Ympärileikattu kalu ei toimi?

- vai toimiiko?

Hei, olen kuullut sellaista juttua ettei ympärileikattu kalu toimisi yhtä hyvin. Eli tuleeko siitä sitten myöhemmiten erektiohäiriötä jos on ympärileikattu?

29

8375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abulaismies
      • aloittaja

        Luin ketjun ja voin siitä vetää sellaisen johtopäätöksen, ettei ympärileikkaus kalun toimintaan vaikuta vaan ilmeisesti toimimattomuuteen löytyy yleensä syy päänupista ja se vain pannaan ympärileikkauksen syyksi. Kiitos.


      • tuntuu hyvälle
        aloittaja kirjoitti:

        Luin ketjun ja voin siitä vetää sellaisen johtopäätöksen, ettei ympärileikkaus kalun toimintaan vaikuta vaan ilmeisesti toimimattomuuteen löytyy yleensä syy päänupista ja se vain pannaan ympärileikkauksen syyksi. Kiitos.

        Mun mies on ympärileikattu ja seksi on taivaallista!!:) ei minkään sortin ongelmia vaan nimenomaan ne ongelmat loppuivta leikkaukseen. Aikaa on jo lähes 10v ja hyvältä tuntuu edelleen ,)


      • ei haittaa?
        aloittaja kirjoitti:

        Luin ketjun ja voin siitä vetää sellaisen johtopäätöksen, ettei ympärileikkaus kalun toimintaan vaikuta vaan ilmeisesti toimimattomuuteen löytyy yleensä syy päänupista ja se vain pannaan ympärileikkauksen syyksi. Kiitos.

        USA:ssa populasta on leikattuja 56%.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Circumcision

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus

        Esinahan poiston väitetään vähentävän miehen kokemaa nautintoa ja toisinaan mahdollisesti vaikeuttavan siemensyöksyn saavuttamista yhdynnässä terskan tuntoherkkyyden vähetessä, toisaalta samasta syystä väitetään joidenkin miesten hyötyvän siitä, koska sen on otaksuttu antavan paremmin hallittavan ja pidennetyn yhdynnän. On myös arvioitu, että esinahan poisto lapsena altistaisi terskanpään ja virtsaputken hankaumille. Yleisenä kantana voidaan nykyään pitää, että oikein tehty miesten ympärileikkaus ei aiheuttane haittoja eikä hyötyjä, vaan henkilöillä mahdollisesti esiintyvät haitat ja hyödyt on suhteutettava hoidon lähtökohtaan.


      • MM:

        http://www.revalclinic.com/finland/kirurgia/leikkaukset/ymparileikkaus.htm

        Sitten miesten kirjoittelua jututsta.

        "Itelläni on ollu "aina" ympärileikattu kalu.Ja olen runkannu sitä ihan normaalisti.Välillä käytän liuksatetta,ja välillä hieron sitä pehmeään pyyhkeeseen.Välillä taas runkkaan ilman mitään apuvälineitä, ja tuntuu että sais jotenkin paremman orkun.Eli varmasti sperma lentää!!!"

        "Itse leikkaus tehdään puudutuksessa, siitä et tunne mitään. Sen jälkeen saattaa ensimmäinen viikko olla vähän vaikeaa, terska ei ole tottunut olemaan paljaana ja hankaa housuihin. Se ongelma menee itsestään nopeasti ohi. Sitten toinen vaikeus saattaa olla siinä, että niin kauan kuin tikit ovat paikallaan, tuottaa jokainen erektio vähän kipua. Ja niitä erektioitahan syntyy joka yö nukkuessa monta kertaa, vaikkei sitä tavallisesti huomaakaan. Sitäpaitsi niin kauan kuin tikit ovat paikallaan, et voi myös tyydyttää itseäsi, ja loppuvaiheessa saattavat paineet olla jo aika kovat. Mutta kun saat tikit pois, pitäisi senkin ongelman ratketa."

        "Minulle se tehtiin nukutuksessa ja samana päivänä kotiin.
        En muista mitään mistään sietämättömistä erektioista.
        Muistaakseni en saanut niitä paljoa."

        "Leikkauksen jälkeen on yhtä tuskaa, hitto kärsi edes kusta kunnolla ja kyrpä on älyttömän kipee pari päivää."

        "Itse olen 24 vuotias ja minulle tehtiin n. viikko sitten ympärileikkaus. Ja minut nukutettiin, enkä (kai?) ole pikkulapsi). Leikkaus tehtiin päiväkirurgisena toimenpiteenä, joten menin sairaalaan aamupäivällä ja iltapäivällä pääsin pois.

        Kipu on jokaisella erilainen. Minulla ei ole ollut kipuja lukuunottamatta lyhyitä "pistomaisia" kipuja. Toiset taas kertovat että kivut ovat olleet koviakin. Alkuun vaatteiden pitäminen on inhottavaa tai jopa kivuliasta."

        "Leikkauksesta on nyt 2 viikkoo ja 2 päivää.

        Vähän aikaista sanoa, tikit on vieläkin paikallaan. Eli rumahan se on ku prkl...

        Stondikset kiusaa öisin ja tuntuu ilkeeltä herätä joka yö ku heppiä kiristää. Ja seisokki pääsee noin puoleen mittaan ku tikit alkaa ottaa vastaan. Nyt on alkanu huolettaa, että kiristääkö nahka sit kunnon asennossa, kun kieltämättä meikän kalu on normaalisti suht pieni, mut toimintakunnossa ihan eri luokkaa. Kaippa se nahka venyy sit ajan myötä.. *huoh*

        Tikit alkaa about 1cm päästä terskan tyvestä.
        Ja terska btw alkaa jo tottua tohon housujen hankaamiseen. Kuivuu vaan jotenkin kummasti ja iho hilseilee. Muuten ihan hyvä fiilis.

        Ihmettelen kuitenkin, miten tossa toisella palstalla porukka pääsee "tositoimiin" jo 2 viikon jälkeen leikkauksesta...mulle sanottiin, että tikit kestää vähintään 3 vkoa ennenkuin sulavat pois."

        "Hyvin on leikkauksen jälkeen toiminut, tosi mahtavia seisokkeja. Arpi on noin sentin päässä terskasta ja nahka on seisoessa tiukka, aluksi ehkä hieman liiankin tiukka. Mielestäni leikkaus on hyvin onnistunut ja olen siihen tyytyväinen, siihen ei tarvitse mitään lisätä eikä poistaa. Luonnollisesti vehkeeni näyttää hyvälle, tosi hyvälle."

        Siinäpä joitain kommentteja. Vaikuttaa ja tuntuu eri ihmisille eri tavalla. Eli alku aina hankalaa, mutta lopussa homma pelittääkin sitten paljon paremmin. Mulla on ahdas esinahka ja leikkaukseen meno jännittää paljon. Just jäkikipujen ja sen sellaisen takia. Ei tämä mun elämää häiritse. Nyt kun ei ole muijaakaan, niin seksiäkään ei tule harrasteltua ja masturboida voi esinahka päälläkin. Jos alan seurustelemaan, niin ehkä sitten menen leikkauttamaan tuon nahan pois.


      • tämä..
        tuntuu hyvälle kirjoitti:

        Mun mies on ympärileikattu ja seksi on taivaallista!!:) ei minkään sortin ongelmia vaan nimenomaan ne ongelmat loppuivta leikkaukseen. Aikaa on jo lähes 10v ja hyvältä tuntuu edelleen ,)

        itselläni aikaa komekymmentä vuotta ja toiminta on erinomaista!


    • en en en en en

      mut monet amerikkalaiset on ympärileikattuja. ja oon nähny muutamii pokeleffoja mis joku nuori ja elinvoimanen amerikkalainen nussii naista. nainen ihan vitun kiihottava ja kaunis. silti amerikkalaisen muna jatkuvasti puolilöysä. heiluu ku joku keitetty spagetti ku nainen heiluttelee sitä.
      mä en oo ympärileikattu. ja stondis on taas niin hyvä että. ei meinaa stondiksessa taivu yhtään muutaku millin juuresta.

      eli kyl mä kannatan ihan perinteistä kalua. ellei sit jotain isoo ongelmaa oo esinahan kans tai jotain.

    • ONGELMIA

      Kyllä se ympärileikattu toimii vähintään yhtä hyvin.

      • vai eikö

        Toimiiko pitkittäin leikattu kalu myös yhtä hyvin kuin ympärileikattu?


      • Kyukeros

        Jos esinahka kiristää, kannattaa se leikkauttaa. Minulla ilmestyi aina yhdynnässä kireään nahkaan haavaumia, jotka oli tosi kipeitä aina pari päivää. Eikä ex-vaimo sitä välttämättä ymmärtänyt...
        Leikkauksen jälkeen oon ollu tosi tyytyväinen. Stondis on mahtava nykyisin. Ja jos laukeaminen on hiukan pitkittynyt, niin siitähän useimmat naiset just tykkää, ettei tule liian pian.


      • Semmoisen vaimo
        Kyukeros kirjoitti:

        Jos esinahka kiristää, kannattaa se leikkauttaa. Minulla ilmestyi aina yhdynnässä kireään nahkaan haavaumia, jotka oli tosi kipeitä aina pari päivää. Eikä ex-vaimo sitä välttämättä ymmärtänyt...
        Leikkauksen jälkeen oon ollu tosi tyytyväinen. Stondis on mahtava nykyisin. Ja jos laukeaminen on hiukan pitkittynyt, niin siitähän useimmat naiset just tykkää, ettei tule liian pian.

        Jos olisin tiennyt, että ympärileikkaus vaikuttaa miehen seksiin niin, ettei penis kunnolla seiso, eikä millään meinaa laueta suuseksissäkään, niin olisin valinnut leikkaamattoman miehen! Ympärileikatun mieheni terskasta puuttuu T.U.N.T.O. lähes kokonaan. Esinahka suojaisi terskan ja toimisi
        "kuulalaakerin" tapaan yhdynnässä kiihottavana ja liukastuttavana tekijänä. Nyt terska on kuin mäntä, joka vie pillun nesteetkin mukanaan ja pillu kuivuu ennen aikojaan kesken yhdynnän.

        Faktatietoakin on, laitan tänne kunhan löydän!


      • Semmoisen vaimo
        Semmoisen vaimo kirjoitti:

        Jos olisin tiennyt, että ympärileikkaus vaikuttaa miehen seksiin niin, ettei penis kunnolla seiso, eikä millään meinaa laueta suuseksissäkään, niin olisin valinnut leikkaamattoman miehen! Ympärileikatun mieheni terskasta puuttuu T.U.N.T.O. lähes kokonaan. Esinahka suojaisi terskan ja toimisi
        "kuulalaakerin" tapaan yhdynnässä kiihottavana ja liukastuttavana tekijänä. Nyt terska on kuin mäntä, joka vie pillun nesteetkin mukanaan ja pillu kuivuu ennen aikojaan kesken yhdynnän.

        Faktatietoakin on, laitan tänne kunhan löydän!

        >>Esinahan tehtävänä on suojata herkkää terskaa. Ympärileikkaus aiheuttaa sen, että esinahka poistetaan ja terska on sen jälkeen aina ilman suojaavaa esinahkaa. Ajan kanssa ympärileikatun peniksen terskan limakalvo paksuuntuu jonkin verran ja tuntoherkkyys vähenee.>>
        Tämä on suora lainaus Väestäliiton sivulta.

        >>Luin netistä yhden tutkimusselostuksen, missä käsiteltiin ympärileikattujen ja leikkaamattomien seksielämää.
        Muistan, että leikatut preferoivat anaalia ja fellaatiota enemmän kuin leikkaamattomat, jotka tykkäsivät enemmän taas perus-aromipesästä. Leikatut naivat myös pitkin vedoin, mikä nahan puutteen vuoksi kuivatti pillua. Seurauksena seksiä ei koettu yhtä tyydyttävänä kummankaan osapuolen mielestä. Käytännössä siis seksielämä oli huonompaa näillä leikatuilla.>> Lainaus Tiede.fi, jonkun ihmisen mielipide

        >>Leikattu pili voi olla monia asioita, mutta luonnollinen se EI ole.>> Lainaus Tiede.fi, jonkun ihmisen mielipide

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=2432785

        >>Saattaa kuitenkin olla, että siittimen tuntoherkkyys on pitkälti kiinni tavasta, jolla ympärileikkaus tehdään. Mikäli mieheltä poistetaan esinahan side (Suomessa tehtävissä leikkauksissa se säästetään), hän kadottaa erittäin erogeenisen alueen. Esinahan siteen tehtävänä on myös tukea penistä erektiossa sekä erityisesti terskaan yhdynnän aikana. Se korvaa eläimillä esiintyvän peniksen luun. Esinahan siteellä on siten tärkeä roolinsa erektiossa ja yhdynnässä.

        Voi myös olla, että terskan epiteelin vahvistuessa terskan pinta menettää osan tuntoherkkyydestään. Rottakokeissa on havaittu, että ympärileikatuilla uroksilla on vaikeuksia saada erektio sekä ongelmia ohjata siitin naaraan emättimeen.

        Yhdysvaltalainen tutkija E. Laumann kumppaneineen vertaili ympärileikattujen ja ympärileikkaamattomien miesten seksuaalikäyttäytymistä ja havaitsi, että ympärileikatut miehet harrastavat enemmän itsetyydytystä sekä suu- ja anaaliseksiä. Itsetyydytys ei siis vähenny ympärileikkauksen myötä, kuten 1800-luvulla sitkeästi väitettiin. Homoseksuaalisissa suhteissa ympärileikatuilla on myös enemmän taipumusta harrastaa anaaliseksiä kuin ympärileikkaamattomilla.


        O’Harat selvittivät naisten mielipiteitä ympärileikatuista sekä leikkaamattomista miehistä seksikumppaneina. Tutkimukseen osallistuneet naiset kertoivat saavansa emätinorgasmeja harvemmin ympärileikatun miehen kanssa. Ympärileikatut miehet kärsivät useimmin ennenaikaisesta siemensyöksystä. Lisäksi naiset ilmoittivat, että heillä oli ympärileikattujen miesten kanssa enemmän epämiellyttäviä tuntemuksia yhdynnän aikana ja heidän emättimensä kuivui yhdynnän edetessä. Naiset saivat ympärileikattujen miesten kanssa myös harvemmin useita perättäisiä orgasmeja.

        Kyseisen tutkimuksen mukaan ympärileikatut miehet myös yhtyvät naiseen eri tavalla kuin miehet joilla on esinahka. Tutkimuksen tekijöiden mukaan 73 prosenttia ympärileikatuista miehistä työntyy naiseen rajummin ja syvemmälle kuin ympärileikkaamattomat miehet. Ympärileikatut miehet tekevät myös pidempiä työntöjä. 71 prosenttia tutkimukseen osallistuneista naisista pitää kuitenkin lyhyemmistä ja hellemmistä työnnöistä, koska heidän mukaansa klitoris stimuloituu tällöin paremmin.

        O’Harat havaitsivat saman asian kuin Donald Taves muutama vuosi heitä myöhemmin. Ympärileikattu penis ei nimittäin luista emättimen pintaa pitkin samalla tavoin kuin ympärileikkaamaton penis. Tavesin tutkimuksen mukaan ympärileikattua penistä täytyy liikuttaa emättimessä 10 kertaa voimallisemmin kuin ympärileikkaamatonta. Tämä johtuu siitä, että esinahka rullaa yhdynnän aikana edestakaisin ja toimii eräänlaisena kuulalaakerina siittimen ja emättimen välillä. Lisäksi ympärileikatun siittimen terskan korona vetää emättimen nesteet yhdynnän aikana ulos emättimestä. Näin voiteleva väliaine siittimen ja emättimen välillä ehtyy ja kitka suurenee.>> lainaus
        http://www.mtv3.fi/helmi2005/viikonvaihde/artikkeli.shtml/491527?viikonvaihde-viihdetta


      • leikattu tuuppaa
        Semmoisen vaimo kirjoitti:

        Jos olisin tiennyt, että ympärileikkaus vaikuttaa miehen seksiin niin, ettei penis kunnolla seiso, eikä millään meinaa laueta suuseksissäkään, niin olisin valinnut leikkaamattoman miehen! Ympärileikatun mieheni terskasta puuttuu T.U.N.T.O. lähes kokonaan. Esinahka suojaisi terskan ja toimisi
        "kuulalaakerin" tapaan yhdynnässä kiihottavana ja liukastuttavana tekijänä. Nyt terska on kuin mäntä, joka vie pillun nesteetkin mukanaan ja pillu kuivuu ennen aikojaan kesken yhdynnän.

        Faktatietoakin on, laitan tänne kunhan löydän!

        pitempiä työntöjä!!!
        Edellä se tieteellinen? todiste;)

        Ja kyllä se pitkä siivu kuivassa kolossa "harraa" ilikiästi...
        Olisko tunnepuolella osuutta, alkuhekuma ohitettu ja arki astumassa suhteeseen....


      • mukaan....
        Semmoisen vaimo kirjoitti:

        Jos olisin tiennyt, että ympärileikkaus vaikuttaa miehen seksiin niin, ettei penis kunnolla seiso, eikä millään meinaa laueta suuseksissäkään, niin olisin valinnut leikkaamattoman miehen! Ympärileikatun mieheni terskasta puuttuu T.U.N.T.O. lähes kokonaan. Esinahka suojaisi terskan ja toimisi
        "kuulalaakerin" tapaan yhdynnässä kiihottavana ja liukastuttavana tekijänä. Nyt terska on kuin mäntä, joka vie pillun nesteetkin mukanaan ja pillu kuivuu ennen aikojaan kesken yhdynnän.

        Faktatietoakin on, laitan tänne kunhan löydän!

        Olen nainen ja kokemusta leikatuista sekä leikkaamattomista. Ainoat, joilla ollut ongelmia erektion säilyvyyden, tunnon ja tulemiszen kanssa, ovat olleet leikattuja. Mielestäni ympärileikkaukseen tulisi turvautua vain äärimmäisessä hädässä. Ympärileikkaus vie mieheltä tunnon ja parkkiinnuttaa terskan vuosien saatossa. Senhän jo näkee ja tunteekin kun vertaa miltä leikattu ja leikkaamaton näyttävät.
        Joillakin leikatuilla varmasti kalu toimii hyvin, mutta tuo tuntoaistin ja herkkyyden vähentyminen koskee näitä onnellisiakin.


      • Kyukeros
        mukaan.... kirjoitti:

        Olen nainen ja kokemusta leikatuista sekä leikkaamattomista. Ainoat, joilla ollut ongelmia erektion säilyvyyden, tunnon ja tulemiszen kanssa, ovat olleet leikattuja. Mielestäni ympärileikkaukseen tulisi turvautua vain äärimmäisessä hädässä. Ympärileikkaus vie mieheltä tunnon ja parkkiinnuttaa terskan vuosien saatossa. Senhän jo näkee ja tunteekin kun vertaa miltä leikattu ja leikkaamaton näyttävät.
        Joillakin leikatuilla varmasti kalu toimii hyvin, mutta tuo tuntoaistin ja herkkyyden vähentyminen koskee näitä onnellisiakin.

        Siinä asiassa olen samaa mieltä, että tuntoherkkyys saattaa vähentyä ympärileikatulta. Siksi ihmettelenkin tuolla ylempänä mainittua "tieteellistä" tutkimustulosta, että "Ympärileikatut miehet kärsivät useimmin ennenaikaisesta siemensyöksystä." Eihän tuo voi pitää paikkaansa, jos tunto on vähentynyt!! Päinvastoin. Joku puhuu nyt itseään pussiin. Moni nainen muuten pitää siitä, jos mies ei tule aivan heti. Liian moni nainen on saanut kärsiä "kolmen minuutin munista".
        Ja sit vielä sanoisin, että ei ympärileikkaus erektioon vaikuta. Sillä ei oo mitään tekemistä tuntoherkkyyden kanssa, vaan siinä pelaa korvien väli.


      • vastaan
        Kyukeros kirjoitti:

        Siinä asiassa olen samaa mieltä, että tuntoherkkyys saattaa vähentyä ympärileikatulta. Siksi ihmettelenkin tuolla ylempänä mainittua "tieteellistä" tutkimustulosta, että "Ympärileikatut miehet kärsivät useimmin ennenaikaisesta siemensyöksystä." Eihän tuo voi pitää paikkaansa, jos tunto on vähentynyt!! Päinvastoin. Joku puhuu nyt itseään pussiin. Moni nainen muuten pitää siitä, jos mies ei tule aivan heti. Liian moni nainen on saanut kärsiä "kolmen minuutin munista".
        Ja sit vielä sanoisin, että ei ympärileikkaus erektioon vaikuta. Sillä ei oo mitään tekemistä tuntoherkkyyden kanssa, vaan siinä pelaa korvien väli.

        Minulla on miestuttava joka leikattiin vasta aikuisiällä. Nyt katuu ja kovasti, ihmetteli etteivät puhuneetkaan lääkärit venytyshoitojen mahdollisuudesta tms. Hänelle nimenomaan tuli erektio-ongelmia kohta leikkauksesta toivuttuaan, koska tuntoaisti alkoi vähetä ja tuntuma oli niin paljon huonompi kuin se johon hän aikuisena oli jo ehtinyt tottua. Hänelle tuli pieniä nirhaumia kireään nahkaan yhdyntöjen jälkeen ja nirhaumat olivat kipeitä. Mutta enää hän ei lähtisi leikattavaksi. Tuntee että häntä on jollakin tapaa huijattu :(


      • dw.
        Semmoisen vaimo kirjoitti:

        >>Esinahan tehtävänä on suojata herkkää terskaa. Ympärileikkaus aiheuttaa sen, että esinahka poistetaan ja terska on sen jälkeen aina ilman suojaavaa esinahkaa. Ajan kanssa ympärileikatun peniksen terskan limakalvo paksuuntuu jonkin verran ja tuntoherkkyys vähenee.>>
        Tämä on suora lainaus Väestäliiton sivulta.

        >>Luin netistä yhden tutkimusselostuksen, missä käsiteltiin ympärileikattujen ja leikkaamattomien seksielämää.
        Muistan, että leikatut preferoivat anaalia ja fellaatiota enemmän kuin leikkaamattomat, jotka tykkäsivät enemmän taas perus-aromipesästä. Leikatut naivat myös pitkin vedoin, mikä nahan puutteen vuoksi kuivatti pillua. Seurauksena seksiä ei koettu yhtä tyydyttävänä kummankaan osapuolen mielestä. Käytännössä siis seksielämä oli huonompaa näillä leikatuilla.>> Lainaus Tiede.fi, jonkun ihmisen mielipide

        >>Leikattu pili voi olla monia asioita, mutta luonnollinen se EI ole.>> Lainaus Tiede.fi, jonkun ihmisen mielipide

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=2432785

        >>Saattaa kuitenkin olla, että siittimen tuntoherkkyys on pitkälti kiinni tavasta, jolla ympärileikkaus tehdään. Mikäli mieheltä poistetaan esinahan side (Suomessa tehtävissä leikkauksissa se säästetään), hän kadottaa erittäin erogeenisen alueen. Esinahan siteen tehtävänä on myös tukea penistä erektiossa sekä erityisesti terskaan yhdynnän aikana. Se korvaa eläimillä esiintyvän peniksen luun. Esinahan siteellä on siten tärkeä roolinsa erektiossa ja yhdynnässä.

        Voi myös olla, että terskan epiteelin vahvistuessa terskan pinta menettää osan tuntoherkkyydestään. Rottakokeissa on havaittu, että ympärileikatuilla uroksilla on vaikeuksia saada erektio sekä ongelmia ohjata siitin naaraan emättimeen.

        Yhdysvaltalainen tutkija E. Laumann kumppaneineen vertaili ympärileikattujen ja ympärileikkaamattomien miesten seksuaalikäyttäytymistä ja havaitsi, että ympärileikatut miehet harrastavat enemmän itsetyydytystä sekä suu- ja anaaliseksiä. Itsetyydytys ei siis vähenny ympärileikkauksen myötä, kuten 1800-luvulla sitkeästi väitettiin. Homoseksuaalisissa suhteissa ympärileikatuilla on myös enemmän taipumusta harrastaa anaaliseksiä kuin ympärileikkaamattomilla.


        O’Harat selvittivät naisten mielipiteitä ympärileikatuista sekä leikkaamattomista miehistä seksikumppaneina. Tutkimukseen osallistuneet naiset kertoivat saavansa emätinorgasmeja harvemmin ympärileikatun miehen kanssa. Ympärileikatut miehet kärsivät useimmin ennenaikaisesta siemensyöksystä. Lisäksi naiset ilmoittivat, että heillä oli ympärileikattujen miesten kanssa enemmän epämiellyttäviä tuntemuksia yhdynnän aikana ja heidän emättimensä kuivui yhdynnän edetessä. Naiset saivat ympärileikattujen miesten kanssa myös harvemmin useita perättäisiä orgasmeja.

        Kyseisen tutkimuksen mukaan ympärileikatut miehet myös yhtyvät naiseen eri tavalla kuin miehet joilla on esinahka. Tutkimuksen tekijöiden mukaan 73 prosenttia ympärileikatuista miehistä työntyy naiseen rajummin ja syvemmälle kuin ympärileikkaamattomat miehet. Ympärileikatut miehet tekevät myös pidempiä työntöjä. 71 prosenttia tutkimukseen osallistuneista naisista pitää kuitenkin lyhyemmistä ja hellemmistä työnnöistä, koska heidän mukaansa klitoris stimuloituu tällöin paremmin.

        O’Harat havaitsivat saman asian kuin Donald Taves muutama vuosi heitä myöhemmin. Ympärileikattu penis ei nimittäin luista emättimen pintaa pitkin samalla tavoin kuin ympärileikkaamaton penis. Tavesin tutkimuksen mukaan ympärileikattua penistä täytyy liikuttaa emättimessä 10 kertaa voimallisemmin kuin ympärileikkaamatonta. Tämä johtuu siitä, että esinahka rullaa yhdynnän aikana edestakaisin ja toimii eräänlaisena kuulalaakerina siittimen ja emättimen välillä. Lisäksi ympärileikatun siittimen terskan korona vetää emättimen nesteet yhdynnän aikana ulos emättimestä. Näin voiteleva väliaine siittimen ja emättimen välillä ehtyy ja kitka suurenee.>> lainaus
        http://www.mtv3.fi/helmi2005/viikonvaihde/artikkeli.shtml/491527?viikonvaihde-viihdetta

        Ainahan sä voit jauhaa lisää, mutta pääasiassa mitä naisten juttuja lukee, niin ne nauttii enemmän ympärileikatusta kalusta, kuin leikkaamattomasta. Tuntuu kuulemma hyvältä, näyttää hyvältä ja silleen.


    • jallu-vaari

      Maailmassa on satoja miljoonia ympärileikattuja
      kaluja ja varmaan toimivat.
      Myös minulla on sellainen ja toimii hyvin !!

      • kyllä....

        Mutta eivät, vaikka toimisivatkin, ole niin nautinnollisia kuin ei-leikatut. Tietous siitä että miehen tuntoaisti ja herkkyys eivät ole parhaimmillaan, latistavat naisen nautintoa, ainakin minun. Enkä pidä leikatun, pinnaltaan "parkkiintuneen" kullin suihin ottamista niin nautinnollisena kuin herkän ja "liukkaan" leikkaamattoman.


    • Semmoisen vaimo

      Mun mies siis on ympärileikattu. Valitettavasti. Erektio- ja laukeamisongelmia on. Suuseksissä en onnistu laukaisemaan häntä. Aikaisempi mieheni, leikkaamaton, laukesi vajaassa viidessä minuutissa, kun otin suihin. Joten suihinottotaidosta ei ole kysymys. Toiset sitten tykkää, toiset ei. Olkoon niin. Itse ottaisin mieluummin leikkaamattoman miehen. Mielestäni esinahan liu'uttaminen terskan päällä on erityisen kiihottavaa.

    • adamisesses

      paremmalle näyttää ja toimii varmasti yhtä hyvin kuin tuppi mulkku

      • repesin

        Se on totta ypärileikattu on kaunis näky perinteiseen verrattuna! Ja sit tosta kuivumisesta...meidät sitten on kait luotu yhteen...olen liian kostee ja mies leikattu. Se on kyllä, että ymp leikattu ei kestä montaa kertaa peräkkäin yhen vuorokauden aikana;)


      • abdcwc
        repesin kirjoitti:

        Se on totta ypärileikattu on kaunis näky perinteiseen verrattuna! Ja sit tosta kuivumisesta...meidät sitten on kait luotu yhteen...olen liian kostee ja mies leikattu. Se on kyllä, että ymp leikattu ei kestä montaa kertaa peräkkäin yhen vuorokauden aikana;)

        Omasta kokemuksesta tiedän, että hyvin toimii, mutta ymmärrän myös sen, että esinahan tehtävä ei ole vain pitää päätä herkkänä, vaan myös liukua edestakaisin ja siten helliä ja ärsyttää. Siinä on puute ympärileikatulla, vaikka kaikista muista syistähän se on erittäin hyödyllistä. Esinahan liukumisen voi innokas kokeila vaikka nystyräkumin tai pienen silikonipimperon ja liukuvoiteen kanssa. Tästä syystä en itse saa vaimoni kanssa oikeastaan lainkaan, kuin takaapäin - paitsi muutaman viikon selibaatin jälkeen, jolloin asennolla ei niinkään ole väliä. Ei se esinahka ole todellakaan mikään turha kapistus, vaan tärkeä osa seksuaalista ihmistä! Jospa vain kaikki pitäisivät alustan säännöllisesti puhtaana, niin ei ympärileikkauksen etuja näkyisi tilastoissa.


      • gwgewet
        abdcwc kirjoitti:

        Omasta kokemuksesta tiedän, että hyvin toimii, mutta ymmärrän myös sen, että esinahan tehtävä ei ole vain pitää päätä herkkänä, vaan myös liukua edestakaisin ja siten helliä ja ärsyttää. Siinä on puute ympärileikatulla, vaikka kaikista muista syistähän se on erittäin hyödyllistä. Esinahan liukumisen voi innokas kokeila vaikka nystyräkumin tai pienen silikonipimperon ja liukuvoiteen kanssa. Tästä syystä en itse saa vaimoni kanssa oikeastaan lainkaan, kuin takaapäin - paitsi muutaman viikon selibaatin jälkeen, jolloin asennolla ei niinkään ole väliä. Ei se esinahka ole todellakaan mikään turha kapistus, vaan tärkeä osa seksuaalista ihmistä! Jospa vain kaikki pitäisivät alustan säännöllisesti puhtaana, niin ei ympärileikkauksen etuja näkyisi tilastoissa.

        Ympärileikatulle miehelle on naisen vitun mallilla suurempi merkitys, kuin leikkaamattomalla, jolla esinahka hyväilee samoin olipa vittu millainen tahansa. Ympärileikattu tarvitsee kullin päätä esinahan tavoin hyväilevän vitun. Valitettavasti tuntoherkkyys ei ole samaa luokkaa ja yhdynnöistä voi tulla pitkiä suorituksia. Vähäisellä kokemuksellanikin tiedän, että toisen naisen kanssa tulee helposti ja toisen kanssa ei oikein yrittämälläkään. Leikatun täytyy siis löytää sopiva vastakappale, mutta eihän yhteiselämä sillä tavoin aina järkkäänny. On siis tyydyttävä osaansa - mikä lie se onkaan.


    • tupeto

      Itellä leikattu aikuisena fimoosin takia esinahka kokonaan pois. Seurauksena nautinnon merkittävä väheneminen seksissä ja masturbaatiossa. Olisi pitänyt vaatia säästävää leikkausta eikä kuunnella lääkerin suosituksia. Saattaa olla tietysti että jotain muutakin leikkauksessa mennyt vikaan, kun joillain kuulemma ei ongelmia ole tullut. Vaikka seksi onnistuu sinänsä ja jotkut naiset ovat tykänneet kovastikin, niin kyllähän se parisuhteelle miinusta on jos toinen osapuoli ei saa nautintoa seksistä :-(
      Kannattaa siis ennen leikkaukseen menemistä perehtyä asiaan kunnolla ja käyttää mahdollisimman pätevää lääkeriä. Sekään ei tosin taida taata mitään, ilmeisesti ympärileikkausten onnistumisesta ja tuloksista ei seurantoja tehdä.

      • Blala

        Tottahan se tuntemuksiin vaikuttaa kun iso osa hermoista leikataan pois. Esim kumin kanssa ei välttämättä onnistu, mutta senhän saa aina huomaamattomasti lennossa pois..

        Runkkauskin onnistuu kun käyttää esim ruokaöljyä. Ja myöhemmin ilmankin kunhan terska on tottunut hinkkaukseen.


    • Venytelkää
    • PeruuttamatonOperaatio

      Ympärileikkaus on peruuttamaton operaatio, jossa poistetaan esinahan sisälehti sekä ulkolehti kokonaan, myös frenulum poistetaan. Tämän jälkeen terska on tietysti aina esillä, eikä sitä poistettua kudosta voida enää ikinä palauttaa. Ei edes ihonsiirto tule kysymykseen, koska esinahka on ihan omanlaistaan ihoa, jota ei muualla ole. ÄLÄ SIIS IKINÄ SUOSTU YMPÄRILEIKKAUKSEEN, vaan kokeile edes ensin venyttelyä, se auttaa suurimmalle osalle esinahkaongelmista kärsiviä!!!
      Tuolla on hyvät ohjeet kuvien kera, ne voi ladata vaikka omalle koneelle. Venyttele, venyttele ja venyttele, näin vältyt tältä peruuttamattomalta operoinnilta! Lääkärit väittää operaatiota harmittomaksi pikku nipsaisuksi, kuitenkin siitä on valtavasti "asiaankuuluvia haittoja", joista ei etukäteen hiiskuta sanallakaan. Itse olen parannellut näitä lääkäreiden mukaan "ympärileikkauksen normaaleja jälkitiloja" jo 15 vuotta, eikä loppua näy.
      http://esarinvenytys.webs.com/

    • pruu

      Huh, huh.... Kylmät väreet juoksevat selkäpiissä, kun lukee näitä kirjoituksia. Varsinainen lääketieteellinen tarve kullin silpomiseen on kai aika harvinainen. Kyllä kysymys on siitä, että halutaan räikeästi puuttua toisen ihmisen (miehen) seksuaalisuuteen. Todellinen pedofiiliarmeija! Onhan se totta, että kunnon esarilla varustettu pili on jo pikkupojasta kiinnostavampi liikkuvuudessaan kuin. raiskattu ja revitty etusormimainen lihatikku! Näiden kieroutuneiden mukakasvattajien mielestä ei näin saisi olla.
      Näin ikäpoikana (70 v) olen onnitellut itseäni siitä, että vaikka sain venytyksien jälkeen oman esarini asumaan takana vasta parikymppisenä ei tapahtunut mitään sellaista, että olisin joutunut minkäänlaisten puukkopuoskareiden kynsiin. Omalla venyttelyllä asia hoitui ja siitä asti olen pitänyt terskan paljaana, lukuunottamatta auringossaoloa, ja kuinka mahtavana laakerina nahkani on toiminutkaan!
      Kuksimme aikoinaan yhden ympärileikatun kaverin kanssa ja täytyy todeta, että sellaisen laakerittoman kullin käsittely oli rankkaa ja pitkästyttävää työtä niin minulle, kuin asianomaiselle itselleenkin. Siitä oli huvi ja nautinto kaukana. Ellen olisi itse pystynyt lupsakkaampaan suoritukseen olisin heittänyt kummajaisen pihalle alta aikayksikön!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe