Onko romanimiehillä tapa katkaista naisen

hiukset...

Eli jos romaninainen jää kiinni pettämisestä, onko tapa että mies katkaisee naiselta hiukset lyhyiksi? Näin kertoi entinen naapurini, joka oli romani, kun hänen ystävättäreltään hävisi ykskaks lähes lanteille saakka kasvatetut hiukset jäätyään miehelleen kiinni pettämisestä. Mies oli kuulemma kyninyt pään leipäveitsellä ja sen näköistä oli jälkikin. Asian erikoinen puoli oli että ko.naisen mies oli tosi kova poika "riijaamaan" itse. Korjatkaa jos olen saanut väärää tietoa.

31

7161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä kaikki ovat?

      Pitääkö moinen tapa paikkaansa?

      • ChristyLee

        ...että onko yleinen tapa, mutta tuttu kampaaja on laittanut pidennyksen yhdelle romaninaiselle just tämän takia. Tukka oli osaksi revitty ja osaksi leikelty, syy oli uskottomuus. kaikkee sitä.


    • Tietoinen asiasta

      Ei ole nykyään enää tapa kaikilla romaneilla joillakin yksittäis tapauksilla kylläkin.

      hiusten leikkaus tehtiin sen vuoksi että kaikki romanit tiesi siihen aikaan että nainen on toiminut "huonosti" jos nähtiin lyhyet hiukset

      ja tällä haluttiin aiheuttaa naiselle itselleen häpeää muiden romaneiden keskuudessa.

      mielestäni aika typerää mutta paljon parempi vaihtoehto hakkaamiselle hakkaaminen sattuu hetken vaan häpeä ainiaan.

      ja että ei sanottaisi vain romaneiden ongelmaksi sanon tässä vielä sen että tätä hakkaamista uskottomuuden vuoksi tapahtuu tosi paljon valkolaisten keskuudessakin jopa murhiakin että ei voi tästäkään asiasta syyttää vain romaneita

      • ja perinteen???????

        Siis on ollut joskus tällainen tapa, niin ymmärsin. Tuo mainitsemasi hakkaaminen on toki yleistä kaikissa kulttuureissa ja kyllä sillä rouvalla, jonka pää oli kynitty, oli toinen silmäkin mustana. Mielestäni on tosi brutaalia katkoa kenenkään hiuksia vastoin tahtoa, oli kyseessä sitten mikä tahansa syy. Vajaa vuosi on aikaa kun se tapahtui joten tapaa käytetään edelleen. Onko se kaikkien romanien mielestä hyväksytävää? Romanithan vaalivat suorastaan tapojaan..


      • cata-hki

        Lainaus viestistäsi: "mielestäni aika typerää mutta paljon parempi vaihtoehto hakkaamiselle hakkaaminen sattuu hetken vaan häpeä ainiaan."

        Sekä: "ja että ei sanottaisi vain romaneiden ongelmaksi sanon tässä vielä sen että tätä hakkaamista uskottomuuden vuoksi tapahtuu tosi paljon valkolaisten keskuudessakin jopa murhiakin että ei voi tästäkään asiasta syyttää vain romaneita"

        Ai ajattelet niin että parempi että hiukset poikki ja häpeää vuosikaupalla kaikkien nähden?
        Ihan oikeasti, onko tosiaan vielä olemassa kaltaisiasi miehiä täällä meillä Suomessa v. 2007?


      • IHAN OLEN SAMALLA KANNALLA

        HYVÄ POINTTI


      • EKSYNYT NAINEN
        ja perinteen??????? kirjoitti:

        Siis on ollut joskus tällainen tapa, niin ymmärsin. Tuo mainitsemasi hakkaaminen on toki yleistä kaikissa kulttuureissa ja kyllä sillä rouvalla, jonka pää oli kynitty, oli toinen silmäkin mustana. Mielestäni on tosi brutaalia katkoa kenenkään hiuksia vastoin tahtoa, oli kyseessä sitten mikä tahansa syy. Vajaa vuosi on aikaa kun se tapahtui joten tapaa käytetään edelleen. Onko se kaikkien romanien mielestä hyväksytävää? Romanithan vaalivat suorastaan tapojaan..

        PITÄÄ MUISTAA ETTEI VARMAAN OLE IHAN NORMAALI KUVIO MUUTENKAAN JOS NIIN RAJUA VÄKIVALTAISTA JA (VIINA) KÄYTÖSTÄ ON, SIITÄ RAKKAUS ON KAUKANA

        VÄKIVALTA ON PAHA ASIA
        MUSTASUKKAISUUDESTA JA VAHINGONTEOSTA JA SAIRAUDESTA tulisi otaa valta omiin läheisten käsiin ja rajottaa heti sellaista toimintaa oli sitten mies tai nainen jolla on näin heikko hermo.

        EI VOI RAKKAUS ELÄÄ PILKASTA JA HÄPEÄSTÄ JA VOI PIAN OLLA MURHAT JA PELOT JA MITÄ VAAN

        PITÄÄ MUISTAA ETTÄ AINA IHMINEN PITÄÄ
        PELASTAA


    • järkyttävää........

      Tavoissa tuntuu olevan reippaasti naista alentavia asioita, minä tekisin rikosilmoituksen tuollaisesta välittömästi.

      • ihanko rikos ilmotuksen

        MITÄ SITTEN!!


      • Anonyymi

        Et muuten uskaltaisi... Voin luvata 😑


    • Historiikkia

      Joissain maissa on aviorikosen tekijältä(nainen)kynitty rangaistukseksi ja yleiseksi häpeämerkiksi hiukset.Ihan epäinhimilline ja nykylaissa rikollinen ja rangaistava teko!! Jos joku joutuu täällä suomessa moisen teon kohteeksi, siitä voi/pitää/saa tehdä rikosilmoituksen.

      Sellanen ukko joka vie naiselta hiukset, on itsetunnoton heikko paska,osoittaen pelkästään julmaa ja paskamaista luonetta.Katse peiliin, pettääkö kukaan hyvää ja rakastettua puolisoa? Jotain on vialla suhteessa, josta mennään muitten luo!!

      • kiinnostais kovasti

        Varsin usein törmää kuppiloissa, tanssuloissa, yökerhoissa jne.. varattuihin romanimiehiin jotka vonkaavat yösijaa.. ja vähän muutakin. Mitenkähän jos míes jää kiinni uskottomuudesta, mitä siltä saa leikata irti tavan mukaan?


      • heta..
        kiinnostais kovasti kirjoitti:

        Varsin usein törmää kuppiloissa, tanssuloissa, yökerhoissa jne.. varattuihin romanimiehiin jotka vonkaavat yösijaa.. ja vähän muutakin. Mitenkähän jos míes jää kiinni uskottomuudesta, mitä siltä saa leikata irti tavan mukaan?

        uskottomuudesta


      • silmät ristissä'
        kiinnostais kovasti kirjoitti:

        Varsin usein törmää kuppiloissa, tanssuloissa, yökerhoissa jne.. varattuihin romanimiehiin jotka vonkaavat yösijaa.. ja vähän muutakin. Mitenkähän jos míes jää kiinni uskottomuudesta, mitä siltä saa leikata irti tavan mukaan?

        eipä mies mene
        naisensa kynittäväksi siinä voi mennä
        ja meneekin perintö vehkeetkin



        mietäs siis tehdään? miehille oikeat tavat kunniaan

        naisille oppia tästä
        laittomuuden rajoista ja oikeuksista niin s

        SITTEN he hitaaminkin valistuvat miehet metsästä alkavat suuraavan sukupolven aikana olla viisastuneenpia kuin
        isänsä aikoina.

        tässä siis mennään historiaan ja muut
        mustalaiset leimataan taas tapojensa vankeina, niin että muistutan niitä jotka tekevät naisten kanssa työtä että perhekohtaisesti henkiläkohjtaisesti kiitos, miten sitten esitätkin oman huolesi että sille joka
        lakia tarjoavat ei ole oikea paikka ottaa esiin jos pelkästään kauhistelevat ,

        ei kaikilla ole tietoa eikä taitoa muttei ole
        taas sitten ihan varmaa että jos kaiken takana olisikin mielenhäiriö ja viina höyry, linnaan !.

        hyvä hulluus on sitä ettei ole tyhmä toisten silmille.

        että tietää rajansa

        muistakaa poikkeus vahvistaa säännön.
        mitä olettettu on nyt oletetaan, ei säädetty sääntö- joten kunnolla
        kannattaa olla kiltisti kauniisti ja eesspäin


    • en ainakaan itse ole törmännt tämmösiin tapauksiin että hiukset ois leukattu

      ihminen kykenee tekemään mitä tyhmimpiä juttuja kun se petetään tai esim mustasukkasuudessaan huom puhun ylensäkin ihmisestä en rotuun tai sukupuoleen katso sen tarkemmin koska se onnistuu ihan keltä vaan

      onhan nuita juttuja ja lehet täynnä viikottain tapauksia miten jätkät mättää akkojaan turpaan ja sitte puolestaan akat lyöp veittelä tai muulla kättä pidemäällä..

      jos jompikumpi suhteessa alkaa lyyvä niin en usko että on kyse enää rakkauvesta vaan ns sairaavudesta mustasukkaisuus,heikkoitsetunto yms
      suosittelen hakemaan apuva viranomasilta sukulaisilta miltä vaan kenenkään ei tarvii sietää semmosta ja kenenkään on turha alkaa väittää että on taas joku kulttuuri tapa juttu kun ei ole eikä tule jos jotkut semmosta harrastaa nii se on poikkeus oma valinta

      pettäminen on myös todella likanen temppu mitä voi tehä toiselle varsinkin jos on rakkauvesta kyse ja tohtii pettää nii kyllä siinä pettää yhtälailla itteesä kuin toista ja menettää jotain sydämestään,kyky rakastaa samalaila,vielä huonompi itse tuntu jne

      • Ladymoonstar§

        Minä väitän edelleen, että jos aito oikea tunne on toista kohtaan, silloin ei mikäänn tai kukaan saa pettämään.Ja sitä mieltä oon, että sanaa rakas tai rakastan-käytetään ihan väärin! Sellaiset jotka ei rakkaudesta tiedä mitään, viljelee ja sitä hokee vaikka teot kertoo ihan muuta. Rakkaus on tekoja, ei sanoja.

        tulipa mieleen tuosta hiusten katkaisusta, tiedän itekkin että muutamalta romaninaiselta on ukko laittanut hiukset poikki, liekö halunnut pitää akan neljän seinän sisällä tiukasti? Noh, afrikassa jollain heimolla on tapana uskottomalta naiselta otta ne renkaat kaulasta, joita siihen laitetaan niin paljon, että kaularanka venyy, kaikki arvaa miten tapahtuu kun ne otetaan pois.Samaan aikaan ulkoilla on montakin eukkoa ja se taas on sallittua, jopa miehekästä.Yök.


      • eksynyt nainen
        Ladymoonstar§ kirjoitti:

        Minä väitän edelleen, että jos aito oikea tunne on toista kohtaan, silloin ei mikäänn tai kukaan saa pettämään.Ja sitä mieltä oon, että sanaa rakas tai rakastan-käytetään ihan väärin! Sellaiset jotka ei rakkaudesta tiedä mitään, viljelee ja sitä hokee vaikka teot kertoo ihan muuta. Rakkaus on tekoja, ei sanoja.

        tulipa mieleen tuosta hiusten katkaisusta, tiedän itekkin että muutamalta romaninaiselta on ukko laittanut hiukset poikki, liekö halunnut pitää akan neljän seinän sisällä tiukasti? Noh, afrikassa jollain heimolla on tapana uskottomalta naiselta otta ne renkaat kaulasta, joita siihen laitetaan niin paljon, että kaularanka venyy, kaikki arvaa miten tapahtuu kun ne otetaan pois.Samaan aikaan ulkoilla on montakin eukkoa ja se taas on sallittua, jopa miehekästä.Yök.

        hei olen nainen
        joten mietin kun sanotte että

        rakkaus on tekoja ei sanonta

        on tietysti tunne, että ON väliä MITÄ sanon ,että kun teen jotain se huomataan ja sitä rataa että mun elämään kuuluu huolehtia ruokaa ja peti ja lapset . mutta mihin miestä tarvii?

        MIKÄ ON rakkauden TEKOa ?
        ihan vilpittömästi tyhjä pää-


        tuotko ruusun. kun haluat etten aloita puhetta ''missäs sitä ollaan oltu''. tai että odotettavissa sitten kuin sopii vähän pyyntöjä.. vai annatko lompakon hyvittääksesi auton ostosi


        vai miten teette miehet sitä mikä teille rakkaus on ?

        nainen tahtoo että mies katsoo silmiin sanoo nimeni
        sanoo sen salatus sanan, ottaa vyötäröltä ja on lähellä
        elämä joka niin vain on tunnetta ja musiikkia
        sinunlaistasi ja minulle lempeä.

        että teot on parasta laatu aikaa vaikak vain joskus eikö ? ja että
        on minun ja sinun lapset; ylpeetä eikö olekin:


      • ei tietenkään

        seriffi vastaa aina että ei kuulu romanien tapoihin ei kuulu ei siis mikään väitteistä mitä täällä esitetään ei kuulu romanien tapoihin.heh heh.uskotko että tummista tietää muutkin kuin sinä.


      • ei tietenkään kirjoitti:

        seriffi vastaa aina että ei kuulu romanien tapoihin ei kuulu ei siis mikään väitteistä mitä täällä esitetään ei kuulu romanien tapoihin.heh heh.uskotko että tummista tietää muutkin kuin sinä.

        tajuavan näköjään kun pitää kysy aina että onko romani tapa kuuluuko kulttuuriin tehä sitä ja tätä,eipä kuulu rikokset yms kulttuuriin!

        jos tiijät tummista että on tapahtunu tommosia niin ootko ihan varma et se on sitte kulttuuriin kuuluvaa ja että kaikki tekee noin???
        mulle on ihan sama mitä mieltä sinä oot asiasta mutta turha tulla väittämään että kuuluu kulttuuriin rikokset


    • moilanen

      pitää ihan paikkaansa mies on mies ja nainen nainen ei voi verrata niiten tekemisiään keskenään

    • voi voi

      mä luulin että se oli veljet
      jotka häpeeksi vei SISKON hiukset kun sai kiinni
      (MUTTEI NE RUOTTIIN PERÄÄN TULLEET)

      jos meni miehelään vähä
      niin ku jo varatulle mustalaismiehen MUKAAN (sIskon miehen)
      POHJANMAALLA

    • kerran kynitty

      juu tuki tuossa oma kohtalo mieleen kun seurustelin monta vuotta sitten mustalaismiehen kanssa joka oli mustasukkainen musta ,ja aina humalassa alko vainoharhasia piirteitä tulla esiin.tytkkäsin kovasti hänestä aluksi mutta lopuksi rakkaus muuttui peloksi joka lamaannutti minut paikalleen etten saanut aikaseksi edes lähdettyä pois .hakkaamista riitti,mustat silmät pääs olin loppuaikoina koko ajan ,aina kun entist parani niin uudet sain ja syyn hakkaaja keksii mistä vain.silti hän todidteli rakkauttaan joka päivä ja katui itkien tekojaan.yhtenä yönä hän istui oven eteen etten pääse karkuun ja otti veitsen ja leikkasi pitkät hiukseni puukolla ihan lyhyeksi...aamulla oli antamassa rahaa et mene parturiin ja keksi niille epätasasille kauhean näkösille hiuksille jotain..mun mielestä aika yleistä jos nainen pettää ja ei se siihen jää vaan tulee joka riidan tai humalan tai muuten esille onhan se kova asia jos nainen tekee niin väärin.ihmettelen vain kuinka rom.naiset uskaltaa tehä kun tietävät seuraukset.tukan lähön hengen lähön tai sodan miehensä ja salarakkaan välillä.siinä pitäs ennemmin erota kun hämmentää isoja asioita

      • kerran kynitty jatko

        jatkoa vielä.et en ollut häntä pettänyt ikinä,en tahtonut,eikä kertaakaan tullut mieleen ja jos olisi tullut en ikinä olisi ees uskaltanu ajatella koko asiaa


      • valkolaisexvaimo

        Ex-romani mieheni otti viinaa ja rauhoittavia lääkkeitä suhteellisen tasaisesti ja yhtenä iltana sen päässä napsahti että olin ollut päivällä naapurin miehen kanssa. Riehui kuin mielipuoli, sahasi leipäveitsellä 30cm minun hiuksia ja huusi lupni lupni, nyt lähti tukka! Olin niin shokissa etten päässyt karkuun asunnosta, ja kun ukko sammui viinalääke tokkuraan, ajoin sen kaljuksi omalla partakoneellaan, keräsin kimpusni ja kampsuni ja lähdin lopullisesti.Naapuri soitti ja kertoi olleen huima näky kun normaalisti sliipattu mies oli harhaillut ulkona hapsu siellä, toinen täällä.. Ravasi perässäni pari vuotta mutta luovutti kun löysi uuden kohteen. Olin ollut sinä päivänä töissä jolloin kuvitteli minun olleen "vieraissa".


      • valkkis
        valkolaisexvaimo kirjoitti:

        Ex-romani mieheni otti viinaa ja rauhoittavia lääkkeitä suhteellisen tasaisesti ja yhtenä iltana sen päässä napsahti että olin ollut päivällä naapurin miehen kanssa. Riehui kuin mielipuoli, sahasi leipäveitsellä 30cm minun hiuksia ja huusi lupni lupni, nyt lähti tukka! Olin niin shokissa etten päässyt karkuun asunnosta, ja kun ukko sammui viinalääke tokkuraan, ajoin sen kaljuksi omalla partakoneellaan, keräsin kimpusni ja kampsuni ja lähdin lopullisesti.Naapuri soitti ja kertoi olleen huima näky kun normaalisti sliipattu mies oli harhaillut ulkona hapsu siellä, toinen täällä.. Ravasi perässäni pari vuotta mutta luovutti kun löysi uuden kohteen. Olin ollut sinä päivänä töissä jolloin kuvitteli minun olleen "vieraissa".

        Minä en antais edes valkolais ukon koskee minnuun sillä lailla,kyllä mä annoin samalla mitalla takas.milloin milläkin tavalla.onneks olen käynyt jonkun verran kuntosalilla et voin puolustaa itseeni ja jonkun verran oppinut judo juttuja itse ettei tarvii jäädä ala kynteen miehelle.olempa joskus nostanut miehen seinälle rinnuksista kun seuras seuras minua joka paikkaan,et sain sellaisen raivarin et jätkä juoksi pakoon sen jälkeen eikä tullut sen jälkeen mun lähettyville kun törmäsin siihen vaan ukko siirtyi toiselle puolelle katua suosiolla. et kannattaa liittyä vaikka johonkin naisten itsepuolustus kurssille jos ei halua et hiukset lähtee päästä tai silmä mustana liikkua.et näin.


      • kaaji
        valkolaisexvaimo kirjoitti:

        Ex-romani mieheni otti viinaa ja rauhoittavia lääkkeitä suhteellisen tasaisesti ja yhtenä iltana sen päässä napsahti että olin ollut päivällä naapurin miehen kanssa. Riehui kuin mielipuoli, sahasi leipäveitsellä 30cm minun hiuksia ja huusi lupni lupni, nyt lähti tukka! Olin niin shokissa etten päässyt karkuun asunnosta, ja kun ukko sammui viinalääke tokkuraan, ajoin sen kaljuksi omalla partakoneellaan, keräsin kimpusni ja kampsuni ja lähdin lopullisesti.Naapuri soitti ja kertoi olleen huima näky kun normaalisti sliipattu mies oli harhaillut ulkona hapsu siellä, toinen täällä.. Ravasi perässäni pari vuotta mutta luovutti kun löysi uuden kohteen. Olin ollut sinä päivänä töissä jolloin kuvitteli minun olleen "vieraissa".

        Tukka lähti ja puukosta tuli. En ollut edes uneksinut pettämisestä, kun olin umpirakastunut omaan mieheen.Mutta selitä se humalaiselle...

        Siihen loppui rakkaus ja seuraavan vuoden sitten odottelin et tapahtus jotain riittävän radikaalia, et pääsin lähtee pois.Mies ei ois laskenu hengissä pois niin piti odottaa siihen kunnes sen sukulaiset tajus tilanteen ja tuli sanomaan, et mene vaan rauhassa me taataan sulle oma rauha alottaa uus elämä.


    • Orestes

      tuota, myös isä kerran tyttäreltään leikkasi hiukset näin nöyryyttäen, mutta syystä näin myös teki. Helpolla pääsi likka tekemäänsä nähden.

      • Anonyymi

        Oliko varastanut?


    • sen että jos perheessä hakataan toisia niin kannattaako siihen jäähä vielä miettimään ??
      pettämnisessä kans sama homma jos pettetään niin onko se enää rakkautta?

    • Anonyymi

      Huorin tekijöiltä leikkaataan hiukset mustalais kuultuurissa

      • Anonyymi

        Kaksi erilaista kulttuuria eivät sovi yhteen. Jokaisen on parasta pysytellä omissa ympyröissään, niin ei tule ongelmia kulttuurien ja tapojen yhteensovittamisessa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe