bmw e36 takaluukku ei aukea keskuslukituksella eikä avaimella

apuvaaaaaaaaaaaaaaaa

miten saa auki takaluukun e36 325:sesta kun ei aukee ken.skuslukolla eikä avain pesä inahdakkaa

3

3720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja näin meneteltiin

Joo, homma ei oo pahakaan. Itsellä ollut sama vika pari vuotta sitten jonka itte korjasin seuraavalla menetelmällä: Lukko pesästä menee ohut metallinen tikku itse lukkoon (n 20 cm, kai, ainakin touring mallissa). Tämä tikku on muistaakseni lukkopesässä/ lukossa kiinni melko hennolla ratkaisulla. Käytännössä se on vain työnnetty muoviseen "klipsiin". Sulla on tämä tikku vain lähtenyt irti jommasta kummasta päästä. AINAKIN touring mallissa saa ne takaluukun sisäpuolella olevat muovit nykäistyä helposti irti. Nykäiset vaan miehekkäästi irti niin kyllä lähtee (KUITENKIN PELISILMÄÄ KÄYTTÄEN!!!). Se muovi on vain sellasilla painikkeilla kiinni takaluukussa. Takaa paljastuu sen lukon mekanismi ja kun sitä hetken kattelet niin varmasti mynnärrät toimintaperiaatteen. Se tanko saattaa olla siis yläpäässä kiinni ja alapäästä (itse lukko) irti, tai tietenkin toisinpäin. Voihan se olla myös molemmista päistä irti, joten kun otat muoveja irti niin kato että se ohut tanko tulee talteen. Pistät sen sinne lukkopesän ja lukon väliin vaan vertikaalisesti pystyyn molempiin päihin kiinni niin homma pelittää. Itse muistaakseni laittoin tikun ja klipsein väliin vielä teippiä tiivisteeksi niin pysyy tiukemmin. Eikä oo pariin vuoteen irtoillu. Sitten vaan painelet muovit takaisin luukkuun kiinni ja that's it!

• bmw 328 touring

Terve
      Mulla oli sama ongelma.Vika oli sekä sähköinen että mekaaninen.Korjaus maksoi 100e.Voit koittaa voidella lukon mekanismia kunnon öljyllä,se saattaa lähteä. Auto-Avain hesassa korjas mun vian.Lukkoja pitäisi myös kesällä voidella silloin tällöin, sekä myös avata avaimella ilman sähkölukkoa edestakaisin, koska lika ja pöly vähitellen pikeennyttää mekanismin ja estää sähköisen avauksen. Näin sanoi lukkoekspertti.

• teemuTu

bemarin lukot ovat ainakin minulla vaatineet voitelua varsinkin syksyllä ja muulloinkin jos sataa paljon...
        ongelma ilmenee lukon jumittumisena ja kun sen voitelee niin toiminta normalisoituu viikossa.

ÄLÄ KÄYTÄ NORMAALIA LUKKOSULAA!
        vain sellaista jossa voiteluaine mukana(CRC:llä ainakin sellaista).

-Teemu-

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      78
      3319
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      68
      2918
    3. Kela kelaa toimeentulotukia takaisin

Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii
      Maailman menoa
      202
      2695
    4. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      45
      2540
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      19
      1820
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      53
      1810
    7. Kyllä sut varmaan

Aika moni haluaisi, miks sä et halua niitä jotka varmaan purkkiin sut pistäis ettet pääse karkuun
      Ikävä
      41
      1729
    8. Rakastan sua

Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️
      Ikävä
      15
      1556
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1486
    10. Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua

Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p
      Ikävä
      66
      1384
    Aihe