuutokset, virtsan karkailu) niin harkitse kolme kertaa ennenkuin menet leikkaukseen. Tulokset eivät aina ole mairittelevia.

      • Tiitu

        Kyllä sitä harkitsen pitkään, menenkö leikkaukseen vai yritänkö jatkaa tällä kuntoutus puolella. tilanne vaan on se että töihin pitäisi päästä mahdollisimman nopeasti. miten tuo lihasheikkous määritellään? Mietin vaan kun en pysty kunnolla seisomaan yhdellä jalalla, kun jalka alkaa heti vavista, samoin jos makaan lattialla ja nostan jalan kattoa kohti. Maha ei enää kauaa kestä noita lääkkeitä.


      • fys
        Tiitu kirjoitti:

        Kyllä sitä harkitsen pitkään, menenkö leikkaukseen vai yritänkö jatkaa tällä kuntoutus puolella. tilanne vaan on se että töihin pitäisi päästä mahdollisimman nopeasti. miten tuo lihasheikkous määritellään? Mietin vaan kun en pysty kunnolla seisomaan yhdellä jalalla, kun jalka alkaa heti vavista, samoin jos makaan lattialla ja nostan jalan kattoa kohti. Maha ei enää kauaa kestä noita lääkkeitä.

        Moi Tiitu
        Upeata huomata että täällä on joku joka oikeasti osaa keskustella asioista.
        Leikkauksessa on aina riskit: olen törmännyt pohjehermon ns "pareesiin" eli "halvaukseen" joka valitettavasti voi olla riskinä minkä jälkeen jalka läpsyy kävellessä. Voi olla että paranee voi olla että jää pysyväksi.
        Hirveän vaikea antaa mitään konkreettista neuvoa joskus tulee hyviä tuloksia joskus ei.
        Itse en menisi ennenkuin virtsat karkaa tai kipu olis sietämätöntä päivästä toiseen.


      • Tiitu
        fys kirjoitti:

        Moi Tiitu
        Upeata huomata että täällä on joku joka oikeasti osaa keskustella asioista.
        Leikkauksessa on aina riskit: olen törmännyt pohjehermon ns "pareesiin" eli "halvaukseen" joka valitettavasti voi olla riskinä minkä jälkeen jalka läpsyy kävellessä. Voi olla että paranee voi olla että jää pysyväksi.
        Hirveän vaikea antaa mitään konkreettista neuvoa joskus tulee hyviä tuloksia joskus ei.
        Itse en menisi ennenkuin virtsat karkaa tai kipu olis sietämätöntä päivästä toiseen.

        Nyt sain tänään lähetteen Orton Osku kuntoutukseen.


    • Silakkalitka

      Ville Vuorinen on kahdesti operoinut selkääni. Erittäin hyvä tulos ja hyvä kirurgi. Terveisin " 4 titaaniruuvia ".

    • lolop

      Todella pätevä neurokirurgi, on leikannut kaularankani, toisen lääkärin virheen vuoksi ja onnistui hyvin, nyt on tulossa ehkä uusi leikkaus on kaularangan ahtaumia Ville Vuorinen on pätevä matkustan Helsingistä hänen luokseen Turkuun Terveystaloon ja alkaa tapahtua.

      • petra1970

        Hei. Saanko kysellä kuka lääkäri oli kyseessä kun virhe tehtiin?
        Ihan vain sillä että minulle on sattunut näin meningeooma leikkauksessa lannerengasta.


    • lolop

      Hei Petra kysyit kuka lääkäri oli kyseessä kun virhe tehtiin neurokirurgi Leena Kivipelto leikkasi minut yksityisellä puolelle on myös Töölön sairaalan lääkäreitä, oli tod.näköisesti laittanut liian pienen implantin kaularankaani siitä hel... kivut neurokirurgi Ville Vuorinen korjasi tämän tuhoojan tehdyntyön ja se tuhotyö maksoi yli 10,000'-euroa. Luotan Neurokir. Ville Vuoriseen, toivottavasti oli apua.

    • Anonyymi

      Vuorinen Ville operoinut selkääni neljästi, aina onnistuneesti. Kivut, puutumiset ja voimanpuutteet aina jääneet leikkaussaliin. Tulevaisuudessakin turvaudun hänen ammattimaisiin käsiin kun loputkin nikamavälit tulee remonttiin.
      Hän myös tuntuu olevan ainut lääkäri Satakunta/Varsinais-Suomi sektorilla, joka ottaa potilaan kivut tosissaan huomioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe