Minulla todettiin Parkinsonin tauti noin 2 vuotta sitten. Olen huomannut, että välillä sylki valuu minulla rinnuksille, muuten olen kohtalaisessa kunnossa, joskin kipuja on siellä sun täällä ja liikkeet jähmeitä.Syljen valuminen johtunee nielemisrefleksin heikentymisestä. Esiintyykö muilla tämmöistä taudin oiretta?Yöllä on tyyny myös usein märkä kun sylkeä on valunut nukkuessa.
Nielemisrefleksi ja Parkinson
Hemmo48
4
5944
Vastaukset
- esiintyy
Vähän väliä havahtuu siihen, että hiukan sylkeä valuu suupielistä. Myös ruoanmurenet juuttuvat kurkkuun. Kohtalaisessa kunnossa myös, oireet lieviä.
- SIipoveri
Kyllä on syljen valumista. Toisinaan enempi.
Silmät kuivat ja suu kostea. Kaikkeen tottuu.. nessua mukana. - wazuki
vaimolla aivan päinvastoin, suu kuivuu liikaa, pitää imeskellä jotta tulee sylkeä
- ongelmana
suun kuivuminen eli täytyy imeskellä pastilla tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261790
- 1171300
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401120- 491019
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni56972- 130940
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v245923Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?77796Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58789Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla179760