siis se 83heppanen.Onko fiuden oma kone,kuinka ovat kestäneet,onko heikkoja lenkkejä koneessa,paljonko yleensä kestää ajoa ja kierroksia.Kysyn vaan ku sain ajokortin pari viikkoo sitten ja hankin tommotten -99 vuosimallisen ajettu 150.000tkm:ä.Kysymykset sen takia ku kone vaikuttaa todella kierrosherkältä ja iloiselta,lähtee pirusti kokoisekseen.Venttiilikopan tiiviste vähän hikoilee se pitää vaihtaa ja samalla näkee yläkerran kuntoa,vaikuttaa auto kyllä hyvältä, voi pitää 2.5l perhe volvoja pilkkanaan.
fiat bravan ja bravon
6
995
Vastaukset
Minulla on samanlainen moottori, saman ikäinenkin mutta vähemmän ajettu. Ei ole tähän mennessä ollut mitään varsinaisia moottoriongelmia. Kevyesti kulkee. Sytystulpat ovat jotenkin erikoiset ja kalliimmat kuin muissa malleissa.
- xxy
Kynttilöissä muuta erikoista ole, kuin kierre. Se on 12mm, kun normaalisti 16mm. Kun pienimäntäinen ja 16V- kone, niin isompaa tulpanreikää kanteen ei mahdu.
xxy kirjoitti:
Kynttilöissä muuta erikoista ole, kuin kierre. Se on 12mm, kun normaalisti 16mm. Kun pienimäntäinen ja 16V- kone, niin isompaa tulpanreikää kanteen ei mahdu.
Kumma että se kierre nostaa hintaa niin paljon. Huoltoasemalla sanottiin, että tässä ovat kaikkein kalleimmat tulpat eikä heillä ole niitä varastossa vaan pitää erikseen tilata. Neljästä tulpasta veloitettiin 59 euroa vuonna 2005. Bilteman luettelossakan ei ole mitään, millä ne voisi korvata.
Timontti kirjoitti:
Kumma että se kierre nostaa hintaa niin paljon. Huoltoasemalla sanottiin, että tässä ovat kaikkein kalleimmat tulpat eikä heillä ole niitä varastossa vaan pitää erikseen tilata. Neljästä tulpasta veloitettiin 59 euroa vuonna 2005. Bilteman luettelossakan ei ole mitään, millä ne voisi korvata.
Em. tulppien vaihdon jälkeen varmistin NGK:n Web-sivuilta, oliko huoltoaseman laskussa mainittu tulpan tyyppi varmasti se, mitä tähän autoon suositellaan. Lomakkeelle piti syöttää ensin auton merkki ja vuosimalli. Syötin "Fiat" ja "1999". Systeemi vastasi (tietysti englanniksi): "Auton valmistus lopetettu vuonna 1983".
Selitys: NGK:n sivusto on amerikkalainen ja Fiat lopetti autojen viennin USA:an vuonna 1983.- asiaa kysynyt
Timontti kirjoitti:
Kumma että se kierre nostaa hintaa niin paljon. Huoltoasemalla sanottiin, että tässä ovat kaikkein kalleimmat tulpat eikä heillä ole niitä varastossa vaan pitää erikseen tilata. Neljästä tulpasta veloitettiin 59 euroa vuonna 2005. Bilteman luettelossakan ei ole mitään, millä ne voisi korvata.
Kysyin noin vuosi sitten DELTA-AUTOsta apua,kun
NGK:n sivuilta löytyi tulpat, mutta sopivuus vaihtui juuri ikävästi oman autoni käyttöhetken kohdalla:
"Ostin teiltä viime kesänä FIAT BRAVA 80-16 SX 5d,
ja vuosimalli on -99. Mutta koska tämä on otettu käyttöön kesäkuussa -99, niin varaosien kanssa on ongelmana se,että onko tämä mallia ->1999/06 vai 1999/06->
eli se varmaan selviää teidän kauttanne valmistenumerosta ZFA18200004867926
esim. kumpia NGK-tulppia pitää käyttää:
Brava i.,80 16V Sx 4 1.2 59 03.1998 - 05.1999 182B2.000 0,9 DCPR8EKC
vai
Brava 80 16V Sx 4 1.2 59 06.1999 - 05.2001 182B2.000 0,9 DCPR8E-N "
DELTA-AUTO vastasi:
"Terve.Auto on valmistettu 5/99. NGK:n tulppa on DCPR8EKC "
Eli palvelu oli sillä kertaa nopeaa ja hyvää :-)
Tarvikeliikkeesssäkin oli tilaustavarana ja sain tingittyä tulpat hintaan 10 euroa kappale, kun
lähtöhinta oli jotain 14,50.
- ............
kuluttaa yllätänkin vähän ja kulkee sopivasti moottoriteillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514