mistä Ritalinia???

adhd/25-vuotta

Mistä voisin saada "tilattua" kyseistä lääkettä? Tuntuu olevan mahdoton päästä tutkimuksiin. Onko esim. Tallinnassa joku lääkäri, joka määrää tai tekee tutkimuksia?

9

2550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tildamatilda

      Hei adhd/25-vuotta

      Älä ryhdy tilaamaan Ritalinia tai muitakaan lääkkeitä mistään internetistä, se on laitonta. Psykostimulanttien kohdalla siitä kannattaa erityisesti pidättäytyä, koska kyseessä on kaikkialla huumausaineeksi luokiteltava lääkeaine.

      Tiedän tuskasi ja tarpeesi saada apua. Mistä paikoista olet tähän mennessä kysellyt? Tallinnasta en ole kuitenkaan kuullut apua löytyvän. Oletkohan varmasti jo kääntänyt kaikki kivet kotimaassa? Rekisteröidy tälle foorumille, sieltä pitäisi löytyä tietoa: adhd-aikuiset.org

    • mape

      ritalin on valmiste joka vaikutta atai sattaa vaikuttaa kohtalokkaastikin veriarvoihin joten ei sitä kyllä yksikään vastuullinen ihminen anna lapselleen ilman lääkärin valvontaa.

      • Jattanen

        Ritalin ei kovinkaan paljon tunnu vaikuttavan veriarvoihin. Siinä olet oikeassa, ettei kukaan vastuullinen vanhempi anna lapselleen sitä ilman lääkärin valvontaa, mutta alkuperäinen kysyjä on nimimerkkinsä mukaan 25-vuotias ja haluaisi sitä kätykseni mukaan itselleen.

        Alkuperäiselle kysyjälle: koeta vaan hakea apua lääkäriltä. Jos lääkäri on asiaa hyvin tunteva, niin ei hänen tarvitse potilasta mihinkään tutkimuksiin lähettää. Noita varsinaisia ADHD-tutkimuksia kun ei juuri ole olemassa, vaan usein ne ovat poissulkevia tutkimuksia.

        ADHD-tutkimukset, varsinkin aikuisten kohdalla ovat usein potilaan haastattelua ja esim. selvittämistä potilaan lapsuuden käyttäytymisestä.

        Jos siis käsitin oikein, että sinä itse olisit se ADHD, joka sitä apua kaipaa, niin käy tutustumassa ADHD-aikuisten nettisivuihin. Keskustelupalsta vaatii rekisteröitymisen, mutta se kannattaa.

        http://www.adhd-aikuiset.org/


    • tappaa...

      siksi ei ole käytössä Suomessa. Esim .Kurt Cobain-> Kokussa Ritaan-> tappoi itsensä.

      • Jattanen

        Ritalin on käytössä Suomessakin. Ritalinin valmistaja/maahantuoja ei ole hakenut sille myyntilupaa ja siksi Ritalin-reseptin lisäksi tarvitaan potilaskohtainen erityislupa lääkintöhallituksesta.

        Heh,heh. Aika pitkälle viety päätelmä Ritalinin tappavuudesta. Onneksi tutkijat käyttävät vähän eri metodeja.


      • näkemys mutta
        Jattanen kirjoitti:

        Ritalin on käytössä Suomessakin. Ritalinin valmistaja/maahantuoja ei ole hakenut sille myyntilupaa ja siksi Ritalin-reseptin lisäksi tarvitaan potilaskohtainen erityislupa lääkintöhallituksesta.

        Heh,heh. Aika pitkälle viety päätelmä Ritalinin tappavuudesta. Onneksi tutkijat käyttävät vähän eri metodeja.

        mutta kysessä om kuitemkin anfetamiini johdannainen. Ei todellakaan suositella kuin äärimmäisessä hädässä, pelkät sivuvaikutuksetkin on jo hirveitä Aiheuttaa vakavan riippuvuuden.


      • Jattanen
        näkemys mutta kirjoitti:

        mutta kysessä om kuitemkin anfetamiini johdannainen. Ei todellakaan suositella kuin äärimmäisessä hädässä, pelkät sivuvaikutuksetkin on jo hirveitä Aiheuttaa vakavan riippuvuuden.

        ...niin puhut täyttä puppua. Olet varmastikin lukenut "jotain viisasta netistä". Omakohtaista kokemusta sinulla ei noilla sanomisilla voi todellakaan olla. Sorry.


      • keskustelua aiheesta...
        Jattanen kirjoitti:

        ...niin puhut täyttä puppua. Olet varmastikin lukenut "jotain viisasta netistä". Omakohtaista kokemusta sinulla ei noilla sanomisilla voi todellakaan olla. Sorry.

        Olenko ymmärtänyt väärin että Ritalin on anfetamiinijohdannainen? Faktaa on, että riippuvuutta se aiheuttaa- ja voimakkaasti. Ei ole omakohtaisia käyttökokemuksia, mutta olen nähnyt kuinka se tekee apaattiseksi luonnostaan vilkkaan lapsen. Onko sinulla kokemuksia?


      • Jattanen
        keskustelua aiheesta... kirjoitti:

        Olenko ymmärtänyt väärin että Ritalin on anfetamiinijohdannainen? Faktaa on, että riippuvuutta se aiheuttaa- ja voimakkaasti. Ei ole omakohtaisia käyttökokemuksia, mutta olen nähnyt kuinka se tekee apaattiseksi luonnostaan vilkkaan lapsen. Onko sinulla kokemuksia?

        ...kokeillut kylläkin. Aspiriinin vaikutuksen huomaa paremmin kuin metyylifenidaatin. Ja ai niin, poikani on käyttänyt sitä 9-vuotiaasta 16-vuotiaaksi ja voin aika suurella todennäköisyydellä sanoa, ettei se aiheuta riippuvuutta, ainakaan lääkekäytössä. Viihdekäyttöön en ota kantaa, koska tämä ei ole nikään nistiniksipalsta.

        Metyylifenidaatti ei sovi kaikille ADHD-potilaille, sen tietää kaikki näitä asioita seuraavat. Ja sitten taas ne, joille sopii, hyötyvät siitä hyvinkin paljon.

        Metyylifenidaatin amfetamiinijohdannaisuudesta olen kuullut kahta täysin vastakkaista mielipidettä. Itse asiassa en edes oikein tiedä, mitä tuo johdannaisuus tarkoittaa. Sitä paitsi amfetamiinejakin on erilaisia, met-amfetamiini on käsittääkseni sitä, jota käytetään huumeena, dextroamfetamiinia käytetään ADHD-lääkkeenä (Dexedrine). Kovin vähän kuitenkin näistä huumeistä tiedän, kun ei ole koskaan ollut kiinnostusta niihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe